Pätkätyöläisenä on kivaa

Erilainen keski-ikäinen

Taidan olla suomalaisen työmoraalin kauhistus kun viihdyn pätkätyöläisenä. Täällä kai kaikkien pitäisi haluta vakituista kokoaikaista. Minä en.

Ja olen valmis makaamaan niin kuin petaan, eli tinkimään elämän mukavuuksista sen verran. Elämässä on muutakin kuin työ.

4

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etuja

      Toinen kauhistuttaja.
      Minun kokemiani pätkätöiden etuja:
      - sietää paskempiakin hommia kun takaraja on tiedossa.
      - ei ehdi ikävystymään.
      - rajaton mahdollisuus säädellä työn ja vapaa-ajan suhdetta.
      - pätkät ovat aktiivisuuden merkkejä joten työkkäri ei ehdottele mitään hullunkurista. 5-vuotta meni häiriöttä.
      - kun minulta löytyy joustoa niin useimmat pätkien tarjoajat ovat myös valmiita maksamaan hieman paremmin. tähän liittyy myös työaika- ja ylityökysymys.

      Minulle hyvin sopiva muoto puutteen torjuntaan!

      • MIELTÄ!

        Yhdyn edellisiin, pätkäläisyys on IHANAA! Ja kun on tarpeeksi kauan pätkäläisenä kierre alkaa toteuttaa itseään toisin päin: kun en osoita halua ryhtyä vakinaiseen työsuhteeseen, työnantaja rupeaa vänkäämään ja tarjoaa LISÄÄ PALKKAA. Oikeasti, pätkäläisenä olen pystynyt nostamaan palkkaani joka kerta pätkän jatkuessa enemmän kuin koskaan olisin saanut tes-korotuksilla tai muilla vastaavilla. Nyt mulla on pätkäläisenä n. 400 euroa kk-palkka suurempi kuin vastaavaa työtä tekevillä vakituisilla. Siitä kun malttaa laittaa rahaa säästöön ja eläkevakuutukseen, ihan hyvin menee. Eikä tosiaan tarvitse paskatyöpaikkoja sietää, niissäkin pystyy työnsä tekemään hyvin kun tietää varmasti työn loppuvan.


    • Toinen keski-ikäinen

      Olen juuri vaihtamassa vakituisesta työstä määräaikaiseen. Määräaikaisessa on itsenäisempi toimenkuva, mielenkiintoisemmat tehtävät, parempi työaika ja palkka. Ei minua huoleta, että jos työ ei jatkuisi. Päivääkään en ole työttömänä ollut, hyvä koulutus ja paljon kokemusta takana. Haen aina uutta työtä ennen kuin toinen loppuu, ja se on jo näköjään niin toinen luonto, että hain uutta työtä vaikka olin jo saanut vakipaikan. Eläkevirkaan en vielä halua!

      • etuja

        Onnitteluni ennakkoluulottomasta päätöksestäsi!

        Sopivasti "liikkeellä pysyen" päivittyy ja monipuolistuu osaamian ja syntyy uusia kontakteja joista voi olla hyötyä myöhemminkin.

        Elämässä ja tehtävissä riittää mielenkiintoa ja haasteita.

        Kymmenen pätkäni aikana minulle tarjottiin kahdesta työsuhteen vakinaistamista. Toiseen tein toistaiseksi sopimuksen mutta muutimme sen minun aloitteestani uudelleen määräaikaiseksi ja lähdin toiseen "vakinaiseen" josta häivyin vuoden jälkeen.

        Eläkkeestä puheen ollen. "Vaihtelevasta" työelämästä on ilmeisesti paljon helpompaa "liukuen" siirtyä vapaalle, myös etuajassa, kuin samaan työpaikkaan jäpettyneiden jotka kokevat eläköitymisen kammottavana pakkona!

        Vilpittömästi onnitten sinua ratkaisustasi.
        Tuttavapiiriini kuuluu kolme kaltaistamme jotka kaikki vaikuttavat perin tyytyväisiltä aikanaan tekemäänsä päätökseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe