Tämä tuli mieleeni tuolta aikaisemmasta aloituksesta, joten kysynkin mitä mielestänne on flirtti ja mitä siihen lasketaan kuuluvaksi?
Itse olen paljolti samoilla linjoilla Eila Kaarresalo-Kasarin (flirttiguru? :D) kanssa.
http://eilakk.tripod.com/
Hän kirjoittaa esimerkiksi näin:
'Vanha kansa käsitti flirtin turhan ahtaasti: syntiseksi ja kieroksi
viettelyksi, joka johti vääjäämättömästi sukupuoliyhdyntään.
Jopa nykysuomen sanakirja ilmoittaa flirtin synonyymeiksi
negatiivisilta kuulostavat hakkailun ja keimailun.
Websterin amerikanenglannin sanakirja taas kuvaa
sanaa flirt: liikkua kevyesti, leikillisesti, hyppiä edestakaisin
kuin pyrstöään väpättävä lintu esimerkiksi sellainen
kuin meidän västäräkkimme. Tämä onkin mielestäni
osuvampi tulkinta. Flirtti vaatii nopeaa älyä ja tilannetajua.
Se voitaisiin määritellä leikilliseksi oman
hyvän tuulen jakamiseksi muiden kanssa. Samalla
se on nauttimista omasta naisellisuudestaan
tai miehisestä vetovoimastaan. Se on
myös dynaaminen tapa antaa positiivista palautetta
kahden ihmisen välillä. Kevyt flirtti on oiva
valloituskeino. Sitä voivat harrastaa kaikenikäiset, eikä
siitä pidä kenenkään pahastua. Se ei ole suora kutsu sänkyyn
vaan pikemminkin sängyn vaihtoehto. Sen ei tarvitse
johtaa yhtään mihinkään.
Pikku flirtti piristää ihmeellisesti synkkää päivää. Lisäksi
se kohentaa itsetuntoa. Se voi olla hymy tuntemattomalle
bussissa, kohteliaisuus kaupassa, huulenheitto työpaikalla
tai katse kahvilassa, eikä sen tarvitse jatkua ohikiitävää
hetkeä pidempään. Lähimmäisemme meihin kohdistama
pienikin ystävällinen ele antaa virkistävää vaihtelua arkeen.'
Mikä merkitys flirtillä on sinulle, jos sillä mitään merkitystä on?
Flirtistä.
53
5534
Vastaukset
- Kolli_Kellinen
En osaa flirttailla enkä pysty yleensä tajuamaan jos joku flirttailee minulle. Tai jos pystyn, ymmärrän olevani manipulointiyrityksen kohteena ja otan takapakkia. Sivusta seurattuna flirttailu on huvittavan näköistä touhua ja aiheuttaa myötähäpeää. Flirttailisivat kotonaan.
- Misschaos
nyt sentään manipuloinnin kohteena? :)
Mielestäni se joskus piristää tylsää päivää, en nyt osaa sanoa sitten missä tarkasti ottaen kulkee small talkin ja ns. flirtin raja, mutta olen samaa mieltä kanssasi tuosta huvittavuudesta ja myötähäpeästä. Joskus sitä kuulee sellaista yliampumista, joka kaatuu jo omaan tökeryyteensä. "Sivusta seurattuna flirttailu on huvittavan näköistä touhua ja aiheuttaa myötähäpeää."
- Minkälainen flirtti erityisesti on sinusta huvittavan näköistä ja aiheuttaa sinulle myötähäpeän tunteen?
Mielestä hyvää ja taitavaa flirttiä on todella vaikea ulkopuolisen huomata.- Kolli_Kellinen
Misschaos kirjoitti:
nyt sentään manipuloinnin kohteena? :)
Mielestäni se joskus piristää tylsää päivää, en nyt osaa sanoa sitten missä tarkasti ottaen kulkee small talkin ja ns. flirtin raja, mutta olen samaa mieltä kanssasi tuosta huvittavuudesta ja myötähäpeästä. Joskus sitä kuulee sellaista yliampumista, joka kaatuu jo omaan tökeryyteensä.No, johonkinhan sillä herutuksella yleensä pyritään, yleensä pöksyihin. Aika monet naiset flirttailevat myös saadakseen miehen tekemään itselleen palveluksia tai saadakseen miehen myötämielisiksi ajatuksilleen.
En minäkään flirttailisi, ellen toivoisi jotenkin hyötyväni flirttini kohteesta. Sama pätee small talkiinkin; senkään tarkoitus ei ole välittää tietoa vaan manipuloida vastapuolen tunnetiloja. Ja koska kyseessä harvoin on tuttu ja rakas ihminen (niiden kanssa ei tartte flirttailla eikä puhua small talkia), niin tuskinpa vaikuttimet ovat kovin epäitsekkäät ja empaattiset. - Kolli_Kellinen
Richartti kirjoitti:
"Sivusta seurattuna flirttailu on huvittavan näköistä touhua ja aiheuttaa myötähäpeää."
- Minkälainen flirtti erityisesti on sinusta huvittavan näköistä ja aiheuttaa sinulle myötähäpeän tunteen?
Mielestä hyvää ja taitavaa flirttiä on todella vaikea ulkopuolisen huomata.Sellainen flirtti myötähävettää aivan erityisesti, jossa toinen osapuoli ei edes tajua olevansa flirtin kohteena. Esimerkiksi nainen vähän sukii hiuksiaan ja puhuu kujertavalla äänellä ja mies on kohta sulaa vahaa naisen käsissä.
Sellainen tökerön yliampuva junttiflirtti taas lähinnä huvittaa. - kertokaa mulle
Kolli_Kellinen kirjoitti:
No, johonkinhan sillä herutuksella yleensä pyritään, yleensä pöksyihin. Aika monet naiset flirttailevat myös saadakseen miehen tekemään itselleen palveluksia tai saadakseen miehen myötämielisiksi ajatuksilleen.
En minäkään flirttailisi, ellen toivoisi jotenkin hyötyväni flirttini kohteesta. Sama pätee small talkiinkin; senkään tarkoitus ei ole välittää tietoa vaan manipuloida vastapuolen tunnetiloja. Ja koska kyseessä harvoin on tuttu ja rakas ihminen (niiden kanssa ei tartte flirttailla eikä puhua small talkia), niin tuskinpa vaikuttimet ovat kovin epäitsekkäät ja empaattiset.Minä olen aika huono käyttämään flirttiä manipulointina, tai flirttailemaan yleensäkin, minun täytyy oikeasti olla kiinnostunut henkilöstä. Yritin minä sinullekin kerran flirttailla, mutta et sinä huomannut... hih!
- Kolli_Kellinen
kertokaa mulle kirjoitti:
Minä olen aika huono käyttämään flirttiä manipulointina, tai flirttailemaan yleensäkin, minun täytyy oikeasti olla kiinnostunut henkilöstä. Yritin minä sinullekin kerran flirttailla, mutta et sinä huomannut... hih!
Siinä se taas nähtiin! Mun ÄO flirtin saralla on keharin luokkaa... :(
Mitä muuten se rakastavaisten välinen "flirtti" on? Vai voiko sitä edes kutsua flirtiksi? Näyttää samalta, mutta perustuu aitoihin tunteisiin. Ainakin itse olen silloin sellaisella tunnetasolla, niin "sisällä" niissä fiiliksissä, etten voi harkita eleitäni tai ilmeitäni enkä paljon sanojanikaan. - kertokaa mulle
Siinä se taas nähtiin! Mun ÄO flirtin saralla on keharin luokkaa... :(
Mitä muuten se rakastavaisten välinen "flirtti" on? Vai voiko sitä edes kutsua flirtiksi? Näyttää samalta, mutta perustuu aitoihin tunteisiin. Ainakin itse olen silloin sellaisella tunnetasolla, niin "sisällä" niissä fiiliksissä, etten voi harkita eleitäni tai ilmeitäni enkä paljon sanojanikaan.Niinpä... ehkä se flirtti oman kullan kanssa on niin automaattista, tai alitajuista, että sitä ei huomaakaan. Minusta se on semmoista että katsotaan silmiin tavallista pidempään, heitetään vähän läppää, kosketellaan jne..
Jos toinen oikein ujosti ja hienovaraisesti flirttailee, niin sitä ei aina huomaa, tapahtuu niin miesten kuin naistenkin kanssa...
Mullakin on varmaan tosi huono empaattinen ÄO vai miksi sitä kutsutaan, kun joskus en tajua toisen kiinnostusta vaikka sillä lyötäisiin suoraan naamalle... :) Mullekin pitää sanoa joskus flirttailu ihan suoraan niin menee ainakin perille! :)
Mut mikä on taas ärsyttävää, on semmoinen itsensä tyrkyttäminen, ja varsinkin ne säälittävät iskuyritykset kun mies (tai nainen) käyttää samaa lausetta sataan ihmiseen.. Jopa samana iltana! :( - yksi monista
Sellainen flirtti myötähävettää aivan erityisesti, jossa toinen osapuoli ei edes tajua olevansa flirtin kohteena. Esimerkiksi nainen vähän sukii hiuksiaan ja puhuu kujertavalla äänellä ja mies on kohta sulaa vahaa naisen käsissä.
Sellainen tökerön yliampuva junttiflirtti taas lähinnä huvittaa.Olisit todennäköisesti kokenut runsaasti myötähäpeää, jos olisit seurannut itseäsi sivusta tälläkin palstalla.
Täällä on yksi jos toinenkin nainen flirttaillut sinulle vaivihkaa ja vähän enemmänkin, mutta herra ei ole tuntunut tajuavan pieniä eikä isojakaan vihjeitä. Tai sitten sinulta on vain mennyt se "mennyt käpy". Sulaa vahaa sinusta ei kyllä ole saanut tekemälläkään - paitsi sitten ehkä rusalka. - Viridienne
yksi monista kirjoitti:
Olisit todennäköisesti kokenut runsaasti myötähäpeää, jos olisit seurannut itseäsi sivusta tälläkin palstalla.
Täällä on yksi jos toinenkin nainen flirttaillut sinulle vaivihkaa ja vähän enemmänkin, mutta herra ei ole tuntunut tajuavan pieniä eikä isojakaan vihjeitä. Tai sitten sinulta on vain mennyt se "mennyt käpy". Sulaa vahaa sinusta ei kyllä ole saanut tekemälläkään - paitsi sitten ehkä rusalka.pitää olla jotain muutakin...kuin tarjota flirtti.
flirttailen aina kun vaan voin =)
Piristää kummasti =D
Voiskohan ton itsetunnon kohennuksen kääntää niin et jos on huono itsetunto ei flirttaile?- kertokaa mulle
Ihminen, jolla on vahva itsetunto, ei tarvitse yrittää saada kaikkien huomiota, hyväksyntää jne. Näkee niin paljon naisia jotka "tyrkyttävät" itseään kaikille miehille muka "viattomasti flirttaillen" koska ovat niin epävarmoja itsestään. En nyt puhu flirttailusta minään small talkina, vaan ihan selvänä "seksuaalisena pelinä". Pieni peli on ihan ok, mutta pitääkö sitä KAIKKIEN kanssa harrastaa? ;) Ainakin itse pystyn flirttailemaan vaan oman kullan kanssa, tai niiden ihmisten, jotka minua oikeasti kiinnostaa. Minulal ei ole tarvetta saada kaikkien maailmanmiesten huomiota. :)
Ihminen, jolla on vahva itsetunto, ei tarvitse yrittää saada kaikkien huomiota, hyväksyntää jne. Näkee niin paljon naisia jotka "tyrkyttävät" itseään kaikille miehille muka "viattomasti flirttaillen" koska ovat niin epävarmoja itsestään. En nyt puhu flirttailusta minään small talkina, vaan ihan selvänä "seksuaalisena pelinä". Pieni peli on ihan ok, mutta pitääkö sitä KAIKKIEN kanssa harrastaa? ;) Ainakin itse pystyn flirttailemaan vaan oman kullan kanssa, tai niiden ihmisten, jotka minua oikeasti kiinnostaa. Minulal ei ole tarvetta saada kaikkien maailmanmiesten huomiota. :)
oo tajunnu lainkaan mitä flirtti on.
- Misschaos
tästä vahva/heikko itsetunto asiasta.
>>>Ihminen, jolla on vahva itsetunto, ei tarvitse yrittää saada kaikkien huomiota, hyväksyntää jne. Näkee niin paljon naisia jotka "tyrkyttävät" itseään kaikille miehille muka "viattomasti flirttaillen" koska ovat niin epävarmoja itsestään. - kertokaa mulle
kornaro kirjoitti:
oo tajunnu lainkaan mitä flirtti on.
No mitä se sinun mielestäsi on? Ehkä se toisille tulee helpommin kuin toisille? Flirttiäkin on monenlaista, sehän riippuu ihan mihin raja vedetään? Mikä toiselle on "Vain viatonta flirttiä", voi toisesta tuntua seksualliselta ahdistelulta... Puhutaan niin paljon siitä "pilketttä silmäkulmassa"... kukin tulkitsee miten haluaa... Ei flirtille ole "yhtä ja oikeaa" määritelmää... Se on vastaanottajasta ja flirtin osapuolista kiinni... Ei se ole "tajuamis kysymys"...
Misschaos kirjoitti:
tästä vahva/heikko itsetunto asiasta.
>>>Ihminen, jolla on vahva itsetunto, ei tarvitse yrittää saada kaikkien huomiota, hyväksyntää jne. Näkee niin paljon naisia jotka "tyrkyttävät" itseään kaikille miehille muka "viattomasti flirttaillen" koska ovat niin epävarmoja itsestään.Lueppas avaukses uudestaan =P
Ei pidä keimailua ja flirttiä sekottaa. Vrt. hymy tuntemattomalle bussissa vs. kieli korvaan baarissa.- Misschaos
kornaro kirjoitti:
Lueppas avaukses uudestaan =P
Ei pidä keimailua ja flirttiä sekottaa. Vrt. hymy tuntemattomalle bussissa vs. kieli korvaan baarissa.flirttaillen'...siitä oli kyse, nehän on niitä keimailijoita.
Viaton flirtti/läpänheitto/keimailu/pokailu/iskeminen
pystyykö näihin vetää tiukkoja rajoja mhinkään? Mikä on kenellekin mitä ja miten pitkälle mennään huumorilla silloin kun molemmat osapuolet tietää mistä on kyse, missä vaiheessa toisella ylitetään raja esim. seksuaalisen häirinnän puolelle? Juuri niin, ei pidä sekoittaa, mutta missä rajat ja kuka ne vetää? Jokainen tietysti omasta puolestaan, mutta riski on siinä, että yhteentörmäyksiä tulee. Ja väärinymmärryksiä. Misschaos kirjoitti:
flirttaillen'...siitä oli kyse, nehän on niitä keimailijoita.
Viaton flirtti/läpänheitto/keimailu/pokailu/iskeminen
pystyykö näihin vetää tiukkoja rajoja mhinkään? Mikä on kenellekin mitä ja miten pitkälle mennään huumorilla silloin kun molemmat osapuolet tietää mistä on kyse, missä vaiheessa toisella ylitetään raja esim. seksuaalisen häirinnän puolelle? Juuri niin, ei pidä sekoittaa, mutta missä rajat ja kuka ne vetää? Jokainen tietysti omasta puolestaan, mutta riski on siinä, että yhteentörmäyksiä tulee. Ja väärinymmärryksiä.häilyvä rajahan siinä on... Toiset pystyy suurinpiirtein esileikin hoitaa viattomasti flirttaillen =D Toisille taas vilkaisu silmiin on häirintää.
- Nainen.
Elämä ilman flirttiä, olisi hyvin yksitoikkoista ja tylsää, ihan niinkuin ilman huumoriakin.
- scale
Flirtti on todellakin viatonta läpän heittoa.
Töissä on vaan oltava tarkkana siitä jos on esimiesasemassa, viattoman flirtin ja seksuaalisen ahdistelun raja kun voi olla veteen piirretty viiva.
Mies saa yleensäkkin olla tarkempana näissä asioissa.
Itse en töissä juuri flirttaile, paitsi parin varttuneemman naisen kanssa jotka tunnen paremmin ja tiedän, että he ovat hieman rempseämpiä.
Viime viikolla hammaslääkärini heitti pientä flirttiä meidän "suhteesta".- Misschaos
mennään. Ymmärrän tuon helppouden vanhemman naisen kanssa flirttailussa, siinä ei varmasti niin helposti tule väärinkäsityksiä mitä helposti tulisi jonkun nuoremman naisen ollessa kyseessä.
Itse harrastan tuota 'läpänheittoa' iäkkäämpien miesten kanssa juuri tuosta samasta syystä, mutta pari kertaa olen joutunut kelkkani kääntämään ja vauhdilla kun vastapuoli on lukenut väärin tuota flirttailua - tai kuten itse asian näen, ystävällistä jutustelua.
Onko siinä sitten kyse siitä perinteisestä nainen/mies ja ikäero -asettelusta, jossa siis helpommin ajatellaan että vanhempi mies ja nuori nainen ->voi syntyä romanssi kun taas vanhempi nainen nuoremmalle miehelle ei voi olla kuin äiti hahmo? - scale
Misschaos kirjoitti:
mennään. Ymmärrän tuon helppouden vanhemman naisen kanssa flirttailussa, siinä ei varmasti niin helposti tule väärinkäsityksiä mitä helposti tulisi jonkun nuoremman naisen ollessa kyseessä.
Itse harrastan tuota 'läpänheittoa' iäkkäämpien miesten kanssa juuri tuosta samasta syystä, mutta pari kertaa olen joutunut kelkkani kääntämään ja vauhdilla kun vastapuoli on lukenut väärin tuota flirttailua - tai kuten itse asian näen, ystävällistä jutustelua.
Onko siinä sitten kyse siitä perinteisestä nainen/mies ja ikäero -asettelusta, jossa siis helpommin ajatellaan että vanhempi mies ja nuori nainen ->voi syntyä romanssi kun taas vanhempi nainen nuoremmalle miehelle ei voi olla kuin äiti hahmo?Sitä koittaa välttää väärinkäsityksiä ja siinä se varmaan se syykin on, että sitä on nuorempien kanssa enemmänkin asialinjalla nimen omaan työmaalla.
Häärätteks te sen hamaslääkärin kans siel toimenpidehuoneessa vai? Leikitteks te siel hammasläkärileikkejä?
- merkitystä...
En osaa flirttailla, enkä ole muistaakseni päässyt osalliseksi muidenkaan flirttailusta...
- MMies
"Se voi olla hymy tuntemattomalle
bussissa, kohteliaisuus kaupassa, huulenheitto työpaikalla
tai katse kahvilassa, eikä sen tarvitse jatkua ohikiitävää
hetkeä pidempään. Lähimmäisemme meihin kohdistama
pienikin ystävällinen ele antaa virkistävää vaihtelua arkeen."
Kukkahattutädillä puurot ja vellit sekaisin. Helvettiäkö normaali sosiaalinen kanssakäyminen mitään `flirttiä` on?- Kolli_Kellinen
Ihan normaalia vuorovaikutustahan tuo on eikä mitään flirttailua. Masentaa ajatella, että jos hymyilen vaikkapa kaupan kassalle tai vitsailen työkaverini kanssa, se pitääkin sitä flirttinä. Tuntuu että monet ihmiset ovat hirmuisissa seksipaineissa kun tulkitsevat flirtiksi normaalit ystävälliset eleet ja huulenheiton.
- Misschaos
mitä kukin tuolla termillä 'flirtti' tarkoittaa.
- MMies
Misschaos kirjoitti:
Kyse on siitä, mitä tämä flirttiguru sillä `flirtillä` tarkoittaa. Niin, ja siitä, mitä hänen opetuslapsensa sitten siitä ymmärtävät.
- Kolli_Kellinen
Misschaos kirjoitti:
Ehdotan flirtin määritelmäksi: "aitoja tunnereaktioita muistuttavien reaktioiden tietoista tuottamista".
Erona normaaliin vuorovaikutukseen on siis se, että kun reaktio (esimerkiksi hymy) tavallisesti seuraa tunnetta, flirtissä reaktio tuotetaan ensin.
Psykopaatit ovat mestariflirttailjoita ja kykenevät aivan aidon oloisilla simuloiduilla reaktioillaan saamaan vastapuolessa aikaan aitoja tunnetiloja, joita he sitten käyttävät hyväkseen vastapuolta manipuloidessaan. Psykopaatti on uhriinsa nähden aina etulyöntiasemassa, sillä hän vain näyttelee tunnetta kun uhri on oikeasti sen vallassa.
- Hossi-68
Mitäs se on, onks se jotain syötävää kenties ?
Eipähän ole moisesta kokemuksia tai sit vaan olen niin halvatun tyhmä ja sokia :) hyvä tos firttailus, niinku ootte varmaan huomannut. Mul yhdistyy tos loistava tilannetaju ja ihmistuntemus. Monen mielestähän toi repliikki "käyt sä tääl usein" on aika kulunut. Niksi on siin MITEN sä sen heität. Mä en oo viel heittänyt sitä, mut sit ku aika tulee ni mä heitän sen. Mä olen aika varma, et tulos tulee olee positiivinen.
- Naikkonen_sanoo
mutta tuossa lauseessa:" Se ei ole suora kutsu sänkyyn
vaan pikemminkin sängyn vaihtoehto. Sen ei tarvitse
johtaa yhtään mihinkään. " mielestäni kiteytyy hyvin flirtin merkitys. Sitä voi käyttää vaihtoehtona jos haluaa/tarvitsee mittauttaa markkina-arvoaan, kohentaa itsetuntoaan hyväksyvillä katseilla, eikä sen tosiaan esim yökerhoympäristössä tarvitse johtaa edes keskusteluun flirtin kohteen kanssa.
Käytän sitä varsinkin radalla ollessani, siitä tulee hyvälle tuulelle ja saa varmaan vastapuolikin toivottavasti mielen piristystä ;) - -k32v-
tahanton läpänheitto ja kevyt flirttiki on vaan ehkä sellane piristys. se olis ehkä korkeintaa jotai sellasta kokeilevaa juttuu.. äh tää osaa sanoo. kavereitte kesken kuitenki. oikeestaan muille ainaskaa tää ei osais paljoo lähtee säveltään, et täytyis olla jollai lailla tuttu kuitenki.
mut sit jos alkais mennä ahdistelun puolelle nii tää kyllä ahdistuis, keräis vuoteesa ja kävis :D :D ja toiset näköjää ahdistelee iha huvikseenki, älkää nyt käsittäkö sit tota ahdistelu- sanaa silleen kovin tiukkapiposesti. se kun ei oo pahantahtoista et tää niinku tajuis kuitenki. jotku niinku tykkäis härnätä tai jotai.
aika moni frendeistä harrastelee tota flirttii/läppää useinki, toiset taas ei ollenkaa. ja sit ne ketä sitä ei oikeen ymmärrä nii niitte kans sitä ei viittis edes yrittää, kun ne luulis heti väärin. ja siitä tulis lisää sanomista.
tais tulla toistoo tolle gurulle.- Misschaos
juttuu? Eli vähän niinkuin jäätä kepillä? Mitenkäs suhtaudut jos/kun vieras nainen tulee heittämään juttua esim. baarissa tai kahvilassa, kysyy onko paikka vapaa, saako istua samaan pöytään ja jos olet yksin alkaa jutelemaan? Etkö näe siinä ehkä pienen flirttailun, 'hyväntahtoisen jutustelun' tynkää? Vai oletko välittämättä ja keskityt esim. lehden lukemiseen? :)
- -k32v-
Misschaos kirjoitti:
juttuu? Eli vähän niinkuin jäätä kepillä? Mitenkäs suhtaudut jos/kun vieras nainen tulee heittämään juttua esim. baarissa tai kahvilassa, kysyy onko paikka vapaa, saako istua samaan pöytään ja jos olet yksin alkaa jutelemaan? Etkö näe siinä ehkä pienen flirttailun, 'hyväntahtoisen jutustelun' tynkää? Vai oletko välittämättä ja keskityt esim. lehden lukemiseen? :)
sellasta kynsien kokeiluu. tietysti jos on joku tuntematon, nii sit vois olla kepillä jäätäki. mut kuten tää jo sanos, nii harvemmi tuntemattille. ja just sen takii, et ei voi tietää onko se jonku mielestä loukkaavaa. ja sitä taas voi sanoo jos ei tunne. hähä :D aika suoraviivasta..
anyways kyllä tää juttelis ja hymyilis tuntemattomilleki :D :D taino ainaski tuntuis siltä.. ite vähä vaikee sanoo tostakaa mitää. saa siis istuu pöytään ja jos jutustuttaa, nii sit jutellaan.
tää saattais olla joissai mielessä vähä puusilmä et ei aina tajuis flirttii flirtiks. mut välii, ei se ainakaa tätä haittais :D :D
aika normaalii kanssakäymistä sekin ainaki tälle on. - Misschaos
-k32v- kirjoitti:
sellasta kynsien kokeiluu. tietysti jos on joku tuntematon, nii sit vois olla kepillä jäätäki. mut kuten tää jo sanos, nii harvemmi tuntemattille. ja just sen takii, et ei voi tietää onko se jonku mielestä loukkaavaa. ja sitä taas voi sanoo jos ei tunne. hähä :D aika suoraviivasta..
anyways kyllä tää juttelis ja hymyilis tuntemattomilleki :D :D taino ainaski tuntuis siltä.. ite vähä vaikee sanoo tostakaa mitää. saa siis istuu pöytään ja jos jutustuttaa, nii sit jutellaan.
tää saattais olla joissai mielessä vähä puusilmä et ei aina tajuis flirttii flirtiks. mut välii, ei se ainakaa tätä haittais :D :D
aika normaalii kanssakäymistä sekin ainaki tälle on.Tuota mä niinkuin hain, ettet ole ainakaan ihan sokea jos sellaista eteen tulee. Että otat avoimesti vastaan jos sellainen fiilis on etkä peräänny takavasemmalle. :)
- -k32v-
Misschaos kirjoitti:
Tuota mä niinkuin hain, ettet ole ainakaan ihan sokea jos sellaista eteen tulee. Että otat avoimesti vastaan jos sellainen fiilis on etkä peräänny takavasemmalle. :)
tää kyllä mieluiten julistautuis sokeeks. ja puusilmäks ynnä perusputkiaivoks. oikeesti.
mut siitä sen enempää :D :D hähä
- Viridienne
Ote aloituksesta:
****Flirtti vaatii nopeaa älyä ja tilannetajua.
Se voitaisiin määritellä leikilliseksi oman
hyvän tuulen jakamiseksi muiden kanssa.****
Koko tämän keskustelun ajan olen ihmetellyt, että flirtti näköjään tarkoittaa jotain seksuaalisviritteistä keimailua... Mielestäni asia ei ole niin. Nuo yllä olevat pari lausetta kiteyttävät sen mitä flirtti on. kaikki muut tuntemukset ovat silkaa omaa tuntemusta, josta ei voi toista osapuolta 'syyttää'.
Ensimmäiseksi tiputan pois sukupuolet. Flirttiä voi tehä samaa sukupuolta olevan kanssa. Sitten nauretaan hyvätuulisina samalle asialle...
Kyllä sitä ollaan kaikelle otsa rypyssä, jos toinen naurattaa porukkaa...vai senkö takia maristaan, kun ei ite keksi nokkeluuksia ja toinen keksii. Ollaan kateellisia.
Olen aina ollut 'puhelias'. Tämmönen naisen ominaisuus sitten köyhemmän miehen päässä tulkitaan vissiin iskemiseksi. Voi hyvä taivas! Älkää nyt miehet sentään itsestänne ihan mitä tahansa luulko! Flirtti muka iskemistä? PAH :D
Nopean älyn ja tilannetajun lisäksi...tarvii flirtissä paljon tietoa. Siis ihan vaan yleissivistystä. Sieltä sitä voi sitten ammentaa, nopealla tilannetajulla SOPIVIA sutkauksia. Myöskin olen huomannut, että kielitaito on hyvä olla, jotta osaa mutoilla sanottavansa tilanteeseen sopivaksi.
Viimeksi flirttailin yhdelle vanhalle mummolle...siis leikillisesti jaoin omaa hyvää tuultani. Enkä siis tuntenut tätä mummoa, mutta meillä oli hauskaa, kun tarkastelimme lähikaupassa päivän lööppejä.
Kyllähän flirtissä jollain tavoin huomioidaan positiivisesti toinen osapuoli ja silleen hauskasti kehaistaan pikkuisen. Toinen sitten yleensä suhtautuu iloisesti naurahtaen tämmösseen.asiattomasta viestistä ekaa kertaa. Mä en painanut tota nappia, vaan mä soitin ZAmiolle suoraan. Mä en suostu lukee tollasen seksihurjastelijan tunnustuksia täällä näin. Täl palstalla on paljon pikku poikii ja tyttöi, jotka tulee lukee tänne juttuja miehen logistiikasta. Sit joku eläkeläinen alkaa tilittää omia hurjastelujaan.
Sä olet vissiin taas kiukkusella tuulella, ku rupesit tollast vääntää, ihan vaan meitä ärsyttääkseks?- Viridienne
Einsten1 kirjoitti:
asiattomasta viestistä ekaa kertaa. Mä en painanut tota nappia, vaan mä soitin ZAmiolle suoraan. Mä en suostu lukee tollasen seksihurjastelijan tunnustuksia täällä näin. Täl palstalla on paljon pikku poikii ja tyttöi, jotka tulee lukee tänne juttuja miehen logistiikasta. Sit joku eläkeläinen alkaa tilittää omia hurjastelujaan.
Sä olet vissiin taas kiukkusella tuulella, ku rupesit tollast vääntää, ihan vaan meitä ärsyttääkseks?joku on flirtannut mulle ja nyt se sanoo tässä keskustelussa, ettei ymmärrä mitä flirtti on. PÖH
Sieki siinä. Mee nyt sen kassan kanssa jonnekki flirttaamaan. Minä olen koko ajan luullut, että se kassa on nainen. Viridienne kirjoitti:
joku on flirtannut mulle ja nyt se sanoo tässä keskustelussa, ettei ymmärrä mitä flirtti on. PÖH
Sieki siinä. Mee nyt sen kassan kanssa jonnekki flirttaamaan. Minä olen koko ajan luullut, että se kassa on nainen.mut se on mies. Mitä sä yrität siis sanoo?
- Viridienne
Einsten1 kirjoitti:
mut se on mies. Mitä sä yrität siis sanoo?
****Mä yritin vaan sit sanoo kohteliaasti et me ollaan tääl nyt kyl pitämäs vaan hauskaa, et ei me kyl olla SILLÄ mielellä liikkeellä.****
Viridienne kirjoitti:
****Mä yritin vaan sit sanoo kohteliaasti et me ollaan tääl nyt kyl pitämäs vaan hauskaa, et ei me kyl olla SILLÄ mielellä liikkeellä.****
mul on muutenkin suht paha mieli tost v-lopusta. Ni sit toinen huutaa vasten naamaa. Mä en tajuu, miks sä oot aina niin kamalan kiukkunen tääl?
- Kolli_Kellinen
Viridienne kirjoitti:
joku on flirtannut mulle ja nyt se sanoo tässä keskustelussa, ettei ymmärrä mitä flirtti on. PÖH
Sieki siinä. Mee nyt sen kassan kanssa jonnekki flirttaamaan. Minä olen koko ajan luullut, että se kassa on nainen.En mä kyl tajunnu flirttailevani, senkin seksuaalihurjastelija! Mä rakastan sinua enkä mahda ruumiini oikuille silloin mitään. Syyntakeeton, täyttä ymmärrystä vailla... ;P
Ei kai se kassa voi olla nainen kun Eins-teini on mainostanut et sil on se hirmunen anakondakin... Kolli_Kellinen kirjoitti:
En mä kyl tajunnu flirttailevani, senkin seksuaalihurjastelija! Mä rakastan sinua enkä mahda ruumiini oikuille silloin mitään. Syyntakeeton, täyttä ymmärrystä vailla... ;P
Ei kai se kassa voi olla nainen kun Eins-teini on mainostanut et sil on se hirmunen anakondakin...Mut hetkinen! Ettekai te luule et mä...? Siis eihän siin sellasest oo kyse, siis sil on Aku-niminen käärme ja tats it. Kamala ku toi Virvatuli on aina niin vihainen täällä. Ei paljo tee mieli vastaa sen kanssa.
- Kolli_Kellinen
Kieltämättä tilannetaju ja nokkeluus on myös seksikästä, mutta ehkä se on kuitenkin sivuseuraus. Taka-ajatuksena ei tarvitse olla että pokaanpa ton älylläni. Menee vähän väkinäiseksi sellainen.
Kiinnostava nainen tarjoaa älyllisen haasteen ja hyvää henkistä sparrausta ja hänessä on loputtomia syvyyksiä mitä luodata - muutenkin kuin nahkaisella sukellusveneellä. - Kolli_Kellinen
Einsten1 kirjoitti:
Mut hetkinen! Ettekai te luule et mä...? Siis eihän siin sellasest oo kyse, siis sil on Aku-niminen käärme ja tats it. Kamala ku toi Virvatuli on aina niin vihainen täällä. Ei paljo tee mieli vastaa sen kanssa.
Jos virvatuli polttaa pahasti, niin sit kannattaa varoa näppejä ja pysyä kaukana. Mulle se on oneksi just sopivan kuuma.
lopetella täs keskustelussa. Tekään ette varmaan haluu et menee se enkka 203 rikki? Tehän vaik uus alotus mihin voidaan sit vastailla, eiks nii?
- IngallsinLaura
Mä olen onneton flirttailija, en edes tunnista sitä.
Minulle on kuitenkin sanottu, että flirttaan paljon ja aina(!).
Se on varmaan sitten äidinmaidossa tullut ominaisuus, koska mä olen parhaimmillani oma itseni ja pahimmillani myös. Sattuneista syistä ei nappaa esittää mitään, varsinkaan kun ei ole hajuakaan miten se tehdään.
Pitäis kai mennä kursseille...- -k32v-
et sä flirttaa, sä oot vaan sellane et jengi luulee sun flirttaavan :)
ja pelkästään hyvässä mielessä tää kommentti :) - Laura I. (logged out)
-k32v- kirjoitti:
et sä flirttaa, sä oot vaan sellane et jengi luulee sun flirttaavan :)
ja pelkästään hyvässä mielessä tää kommentti :)No sitähän mä just selitin.
Toinen juttu, mitä mä en tajua, on se, että kuinka jotkut pystyvät selittämään yhden ajatuksen keskimäärin 10 sanalla vähemmän kuin minä... ;)
- Viridienne
...väärinkäsityksiä. So what!
Ketjusta on poistettu 150 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537870- 614400
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404023Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353373Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423330Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383238- 482983
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422761- 492514