ikäihmisen sauvakävely

sananen

Olen 68 v sauvakävelija, harrastanut sitä jo noin 7 vuotta. Olen opetellut oikean tavan ym. Olen aina ollut kuntoilija.
Kun nyt menen lenkille ja askeleeni on hidastunut, olen sen itsekkin huomannut kun katselen aikoja ja matkoja. Jotkut 30-40 v kävelevät ohitseni ja katsovat halveksivasti vanhaa akkaa joka kävelee niin hitaasti, että on ihana ja helppo ohittaa. Tätä ei vielä 7 vuotta sitten tapahtunut. Aina ajattelen, että katsokaas kun olette itse lähelle 70 miten menee. Tähän on vain sopeuduttava. Hyväksykää meidät vanhat kuntoilijat, ja ohittakaa "nöyrästi". Älkää halveksiko ja naurako. Tyylikin voi joskus lipsua. Ollaan kuntoilijoita koko elämämme, vauhti iän mukaan.

3

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuomiNeito vm -78-

      Minäkin harrastan sauvakävelyä. Olen nuori neito vuosimallia -78- Olen mielenterveyskuntoutuja joten minun on harrastettava liikuntaa että pysyn terveenä etten siarastuisi psyykkisesti. Joskus kuntoni on niin huono että en edes jaksa kävellä normaalia kävelyvauhtia kävely sauvoilla.Mutta silti on kuntoiltava minunkin.Ihmiset oikein ihmettelee mikisi kummassa kävelen niin hiljaa??Mutta kun on psyykkisetsi siaras niin en jaksa kertakaikkiaan kävellä kovaa.Harrastan myös uimista, vesijuoksua,vesijumppaa,kesäaikaan teen pitkiä pyörälenkkejä.Siten minä pidän kunnostani huolta.Mutta tavallinen kävely on minulle raskasta kuitenkin.Ulkoilemalla ja kuntoilemalla minä pysyn kuitenkin terveeenä.

    • vuosimallia 65

      No minä iältäni teidän välistä. Sauvonut myös muutaman vuoden. Tyylini on aika vauhdikas. Saatan vilkaista jos joku tulee hitaammin vastaan, mutta yleensä vilkaisen kaikkia vastaantulijoita. Keskityn omaan kävelyyni kun yleensä kuuntelen radiota matkalla, en välttämättä siis edes vilkuile. Olen myös joskus kärsinyt selkävaivasta ja silloin en kävellyt vauhdikkaasti minäkään. Niinpä ymmärrystä riittää niin vanhoille kuin nuorille hitaastikäveleville jos yleensä pistän merkille.

      Oletteko varmoja että teitä katsotaan halveksivasti? Ei minulla ainakaan ole varaa ketään halveksia, päinvastoin minusta on tosi ihanaa kun vanhatkin jaksaa huolehtia kunnostaan ja ulkoilla päivittäin oli se tahti mikä tahansa.

      Toivotan kummallekin aurinkoisia sauvakävelysäitä ja paljon pirteää mieltä. Tuijottajat saavat häpeät omaan niskaan!

      • sauvoja

        Nautin savakävelystä ja luonnosta ja mietin
        omia asioitani. Ihailen vanhempia ihmisiä
        jotka viitsivät kotoaan lähteä sauvailemaan
        ja oli heidän tyylinsä tai vauhtinsa mikä tahansa se ei minua hetkauta.
        Pääasia, että ovat ulos tulleet raittiiseen ilmaan muiden ihmisten pariin.

        Itse myös käyn terveydellisistä syistäni kuntoilemassa ja kaikki ovat
        yhtä tervetulleita niin ikään kuin kuntoon katsomatta.

        Hyvää kevään jatkoa kaikille ja nauttikaa liikkumisesta täysin siemauksin !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe