Gootti omassa mielessä!!

mies=)

Tämä viesti ei ole mitänkään tarkoitettu aiheuttamaan kränää!!!joten luet omalla vastuulla.
eikä tarvitse ruvata haukkumaan jos jokin sana ei kuulu goottilaisuuteen..eli pissikset turpa kii tai vedän kakkoseen..

Itse aloitin metallin kuuntelun 11-12 vuotiaana..heh onpas siitä jo sitten aikaa!siitä myöten rankempaa suuntaan ollaan menossa!pikku-tyttönä sitä oltiin niin black äijiä,oli kulahtuneet mustat farkut ja kunnon bändipaita...JEE!!nyt onneksi se on jäänyt taakse,mutta musa ei ole vaan olen levittäytynyt eri musiikki makuihin...kuten kristillinen metalli (esim.extol,lament,antestori,jne.)eri maista hankkinut musaa kuten indoneesialaista kekal(jos joku tunnistaa bändin niin sori jos meni maa väärin)meksikolaista: lament(varsinkin heidän vanha tuotanto,kunnon bassotilutuksia)

mutta minkälaista tämä goottimusa on??jotakin siitä tiiän että jos joku tyrkyttää mulle jotain kuuskutyhdeksää silmää niin morjens!

miks tämmöinen gootti asusteetkin ja sehän tässä ihmetyttääkin miks???on mustat hiukset,on kunnon maiharit jossa perkuleen liekit,lävistykset,nahkahousut jne...okei itse en laittas mitään semmoista päälleni taikka värjäis tukkaa (kun ollaan jo kalju)hah!

mut miks se pitää tämä goottilaisuus tuoda esille meille muille ihmisille??nyt varmaan joku iskee ja rupee sanomaan miks muut käyttää merkki farkkuja ja o perkuleen dieselin huppari päällä,ei se mua kiinnosta vaan miks teiän pitää tuoda se esille??miks just noin kylmät vaatetukset vai oliko jo pinkki paita varattu??Eikös teiän pitäis olla semmoisia huomaamattomia??korostan edelleen että en hae tällä viestillä kränää

ja jos joku mulle viitsis kertoa omin sanoin taikka laittaa vaikka netti osotteita mistä tämä goottilaisuus on lähtenyt ja olisi mukava myös semmoinen henkilö joka tykkää vaikka vähän väitellä,perustella ja joka kestää keskustella

ja vielä en kaipaa semmoista pissistä joka sitten vastaa tähän jollain parilla rivillä ja kehoittaa painua hornan tuuttiin niin ei kiitos..muuten itse voin suuttua ja sanoa että mulla on sun koiras...

Kiitoksia etukäteen

12

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1978

      Olen pukeutunut omalla tyylilläni jo 13 vuotta ja uskon että se on "minun juttuni" myös jatkossa. Pukeudun ja laittaudun näin, koska vaatteet tuntuvat ja näyttävät hyvältä päälläni, tekevät minusta hieman kauniimman ja sopivat minulle paremmin kuin muut tyylit, joita olen sovittanut. On tyylin nimi mikä tahansa, se on osa sitä mikä olen. Jotkut varmasti pukeutuvat noihin goottivaatteisiin myös samasta syystä kuin sinä aikoinasi blackmetallistiksi.

      Goottimusiikista ainakin jotain kertoo:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Goottirock

      "mut miks se pitää tämä goottilaisuus tuoda esille meille muille ihmisille??"
      "Eikös teiän pitäis olla semmoisia huomaamattomia??"
      Kaitpa me gootit samalla lailla ollaan olemassa kuin muutkin, eikä meillä ole mitään syytä pysytellä piilossa häveten sitä, että pidämme jonkun tyylisestä musiikista, vaatteista tai mistä hyvänsä. Jokainen varmaan näyttää ulospäin siltä, mikä itsestä tuntuu hyvältä ja nätiltä. Meistä gooteista vaan sellaiset hieman erilaiset jutut on kauniita kuin jonkun muun, jolla on toisenlainen maku. Minusta tuntuisi törkeältä huijaukselta yrittää pukeutua vaikkapa romanipukuun, kun en sellainen ole. Tai hoppariksi. Pukeudun oman tyylin mukaan koska olen minä. Kuuntelen mitä haluan, koska olen minä. Ei sillä edes ole mitään tekemistä minkään alakulttuurin sääntöjen kanssa.

    • Sabi

      Ihmiset on kautta aikojen ilmentäneet aatteitaan ja olemustaan pukeutumisen kautta. Ihmetystä herättää miksi siis juuri gootit silmääsi äryttävät ja miksi heidän pitäisi olla huomaamattomia?

