veden juonti

jotenkin epätietoinen:)

Elikkäs, mitkäs ne syyt ovat siihen hurjaan vedenjuontiin mitä pitäisi tehdä?
Eli siis miksi pitäisi juoda pari-kolme litraa vettä päivässä?

lasketaanko vedeksi vain hanavesi, vai onko vichy (maustettu tai maustamaton, kuitenkin suolaton) ok? Entäpä funlight tms. laimennettava mehu, vähentääkö "veden tehoa"?

3

1262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ihmisen

aineenvaihdunta toimii paremmin. (= p...a kulkee helpommin).

Ihan oikeesti. Olen ainakin itse huomannut tämän, kun noudatan proteiinivoittoista ruokavaliota.

• paljoa ruokaa mahaan ja

kertyy vähempi kaloreita

• sama

Ihmisen vedentarve ei luonnollisesti ole joka päivä yhtä suuri - paitsi jos liikut saman verran päivästä toiseen, hikoilet yhtä paljon, syöt aina samaa ruokaa jne... Kaksi litraa on kuitenkin ohjeellinen määrä.

Vaikka saat nestettä vihanneksista yms. on terveellistä juoda myös puhdasta vettä. Se on parempi vaihtoehto munuaisille ja koko aineenvaihdunnalle. Kun vesi ei ole puhdasta (sis. esansseja, väriäineita yms.), osa pienistä molekyyleistä suodattuu munuaisten läpi. Aivan kuten ruuastakin tietyt aineet, esim. sipulista. Siksi ei olisi pahitteeksi, että elimistöään huuhtelisi välillä ihan vain sillä perusaineella eli vedellä. Ihminen ei voi sen parempaa keinotekoisesti tuottaa. Vichyvesi on kuitenkin myös ihan hyvä vaihtoehto, varsinkin hikoilun jälkeen kun tarvitset myös suoloja.

Makeutusaineilla läträilyyn en ota kantaa, mielestäni ne ovat itsensä hemmottelijan epäterveellisiä litkuja ja itsepetosta. "Tekomehua."

Täytyy muistaa, että liiallinen vedenjuontikin on epäterveellistä. Siinä vaiheessa kun kittaat vettä väkisin, eikö elimistösi jo kerro jotain pistämällä hanttiin? Ihmisiä on jopa kuollut liialliseen vedenjuontiin, kun elektrolyyttitasapaino on kärsinyt liikaa ja aivot ovat pöhöttyneet. Liialliseen veden juontiin voi kuolla myös silloin, kun on paha nestevajaus (useampi päivä ilman vettä), ja juo nopeasti liikaa.

Kohtuus kaikessa ja järki käyttöön.

Monesti tulee juotua liian vähän, en tiedä mikä tekee asiasta niin vaikean. Varmaan laiskuus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe