VW Transporter TDI

VAG-mies

Olen ostamassa vw transporter 2.5 tdi. Kannattaako kyseistä peliä hankkia ja miten syncro pelaa? Olen kuullut että syncro on tientukkona maantiellä, pitääkö paikkansa? Mikä on kulutus? Tuntuuko noiden 65 kW ja 75 kW koneiden tehoero? Kannattaako hankkia yli 200 tkm ajettua? Onko vuosimalleissa 1996 - 2001 suuria eroja?

19

45123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä

      75 ssa on ainakin lujempi loota.Humaa siitä kun pakki on vitosen alla eikä siinä ykkösen vieressä

      • VAG-mies

        onko koneissa kestävyyseroja?


      • myös vw
        VAG-mies kirjoitti:

        onko koneissa kestävyyseroja?

        seiskavitonen on välijäähdytetty,mitä kuusvitonen ei ole,tehoeron huomaa selvästi,lisäksi kulutus on pienempi.Väitän seiskavitosen olevan vahvempi,johtuu kannen pienemmistä lämpörasituksista.Omaani laitoin vielä jm tech. tehoboxin,ala vääntö kasvo törkeesti,kulutuksessa ei huomattavaa eroa.olen ajellut molemmilla malleilla ja enää en 65kw.mallia huoli.Ainoa oikea vika kummassakin mallissa tuntuu olevan ilmamassamittarin anturi,jos ostat auton et välttämättä huomaa mitään,koska viallisella anturilla ei ole muuta vaikutusta kuin tehon puute. Tuntuu olevan tyyppivika.


      • meillä 1.9tdi
        myös vw kirjoitti:

        seiskavitonen on välijäähdytetty,mitä kuusvitonen ei ole,tehoeron huomaa selvästi,lisäksi kulutus on pienempi.Väitän seiskavitosen olevan vahvempi,johtuu kannen pienemmistä lämpörasituksista.Omaani laitoin vielä jm tech. tehoboxin,ala vääntö kasvo törkeesti,kulutuksessa ei huomattavaa eroa.olen ajellut molemmilla malleilla ja enää en 65kw.mallia huoli.Ainoa oikea vika kummassakin mallissa tuntuu olevan ilmamassamittarin anturi,jos ostat auton et välttämättä huomaa mitään,koska viallisella anturilla ei ole muuta vaikutusta kuin tehon puute. Tuntuu olevan tyyppivika.

        passatissa sama vika, joskus pelaa normaalisti ja nytkin saa ajaa kolmosella kaasu pohjassa niin ei juuri vauhti kiihdy


      • Myös vw
        meillä 1.9tdi kirjoitti:

        passatissa sama vika, joskus pelaa normaalisti ja nytkin saa ajaa kolmosella kaasu pohjassa niin ei juuri vauhti kiihdy

        Kyllä se on mahdollista,yllättävän yleinen vika.Tuntuu yleensä siltä ettei turboa oliskaan,eli tehoja puuttuu reilusti. Anturista riippuen kunnon tarvikeliikkeestä saa uuden pelkän anturiosan,joihinkin pitää ottaa koko mittari,tällöin kannattaa ostaa bosch vaihtolaite on puolet uutta halvempi ja kummiski sekin on uusi ei korjattu.tarvikeliikkeessä sama osa on reilusti merkkiliikettä halvempi.Vw:llä voivat kyllä helposti mitata anturin kunnon,mutta osta muualta.Ihmettelenkin miksi moinen vika ei aina anna vikakoodia eikä koskaan sytytä häiriö valoa.


      • ..........
        myös vw kirjoitti:

        seiskavitonen on välijäähdytetty,mitä kuusvitonen ei ole,tehoeron huomaa selvästi,lisäksi kulutus on pienempi.Väitän seiskavitosen olevan vahvempi,johtuu kannen pienemmistä lämpörasituksista.Omaani laitoin vielä jm tech. tehoboxin,ala vääntö kasvo törkeesti,kulutuksessa ei huomattavaa eroa.olen ajellut molemmilla malleilla ja enää en 65kw.mallia huoli.Ainoa oikea vika kummassakin mallissa tuntuu olevan ilmamassamittarin anturi,jos ostat auton et välttämättä huomaa mitään,koska viallisella anturilla ei ole muuta vaikutusta kuin tehon puute. Tuntuu olevan tyyppivika.

        Minulla myös 75 kw. Mukava peli, alavääntö ei kyllä mairittele. Jostain 1700 kierroksesta herää.

        Jos ongelmia "tehottomuudesta", Turbon säädin koneen päällä on myös aika yleinen vika. Siis se löystyy kiinnityksestään, ennenpitkää turbo on "pois pelistä".


      • VAG-mies
        myös vw kirjoitti:

        seiskavitonen on välijäähdytetty,mitä kuusvitonen ei ole,tehoeron huomaa selvästi,lisäksi kulutus on pienempi.Väitän seiskavitosen olevan vahvempi,johtuu kannen pienemmistä lämpörasituksista.Omaani laitoin vielä jm tech. tehoboxin,ala vääntö kasvo törkeesti,kulutuksessa ei huomattavaa eroa.olen ajellut molemmilla malleilla ja enää en 65kw.mallia huoli.Ainoa oikea vika kummassakin mallissa tuntuu olevan ilmamassamittarin anturi,jos ostat auton et välttämättä huomaa mitään,koska viallisella anturilla ei ole muuta vaikutusta kuin tehon puute. Tuntuu olevan tyyppivika.

        Kiitos tiedoista. Eli kannattaa hankkia 75 kW:nen, hintaero ei tunnu olevan ihan kohtuuton. Vielä jos joku osaisi sanoa synkrosta komenuksen rintaäänellä. Kulutus-, kestävyys- ja ym.-eroista.


      • 75kw
        .......... kirjoitti:

        Minulla myös 75 kw. Mukava peli, alavääntö ei kyllä mairittele. Jostain 1700 kierroksesta herää.

        Jos ongelmia "tehottomuudesta", Turbon säädin koneen päällä on myös aika yleinen vika. Siis se löystyy kiinnityksestään, ennenpitkää turbo on "pois pelistä".

        Missä kohdin tuo säädin tarkemmin on ja miten se säätää turboa onko joku alipaine juttu vai mekaaninen vipu tms.? Omassa autossnikin havaittavissa tehottomuutta. Kiitokset tiedosta


      • vvww
        VAG-mies kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Eli kannattaa hankkia 75 kW:nen, hintaero ei tunnu olevan ihan kohtuuton. Vielä jos joku osaisi sanoa synkrosta komenuksen rintaäänellä. Kulutus-, kestävyys- ja ym.-eroista.

        mulla on 65 2003 ja laitoin teholastun siihen ku sillä oli ajettu 34000.nyt mittarissa 145000 eikä mitään vikaa.älä erehdy erillisiin tehobokseihin jos sellaista suunnittelet joskus.lastutuksen voi ohjelmoida niin että se ei rasita kytkintä eikä laatikkoa ku laittaa ammattilaisella.500 ekua


    • Rebab

      Tuli tuossa ajeltua 2,5 Tdi,sillä punaisella iillä,tehot oli muistaakseni 96 kw,ja voin sanoa,että aika perkeleen tykki peli,6 vaihteinen,ja ainakin mittarin mukaan otti helposti 180 km/h ja tuntui,että ois vielä jaksanut...

    • Ostin 99 portterin ja ravistaa 60kympin vaudissa vaikka vaidoin renkaat ja vanteet kuka tietäs missä vika???

      • Vento VR6

        Onko kyseessä etu- vai nelivetomalli?


      • VOLKKARI MIES

        SISEMMÄT MURROKSET MENNY VÄLJÄKSI!..UUSIN JUST OMAANI JA LOPPU VAPINAT SIIHI!


    • transp.mies

      -98 mallin transpotteri mutta siinä ei pala mittaristossa lalo eikälämppärin vivustossa missähän vika?

    • köhä

      Minulla on 2007 Transport 4-veto ja siinä on kummallinen ilmiö kun ajon jälkeen pysähtyy,niin hyttiin tulee pakokaasun haju tosi ärsyttävästi! Tulisko haju puhaltimen kautta vai jostain muualta? Onko jollain ollut vastaavaa vikaa?

    • vaihdekepin suojus

      Pakokaasun haju (automallista riippumatta) voi tulla rikkoutuneen vaihdekepin juuren nahka-kumi-suojuksen kautta.

      On silloin myös mahdollinen riski häkämyrkytykselle ja onnettomuudelle tien päälläkin.

      • köhä

        Kiitos,täytyy tutkia asiaa!


    • TopiKale

      2,5 tdi vw monihäiriömoottori, miksikohän T5 volkkareita alkaa saa paljon halvemmalla kuin T4 vesipumppu vuotaa vedet öljyn sekaan, ruiskukutusuuttimet,
      sylinterinkannet, dandempumppu, volkkarin huoltopäällikön kommentti Hesassa kun oma oli siellä pukkien päällä: Ainoa auto maailmassa jossa kaikki nestemäinen voi mennä keskenään sekaisin, moottorin tyyppikin oli joku AHDH.
      Kannattaa pysyä kyllin kaukana 2004-2009 malleista.

    • Mattiaapeli

      2008 96kw automaatti, kilometrejä 250000. Viime talvena meni nokka-akseli, mittarissa silloin 240000.
      Siitä moitin myyjäfirmaa, että ei antanut oikeita käyttöohjeita. Remontin jälkeen sitten kuulin että nokka-akselin voitelu on ongelmallinen. Ohje : älä lämmitä konetta pakkasella tyhjäkäynnillä. Kone käyntiin, minuutti-pari anna kiertää 1500-2000 rpm ja sitten liikkeelle. Muuten on vehje pelannut loistavasti ja tosi hyvä ajaa.
      Ja lähtee kun käsketään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe