Korvareikieni seinämät eivät meinanneet umpeutua vielä puolentoista kuukaudenkaan jälkeen. vaihdoin liian aikaisin rengaskorvikset joiden korvan läpi menevä osuus oli huomattavasti kapeampi kuin harjoituskorvisten. Niinpä reikä on nyt todella pieni kun yritän tunkea nappeja takaisin.
Toisen napin olen jo saanu mutta 7 tunnin yrittämisen jälkeen epätoivoinen toisen kanssa. korvan sisälle on hyytynyt iso veripallo ja vaikka molemmiltä puolilta nappi menee läpi, en löydä ulosmenotietä vaan tökin mustelmille koko takapuolen.
Siis kiire on, mitä pitäisi tehdä? antaa sen umpeuua ja hakea uusi reikä? osaako kultasepän liikkeet tunkea tuon korviksn tuon reiän läpi? mitä pitäisi tehdä?
korvareiät meni pieleen?
6
4381
Vastaukset
- -korvis-
nyt ainakaan itse sitä sorki, ettei tule mitään tulehdusta!
- kärsivällisyyttä!
(Jota sinulla ei tosin taida liiaksi olla, kun vaihdoit nuo renkaatkin jo liian aikaisin...)
Eli et yritä tunkea mitään siihen reikään väkisin, vaan laitat ensin hieman sitä rengasta paksumman korun, ja sitten muutaman päivän päästä kun reikä "tottunut" tähän koruun, niin sitten laitat sen napin, jota nyt olet yrittänyt tunkea. Apuna olen itse käyttänyt ihan apteekin perusvoidetta, jos ei koru muuten meinaa mennä joskus läpi.
Ja tietenkin tulevaisuudessakin pidät huolen, että kaikki korut, joita käytät (etenkin nyt kun reiät ovat vielä uudet) ovat kunnollista materiaalia, eli vähintäänkin kultaa tai hopeaa, ja vielä mieluummin kirurginterästä tai titaania.- sdfdf
sanottiin että kuukauden päästä voi vaihtaa pois, oli mennyt jo kuukaus kun vaihdoin renkaisiin. ei ollut vieläkään siis umpeutunut.
Ja ongelmani siis on nyt se että otin renkat pois ja yritän tunkea nappeja takas mutta kun ne nimenomaan eivät MAHDU. tai mahtuvat, mutta toinen reikä on ilmeisesti ammuttu jotenkin vinoon koska en löydä ulosmenotietä. Luitko edes viestiäni kokonaan ennen kuin vastasit? - hups
sdfdf kirjoitti:
sanottiin että kuukauden päästä voi vaihtaa pois, oli mennyt jo kuukaus kun vaihdoin renkaisiin. ei ollut vieläkään siis umpeutunut.
Ja ongelmani siis on nyt se että otin renkat pois ja yritän tunkea nappeja takas mutta kun ne nimenomaan eivät MAHDU. tai mahtuvat, mutta toinen reikä on ilmeisesti ammuttu jotenkin vinoon koska en löydä ulosmenotietä. Luitko edes viestiäni kokonaan ennen kuin vastasit?oma viestini olikin hieman epäselvä..
- Dorka!
sdfdf kirjoitti:
Ja ongelmani siis on nyt se että otin renkat pois ja yritän tunkea nappeja takas mutta kun ne nimenomaan eivät MAHDU. tai mahtuvat, mutta toinen reikä on ilmeisesti ammuttu jotenkin vinoon koska en löydä ulosmenotietä. Luitko edes viestiäni kokonaan ennen kuin vastasit?"ei ollut vieläkään siis umpeutunut."
Siis miten ihmeessä ne reiät voivat umpeutua, jos niissä on korut? =O Vai tarkoititko kenties parantumista tuolla "umpeutumisella"? Ei se kultaseppä voi kenellekään luvata, että reiät paranevat täysin jo kuukaudessa. Paranemisaika riippuu ihmisestä ja joillakin nuo "ampumalla" laitetut reiät eivät parane kunnolla koskaan.
Tottakai ne reiät "kutistuvat", kun ne järkyttävät, kultasepän ampumat "napit" ottaa pois ja harva niitä hirvityksiä edes haluaa laittaa takaisin kun on kerran pois ottanut.
Olisi varmaan kannattanut laittaa reikiin ns. normit korvanapit eikä tunkea väkisin niitä alkuperäisiä takaisin. Tosin korujen materiaali vaikuttaa paranemiseen ja hopea ei tod. ole paras vaihtoehto parantumattomiin reikiin. Suosittelisin titanium-renkaita mutta jos korvalehtesi ovat kipeät ja turvonneet niin tuskin saat niitä omin neuvoin laitettua paikoilleen...
- fey_creature
Ensimmäiseksi rauhoitu.
Jos saat tuon ohuen korvarenkaan takaisin paikalleen niin laita se reikään ja anna reijän parantua rauhassa. Tai anna reijän rauhoittua edes muutama päivä. Kun olet valmis yrittämään uudellen ota pitkä kuuma suihku, jotta korvanlehti "pehmenee". Hiero jotain perusrasvaa korvanlehteesi sekä hieman koruun. Puhdista lävistys kunnolla lämpimällä vedellä kun olet saanut korun paikoilleen. Älä käytä turhaan antiseptisia aineita, sillä ne vain kuivattavat ihoa! Tätä tekniikkaa käyttetään myös korvareijän isoksi venyttämisessä, joten se käy varsin hyvin myös tuollaiseen pieneen venyttämiseen. Voit yrittää tätä myös tuon ohuen renkaan kanssa jos et saa sitäkään muuten paikallee. Muista kuitenkin että tuore lävistys saattaa umpeutua varsin nopeasti.
Älä mene uudestaan kultakauppaan, ne eivät osaa tehdä asialle yhtään mitään. (Itse sain kerran nuorenan ja tyhmänä verenmyrkytyksen kultakauppiaan tekemästä peruskosvalävistyksestä!)Suosittelen että otat lävistyksesi vastedes asiantuntevallä lävistäjällä. Silloin saat reijän oikealle kohdalle ja mahdollisimman vähillä komplikaatioilla. Ainakin itse olen valmis maksamaan siitä vähän enemmän.
Onnea yritykselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117171Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594757- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493889- 513818
- 2173787
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263363- 512731
- 382671
- 382299