Valmis korsetti - rahan tuhlausta?

ostamassa

Olen harkinnut korsetin tilaamista erinäisistä liikkeistä ja kaipaisin kokemuksia teiltä jotka olette valmis korsetteja ostanut. En siis hae "oikeaa" kiristyskorsettia jolla saa vyötäröstä monia senttejä pois vaan tukevahkoa "korsettia" joka hieman kiristää muotoja parempaan malliin (tasoittaisi kumpuja).

Olen keskipituinen ja selänpituuskin on suhteellisen normaali, joten valmis korsetit saattaisivat sopia minulle. Rintani ovat C/D kokoa joten senkään ei pitäisi tuottaa ongelmia. Mitä muuta on otettava huomioon kun miettii mallien mahdollista sopivuutta minulle.

http://www.alusvaate.fi/product_info.php?cPath=1_31&products_id=194

Tässä esimerkiksi yksi malli joka kiinnostaa minua. Hinta on suhteellisen iso, joten mietin kestääkö nuo yhtään käyttöä? Voiko korsettia edes pestä käsin? Jos sinulla on jotain kokemusta valmis korsetin tilaamisesta kerro minulle siitä. Kiitos.

8

1861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brett

Tutustu morsiusgallerian Scarlet malliin, sen hinta lienee noin 75 €

• ostamassa

• Ruusu G

Tuosta mallikuvastasi en osaa sanoa oikein mitään. En saa sitä jostain syystä isompana näkyviin ja myyjä ei kerro valmistajan nimeä. Voi olla hyvkin, tai sitten ei.

Pari kysymystä kuitenkin. 1) Haluatko toimivan alusvaatteen, jossa on kunnon kupit ja olkaimet vai sänkykamarinöpsyn, jonka ei tarvitse pitemmän päälle olla mukava? Tuo mallikuvasi ei oikein vakuuta tukevuudellaan, ainakaan rintojen osalta. 2) Haluatko sukkanauhat? 3) Millaisen kiinnityksen haluat, hakaset vai narut? 4) Miten pitkän mallin haluat, vyötärölle ulottuvan ( = basque) vai korseletin ( =vyötärön alapuolelle)?

Korseletteja ja basqueita tekevät mm. seuraavat luotettavat valmistajat: MarieJo, Aubade, Freya, Fantasie, Chantelle, Triumph ym. Varsinkin, jos olet valmis satsaamaan hintahaarukalla 80-130€, saat jo ihan hyvälaatuisen ja kestävän alusasun.

Korsettia, jossa on metalliluut ei kannata pestä käsin muuten kuin hätätilanteessa. Mutta sinähän et halunnut kiristyskorsettia, joten se on tuskin ongelma. Jos korseletissasi on muovi tms. luut, sen voi vallan mainiosti pestä käsipyykissä. Huljuttele rauhassa runsaassa vedessä, jossa on käsipyykkiin tai hienopyykkiin tarkoitettua pesuainetta. Huuhtele huolellisesti runsaassa vedessä ja kuivaa laakana, älä ripusta roikkumaan. Ei myöskään kannata kuivata kuuman patterin päällä. Lähes kaikissa valmisalusvaatteissa on nykyään lycraa tai muuta sen kaltaista, ja lycra ei tykkää liian kuumasta kuivatuksesta. Sen venyvyys ja pehmeys kärsii.

Minulla on yksi korseletti ja kaksi basqueta, ja kaikki olen ostanut kaupasta, eli sovitin huolella. En siis osaa sanoa, miten netistä tilaaminen onnistuu - teknisesti varmaankin samalla lailla kuin rintsikoidenkin tilaus. Minusta olisi kuitenkin tärkeä kokeilla ennen ostopäätöstä. Osa etenkin basqueista menee yllättävän korkealle kainalon alle ( vaikka minäkään en ole niitä lyhytselkäisimpiä) ja voivat käytössä kalvaa. Jos on kovin "muhkurainen" vatsanseutu, korseletit voivat olla tiukkoja vatsan päältä = saumat joutuvat koville käytössä = käyttöikä lyhenee. Hakasilla suljettavien mallien huono puoli on siinä, että säätäminen on vaikeaa. Nauhoilla suljettavat pitsiset mallit...no, kestävätkö...en osaa sanoa.

Mittatilauskorsetteja valmistavat yritykset tekevät myös kevyempiä, vähemmän muokkaavia vaihtoehtoja, joten jos pitkää käyttöikää haet, kannattaa kysellä hintoja myös heiltä.

• ohje!

"Korsettia, jossa on metalliluut ei kannata pestä käsin muuten kuin hätätilanteessa."

Minulla on metalliluinen mittatilauskorsetti ja ompelija nimenomaan sanoi että pesu VAIN käsipesuna huljutellen väljässä vedessä. Miten muuten sitten ajattelit pestä metalliluisen korsetin?

• Ruusu G
        ohje! kirjoitti:

"Korsettia, jossa on metalliluut ei kannata pestä käsin muuten kuin hätätilanteessa."

Minulla on metalliluinen mittatilauskorsetti ja ompelija nimenomaan sanoi että pesu VAIN käsipesuna huljutellen väljässä vedessä. Miten muuten sitten ajattelit pestä metalliluisen korsetin?

Vastaus: Kemiallisessa kuivapesussa. Korsettiahan ei ole tarkoitus pestä yhtä usein kuin vaikkapa rintsikoita. Noudatan tässä oman valmistajani (= Belle Modeste) neuvoa. Idea on se, että korsettia ei pidetä suoraan ihoa vasten, vaan välissä olisi aluspaita, tuubi, tms. joka suojaa korsettia ihon rasvoilta ja hieltä. Näin tehtiin jo silloin, kun joka nainen käytti korsettia. Englannin kielen aluspaitaa/ paitahametta tarkoittava "chemise" on just tällainen suojavaate. Korsettia hoidetaan kuten hienoa silkkiä tai villaa, tuuletetaan käytön jälkeen ja oikeat tahrat hoidetaan kuivapesussa. Jostain syystä tämä nostaa aina kauhean äläkän että miten kallista se on, että pesulassa käytetään alvariinsa. Niinpä. Kukaan ei nosta äläkkää niistä kaikista miesten puvuista, juhlapuvuista, bleisereistä yms. jotka myös on pakko puhdistuttaa pesulassa.

Näin olen nyt toiminut oman eniten käytössä olevan korsettini kanssa jo pari vuotta, eikä se haise, ole kulahtanut tai likaisen näköinen. En toisaalta kylläkään käy hikilenkillä se päällä, enkä pistänyt sitä juhlaleningin alle viime kesänä kun oli 30 astetta lämmintä. Järki kaikessa.

• 75d

ja kokeilin, melkein samanlainen malli. Pisti tissit lyttyyn (pienensi huomattavasti) eli musta tuli ns.pötkön mallinen, eli jos haluat kuitenkin näyttää naiselta jolla on rinnat suosittelen mallia joka alkaa vasta rintojen alta! =)

• ostamassa

Nyt täytyy kyllä miettiä mitä haluan, kaikkea en siis voi samassa paketissa saada. Täytyy etsiä liikkeitä mahdollisimman läheltä joissa voin sovittaa erilaisia vaihtoehtoja päälleeni. Kiitos avusta.

• feminellistä

Heillä korsetteja jotka eivät maksa mansikoita ja ovat mukavia päällä.
        Tosin nämä tuotteet eivät ole mitään kauhean muokkaavia ainakaan tuo Carmen.(enemmän alusasumainen)
        Angel korsetissa löytyy sitten vähän napakampi malli mutta siinä jäljellä vain hajakokoja =o(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5870
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5373
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3054
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      41
      2143
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2098
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1666
    Aihe