      Olen itse löytänyt goottityylin pukeutumiseeni kymmenisen vuotta sitten ja vaikka ikääkin alkaa olla, niin tämä vimma ei osoita laantumisen merkkejä. Nykyään alkaa olla jo rahaakin sen verran käytöstä, ettei vaatteiden tilaaminen mittatilauksella vie minua konkurssiin.

      Tämä vaatetus esim. korsetteineen, hameineen ja korkeine korkoineen tuo yksinkertaisesti vain naisten parhaat puolet ja sen naisellisuuden parhaiten esiin. Itse asiassa usein, jopa tuntemattomat harmaavarpusta muistuttavat naiset tulevat antamaan palautetta tyylikkästä ja huolitellun oloisesta olemuksestani ja naisten suusta kuultuna se on todellinen kohteliaisuus : )

      • mies=)

        Mun sanoma ei ollut että goottilaisuus ärsyttäis minua ihan vain halusin kuulla mielipiteitä omiin ajatuksiin.En ole hakemassa ohjeita itselleni!!!Siis pisteitä ihan tippuu kun näkee naisen korsetissa jne...

        pukeudutko aina gootti-vaatteisiin??mites töissä ollaan suhtauduttu??
        mikä veti goottilaisuuteen??

        Kiitoksia vastauksista


      • Satanachia89
        mies=) kirjoitti:

        Mun sanoma ei ollut että goottilaisuus ärsyttäis minua ihan vain halusin kuulla mielipiteitä omiin ajatuksiin.En ole hakemassa ohjeita itselleni!!!Siis pisteitä ihan tippuu kun näkee naisen korsetissa jne...

        pukeudutko aina gootti-vaatteisiin??mites töissä ollaan suhtauduttu??
        mikä veti goottilaisuuteen??

        Kiitoksia vastauksista

        Itse aloitin mustaan pukeutumiseni n. 7 vuotiaana, ja goottilaisuus tuli n. 12 vuotiaana.
        Pienenä ihailin aina gootteja kaikkineen korsetteineen jne.. Gootteudesta tuli tavallaan mun elämäntapa. "pukeudutko aina gootti-vaatteisiin??", jos on todellinen gootti, eikä mikään pissis joka vaihtaa jokapäivä tyyliään muodin mukaan, niin kyllä pukeutuu joka päivä goottivaatteisiin. Me gootitkin olemme todellisia, joten miksi emme saisi herättää huomiota? Pitäisikö meidän kulkea niin kuin meitä ei olisikaan? Ihmisiähän mekin olemme. Jokaisella ihmisellä on oikeus pukeutua niin kuin haluaa. Jos pissikset ajattelee aina gooteista "hyi vittu"
        ei se tarkoita, etteikö gootit voisi ajatella pissiksistäkin samanlailla. Itse rakastan mustaa elämäntapaa, ja muutenkin kaikkea mustaa. Me gootit haluamme vain erottua joukosta, koska uskallamme olla erilaisia. En tarkoita sitä, että olisimme jotenkin arvostettuja, mutta aivan sama.
        Tätä mieltä minä olen.


      • Satanachia89
        mies=) kirjoitti:

        Mun sanoma ei ollut että goottilaisuus ärsyttäis minua ihan vain halusin kuulla mielipiteitä omiin ajatuksiin.En ole hakemassa ohjeita itselleni!!!Siis pisteitä ihan tippuu kun näkee naisen korsetissa jne...

        pukeudutko aina gootti-vaatteisiin??mites töissä ollaan suhtauduttu??
        mikä veti goottilaisuuteen??

        Kiitoksia vastauksista

        Miksi goottien pitäisi kuunnella mitä mieltä toiset ovat? Jos itse tykkää olla gootti, niin oma mielipide on pääasia.


      • Sabi
        Satanachia89 kirjoitti:

        Miksi goottien pitäisi kuunnella mitä mieltä toiset ovat? Jos itse tykkää olla gootti, niin oma mielipide on pääasia.

        Höpönlöpöä ihmisen tulee kyllä ottaa muidenkin mielipiteet huomioon elämässään ja työkuviot on mielestäni loistava esimerkki siitä, ettei aina voi vaan tehdä niin kuin itsestä tuntuisi mukavalta.

        Omalta kohdaltani voin sanoa, että pukeudun aina tilanteen mukaan. Töissä omat alalle soveltuvat vaatteet, harrastuksissa omansa ja yössä suhatessaan taas omansa ja siltikään minusta ei saa pissistä tekemälläkään. On vain itselle huomattavasti miellyttävämpää touhuta oikeissa varusteissa, oikeassa paikassa.


      • ...>
        Satanachia89 kirjoitti:

        Itse aloitin mustaan pukeutumiseni n. 7 vuotiaana, ja goottilaisuus tuli n. 12 vuotiaana.
        Pienenä ihailin aina gootteja kaikkineen korsetteineen jne.. Gootteudesta tuli tavallaan mun elämäntapa. "pukeudutko aina gootti-vaatteisiin??", jos on todellinen gootti, eikä mikään pissis joka vaihtaa jokapäivä tyyliään muodin mukaan, niin kyllä pukeutuu joka päivä goottivaatteisiin. Me gootitkin olemme todellisia, joten miksi emme saisi herättää huomiota? Pitäisikö meidän kulkea niin kuin meitä ei olisikaan? Ihmisiähän mekin olemme. Jokaisella ihmisellä on oikeus pukeutua niin kuin haluaa. Jos pissikset ajattelee aina gooteista "hyi vittu"
        ei se tarkoita, etteikö gootit voisi ajatella pissiksistäkin samanlailla. Itse rakastan mustaa elämäntapaa, ja muutenkin kaikkea mustaa. Me gootit haluamme vain erottua joukosta, koska uskallamme olla erilaisia. En tarkoita sitä, että olisimme jotenkin arvostettuja, mutta aivan sama.
        Tätä mieltä minä olen.

        mitä ihmettä tarkoitat mustalla elämäntavalla?
        kommentoin nyt tätä tekstiä, ei kannata vetää hernettä noussiin.

        itse melkein rakastan pissiksiä. okei, vähän liioiteltua, mutta mulla ei ole mitään heitä vastaan. heidän tapansa olla ja elää, ei häiritse mun omaani. ainoat ihmiset, joita voin myöntää vihaavani, ovat nämä teinigootit, jotka ovat juosseet tähän skeneen muodin mukana. miettikää nyt, kymmenisen vuotta sitten ei edes käytäisi keskustelua siitä, mikä on wannabe ja mikä true gootti! naurettavaa. mut silti itkettää. nämä henkka maukkikset loukkaavat niitä, jotka ihan oikeasti ovat olleet gootti skenessä jo vuosia.
        mistä tullaankin siihen erilaisuuten. vituttaa myöntää, mutta goottilaisuus on kuule pahinta massaa mitä nykypäivänä löytyy. siinä ei ole mitään erilaista tai ihmeellistä, se on vaan raitapaita henkkamaukan hyllyllä.


      • Satanachia89
        ...> kirjoitti:

        mitä ihmettä tarkoitat mustalla elämäntavalla?
        kommentoin nyt tätä tekstiä, ei kannata vetää hernettä noussiin.

        itse melkein rakastan pissiksiä. okei, vähän liioiteltua, mutta mulla ei ole mitään heitä vastaan. heidän tapansa olla ja elää, ei häiritse mun omaani. ainoat ihmiset, joita voin myöntää vihaavani, ovat nämä teinigootit, jotka ovat juosseet tähän skeneen muodin mukana. miettikää nyt, kymmenisen vuotta sitten ei edes käytäisi keskustelua siitä, mikä on wannabe ja mikä true gootti! naurettavaa. mut silti itkettää. nämä henkka maukkikset loukkaavat niitä, jotka ihan oikeasti ovat olleet gootti skenessä jo vuosia.
        mistä tullaankin siihen erilaisuuten. vituttaa myöntää, mutta goottilaisuus on kuule pahinta massaa mitä nykypäivänä löytyy. siinä ei ole mitään erilaista tai ihmeellistä, se on vaan raitapaita henkkamaukan hyllyllä.

        "mut silti itkettää. nämä henkka maukkikset loukkaavat niitä, jotka ihan oikeasti ovat olleet gootti skenessä jo vuosia." hmm... itse en osaa sanoa olenko joku ihmeen "wannabe" tai mikään "true"gootti, koska mielestäni sillä ei ole paljoakaan väliä, mutta kieltämättä on todella ärsyttävää jos on kauheasti hihitteleviä goottipissiksiä jotka kuuntelevat jotain "uniklubia" jne.. Ja, jos olet 15v ja olet gootti, niin ei sinua voi tuomita sanoilla "hähää, tossa taas yksi naurettava teinigootti". 13-19 vuotiaita kutsutaan teineiksi, joten teinigootti nimityksen ei pitäisi loukata ketään. Itse en tuomitse iällä.
        Minun mielestäni gootti saa olla niin nuori/vanha kuin on. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos yhtäkkiä kaksikymppisenä päättää "nyt en ole enää teini, joten ryhdyn gootiksi". Ihan älytöntä koko wannabe/true höpötykset, mutta jos joku muotifriikki ei olisi keksinyt, että gootteus laitetaan muotiin, niin ei tässäkään tilanteessa olisi. Ihan varmaan puolet gooteista taas häviää yhtäkkiä, koska olivatkin pissiksiä.
        Minulla ei ole mitään myöskään pissiksiä vastaan, mutta pysyisivät vain pissiksinä eivätkä rupeaisi sellaisiksi mitä eivät ole.


