Semmosta oon miettiny jo jonkun aikaa, että miks ihmeessä jotkut snookerpelaajat heiluttaa joskus vasemman käden (jos lyövät oikealla) keskisormea tai nimetöntä valmistautuessaan lyöntiin, hyvänä esimerkkinä O`Sullivan?
sormen heilutus snookerissa
6
2958
Vastaukset
- vijay
Kyl se on yksinkertaisesti vain refleksi tai ehkä jopa lievää hermostuneisuutta. Tuota sormea kun ei mihinkään lyödessä tarvitse (paitsi ehkä hieman tukemaan käden asentoa), pyrkivät pitämään sen "rentona", joka voi aiheuttaa pientä tärinää ja heilumista. Ei sille siis mitään tarkoitusta ole.
- TTT-
näin pelaajana voin sanoa että kyse on vaan lähinnäkin siitä että olen sen verran keskittyneessä tilassa kun valmistun lyömään niin sormien heiluttaminen tulee alitajunnasta syytä siihen en tiedä muuta
- on samantyyppinen
rituaalinomainen toiminta kuin pallon pompottelu ennen syöttöä (tennis) tai svingin virittämiseen liittyvät rituaalit (golf).
- Wilson#23
Aivan. Ja juuri rituaalit herättävät aivoissa muistutuksen tulevasta suorituksesta. Näin uskoisin itse koripalloilijana, kun pomputan palloa ennen vapaaheittoja. Muistaa ainakin mitä on tekemässä :D
- seole
mikää refleksi. Ne heiluttaa sormea sitä varten jotta pyödällä oleva pieni pintajännitys saadaan vähenemään jolloin pallot vierivät varmasti oikeaan suuntaan.
- Anonyymi
Diivailua!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565140Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202305- 1031494
- 921426
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2041388En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231386Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681135Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly81090- 721017
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671015