miten jaksaa punnertaa

thenikki

Olen 26-vuotias hiukan ylipainoinen mies, joka on aloittamassa kuntoilun. Olen nyt reilu 2 viikkoa tehnyt lähes joka päivä 50-90 punnerrusta, mutta en jaksa tehdä kerralla kuin korkeintaan n. 15 punnerrusta, joka oli suunnilleen saman verran, kuin silloin kun aloitin. Kuinka kauan kestää, että jaksaisi tehdä vähintään 10:n enemmän, samoin olen huomannut, että oikea olkapää tulee punnertaessa kipeäksi, pitäisikö tästä huolestua?

8

2438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgsfgfs

Ite teen semmoiset 25kpl minuuttiin ikää(15v)tosin tahdin perusteella tekisin 55 minuuttiin mutta kun ojentajat ei jaksa perkule!!!Ittellä sama ongelma.Ennätys yhteen putkeen on noin 20kpl.

Ite haluaisin kasvattaa 20:sta kymmenestä siihen 40:meneen parin kuukauden aikana,osaako joku mua neuvvoa?

• ainaki

punnertamisen lisäksi vetäny leukoja ja nyt menee 30 punnerrusta puoles minuutis

• fyssari

Ei 2viikossa vielä ehdi niin paljoa voimat kasvaa, että eroa huomaisi. Eli maltti on valttia, kyllä edistystä jossakin vaiheessa tulee. Muista kuitenkin vaihdella harjoittelua: vaikka vain punnertaisit, tee välillä eri pituisia sarjoja. Jotain muutakin treeniä kyllä kannattaa ottaa mukaan, koska silloin kehittyy nopeammin.

Olkapääongelmien kanssa kannattaa olla tarkkana, eli älä punnerra väkisin, jos olkapää sattuu. Se on herkkä alue rikkoutumaan nuorillakin. Ja jos vielä on ylipainoa, voi olla, ettei rakenteet kestä "kylmiltään" punnerruksia: tee pienemmillä painoilla harjoittelua (eli älä punnerra, vaan irtopainoilla) ensin, jotta lihakset vahvistuvat pikkuhiljaa ja kestävät sitten punnerruksiakin.

• HÖÖH

Jooooooo jos sä haluut punnertaa 10 nii ite olin punnertamas alkuu niiku suunillee jtain 10 mut tein päiväs noin 100 kertaa. Yritä vaa tehä enemmän kuin 50-90 punnerusta, koska olen varma et jaksat tehä enemmän jos sul olisi oikeasti se motivaatio tehä enemmän punnerusta kuin 15

• 6+4

tämä oli varmasti hyödyllinen tieto 6 vuotta aloituksen jälkeen.

• jukkaqtr

ime vinkuja munaas aina tieto on hyödyksi jollekkin. jätä nää kommentit pois tollo.

• hehe_

Ihminen on kaiketi muuttumassa hylkeenmuotoiseksi säkiksi. Kävin pitkästä aikaa ostamassa uudet farkut, kun niitä mainostettiin perusfarkkuina. Valitsin tutun vanhan kokoiset. Vyötärö on väljä, mutta mutta lahkeet reisistä pinkeät ja kiristävät. Haaroväli sijaitsee sen verran alhaalla että pitkiä askelia ei voi ottaa koska housut estävät. Ne on tehty pullottavavatsaiselle tikkujalkaiselle joka ei ota juoksuaskelia ja käveleekin vain vähän ja lyhyin askelin.

• Kakkke

Olet oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1801
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1482
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1336
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1191
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1078
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1071
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      217
      869
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      829
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      793
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      738
    Aihe