Olen 26-vuotias hiukan ylipainoinen mies, joka on aloittamassa kuntoilun. Olen nyt reilu 2 viikkoa tehnyt lähes joka päivä 50-90 punnerrusta, mutta en jaksa tehdä kerralla kuin korkeintaan n. 15 punnerrusta, joka oli suunnilleen saman verran, kuin silloin kun aloitin. Kuinka kauan kestää, että jaksaisi tehdä vähintään 10:n enemmän, samoin olen huomannut, että oikea olkapää tulee punnertaessa kipeäksi, pitäisikö tästä huolestua?
miten jaksaa punnertaa
8
2410
Vastaukset
- gfgsfgfs
Ite teen semmoiset 25kpl minuuttiin ikää(15v)tosin tahdin perusteella tekisin 55 minuuttiin mutta kun ojentajat ei jaksa perkule!!!Ittellä sama ongelma.Ennätys yhteen putkeen on noin 20kpl.
Ite haluaisin kasvattaa 20:sta kymmenestä siihen 40:meneen parin kuukauden aikana,osaako joku mua neuvvoa?- ainaki
punnertamisen lisäksi vetäny leukoja ja nyt menee 30 punnerrusta puoles minuutis
- fyssari
Ei 2viikossa vielä ehdi niin paljoa voimat kasvaa, että eroa huomaisi. Eli maltti on valttia, kyllä edistystä jossakin vaiheessa tulee. Muista kuitenkin vaihdella harjoittelua: vaikka vain punnertaisit, tee välillä eri pituisia sarjoja. Jotain muutakin treeniä kyllä kannattaa ottaa mukaan, koska silloin kehittyy nopeammin.
Olkapääongelmien kanssa kannattaa olla tarkkana, eli älä punnerra väkisin, jos olkapää sattuu. Se on herkkä alue rikkoutumaan nuorillakin. Ja jos vielä on ylipainoa, voi olla, ettei rakenteet kestä "kylmiltään" punnerruksia: tee pienemmillä painoilla harjoittelua (eli älä punnerra, vaan irtopainoilla) ensin, jotta lihakset vahvistuvat pikkuhiljaa ja kestävät sitten punnerruksiakin. - HÖÖH
Jooooooo jos sä haluut punnertaa 10 nii ite olin punnertamas alkuu niiku suunillee jtain 10 mut tein päiväs noin 100 kertaa. Yritä vaa tehä enemmän kuin 50-90 punnerusta, koska olen varma et jaksat tehä enemmän jos sul olisi oikeasti se motivaatio tehä enemmän punnerusta kuin 15
- 6+4
tämä oli varmasti hyödyllinen tieto 6 vuotta aloituksen jälkeen.
- jukkaqtr
ime vinkuja munaas aina tieto on hyödyksi jollekkin. jätä nää kommentit pois tollo.
- hehe_
Ihminen on kaiketi muuttumassa hylkeenmuotoiseksi säkiksi. Kävin pitkästä aikaa ostamassa uudet farkut, kun niitä mainostettiin perusfarkkuina. Valitsin tutun vanhan kokoiset. Vyötärö on väljä, mutta mutta lahkeet reisistä pinkeät ja kiristävät. Haaroväli sijaitsee sen verran alhaalla että pitkiä askelia ei voi ottaa koska housut estävät. Ne on tehty pullottavavatsaiselle tikkujalkaiselle joka ei ota juoksuaskelia ja käveleekin vain vähän ja lyhyin askelin.
- Kakkke
Olet oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768