Mikä on nykyinen unelma-ammattisi? Miksi halusi halusit lapsena? Oletko nyt unelma-ammatissasi?
Nykyinen unelma-ammattini on juristi, mikä ei kylläkään realistinen haave. Lapsena halusin lentoemännäksi tai kirjailijaksi, mutta kumpaakaan niistä ei minusta tullut, valitettavasti.
Unelma-ammattisi?
27
8866
Vastaukset
- kelpaisi vieläkin
- nelikymppisenä
jee
- haihtuvaa...
Lapsena: kauppatädiksi (ei toteutunut)
Nuorena: kampaajaksi (ei toteutunut)
Nyt: jonninjoutava tutkinnoton keski-ikäinen
Tulev: käsityöläiseksi (ei toteudu) - oihj
lapsena: kukkakauppias
nuorena: kuvismaikka
nyt: käsityöyrittäjä
unelmahomma: palkkatyö (haen juuri..)- oihj :o)
Jee, mä sainkin töitä, vakipaikan, ja tuplapalkka nykyhommiin varrattuna :o)
- opettaja x
Lapsena: siivooja (tykkäsin siivota)
Isompana lapsena: pyhäkoulun opettaja (se oli niin tyylikäs ja kaunis)
Nuorena: merikapteeni (haave jäi lukiossa)
Nyt: opettaja (kohta valmis) - hyvä kysymys!
Tiedätkö, mietin juuri joku päivä sitten, että tällainen keskustelu olisi mielenkiintoista nähdä. :)
Minulla ei ole koskaan oikeasti ollut mitään unelma-ammattia. Lapsena vastasin kysymyksiin, että eläinkaupan myyjä, vaikka en sellaiseksi oikeasti aikonutkaan. Nuorena keksin sitten kirjastoalan, ja sillä alalla olen nyt. Ei tämäkään huono valinta ollut, mutta se unelma-ammatti tuntuu olevan yhtä lailla hukassa vieläkin. - Hevostenhoitajaksi
mutta ei toteutunut.
Nykyisin olen pakkaamotyöntekijä. Työ on yötyötä. Palkka on ok. Kotona on kaksi hevosta ja päivällä aikaa niille. Olen ihan tyytyväinen.- Anonyymi
Minkälaista työ lihateollisuuden pakkaamo työntekijänä?
Onko liian raskasta , !ö
- nupu
Lapsena halusin ehdottomasti eläinlääkäriksi, tietysti siksi että eläimet oli niiiin söpöjä :) Sitten eräänä päivänä tajusin mitä eläinlääkärin työhön oikeasti kuului, kun näin erään dokumentin. Siinä eläinlääkäri oli avustamassa synnyttävää lehmää, kastroimassa kissaa ja nukuttipa vielä lopuksi jonkun rakkaan mutta sairaan koiran. Silloin tajusin ettei ala ole minua varten... Myöhemmin halusin näyttelijäksi ja nyt haaveilen vain palkkatöistä... Jos ihmisten unelma-ammatit kiinnostaa niiin käypäs kattomassa lisää täältä
http://www.kookas.fi/forum/thread/9820 - oNvAIHTUNUT
Lapsena: TAITOLUISTELIJA
Nykyinen: MYYJÄ (opiskelen laborantiksi)
Tulevaisuus: LÄÄKEAINE-KEMIA:) (tosin ei mitään koe-eläinjuttuja:/ ikinä!!!) - insinööri.
Mutta olen näitä töitä tehnyt 16 vuotta paperiteollisuudessa huolto-alalla, ja aina ollut 24h/vrk työnantajan tavoiteltavissa on alkanut homma pahasti ottaa pattiin.
Toive ammattini olisi viinirypäleiden talloja, tai jokin muu ammatti josta varmuudella tiedän että kun kello tulee neljä niin saan olla rauhassa seuraavaan aamuun.
