Miten ihmeessä saan jumppatopista hienhajun pois? Pesen jumppavaatteet yleensä tunnin päästä jumpan jälkeen käsin, max 40 asteessa ettei hiki pinttyynny kuivahtaneen kankaan kuidun sisään. Olen kokeillut pakastamista ja etikka-vesi-liotusta, tuloksetta. Just jouduin heittämään muuten vielä hyväkuntoisen topin roskiin. Ja epähygieeninen tms. en ole, kainalot ajeltu:) Onkohan kellään vielä muita vinkkejä...?
Hien haju treenivaatteissa
7
1001
Vastaukset
- urheileva85
Heipä hei..
Tuli tuossa mieleen että oletko kokeillut vaihtaa treenivaatteesi toisenlaiseen materiaaliin? Toiset kankaat nimittäin "keräävät" nimenomaan sen hajun itseensä,vaikket olisi paljoa edes hikoillut..itse ainakin huomannut toisissa materiaaleissa saman jutun.
Kenties urheiluliikkeet tai muut vastaavat osaavat kertoa asiasta? - lähtee
Kaikki hielle altistuvat vaatteet pitäisi pestä aika ajoin 60 asteessa. Muuten ne alkavat haista.
Vaikka pesuainemainoksissa luvataan että puhdasta tulee jo 40 asteessa, niin se ei pidä paikkaansa. Jostakin syystä mainoksissa saa valehdella!
Jos vaate ei silloin tällöin 60 astetta kestä, niin se on alun alkaenkin ollut käyttökelvoton jumppavaatteeksi.- Soma79
Hmm, ehkäpä olen siis ollut liiankin hellävarainen pesun kanssa...? Täytyy sitten heittää koneeseen aina välillä 6kymppiin.
Kiitos vinkeistä ja lisää saa antaa! - -treenaaja
Soma79 kirjoitti:
Hmm, ehkäpä olen siis ollut liiankin hellävarainen pesun kanssa...? Täytyy sitten heittää koneeseen aina välillä 6kymppiin.
Kiitos vinkeistä ja lisää saa antaa!Pese ihan suosiolla treenikamppeet toisinaan kuumassa pesussa. Valkoisista vaatteista sen varsinkin näkee, että hikitahrat eivät lähde kunnolla 40 asteessa. Hyvät treenivaatteet kyllä kestää sen. Ainoastaan yhden kerran on jostain paidasta lähteneet painokuviot 60 asteen pesussa, eikä sekään nyt sitä paitaa käyttökelvottomaksi tehnyt...
Terveisin kamppailulajien harrastaja, joka hikoilee kuin sika.
- Hupae
Itse kokeilisin myös erilaista deodoranttia, monesti niistäkin tarttuu vaatteisiin kamala haju jos ovat voimakkaita.
Kannattaa myös ennalta ehkäistä.
Apteekeista, useista ainakin, on saatavilla antiperspirantti deodorantteja.
Itse ostin sellaisen vihreän laatikon, jota käytettiin yön yli ja hikoilu lakkasi.
Kannattaa käydä katsomassa mitä kaikkea on tarjolla.
Ei hikoilua, ei hienhajua - avot, ongelma ratkaistu :)- soma79
niin...mutta hikoilulla tarkoitan nyt sellaista tip tip -hikoilua että on yltä päältä märkä pahimmillaan, noissa kuntosalin rääkkijumpissa. Eikä mun hiki haise tuoreena sillon miltään, kun on raikkaat vaatteet yllä. Hassua puida omaa hikoilua täällä näin:)
- Hupae
soma79 kirjoitti:
niin...mutta hikoilulla tarkoitan nyt sellaista tip tip -hikoilua että on yltä päältä märkä pahimmillaan, noissa kuntosalin rääkkijumpissa. Eikä mun hiki haise tuoreena sillon miltään, kun on raikkaat vaatteet yllä. Hassua puida omaa hikoilua täällä näin:)
huono homma, ittellä on samaa ongelmaa..
mut kainalot haisoo eniten..
on, muttä hyvä että joku uskaltaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1622569Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait208701Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658