Täytykö kastella pitkät hiukset jotka on ponnarilla kiinni, kun menee altaaseen?
Millainen käytäntö
11
3506
Vastaukset
- Josuli
En ole kuullut että pitäisi kastella hiukset. Itsellänikin on pitkät hiukset enkä koskaan kastele niitä jollen sitten aio pestä.
- Hajupommit
Laittakaa ehdottomasti uimalakki kuten uimahallien säännöissä sanotaan! Olen joskus joutunut valvojille mainitsemaan kun viereisellä radalla uivalla rouvalla on tärkätty tukka haissut kuin beduiinin sandaali. Hygieniakäsityksiä on monenlaisia ja yhdenmukaiset säännöt tekevät kaikille tasavertaiset ja mukavat olot. Samalla periaatteella voisin jättää suihkun väliin koska tunnen oloni puhtaaksi. Eli ei ole hyvä juttu.
- lifeguard72
Ei voi muuta kuin ihmetellä taas kerran.
Säännöt ovat kaikille kävijöille.
Muiden kävijöiden ottaminen huomioon ei pitäisi olla vaikeata vaikka joillekin se on aina ylipääsemättömän vaikeata. - ja lakki
voi teitä ns uimareita. eikö teille ole opetettu että pesu ennen altaaseen menoa ja hiukset kiinni tai lakki päähän. ne tökötit hiuksissa ym hajusteet haisevat aivan kamalalta altaassa ja ne lilluvat hiukset ovat inhottavia kun niitä kelluu vedessä ja niitä tulee välillä uidessa aivan suuhun asti yök. meille uimareille siis asianmukaisesti pukeutuneille tulee välillä ainakin meidän hallissa pikku piru mieleen kun tälläytynyt ja hyvin meikattu naikkonen uiskentelee ja nyrpistelee naamaansa että roiskasempa vähäsen vettä, seurauksena on sitten kimitys että ei saa ruiskia menee kasvoille vettä ja hiukset kastuu. typerää.
monesti suihkussa katselen kun naiset tulee pukee uikkarit päälle ja suoraan veteen ja toiset vielä antaa lapsilleen tapakasvatusta sanoen ei tarvitse peseytyä. joten tälläisiä uimahallin käyttäjiä löytyy täältä paljon- vettä!!
tehkää kuten minä- kun näen-huomaan jonkun olevan esim vesijuoksua harrastamassa kuivan pään kanssa uin vierestä ja "vahingossa" kastan heidän päänsä pienellä vedenpolkaisulla. valituksia olen saanut mutta siihen sanon yleensä että uimahallissa kastuu.
ruiskikaa!! - ..minäkin.
vettä!! kirjoitti:
tehkää kuten minä- kun näen-huomaan jonkun olevan esim vesijuoksua harrastamassa kuivan pään kanssa uin vierestä ja "vahingossa" kastan heidän päänsä pienellä vedenpolkaisulla. valituksia olen saanut mutta siihen sanon yleensä että uimahallissa kastuu.
ruiskikaa!!niin minäkin teen. otan vähän reipasta perhosuintia siinä kasteltavan kohdalla ja hyvät potkut (kylläkin omalla radalla) mutta kyllä siinä viereisellä radalla hyvin kastuu. ja jotenkin naurattaa se rutina jälkeen päin kun taas hiukset kastuivat ja ripsivärit valuvat ja silmiä kirvelee. jos uimahallinvalvoja ei puutu tähen peseytymis asiaan kai meidän uimareiden pitäisi puuttua muullakin kun kiusanteolla, vaikka ei se kyllä meidän asia ole.
- piikkimonni
Sukellusseurani vuoro on illalla uintivuorojen jälkeen. Hallin vesi on siihen aikaan aika hurjan näköistä kun sitä katselee veden alla. Vedessä ajelehtii hiuksia, epämääräisiä möykkyjä, paperitöhnää ja vaikka mitä. Suodattimet kyllä keräävät ne vähitellen pois ja kloori tai otsoni huolehtivat bakteerien myrkyttämisestä mutta silti.. Kyllä ehdottomasti suosittelen hiusten pesemistä ja muutenkin hyvää hygieniaa altaassa. Ainakin se pienentää kloorin ja otsonin annostelutarvetta ja siten parantaa veden laatua. Itse käytän lakkia, jos en halua kastella hiuksia ihan märäksi.
- UiMari
Jokaisessa hallissa ja kylpylässä jossa olen vieraillut on seuraavanlaiset peseytymissäännöt: Peseytyminen pesuaineella ennen uimaantuloa ilman uima-asua - hiukset on kasteltava ja pitkät hiukset sidottava kiinni. Eli kyllä - vaikka pitkät hiukset ovat ponnarilla tai nuttutalla, ne on kasteltava tai käytettävä suihkumyssyä, uimalakkia, huivia tms.
- JOmps
Kyllä hiukset on ehdottomasti kasteltava ennen altaaseen menoa, olivat ne sitten lyhyet tai pitkät. Suomessa ei vielä ole uimalakkipakkoa, mutta esim. keskieuroopassa halliin ei ole asiaa ilman uimalakkia. Kurittomat passitettiin hallin kassalta ostamaan itselleen lakki - joko oikea tai kertakäyttöinen. Se parantaa hygieniaa huomattavasti.
- Uimalakkii
JOmps kirjoitti:
Kyllä hiukset on ehdottomasti kasteltava ennen altaaseen menoa, olivat ne sitten lyhyet tai pitkät. Suomessa ei vielä ole uimalakkipakkoa, mutta esim. keskieuroopassa halliin ei ole asiaa ilman uimalakkia. Kurittomat passitettiin hallin kassalta ostamaan itselleen lakki - joko oikea tai kertakäyttöinen. Se parantaa hygieniaa huomattavasti.
Eräs vammainen poika seisoi kylmävesialtaan vierellä ja kusi sinne.
- @nni
Uimalakkii kirjoitti:
Eräs vammainen poika seisoi kylmävesialtaan vierellä ja kusi sinne.
"Eräs vammainen poika seisoi kylmävesialtaan vierellä ja kusi sinne"
Aikas paha. Eivätkä vavojat/pojan vanhemmat sanoneet mitään? =O
Sitten sananen meidän uimahallimme käytännöiatä:
Hiukset pitää kastella, mutta shampoopesu ei ole välttämätön. Hiukset laitettava kiinni, mutta rajasta en ole varma, itse olen ollut aina kun muistan, niin pitkähiuksinen, että kiinni on pidetty. Itse en pese shampoolla, vedellä vain, ja meikit ja muun mönjän huuhtelen kasvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi509945Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit126715Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j736035Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?405911Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja464114Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html2633056Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?422351- 611375
Suomussalmen baarit
Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik191186Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu
Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa481005