Te nuoret jotka luette tätä, ajatelkaa kaksi kertaa jos lähdette teollisuuteen töihin johtavaan asemaan, palkka on huono ja paljon joutuu tekeemään töitä. Ei se palkka ole kaikki kaikessa tärkeämpi on mielenterveys. - sairaanhoitajaksi
Mutta hallintotieteiden maisterihan minusta tuli. Nyt ei kyllä enää oo vuosiin harmittanut "unelman" katoaminen: teen siistiä ja säännöllistä sisätyötä noin 3-kertaisella palkalla verrattuna sairaanhoitajiin. Tsemppiä kuitenkin hoitajille, aina olen tai lapset ovat olleet hyvissä käsissä kun hoitoa on tarvittu!
- Jonnekkin
Etelän saarilla viemään pohjolaista viikinki verta eli panemaan naisia paksuiksi !
- hevosten hoitajaksi
mutta tulikin pakkaamotyöntekijä. Taisi olla parempi vaihtoehto. Palkka on ok, kun on yöhommaa. Päivät on vapaata. Työ on asiallista, ei raskasta ja melko vaihtelevaa. Olen ihan tyytyväinen. Kotona on kaksi hevosta, joten hevospuolikin on hoidossa.
- Koloihin täytettä ?
Kuvon hellillä...
- lkdfjhgsaökjf
Halusin oopperalaulajaksi lapsena.
Nyt ole Psyk.sairaanhoitaja. - nuorikaveri
viisi vuotiaasta asti haaveammattini on ollut yrittäjä. en tiedä mistä sen sain päähäni, koska perheessä ei ole yrittäjätaustaa eikä liiemmin sukulaisissakaan. nyt olen hieman alle parikymppinen ja olen jo haaveni osittain toteuttanutkin ja aijon myös jatkossa toteuttaa paremmin.
- poliisi??
lapsena haave ammatti: poliisi
tällä hetkellä: lähihoitaja, seuraava vaihe jota tavoittelen psyk.sairaanhoitaja
tulevaisuudessa: poliisi =)
yritetään parasta että toiveet toteutuisivat =)
- M79_heksa
Lapsena: Erilaiset toimistotehtävät
Lapsena: Traktorinkuljettaja
Vanhempana lapsena: Toimistotyöntekijä
myöhemmin myös kaikenlainen kiinteistöhoitajan työhön liittyvä.
Nuorena: Tietotekniikkatukihenkilö (ja vähän aikuisenakin nuorena)
Nuorena: Postinkäsittelijä,Postitustyöt. TOisessa laidassa vahtimestaritehtävät.
Aikuisena: Varastonhoitaja (hetken aikaa)
Nyt:toimitilahuoltaja (opiskelen myös tutkintoa alalle) Erikoistuminen yp-ps siivoukseen.
Mahdollisesti jatkossa kiinnostaisi esim.suorittaa osia kiinteistönhoitajan tutkinnosta.- Anonyymi
Hyväpalkkainen toimistotyö voi olla myös samalla lailla vankila kuin huonosti palkattu siivousduuni.
- 30v. nyt
lapsena -> antropologi ja toimistotyö
nuorena -> maskeeraja-kosmetologi
nyt -> toimistotyössä ja opiskelen ainetta joka lähellä antropologiaa
unelma -> haahuilla pitkin maailmaa tutkijana ;-) - Anonyymi
Oloneuvos jona olen nyt, on aina ollut unelma, nyt olen ja ei yhtään tule työelämää ikävä. Painakaa tyhjääkin tyhjempää paskaduunianne hamaan tulevaisuuteen saakka kunnes saatte kenkää.
Sitten voitte valittaa tällä palstalla kun maailma potkii päähän.
Huonopalkkainen työ on sama kuin vankilakundin elämä, vain kalterit puuttuu.- Anonyymi
Hyväpalkkainen työ voi myös olla vankila.
- Anonyymi
Olen aina halunnut taikuriksi, saisin sahata kauniita bikini naisia kahtia ja korjata heidän sitten plastic baddingilla kokonaisiksi. Taikureden seurassa on aina kauniita naisia
- Anonyymi
Stubbilan emäntä, tietysti. Terveisin pikku-vaimo
- Anonyymi
Leirin vartija, johon kaikki Kokoomuslaiset laitetaan rikoksista inhimillisyyttä vastaan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1337844- 565824
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813302Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72953Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101688Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091640Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3341360Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931179Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321091