Mallin töitä?

Boy83

Hei!
Olisin etsimässä mallin töitä oman työni ohessa. Mistä voisin lähteä hakemaan, tai mihin voisin ilmottautua? En haluaisi halli uraa, mutta kiinnostusta ylimääräisiin töihin olisi.

PS: En kuitenkaan hae alaston- yms malliksi.

1

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malli-83

Malliksi päästäkseen täytyy yleensä suorittaa malli-kurssi, joita järjestää mm. Mannekiinikoulu & mallitoimisto Suomen Europe Fashion.
      Kursseja on sekä mainos-(ei pituusvaatimuksia), valokuva-(naiset pituus vähintään 170cm ja miehet pituus vähintään 180cm), seniori- ja xl(vaatekoko 40-44)-malleille. Mainosmallikurssi maksoi muistaakseni n.2800mk ja kestää 4kk, tunteja on kerran viikossa. Xl- ja seniori-malleilla tunteja taisi myös olla kerran viikossa, kurssejen hintoja en muista. Valokuvamalli-kurssin hintaa en myöskään muista, mutta oli paljon kalliimpi kuin mainosmalleilla, kurssi kestää puoli vuotta ja tunteja kaksi kertaa viikossa.

Kurssejen lisäksi on hankittava mallikansio, johon tulee n.2-7 kuvaa ja kuvat on otettava ammatti-kuvaajalla, mallikansion hinta oli minun kohdallani 1500mk.

Töitä voit tehdä joko freelancerina, jolloin etsit työsi itse, tai voit pyrkiä jonkin mallitoimiston malliksi, jolloin maksat n.500mk vuosimaksua siitä, että olet mallitoimiston listoilla. Toimisto lähettää muutaman kerran vuodessa asiakkailleen mallijulisteen, jossa on toimiston listoille kuuluvien mallejen nimet ja kuvat. Toimiston varaan ei työnsaantia kuitenkaan kannata jättää, vaan töitä pitäisi etsiä aktiivisesti itsekin.

Mallin työstä maksetaan aika hyvää palkkaa, mutta yleensä mallin työ on joko tuntejen odottelua tai juoksemista paikasta toiseen kello kaulassa. Työajat ovat aika epäsäännölliset. Usein on niin, että vaikka sanottaisiin että keikka loppuisi esim. viideltä, niin työt saattavat venähtää aika reippaastikin, joskus kolmella tunnilla, joskus useammallakin. Ylitöistä saatetaan maksaa, mutta ei paljoa.

Parhaaseen tulokseen pääset, kun käyt esim. Paparazzilla näyttäytymässä ja kysyt olisiko susta malliksi. Mikäli ilmoittaudut suoraan malli-kurssille ja siitä listoille, saattaa käydä niin, ettet sitten oikeasti olekaan malli-ainesta ja joudut maksamaan vuosimaksut ym. ja olet kuitenkin työtön. Huom! Paparazzin ja esim. Fondin listoille pääseen vain harvat ja valitut, mutta voisit tehdä esim. niin, että käyt Paparazzilla kysymässä olisiko susta malliksi ja mikäli sanovat että on, mutta eivät ota listoilleen, niin pyri vaikka Suomen Europe Fashionille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe