miten jaksaa punnertaa

thenikki

Olen 26-vuotias hiukan ylipainoinen mies, joka on aloittamassa kuntoilun. Olen nyt reilu 2 viikkoa tehnyt lähes joka päivä 50-90 punnerrusta, mutta en jaksa tehdä kerralla kuin korkeintaan n. 15 punnerrusta, joka oli suunnilleen saman verran, kuin silloin kun aloitin. Kuinka kauan kestää, että jaksaisi tehdä vähintään 10:n enemmän, samoin olen huomannut, että oikea olkapää tulee punnertaessa kipeäksi, pitäisikö tästä huolestua?

8

2307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgsfgfs

      Ite teen semmoiset 25kpl minuuttiin ikää(15v)tosin tahdin perusteella tekisin 55 minuuttiin mutta kun ojentajat ei jaksa perkule!!!Ittellä sama ongelma.Ennätys yhteen putkeen on noin 20kpl.

      Ite haluaisin kasvattaa 20:sta kymmenestä siihen 40:meneen parin kuukauden aikana,osaako joku mua neuvvoa?

      • ainaki

        punnertamisen lisäksi vetäny leukoja ja nyt menee 30 punnerrusta puoles minuutis


    • fyssari

      Ei 2viikossa vielä ehdi niin paljoa voimat kasvaa, että eroa huomaisi. Eli maltti on valttia, kyllä edistystä jossakin vaiheessa tulee. Muista kuitenkin vaihdella harjoittelua: vaikka vain punnertaisit, tee välillä eri pituisia sarjoja. Jotain muutakin treeniä kyllä kannattaa ottaa mukaan, koska silloin kehittyy nopeammin.

      Olkapääongelmien kanssa kannattaa olla tarkkana, eli älä punnerra väkisin, jos olkapää sattuu. Se on herkkä alue rikkoutumaan nuorillakin. Ja jos vielä on ylipainoa, voi olla, ettei rakenteet kestä "kylmiltään" punnerruksia: tee pienemmillä painoilla harjoittelua (eli älä punnerra, vaan irtopainoilla) ensin, jotta lihakset vahvistuvat pikkuhiljaa ja kestävät sitten punnerruksiakin.

    • HÖÖH

      Jooooooo jos sä haluut punnertaa 10 nii ite olin punnertamas alkuu niiku suunillee jtain 10 mut tein päiväs noin 100 kertaa. Yritä vaa tehä enemmän kuin 50-90 punnerusta, koska olen varma et jaksat tehä enemmän jos sul olisi oikeasti se motivaatio tehä enemmän punnerusta kuin 15

    • 6+4

      tämä oli varmasti hyödyllinen tieto 6 vuotta aloituksen jälkeen.

      • jukkaqtr

        ime vinkuja munaas aina tieto on hyödyksi jollekkin. jätä nää kommentit pois tollo.


    • hehe_

      Ihminen on kaiketi muuttumassa hylkeenmuotoiseksi säkiksi. Kävin pitkästä aikaa ostamassa uudet farkut, kun niitä mainostettiin perusfarkkuina. Valitsin tutun vanhan kokoiset. Vyötärö on väljä, mutta mutta lahkeet reisistä pinkeät ja kiristävät. Haaroväli sijaitsee sen verran alhaalla että pitkiä askelia ei voi ottaa koska housut estävät. Ne on tehty pullottavavatsaiselle tikkujalkaiselle joka ei ota juoksuaskelia ja käveleekin vain vähän ja lyhyin askelin.

      • Kakkke

        Olet oikeassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe