krapulassa juoksemaan

niin.

voiko lähteä? tai oletteko käyneet ja miten onnistui ja oliko seuraamuksia? vai pitäisikö odotella kuitenkin seuraavaan päivään?

8

1608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spdedg

missään nimessä ei kannata. ehkä vähän voi kävellä, mutta kannattaa odottaa seuraavaan (selvään!) päivään. Se on sydämmelle niin suuri rasitus, että kuulemma 20km juoksu voi jo tappaa krapulassa. riippuen tietenki kunnosta ja krapulasta. Mutta sääntönä olisi hyvä, että ei koskaan puolikuntoisena urheilla, koska siitä voi olla haittaa. Niin flunssassa kuin krapulassa. Krapulapäivät on just hyviä löhöpäiviä, itse oot tilanteen aiheuttanut, niin on kiva pötkötellä sohvalla katsoen elokuvia:) sallituista lepopäivistä kannattaa nauttia!

• ota kunnon krapularyyppy

ennemmin. Se on kunnolle parempi vaihtoehto.
      Jos menet juoksemaan voit kuolla.
      Kunto ei mene missään nimessä muuta kuin huonompaan suuntaan.
      Jos olet ottanut vain kohtuullisesti, niin menisin illalla lenkille. Mutta jos olet vetänyt urakalla, niin krapularyyppy ja lepo on parasta. Tai oikeastaan kunnon pano on parasta, jos on kaapannut siedettävän näköisen emakon kapakasta. Täytyyhän se hoidella. Jos se on helvetin ruma, niin sitten ei voi kuin lähteä juoksemaan ja kovaa.
      Vaikka krapularyyppy on paras lääke, niin lääkärit ei voi suositella sitä, koska on vaara, että se karkaa käsistä. Niinhän se useimmilla tekeekin. Mutta minulla on muutama naislääkäri tuttu, joita olen hoidellut. He ovat valistaneet tästä asiasta kovasti minua, kun olen treeninarkomaani.
      Se on tosiasia. Krapula kun on muka alkoholinvierotusoire ja sitä voi lievittää vain alkoholilla. Ota selvää asiasta. Tietyssä vaiheessa krapulaa on ihmisen sokerit kuulemma niin alhaalla, että kova rasitus voi tappaa. Se on se vaaratekijä.
      Ota ihmeessä selvää. Ei se kunto mene parin päivän takia. Jos on kova kunto, niin se vaan nousee levätessä. Samalla voit hieman duunata niitä eukkoja. Ne tykkää siitä.

• marjapussi

Olen kuullut, että erittäin kostea ilta (ryömimistä, oksentelua, sammumista) vaikuttaisi treeneihin pahemmin kuin luullaan. Ainakin viikon treenit ennen ryyppäämistä ja viikko sen jälkeen menisi penkin alle. Kun harjoittelemme esim. juoksua tänään, niin treeni jalostuu "kunnoksi" vasta noin. kahden-kolmen viikon päästä. Alkoholi on oivallinen tapa lyödä kiila tähän väliin.

Monien on vaikea myöntää totuutta, ettei voi olla päivällä urheilija ja illalla juhlija vaan urheilija on oltava 24h vuorokaudessa.

• ei voi aahhhh hahaah

On siinä lenkkeilijä, oikea terveyden perikuva krapulassa lenkille! Kiitos päivän parhaista nauruista hohohoho aa armoa ahahah
      Ota pullo mukaan ensi kerralla..

• qaws

En myöskään kehota ketään juoksemaan krapulassa. Toisaalta, olen kaikkia itsemurhaepäilyjä uhmaten juossut pari kertaa nk. "pienessä krapulassa" (todennäköisesti ei enää alkoholia veressä tyyliin) alhaisilla sykkeillä ja olo on parantunut huomattavasti. J.P.Roos on kuvaillut asiaa hieman radikaalimmin seuraavasti:

"Yksi asia mistä lääkärit varoittavat on juokseminen tai ylipäänsä kuntoilu kun on juonut viinaa. Kuitenkin tiettävästi useimmilla ihmisillä on esimerkiksi kokemuksia varsin huomattavista sukupuolisista saavutuksista juuri kohtuullisessa humalatilassa. Samoin tanssiminen ja alkoholinkäyttö on hyvinkin normaali yhdistelmä. Mutta jostain syystä ei saisi lähteä lenkille! Olenkin oikeastaan melko varma, että tässäkin on kysymys vain ns. riskitekijästä, jossa alkoholi voi määrätyissä olosuhteissa laukaista sydänkohtauksen tms. Tai ehkä on kyse pikemminkin toisaalta suomalaisesta suhtautumisesta alkoholiin: ei ole "sopivaa" yhdistää terveellistä juoksemista ja epäterveellistä juomista. En minäkään toki kehota ketään juoksemaan juovuksissa tai edes krapulassa; vastuu on täysin omanne!
      Itselläni ei ole tapana juosta juovuspäissäni (samaa en voi sanoa tanssimisesta, jota teen vain kun olen tarpeeksi juovuksissa), mutta sen sijaan kylläkin krapula-aamuina. Jos en ole aivan oksennuskunnossa (mitä hyvin harvoin nykyään olen) niin muutama lasillinen vettä vain kurkusta alas (myös puuro tai viili on erittäin hyvä krapula-ateria) ja sitten kevyelle lenkille ja päälle kylmä suihku ja sitten vasta kunnon aamiaiselle. Vaikka onkin myönnettävä että muutaman tunnin päästä tietty raukeus saattaa yllättää, niin krapulan ikävimmät puolet: päänsärky, epämiellyttävä olo, synkät ajatukset, ovat poissa. Kun jo edellä huomautettiin, niin vaikka lääketiede kuinka väittää, että alkoholin palaminen maksassa on vakio ja täysin riippumaton esimerkiksi liikunnasta, ruokailusta tms., omat subjektiiviset kokemukseni sanovat toista. Krapulan hoito pelkästään sängyssä tai työpaikalla työpöydän ääressä kestää kauemmin ja on paljon tuskallisempaa kuin krapulan hoito juoksemalla. Vaikka kuinka minulla olisi sama määrä alkoholia veressä kello 12 krapula päivänä, niin omat tuntemukseni ovat täysin erilaiset riippuen siitä olenko käynyt aamulenkillä vai en. Silloin voi antaa piut paut lääketieteelle ja ns. luonnontieteelliselle totuuskäsityk selle. Jos kerran olo tuntuu hyvältä, niin on aivan yksi lysti kuinka kauan krapulan pitäisi lääketieteen mukaan kestää. Tosin autoa en ehkä lähtisi ajamaan vaikka olen lenkillä käynytkin, ja vaikka tuntisinkin itseni täysin ajokuntoiseksi (joskin tämä saattaa olla juuri perussyy alkoholin palamisajan muuttumatto muusväitteeseen: etteivät ihmiset vain rupeaisi kuvittelemaan, että voisivat hypätä aikaisemmin rattiin jos kuntoilisivat enemmän).
      Mainittakoon muuten, etten suinkaan ole ensimmäinen, joka on keksinyt käyttää lenkkeilyä krapulalääkkeennä. Johannes Virolainen on kertonut että Urho Kekkonen toimi juuri näin jo pääministeri kaudellaan: tultuaan kotiin rankan ryyppäysyön jälkeen hän lähti lenkille muutaman tunnin kuluttua ja oli sitten virkeänä taas hoitamassa maan asioita. Ja eli aika pitkään ...
      Viime aikoina olen yrittänyt kokeilla, millaisessa krapulassa on mukava juosta. Eräänä iltana, jolloin juhlin ystäväni virkaanastujaisia vietimme todella kostean illan ja lisäksi hyvin railakkaan yön (siis tuli harjoitettua sekä tanssia että muuunkaltaista liikuntaa) ja aamulla olin päättänyt yrittää lähteä juoksemaan. Se ei kuitenkaan onnistunut, vaan hoitelin pään särkyäni ja pahoinvointia hyvin perinteisin keinoin sängyssä nousten ylös vasta siinä puolen päivän aikaan. Juoksemaan lähdin sitten vasta kun olin kyennyt syömään jotain, eikä se tuntunut kovin mukavalta. Mutta juoksun jälkeen krapulatuntemuksistakaan ei ollut mitään jäljellä."

Ote J.P.Roos:n MARATONMIEHEN ELÄMÄ -nettikirjasta

• Raipe39

Kaveri juoksi ennätyksensä kovassa krapulassa hcm:llä 2.32,että silai.

• niiniiinlehto
        Raipe39 kirjoitti:

Kaveri juoksi ennätyksensä kovassa krapulassa hcm:llä 2.32,että silai.

Tarina ei kerro pääsikö kaveri maaliin asti mutta ohan se tuokin ennätys.

• Ulos kämpästä

Jos krapula tarkoittaa apatiaa ja väsymystä, joka usein näkyy ulospäin sohvalla makoiluna, niin ilman muuta lenkki KEVYELLÄ rasituksella saa veren taas kiertämään ja adrenaliiniakin tulee sen verran, että itse ainakin saan uuden vaihteen päivään.

Olen myös kuullut, että jos lähtee krapulapäivänä kavelylle mahd. veemäiseen säähän niin adrenaliini häivyttää kaikki pahat olot. Ja Suomen vähälumisessa kesässä tämä onnistunee usein.

Muista kuitenkin tuntea ja kuunnella omaa kroppaasi, äläkä muiden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5037
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3302
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3059
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      36
      2112
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1787
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1540
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1454
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      118
      1130
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1099
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1067
    Aihe