      • Satanachialle....
        Satanachia89 kirjoitti:

        "mut silti itkettää. nämä henkka maukkikset loukkaavat niitä, jotka ihan oikeasti ovat olleet gootti skenessä jo vuosia." hmm... itse en osaa sanoa olenko joku ihmeen "wannabe" tai mikään "true"gootti, koska mielestäni sillä ei ole paljoakaan väliä, mutta kieltämättä on todella ärsyttävää jos on kauheasti hihitteleviä goottipissiksiä jotka kuuntelevat jotain "uniklubia" jne.. Ja, jos olet 15v ja olet gootti, niin ei sinua voi tuomita sanoilla "hähää, tossa taas yksi naurettava teinigootti". 13-19 vuotiaita kutsutaan teineiksi, joten teinigootti nimityksen ei pitäisi loukata ketään. Itse en tuomitse iällä.
        Minun mielestäni gootti saa olla niin nuori/vanha kuin on. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos yhtäkkiä kaksikymppisenä päättää "nyt en ole enää teini, joten ryhdyn gootiksi". Ihan älytöntä koko wannabe/true höpötykset, mutta jos joku muotifriikki ei olisi keksinyt, että gootteus laitetaan muotiin, niin ei tässäkään tilanteessa olisi. Ihan varmaan puolet gooteista taas häviää yhtäkkiä, koska olivatkin pissiksiä.
        Minulla ei ole mitään myöskään pissiksiä vastaan, mutta pysyisivät vain pissiksinä eivätkä rupeaisi sellaisiksi mitä eivät ole.

        Lausutaanko nimesi satanakkia vai satanatsia?


      • Satanachia89
        Satanachialle.... kirjoitti:

        Lausutaanko nimesi satanakkia vai satanatsia?

        Ihan miten itse lystäät.


      • ...>>>
        Satanachia89 kirjoitti:

        "mut silti itkettää. nämä henkka maukkikset loukkaavat niitä, jotka ihan oikeasti ovat olleet gootti skenessä jo vuosia." hmm... itse en osaa sanoa olenko joku ihmeen "wannabe" tai mikään "true"gootti, koska mielestäni sillä ei ole paljoakaan väliä, mutta kieltämättä on todella ärsyttävää jos on kauheasti hihitteleviä goottipissiksiä jotka kuuntelevat jotain "uniklubia" jne.. Ja, jos olet 15v ja olet gootti, niin ei sinua voi tuomita sanoilla "hähää, tossa taas yksi naurettava teinigootti". 13-19 vuotiaita kutsutaan teineiksi, joten teinigootti nimityksen ei pitäisi loukata ketään. Itse en tuomitse iällä.
        Minun mielestäni gootti saa olla niin nuori/vanha kuin on. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos yhtäkkiä kaksikymppisenä päättää "nyt en ole enää teini, joten ryhdyn gootiksi". Ihan älytöntä koko wannabe/true höpötykset, mutta jos joku muotifriikki ei olisi keksinyt, että gootteus laitetaan muotiin, niin ei tässäkään tilanteessa olisi. Ihan varmaan puolet gooteista taas häviää yhtäkkiä, koska olivatkin pissiksiä.
        Minulla ei ole mitään myöskään pissiksiä vastaan, mutta pysyisivät vain pissiksinä eivätkä rupeaisi sellaisiksi mitä eivät ole.

        no onhan niitäkin harvoja 15-vuotiaita, jotka oikeastikin ovat, ja ovat olleet, tässä jutussa mukana. mutta niitä on kyllä valitettavan vähän. useimmiten nämä 15-vuotiaat ovat juuri näitä muotipellejä. sen ikäisenä moni haluaa olla samanlainen kuin muut, kun ei vielä olla löydetty itseään, ja koska erilaisuus on nykyään samanlaisuutta, teinit pukeutuvat gootiksi. mukamas.


    • BubbleGirl

      Musiikkia en ole kuunnellut, mutta vaatetuksesta sanoisin sen verran, että jengi tahtoo kai näyttää kansalle kuuluvansa tähän 'synkempään' ryhmään. Se karsii ei-toivottuja henkilöitä lähipiiristä ja tuo monille varmemman olon itsestä. Toisia vaatteet viehättävät muuten vain. En usko, että kaikki edes pyrkivät tuomaan tyyliään sen kummemmin esille, vaan pukeutuvat vain niihin tamineisiin, jotka itseä miellyttävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2699
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2561
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2178
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1654
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1580
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe