Kesä Jäätelönmyyjänä?

KOKEMUKSIA..

Hei!

Onko joku työskennellyt jäätelönmyyjänä? :)

Olisiko kokemuksia kertoo, millaista työ oli? Mitä lähinnä työtehtäviin kuului ja millainen oli palkka?

Kaikki kokemukset ja tiedot ovat tervetulleita. Kiitos

8

12799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkka

oli hyvä,rahaa tuli joka tuutista.

• KOKEMUKSIA..

Kuinka pitkiä päiviä suunnilleet teit ja mikä oli tuntipalkkasi? :)

• jussiksi3
        KOKEMUKSIA.. kirjoitti:

Kuinka pitkiä päiviä suunnilleet teit ja mikä oli tuntipalkkasi? :)

Eikös siinä saa palkaksi syödä joka kymmenennen
        myydyn tuutin tai puikon.

• Paukku

Ihan rattoisaa hommaahan se oli, välillä oli kuolettavan tylsää ja välillä oli kilometrin jono ja sata rautaa tulessa. Työpäivät oli 5-6 tuntia päivässä ja silloinen myyjän peruspalkka jotain 5,60€/h(2005), eli ei mikään päätä huimaava... Aamuisin pistin paikoilleen ulkotuolit ja kyltit, hain pullat, pistin kahvin kiehumaan ja avasin kioskin. Iltaisin siivottiin ja päätettiin kassa. Välillä tein inventaariota ja hain pankista vaihtorahaa... Sopii ihmisille, jotka tykkää itsenäisestä työskentelystä eikä sählää rahojen kanssa;)

• pitkät päivät

eli 12-21 ja sain siitä päivästä aina 50e. Se tosin oli mein paikallisen seuran kioski, eli palkka ei siis menny minkään virallisen pykälän mukaan. Samoja hommia tein ku joku täällä aiemmin kirjottaneistakin -eli pöytä, tuolit ja kyltti pihaan, sit kannet pois jätskipurkeista, musiikki päälle ja oottaan asiakkaita.Illalla sit perussiivoushommat. Noin kerran vkos tai ku sattu olee sadepäivä niin moppailtiin kiskan lattiaa ja jynssättiin pakastimia. Välillä olin ottaman Valion tilauksia vastaan eli käytännös heittämäs hurjaa vauhtia jätskejä pakastimiin ku Valion mies latoo niitä kiskan ovelle. Hien saa pintaan hyvin.. Varsinki aamulla 9 aikaan.. :) Huh! Mein kiska oli siitäki "omalaatunen" et sitä sai pitää auki kans sadepäivinä. Meil on yleensä ollu 4 tyttöä ketkä hoitaa koko kesän. Kesän alussa (vapusta lähtien) jaetaan vuorot ja jos sun vuorolla sattuu satamaan niin saat silti mennä töihin jos haluut rahas. Tai sitte vaan vetää nimen yli listasta ettet oo ollu sillon töis. Asun niin pienessä kunnassa et on ehkä muiden korvaan vähän erikoiset käytännöt. Mut ainaki meillä on halvat ja isot jädepallot! :D Mietin josko taas alkukesän siellä notkuisin ku lukiolaiset on vielä koulussa ja niitä siel suurimmaks osaks on töissä. Ellei mitään muuta keksi niin pari vkoa vois hyvin olla siellä. Ja kesän uutuudet pitää toki maistaa, että tietää mitä suositella asiakkaille.. :D

• Nimetön

Hei!

Minä olin opiskeluaikoina yhden kesän jäätelönmyyjänä ja tykkäsin kyllä työstä. Palkka ei mikään kovin loistava ollut, tosin en muista tarkkaa määrää kun aikaa on jo kulunut kyseisestä kesästä sen 10 vuotta. :) Itse työ oli mukavaa asiakaspalvelu-työtä pääasiallisesti. Kiireellisyys riippui täysin siitä kuinka kaunis/kuuma päivä oli. Olin kesän aikana kahdessa paikassa myymässä. Vapusta kesän puoleen väliin olin ison kaupungin keskustassa ja silloin sai kyllä pyöritellä palloja kiireiseen tahtiin. :) Sitten loppu kesän olin hieman syrjemmässä, noin 10km keskustasta ja sain tehdä palloja melko rauhalliseen tahtiin. Jäätelönmyynnin lisäksi työhön kuului jäätelökioskin siistinä pitäminen, jäätelölähetysten vastaanottaminen yms. pienet tehtävät. Minä sain tehdä töitä sateisella ilmallakin, tosin kaatosateella kioski oli kiinni. Jäätelöä sai syödä käytännössä niin paljon kuin jaksoi, mutta eihän sitä paljoa tullut syötyä. :) Minulla oli aika itsenäistä se työ. Paljon riippuu työnantajasta, mutta suosittelen kyllä jäätelökioskin myyjän työtä!

• jäätelötytsy

Olen tänä vuonna jäätelökioskilla töissä, ensimmäistä vuottani, ja olen 15v. Olen kahdessa paikassa, toinen on Citymarketin pihalla, ja toinen puiston vieressä, jossa käy erittäin paljon ihmisiä. Kovalla sateella kiskat oli yleensä kiinni. Kaupan edessä oltiin yksin, eikä siinä hirveän kiire koskaan tullut, mutta puistolla sitten.. Varsinkin äitienpäivänä oli aivan hirveät jonot. Tuntipalkka on 6e/h, sunnuntaina tuplat. Tykkään tosi paljon, saa olla ihmisten kanssa, eli asiakaspalvelua. Voisin harkita ensi vuonnakin, jollen muualle pääse!:)

• Riina-Ka

Istun parhaillaan yhdessä kiskassa pienehköllä paikkakunnalla. Sään mukaanhan täällä pitkälti mennään. Nyt kun on koleaa ja märkää, oon myynyt kahden tunnin aikana kolme jätskiä ja kulutan paljon aikaa.. Hyvinä päivinä voikin olla sit jonoa kiskalla. Aika hyvin saa osata viihdyttää itse itseään näissä hommissa. Kuumana kesäpäivänä koko päivä täyttyy iloisten ihmisten tapaamisesta ja pallojen kiivaasta pyörittelystä, ja silloin on ollut jopa tunne että paljon mukavampaa duunia en keksisi. Mulla palkka on 8,50/tunti. Kyllä mä tästä tykkään ja voisin suositellakin, tosin jollain viiden euron tuntiliksalla en suosittelisi ketään tekemään yhtään mitään ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe