Ei taida tällä palstalla ransitti miehille apua löytyä mutta yritänpäs kumminkin
80-100km/h vauhdissa kohtuu volina. johtuuko perästä vai, saattaako olla joku kardaaninpään stefa vaihdelaatikko päästä,vai onko muita vikoja mistä voisi johtua.Voiko koko perän vaihtaa jos ei kiinnosta laakeroida.Kovilla pakkasilla kuuluu myös alhaisella nopeudella kovaa ääntä(kuullostaa siltä tähtien sodan karvaturrilta)että jos näihin jotain,niin voi kiitos ja kumarrus
no transit td-93
14
6787
Vastaukset
- ei äännä
ilmeisesti perästä hammaspyörät kuluneet.En usko että
laakerointi auttaa.Ehkä perän säädöllä saa ääntä hiljaisemmaksi. - pois.
Kuulostele tavaratilassa.Itse pelkäsin että perä viheltää mutta olikin kardaanin tukilaakeri keskinivelessä.On 20euron normilaakeri.Voisi peräänkin joskus öljyn vaihtaa vaikka onkin tehty vaikeaksi.Tosin sittenhän se on jo turhaa jos ääntelee.
- tepe112
Itsellä samanlainen ja pitää samoja ääniä. Ei aiheuta toimenpiteitä. Eikä auta laakerin ja öljyjen vaihto. Vaihdettu on. Eikun ajoa vaan!
- ransistor
Kiitän nöyrästi vihjeistä kuin vain foortin omistaja voi kiittää(3.transit alla)Öljyt vaihdoin perään viime keväänä(Mobilin öljy jossa lukkoperän lisäaine)ei ollut vajetta.tiedän ettei ääni vaikuta ajoon,mutta ensi kesänä aikomus lähteä Inarille venettä hinaten ja ajattelin jos säästyisi tinnitukselta kun ei enää jaksa radiotakaan isontaa volinan takia.Työmatkathan sillä ajaa mennen tullen mutta voisi sen vielä korjatakin kun tarkoitus se olisi ajossa pitää
- tuki
tulin tuolta kaukaa" Transit 2,4 -90 perä ulvoo myös kuin susilauma. Onneksi vain kun laskee kaasun pois eli moottorijarrutuksessa.
Ajettu on, en tiedä edes paljonko kait n. miljoona km. Ite oon ajanut tolla 50 tonnia vasta, on äännellyt koko ajan ei ole koventunut. Johtuu kuuleman mukaan perän rattaiden välyksestä ja väittävät että kuuluu Transitin ominaisuuksiin. Tässä Transussa on se takaa aukeava iso perä.
- ransistor
Kiitokset taas viimeisimmistä.Tuli mieleen että liekkö mahdollista vaihtaa koko perä kun näyttäisi varaosa ransiittiä olevan siellä sun täällä kaupan(kunnostahan ei varmaksi tiedä)jossakin mallissa se on kuulemma suht mahdotonta.ransit on lyhyt ja puolikorkea. olikohan perä sama vm92-vm99. kaveri suositteli peltorin radiomalli kuulosuojaimia tai eareja.
- mallissa.
Vetoakseleita hiukan ulos että tulevat pooreistaan ja perämurikka irtoaa eteenpäin.Samalla pääsee vertaamaan entisen ja varaosan hampaiden pintoja ja välyksiä.Ja tulee puhdistetuksi kotelo kun ei niissä ole pohjatulppaa.Siinä on Henry tehnyt typeryyden.
- vaihtoon
Mulla on pitkällinen kokemus narsiitin perästä..
ujelsi 80-100km/h viisaat sanoi että poskilaakerit kuluneet.. uudet poskilaakerit ei auttanut.. sitten viisaat sanoi että rattaat kuluneet ei voi mitään...
enpä tota uskonu vaan perä taas päreiks ja pikku akselin (johon kartaani tulee)laakerit uusiksi uusi "ryppäys"holkki laakerien kiristykseen perän säätö ja heps!! äänet hävis...tuo oli 93td
toinen tapaus 94td ajettu 570tkm ja ilmeisesti perä ollut huoltovapaa...heh
perä piti sellaita jyrinää että ei meinannu tohtia sataa ajaa, pikkuakseli lonkkasi käsi kopelolla noin 2-3mm öljyt oli kuin metalli hohto maali. Taas pikkuakselin laakerit uusiksi ja nuukuuksissa 93td jääneet vanhat virheettömät poskilaakerit ja perä kasaan ja heps.. siitäkin katosi vollotukset..
Eli ei se aina ole sen merkki että rattaat on sökönä! olen laakeroinut nyt 5kpl narsiitin periä ja kaikista on tullut hiljaisia.
Näissä kaikissa pikkuakselin laakeri vika!- transetmies
Transetin perä pitää kamalaa ääntä, kun ajaa kävelyvauhtia ympyrää ja ulisee 80 km/h. Kuuluuko jurskuttava ääni tasauspyörästöstä ääni ei tule lukosta. Onko hammaskulmat vaikea säätää, kun vaihtaa poskilaakerit ja pikkuakselin laakerit.
- taitpolkartaani
transetmies kirjoitti:
Transetin perä pitää kamalaa ääntä, kun ajaa kävelyvauhtia ympyrää ja ulisee 80 km/h. Kuuluuko jurskuttava ääni tasauspyörästöstä ääni ei tule lukosta. Onko hammaskulmat vaikea säätää, kun vaihtaa poskilaakerit ja pikkuakselin laakerit.
oiskohan kartaani
- 1102
Jos perämurikan meinaat vaihtaa niin on muistaakseni kolmea eri vahvuutta vetoakseleita.
- Trans, it
Terve!
Tiedätkö kertoa kuinka Transitin vm.90 vetoakselit saa irti?
Minkälainen lukitus niissä on?
Ymmärsin sinulla olevan kokemusta asiasta?
Olisi Transitmiehelle suuri apu pulmiin.
Kiittäen jo etukäteen tv. Ahti - Ransu ukkeli.
Trans, it kirjoitti:
Terve!
Tiedätkö kertoa kuinka Transitin vm.90 vetoakselit saa irti?
Minkälainen lukitus niissä on?
Ymmärsin sinulla olevan kokemusta asiasta?
Olisi Transitmiehelle suuri apu pulmiin.
Kiittäen jo etukäteen tv. Ahti6-pultinen perä. Ota pyörän navasta,13mm pultit auki ja kampea esim ruuvarilla laipan velistä ja eikun vetää pois.
5-pultinen perä. Pyörä pois ja laippa lähteekin sitten pois, siinä ei ole erillisiä pultteja. (Muista vaihtaa akselin puolella oleva o-rengas kasattaessa.
- Anonyymi
Mulla meni perä Lukkoon hammaspyörät sökönä ja kappaleita
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673427- 152066
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231480Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371111
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361021- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38958