On ollut septum (eli "sonninrengas") harkinnassa pitkään ja nyt olisi aika se ottaa. Tutkimustyön tuloksena monet väittivät septumin sattuvan ihan saatanasti.
Kipu on yksilöllistä ja ainahan ihon rei'ittäminen kirpaisee, mutta minkäs teet jos on erittäin herkkä kivulle. Esimerkkinä mainittakoon että pyörryin ottaessani ensimmäiset lävistykseni (2 kulmakorua). Ja lisää olen hakemassa, haukkukaa idiootiksi jos mielitte, mutta aina ei ole menneet ulkonäkömieltymykset ja kiputottumukset kohdalleen. :P
Kokemuksia ja mielipiteitä?
SEPTUM - legenda vai ei?
9
6003
Vastaukset
- piupaupiu
No miulla on ollu septum nyt about 3kk ja vaikka se laitettiin vaan 1,6mm paksusella korulla, ni kyllä se sattu ihan järkysti. :D minul ainaki sattu enemmän ku esim nänni- tai rustolävistykset. Ei se lävistäminen kauaa kestä, mutta sen jälkeen nenänpää on monta viikkoa aika kipeä. Tai no minulla ainaki oli. :)
- ..............
noh, jos sä pyörryit kulmakorujen kanssa, niin varmaan pyörryt nytkin, siis jos pyörtyminen johtui pelkästä kivusta, ei esim alhaisesta verensokerista tai hirveästä jännityksestä yms. joka sitten yhdistyessään kivun kanssa veti pimeäksi.
mun kipukynnys ei ole kovin korkea, mutta mullakin on ollut kulmakorut, ja niiden laitto oli mielestäni äärimmäisen epämiellyttävää ja ihmettelin kun kaikki aina sanoivat ettei se satu paljoa.
käsittääkseni septum on kivuttomin kun se tehdään oikein eli siitä ohuesta kohdasta joka on niiden kahden paksumman ruston välissä, ei siis paksun ruston läpi.
ne pihdit on mun mielestä yhtä pahat kuin se neula, ja niiden pihtien kanssa se kipu kestää ehkä jotain puoli minuuttia, ehkä ylikin, tai sitten se vaan tuntui siltä=) ja se neulahan menee niin ohuesta kohdasta nopsaan läpi. mutta kyllähän se sattuu, mutta varmasti kivuliaampiakin kokemuksia elämässä tulee vastaan. mä sanoisin että se sattui suurinpiirtein samanverran kuin mitä kulmakorut sattui mulla, mutta kipuhan on yksilöllistä.
mun mielestä ei kannata jättää ottamatta jos pelkää vain sitä kipua, rentouttaa itsensä ja syö hyvin ja ajattelee vaikka pupuja, niin kyllä sen kestää.
jälkeenpäin mulla ei ainakaan ollut mitään mainittavaa särkyä, ehkä pari päivää nenä oli vähän hellä ja samantien alkanut järjetön flunssa oli vähän epämukava, mutta kyllä se on ihan kiva lävistys. ota vaan =).- dkhgpodfkåogdsdsg
"käsittääkseni septum on kivuttomin kun se tehdään oikein eli siitä ohuesta kohdasta joka on niiden kahden paksumman ruston välissä, ei siis paksun ruston läpi. "
minulla on ollu septum kaks kertaa ja ekalla kerralla se laitettiin väärään kohtaan ja se kasvo ulos, laitto EI sattunu sillon yhtään. nytte ku se laitettiin oikeeseen kohtaan (just tuoho mihi mainitsit) ni sattu ihan järkysti.
laitossa ei muuten yleensä käytetä ees pihtejä.
septum on tunnetusti yks kivuliaimmista lävistyksistä ja lähes aina tulee kyyneleet, ei sen takia että se sattuis niin paljon vaan sen sijainnin takia ku se on jotenki yhteydessä kai kyynelkanaviin.
mut tottakai kannattaa ottaa jos tykkää ko. lävistyksestä. - ...............
dkhgpodfkåogdsdsg kirjoitti:
"käsittääkseni septum on kivuttomin kun se tehdään oikein eli siitä ohuesta kohdasta joka on niiden kahden paksumman ruston välissä, ei siis paksun ruston läpi. "
minulla on ollu septum kaks kertaa ja ekalla kerralla se laitettiin väärään kohtaan ja se kasvo ulos, laitto EI sattunu sillon yhtään. nytte ku se laitettiin oikeeseen kohtaan (just tuoho mihi mainitsit) ni sattu ihan järkysti.
laitossa ei muuten yleensä käytetä ees pihtejä.
septum on tunnetusti yks kivuliaimmista lävistyksistä ja lähes aina tulee kyyneleet, ei sen takia että se sattuis niin paljon vaan sen sijainnin takia ku se on jotenki yhteydessä kai kyynelkanaviin.
mut tottakai kannattaa ottaa jos tykkää ko. lävistyksestä.kipu on edelleenkin täysin yksilöllistä. luettuani vain kymmeniä lävistyskertomuksia ja vertailuja siitä kumpi sattuu enemmän se ohut kohta vai se paksumpi rusto niin tein päätelmäni, itsellä on tosiaankin sen ohuen kohdan läpi laitettu.
''laitossa ei muuten yleensä käytetä ees pihtejä''
no se taitaa riippua ihan liikkeestä, mutta minä en menisi paikkaan jossa ei käytettäisi pihtejä. ne on ihan tätä kyseistä lävistystä varten suunnitellut pihdit, jotka helpottaa työtä.
ja edelleen, kipu on yksilöllistä, mulle se sattui tosiaan suurinpiirtein sen kulmalävistyksen verran. toiset lävistykset sattuu toisille enemmän kuin toisille - rhdåpkhdfåp
............... kirjoitti:
kipu on edelleenkin täysin yksilöllistä. luettuani vain kymmeniä lävistyskertomuksia ja vertailuja siitä kumpi sattuu enemmän se ohut kohta vai se paksumpi rusto niin tein päätelmäni, itsellä on tosiaankin sen ohuen kohdan läpi laitettu.
''laitossa ei muuten yleensä käytetä ees pihtejä''
no se taitaa riippua ihan liikkeestä, mutta minä en menisi paikkaan jossa ei käytettäisi pihtejä. ne on ihan tätä kyseistä lävistystä varten suunnitellut pihdit, jotka helpottaa työtä.
ja edelleen, kipu on yksilöllistä, mulle se sattui tosiaan suurinpiirtein sen kulmalävistyksen verran. toiset lävistykset sattuu toisille enemmän kuin toisillerustoa se ohuempikin kohta on mihin se laitetaan. enkä kyllä tiedä ketään kellä se olisi laitettu sinne paksumpaan osaan.
tottakai kipu on yksilöllistä, mutta kymmenillä eri sivustoilla jossa kerrotaan kivuliaimpia lävistyksiä niin septum on yksi ensimmäisistä eikä sitä voi mihinkään kieltää. myös nännilävistystä sanotaan yhdeksi kivuliaimmista, muttei ne silti esim. minulla sattunu kovin hirveesti. - .............
rhdåpkhdfåp kirjoitti:
rustoa se ohuempikin kohta on mihin se laitetaan. enkä kyllä tiedä ketään kellä se olisi laitettu sinne paksumpaan osaan.
tottakai kipu on yksilöllistä, mutta kymmenillä eri sivustoilla jossa kerrotaan kivuliaimpia lävistyksiä niin septum on yksi ensimmäisistä eikä sitä voi mihinkään kieltää. myös nännilävistystä sanotaan yhdeksi kivuliaimmista, muttei ne silti esim. minulla sattunu kovin hirveesti.en väittänytkään etteikö se olisi rustoa, enkä myöskään sitä etteikö se olisi kivulias lävistys.
ja on olemassa ihmisiä joilla on koru laitettu siihen paksuun osaan. - jhlgfhöfiökfl =)
rhdåpkhdfåp kirjoitti:
rustoa se ohuempikin kohta on mihin se laitetaan. enkä kyllä tiedä ketään kellä se olisi laitettu sinne paksumpaan osaan.
tottakai kipu on yksilöllistä, mutta kymmenillä eri sivustoilla jossa kerrotaan kivuliaimpia lävistyksiä niin septum on yksi ensimmäisistä eikä sitä voi mihinkään kieltää. myös nännilävistystä sanotaan yhdeksi kivuliaimmista, muttei ne silti esim. minulla sattunu kovin hirveesti.toi et nänniläväri olis kanssa yks kivuliaimmist niin pitää mun kohdalla kyllä paikkansa!!!!!
On ennestään rustossa korua, kielessä ja jo niin tavallinen kun napa ja mikään ei ollu lähellekkään niin paha ku nänni.
Se oli niin kaamee kokemus etten menis toiseen ottamaan!!! Onneks otin ees yhteen koska se on niin ihana läväri ;) Kundikaverinkin mielest....
- ...
Septum on ollut omalla kohdalla kivuliain lävistys koskaan, mahtoi olla lävistäjällä kivaa kuunnella sitä kirosanaryöppyä :D
- nolololl
eise satu ota poijes vaa vitun noob lyö vaikka porkkana perseesee onpaha muuta aateltavaa stana. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295654Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144264Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522901Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3191472Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151