parrankasvu

ei se kasva

Eli voiko parran kasvua nopeuttaa mitenkään ?
mulla kasvaa semmosta amisviiksen tynkää joka näyttää aivan naurettavalta.
Haluaisin semmoisen "miehekkään" parran eli joka on vahvaa karvaa eikä höyhentä.
voiko parrankasvua nopeuttaa mitenkään?

4

1297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei auta

kuin ikä! Parran kasvu ei lisäänny kuin ajan kanssa kun oma hormonitoiminta pääsee kunnolla vauhtiin. Ehdit vielä kiroamaan moneen kertaan parrankasvuasi, ellet sitten ole ihastunut risupartoihin.

• Sparrakas

Pähkinöitä syömällä

• 8+12

Itse olen jo 26v ja ei parta kasva sitten yhtään, on niin babyface kasvot, että parta tekisi varmasti hyvää, mutta ei vaan voi kasvaa..

• Onneksioonnainen

Sama kuin kynsien ja hiuksien kanssa. Hyvällä yleisterveydellä voi maksimoida kasvuedellytykset. Samoin huonoilla elintavoilla (laihdutus, kemikaalit ym.) heikentää kasvua tai karvan/kynnen laatua. Perintötekijät ovat oleellisin asia. Ikäkausien myötä karvojen ja kynsien kasvu vaihtelee, kuten myös jo kerrottu.

Karvoissa on kasvuvaihtelua vuodenaikojen mukaan. Saisikohan parran kasvamaan kunnon pakkasaltistuksella? Voi olla vain hankalasti toteutettua nykyisessä elämäntavassa.

Toinen asia, joka varmasti vaikuttaa, mutta jonka eteen tuskin voi tehdä juurikaan mitään, on kemikaalialtistukset. Nykyihminen altistuu monenlaisille haitallisille ympäristökemikaaleille (palontorjunta-aineet, muovinpehmentimet, fluoriyhdisteet...). Kemikaalit vähenevät naisesta synnytyksen ja imetyksen myötä, miehestä ne eivät poistu millään. Jotkut kemikaalit naisistavat. Ja tämähän näkyy, nuorien miehien siittiöpitoisuudet ovat laskussa. Voisi olettaa saman vaikuttavan myös karvojen kasvuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe