Gootti vai wannabe-gootti?

Varjoihin haudattu

Minua on häirinnyt jo pidemmän aikaan se, kun minua on jo muutaman vuoden kutsuttu gootiksi, sekä wannabe-gootiksi. Haluaisin näin kuulla teidän ns. "asiantuntijoiden" mielipiteitä.

-Pidän erittäin paljon historiasta.
-Tutkin paljon erillaisia kulttuureita, myyttejä ja kultteja.
-Kirjallisuus on intohimoni.
-Pidän erittäin paljon mustasta.
-Minulla on usein mustat vaatteet(onhan se vaatekaappini pääväri)ja omistan jo yhden korsetinkin. Ja lisää aion hommata. :)
-Pidän erillaisista korollisista kengistä.
-Kuuntelen mm. Two Witchesiä ja Lacuna Coilia.

Ennen kaikkea minun on hyvä olla tällainen. Tämä on se minun juttuni.

Kiitän.

28

2591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BubbleGirl

      No niin... nyt kun sain koottuani itseni aivotoimitojeni äkillisen pysähtymisen jälkeen, kykenen taas kirjoittamaankin.
      Tosiaan.... mitä ihmettä?!

      Se, että mistä kouluaineista ja harrastuksista pidät, ei liity millään muotoa goottiuteen tai mihinkään muuhunkaan suuntaukseen.
      Mustat vaatteet ja korkkarit eivät yksinään tee kenestäkään tietyn tyylisuunnan edustajaa. Ja oh! Hienoa, yksi korsetti!
      *klap klap*
      Nyt vähän taas omaa järkeä mukaan. Se, mikä itse tunnet olevasi, se olet. Älä hae hyväksyntää tai leimaa miltään tällaisilta palstoilta. Ihan turhaa ja saat itsesi vain kuullostamaan hölmöltä. Itse sain kuvan pienestä tytöstä, joka kovasti yrittää miettiä, miten piikkikoroilla kävellään, ja rämähtääkin sitten mutalammikkoon koirankakan seuraksi.
      Sinun on ihan itse päätettävä, oletko gootti vai 'wanna-be-gootti'. Jos käyttäydyt kuin wanna-be, kuten tuo viestisi antoi ymmärtää, then be one. Varma tyylisuunnan edustaja ei kysele muilta, onko hän vai eikö ole, vaan tekee itse päätöksesnsä. Tyyliin kuuluvat olennaiset seikat tulevat kyllä perästä. Tuossa luettelit kasan täydellisen epäolennaisia aioita.
      Jos tunnet olosi tuollaisenaan hyväksi, mitäs sitä sen kummemmin keneltäkään kyselemään.

      • Pubert Girl

        "Tuossa luettelit kasan täydellisen epäolennaisia aioita"

        Jaa. Minusta ainakin kiinnostus kirjallisuutta, historiaa ja taiteita kohtaan nimenomaan kuuluvat aidon gootin tunnusmerkkeihin. Mutta on se kumma, miten sinua ei voi opettaa, vaan itse tulet tänne jatkuvasti valaisemaan toisia tiedoillasi. Etkä ole itse edes gootti, hmm - tunnetko sitten edes aitoja gootteja?

        Ja tosiaan, tästä palstasta on tullut hassu "Kertokaa olenko gootti vai en"-palsta. Ei kantsi kysellä, vaan elää.


      • Hieroja myöskin

        1. Oletko kiinnittänyt huomiota, missä vaiheessa ovulaatiokiertoasi käytätä aurinkopuuteria ja jakkupukua, ja missä vaiheessa vedät sen H&M:n mustan hupparin päällesi?

        2. Mitä mieltä boyfriendisi on taideteoksistasi, joita olet tuhertanut maikastasi?

        Kiitti kun vastaat! Tiedän että teet sen, siihen voi aina luottaa :))))


      • Kahvit väärään kurkkuun

        Aika huvittaa yrittää kuulostaa coolilta kylvämällä englanninkielisiä hokemia. Saksankieli olisi siistimpää, sillä Berliinissä on hyviä gootti-klubeja.


      • Shillis
        Kahvit väärään kurkkuun kirjoitti:

        Aika huvittaa yrittää kuulostaa coolilta kylvämällä englanninkielisiä hokemia. Saksankieli olisi siistimpää, sillä Berliinissä on hyviä gootti-klubeja.

        Wikipedia sanoo näin:

        Gootit ovat nykyaikainen musiikkiin ja pukeutumiseen liittyvä alakulttuuri. Alakulttuurin juuret ovat 1970-luvun Britanniassa. Lopullisesti goottikulttuuri muotoutui seuraavan vuosikymmenen alussa, jolloin goottirockista tuli oma musiikkityylinsä. Tuolloin kyseisen musiikin ihailijoita alettiin yleisesti kutsua gooteiksi. Nimitys viittaa englannin sanaan "Gothic" kauhu- ja kuolemaromantiikan merkityksessä.

        Gootteihin liitetään ennen kaikkea eräänlaiseen "hautausmaaestetiikkaan" perustuva, huomiota herättävä pukeutumistyyli. Goottikulttuurilla ei juurikaan ole poliittisia tai yhteiskunnallisia päämääriä: kyse on esteettisestä liikkeestä, tyylikultista ja populaarimusiikin ympärille rakentuneesta vapaa-ajankulttuurista. On myös olemassa goottiestetiikkaan perustuvia romaaneja, sarjakuvia ja elokuvia. Näiden aihepiirit liittyvät usein kauhuun ja fantasiaan.

        Gootin väitetään stereotyyppisesti pukeutuvan vain mustaan tai vähintään hyvin tummiin väreihin, kuten viininpunaiseen tai tummansiniseen ja että näitä tummia värejä käytetään miltei aina mustan kanssa. Todellisuudessa gootit käyttävät hyvin laajaa väriskaalaa pukeutumisessaan ja joillakin musta on vain sivuroolissa. Yleisimmät voimakkaat värit lienevät kirkkaanvihreä, vaaleanpunainen, punainen ja violetti. Myös kokonaan valkoiset asut ovat gooteilla aivan mahdollisia. Mikä tahansa kaupasta ostettu musta tai punainen tai punamusta paita ei kuitenkaan tee ihmisestä goottia, vaan usein gootit ostavat vaatteitaan goottivaateliikkeistä, joita on suurimmissa kaupungeissa tai jos taitoa löytyy, valmistavat vaatteensa itse. Suomessa tunnetuin goottivaatteiden myyjä on helsinkiläinen liike Morticia.

        Alkuaikoinaan 1980-luvulla goottityyli erosi vielä huomattavasti nykyisestä. Tuolloisessa muodossaan tyyli oli sekoitus punkia ja nykyistä goottityyliä. 1990-luvulla siihen alkoi sekoittua mukaan viktoriaaninen pukeutumistyyli, jota monet naispuoliset gootit käyttävät yhä.

        Viktoriaaniseen tyyliin kuuluvat elegantit iltapuvut ja korsetit, väreinä usein musta ja lisänä erilaiset tummat värisävyt kuten viininpunainen. 2000-lukua kohden eri tyylisuuntausten kirjo kasvoi jo hurjiin mittoihin.

        Tosin tuokaan ei nyt tarkoita sitä, että kaikkien mustahuulien pitäisi olla tarkkojen mittojen mukaan juuri tämänlainen. Ihmiset ovat erillaisia.


      • BubbleGirl
        Hieroja myöskin kirjoitti:

        1. Oletko kiinnittänyt huomiota, missä vaiheessa ovulaatiokiertoasi käytätä aurinkopuuteria ja jakkupukua, ja missä vaiheessa vedät sen H&M:n mustan hupparin päällesi?

        2. Mitä mieltä boyfriendisi on taideteoksistasi, joita olet tuhertanut maikastasi?

        Kiitti kun vastaat! Tiedän että teet sen, siihen voi aina luottaa :))))

        Onko noilla mainitsemillasi asioilla jotain tekemistä muun ajatusmaailmani kanssa?

        En muuten omista H&M:n mustaa huupparia. Miksi sinua edelleen hiertää auinkopuuterini? En halua näyttää kalpealta. Mikäs minua kieltää käyttämästä aurikopuuteria?


      • BubbleGirl
        Pubert Girl kirjoitti:

        "Tuossa luettelit kasan täydellisen epäolennaisia aioita"

        Jaa. Minusta ainakin kiinnostus kirjallisuutta, historiaa ja taiteita kohtaan nimenomaan kuuluvat aidon gootin tunnusmerkkeihin. Mutta on se kumma, miten sinua ei voi opettaa, vaan itse tulet tänne jatkuvasti valaisemaan toisia tiedoillasi. Etkä ole itse edes gootti, hmm - tunnetko sitten edes aitoja gootteja?

        Ja tosiaan, tästä palstasta on tullut hassu "Kertokaa olenko gootti vai en"-palsta. Ei kantsi kysellä, vaan elää.

        Mistä lähtien ne ovat olleet tunnusmerkkejä minkään tyylisuunnanedustajiin? Poppari voi ihan yhtä hyvin olla kiinnostunut samoista asioista. Tai vaikka hippi.

        Tunnen ja tiedän kyllä gootteja ja mm. tälläkin palstalla pyörin siksi, että minusta on mukavaa ottaa osaa kaikenkattaviin keskusteluihin. Se, etten ole varsinainen gootti, tuskin kieltää minua olemasta kiinnostunut asiasta ja keskustelemasta, eh?


      • BubbleGirl
        Kahvit väärään kurkkuun kirjoitti:

        Aika huvittaa yrittää kuulostaa coolilta kylvämällä englanninkielisiä hokemia. Saksankieli olisi siistimpää, sillä Berliinissä on hyviä gootti-klubeja.

        Voi käyttää latinaakin, jos se mitään muuttaa. 'Cooliudella' ei ole jälleen mitään tekemistä tämänkään kanssa. Satun vain pitämään englannista ja heittelen lauseita puheeseeni sekä kirjoituksiini luonnostaan.


      • ...
        BubbleGirl kirjoitti:

        Mistä lähtien ne ovat olleet tunnusmerkkejä minkään tyylisuunnanedustajiin? Poppari voi ihan yhtä hyvin olla kiinnostunut samoista asioista. Tai vaikka hippi.

        Tunnen ja tiedän kyllä gootteja ja mm. tälläkin palstalla pyörin siksi, että minusta on mukavaa ottaa osaa kaikenkattaviin keskusteluihin. Se, etten ole varsinainen gootti, tuskin kieltää minua olemasta kiinnostunut asiasta ja keskustelemasta, eh?

           
        "Gootti
           
        Keskustele gootti-musiikista.
        Gootti-chat
            Uusia viestejä 2"

        ...Mutta kun katsoo keskusteluja niin asia on ihan toisin. Tämä palsta on ihan naurettava


      • BubbleGirl
        ... kirjoitti:

           
        "Gootti
           
        Keskustele gootti-musiikista.
        Gootti-chat
            Uusia viestejä 2"

        ...Mutta kun katsoo keskusteluja niin asia on ihan toisin. Tämä palsta on ihan naurettava

        ...ettei millään palstalla keskitytä täysin vain tietyn asian jauhamiseen. Kieltämättä täällä ei puhuta muusta kuin siitä, ollaanko vai eikö olla gootteja ja miten minusta tulisi gootti.


    • x6x6

      sun pitää itse tietää että kumpi olet. vain itse voit sen tietää. :-)
      eikä muiden mielipiteillä ole väliä, sanokoot sinua vaikka sitten wannabegootiksi, sillä ei ole väliä, koska oma mielipiteesi itsestäsi on kuitenkin kaikkein tärkein.

    • vampyrli

      hmm... kuulostat aikaslailla gootilta (vain nuo bändit jotka mainitsit, two witches ihan ok, mutta sitten lacuna coil, kyllä gootit voivat ja saavatkin kuunnella mitä haluavat mutta hyvin harva mainitsisi juuri kyseistä bändiä esimerkkinä siitä millaista musiikkia kuuntelee), mutta se että tulet kyselemään että oletko gootti vai et kertoo siitä että olet lähempänä wannabeta.

      yhdyn x6x6:n sanoihin.

      sinuna kuitenkin etsisin vielä vähän lisää tietoa goottikulttuurista ennen kuin alkaisin kutsumaan itseäni edes kuutiksi/jöötiksi/puoligootiksi/whatever. niin ja myös odottaisin vielä muutaman vuoden kunnes olisin lähempänä 18 ikävuotta jotta olisi tarpeeksi kokemusta ja kypsyyttä kaiken näköiseen.

    • Olaf

      Ei perehdytä nyt siihen, mitä on olla gootti. Ei ainakaan näin aluksi. Mietitään esin, mitä on olla wannabe-gootti. Se tarkoittaa, että tahtoo olla gootti. Ja vaikka vakuutat tekstissäsi, että sinulla on hyvä tuollaisena ja blah, tulee silti sellainen kuva, että tahtoisi sinua kutsuttavan gootiksi. Ja tämä tekee sinusta wannabegootin.
      Ja lue aiempi lauseeni uudelleen, "tahtoisit sinua kutsuttavan gootiksi." Gootteja kutsutaan gooteiksi ja se heistä tekeekin gootteja, ei se, että he itse pitävät itseään gootteina. Heidän ei tarvitse pitää itseään gootteina ja he voivat jopa kieltää sen, mutta niin kauan kuin he muiden silmissä ovat gootteja, he ovat gootteja.
      Älä yritä olla mitään. Jos olet gootti, niin se huomataan kyllä.

      Ja miksi nickisi on Varjoihin haudattu? :D

      Goottius on pääasiassa vaatetyyli. Gootit pukeutuvat goottityyliin ja siitä heidät tunnistaa. Yhteistä gooteilla on yleensä samanlainen musiikkimaku ja monesti leffa- ja kirjallisuusmakukin on samankaltainen.
      Jos nyt vaikka Type O Negativen mainitsisin bändinä, jota monet gootit diggailevat.
      Ja kirjailijana Anne Ricen.
      Ja elokuvantekijänä Tim Burtonin.
      Kuitenkaan kaikki gootit eivät tykkää Anna Ricesta tai edes mistään noista.

      • ...>

        gootti skene on kyllä ennen kaikkea tietynlaista musiikkia, ei pukeutumista. vaikka olisi millaiset korsetit sun muut tahansa, mutta musiikkimaku olisi vaikka sonataa, ei se tee kenestäkään goottia. niin kuin nämä teini idiootit nykypäivänä luulevat. hevi on hemmetin kaukana kaikenlaisesta goottimusiikista.

        ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: jos olisit oikeasti gootti, ei sinun tarvitsisi tulla täältä sitä varmistamaan. perkele.


      • Rouvashenkilö
        ...> kirjoitti:

        gootti skene on kyllä ennen kaikkea tietynlaista musiikkia, ei pukeutumista. vaikka olisi millaiset korsetit sun muut tahansa, mutta musiikkimaku olisi vaikka sonataa, ei se tee kenestäkään goottia. niin kuin nämä teini idiootit nykypäivänä luulevat. hevi on hemmetin kaukana kaikenlaisesta goottimusiikista.

        ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: jos olisit oikeasti gootti, ei sinun tarvitsisi tulla täältä sitä varmistamaan. perkele.

        Yhdyn sanoihisi täysin.

        Itse tein sellaisen linjavedon, että vaikka olin pienestä pitäen kiinnostunut tietynlaisesta kuvamaailmasta, kirjallisuudesta, elokuvista, visuaalisesta ilmeestä jne., niin aloin pitää itseäni goottina vasta sitten isona eukkona, kun olin perusteellisesti tutustunut ja lopullisesti uponnut goottimusiikin syövereihin. Tuntui tyhmältä pitää itseään goottina (vaikka moni muu pitikin), vaikka ei tiennyt tarpeeksi kulttuurin kannalta kaikkein olennaisimmasta asiasta.

        Eikä luokittelulla ole edes väliä minun suhteeni, eikä minuun ole tullut mitään lisää, vaikka saatankin nykyään joissain asiayhteyksissä tunnustautua gootiksi. Minun kohdallani kun se ei ole itsestäänselvää, koska ulkoisesti olen kaukana goottinaisen stereotyyppisestä kuvasta.


      • ...>
        Rouvashenkilö kirjoitti:

        Yhdyn sanoihisi täysin.

        Itse tein sellaisen linjavedon, että vaikka olin pienestä pitäen kiinnostunut tietynlaisesta kuvamaailmasta, kirjallisuudesta, elokuvista, visuaalisesta ilmeestä jne., niin aloin pitää itseäni goottina vasta sitten isona eukkona, kun olin perusteellisesti tutustunut ja lopullisesti uponnut goottimusiikin syövereihin. Tuntui tyhmältä pitää itseään goottina (vaikka moni muu pitikin), vaikka ei tiennyt tarpeeksi kulttuurin kannalta kaikkein olennaisimmasta asiasta.

        Eikä luokittelulla ole edes väliä minun suhteeni, eikä minuun ole tullut mitään lisää, vaikka saatankin nykyään joissain asiayhteyksissä tunnustautua gootiksi. Minun kohdallani kun se ei ole itsestäänselvää, koska ulkoisesti olen kaukana goottinaisen stereotyyppisestä kuvasta.

        ihanaa että kerrankin täällä palstalla on joku, joka tietää ja ymmärtää mistä puhuu.
        johtunee tietty siitä, että olet yli 15, toisin kuin niin moni muu, joka täällä käy.


      • Olaf
        ...> kirjoitti:

        ihanaa että kerrankin täällä palstalla on joku, joka tietää ja ymmärtää mistä puhuu.
        johtunee tietty siitä, että olet yli 15, toisin kuin niin moni muu, joka täällä käy.

        Lähdetäänpä vaikka siitä, että goottimusiikki, se mitä se on, jakaa mielipiteitä aika rankasti. Jotkut ovat sitä mieltä, että Marilyn Manson on gooteinta ikinä ja toiset sitä mieltä, että se ei ole goottia lainkaan. Ja loppupeleissä yhteistä on juuri tämä pukeutuminen ja siitä heidät tunnistaa. Jos kaikki pitävät herra A´ta goottina, hän on sitä, vaikkei itseään goottina pitäisikään.


      • Olaf
        ...> kirjoitti:

        ihanaa että kerrankin täällä palstalla on joku, joka tietää ja ymmärtää mistä puhuu.
        johtunee tietty siitä, että olet yli 15, toisin kuin niin moni muu, joka täällä käy.

        Lisäksi monet gootit pitävät sanaa "gootti" haukkumanimikkeenä ja toiset taas (kuten te) jonain kunnianimenä, jonka hankkii olemalla tosi true ja tietämällä joitain from the underground bändejä ja näin edespäin.

        Siksi monet gootit eivät pidä itseään edes gootteina, mutta ovat silti gootteja. Kappas kappas, juuri pukeutumisensa takia.


      • ...>>>
        Olaf kirjoitti:

        Lähdetäänpä vaikka siitä, että goottimusiikki, se mitä se on, jakaa mielipiteitä aika rankasti. Jotkut ovat sitä mieltä, että Marilyn Manson on gooteinta ikinä ja toiset sitä mieltä, että se ei ole goottia lainkaan. Ja loppupeleissä yhteistä on juuri tämä pukeutuminen ja siitä heidät tunnistaa. Jos kaikki pitävät herra A´ta goottina, hän on sitä, vaikkei itseään goottina pitäisikään.

        aivan, ja marilyn mansonia gootti musiikkina pitävät ovatkin näitä, jotka eivät ole perehtynyt edes koko genreen. se nyt vain on sellainen artisti, jota teinigootit (lähinnä) pitävät gootti artistina, koska se on tv:stä tuttu. ei niillä ole tietoa muusta.
        entä jos sinua pidettäisiin hopparina, olisitko sitten hoppari, vaikka et itse niin ajattelisikaan? ei kai se, mitä sinä olet, ole muiden ihmisten määräämä asia?


      • Olaf
        ...>>> kirjoitti:

        aivan, ja marilyn mansonia gootti musiikkina pitävät ovatkin näitä, jotka eivät ole perehtynyt edes koko genreen. se nyt vain on sellainen artisti, jota teinigootit (lähinnä) pitävät gootti artistina, koska se on tv:stä tuttu. ei niillä ole tietoa muusta.
        entä jos sinua pidettäisiin hopparina, olisitko sitten hoppari, vaikka et itse niin ajattelisikaan? ei kai se, mitä sinä olet, ole muiden ihmisten määräämä asia?

        Jos kyseessä on pukeutumistyyli.
        Vähän sama kuin pitäisin valkoisia housuja ja sanoisin olevani mustahousuinen jätkä.

        Ja mikä Marilyn Mansonissa ei ole goottia?
        Sekö, että hän on suosittu?

        Manson kuitenkin soittaa shokeeraavaa industrial-musiikkia. Sitä samaa, mitä muutkin goottibändit. Ja kuka kehtaa väittää, etteikö Manson näyttäisi gootilta?

        Ärsyttävää kun te "truet" koetatte olla niin erilaisia ja pois valtavirrasta. Kun esim. Bauhaus pääsee nuorison keskuudessa pinnalle, se muuttuu epägoottibändiksi vai?

        Naurettavaa paskaa sanon minä.


      • ....>>>
        Olaf kirjoitti:

        Jos kyseessä on pukeutumistyyli.
        Vähän sama kuin pitäisin valkoisia housuja ja sanoisin olevani mustahousuinen jätkä.

        Ja mikä Marilyn Mansonissa ei ole goottia?
        Sekö, että hän on suosittu?

        Manson kuitenkin soittaa shokeeraavaa industrial-musiikkia. Sitä samaa, mitä muutkin goottibändit. Ja kuka kehtaa väittää, etteikö Manson näyttäisi gootilta?

        Ärsyttävää kun te "truet" koetatte olla niin erilaisia ja pois valtavirrasta. Kun esim. Bauhaus pääsee nuorison keskuudessa pinnalle, se muuttuu epägoottibändiksi vai?

        Naurettavaa paskaa sanon minä.

        eli siis jos valkoihoinen pistää pitkän kirjavan hameen päälle ja huivin päähän, hän onkin somali? ei pelkkä gootiksi pukeutuminen tee kenestäkään goottia ja se on FAKTA. en edes jaksa kiistellä siitä, jos et ymmärrä sitä.

        ja mitä mansoniin tulee, ei siinä mitään, tykkään itsekin hänen musiikistaan, vaikka se onkin mtv kamaa. tarkoitin lähinnä, että ihminen, joka julistaa itseään gootiksi ja ainoat goottibändit mitä hän osaa luetella ovat manson ja 69 eyes, pistää se vähän miettimään.
        ja manson näyttää hirviöltä, ei gootilta (ei silleen että se olisi suinkaan huono asia).


      • Olaf
        ....>>> kirjoitti:

        eli siis jos valkoihoinen pistää pitkän kirjavan hameen päälle ja huivin päähän, hän onkin somali? ei pelkkä gootiksi pukeutuminen tee kenestäkään goottia ja se on FAKTA. en edes jaksa kiistellä siitä, jos et ymmärrä sitä.

        ja mitä mansoniin tulee, ei siinä mitään, tykkään itsekin hänen musiikistaan, vaikka se onkin mtv kamaa. tarkoitin lähinnä, että ihminen, joka julistaa itseään gootiksi ja ainoat goottibändit mitä hän osaa luetella ovat manson ja 69 eyes, pistää se vähän miettimään.
        ja manson näyttää hirviöltä, ei gootilta (ei silleen että se olisi suinkaan huono asia).

        Somali kuitenkin on rotu, gootti taas ei ole.

        Ihminen joka julistaa olevansa gootti, on myös minun mielestäni wannabe. Kuitenkaan se ei tarkoita, etteikö Manson ja 69 eyes olisi goottibändejä.

        gootti on ihminen, jota kaikki pitävät goottina, ilman, että hän itse asiaa hehkuttaa.


      • Rikk Agnewin Haamu
        Olaf kirjoitti:

        Somali kuitenkin on rotu, gootti taas ei ole.

        Ihminen joka julistaa olevansa gootti, on myös minun mielestäni wannabe. Kuitenkaan se ei tarkoita, etteikö Manson ja 69 eyes olisi goottibändejä.

        gootti on ihminen, jota kaikki pitävät goottina, ilman, että hän itse asiaa hehkuttaa.

        Se ei ole rotu, vaan kansallisuus, ja Manson on industrial-sävytteistä heavy rockia, ei gootti poppia/rockia. Voi vittu.


      • .......

        yhdyn samaan kuin tuo olaf,jätkähän puhuu pelkkää asiaa;)


      • ...
        ...> kirjoitti:

        gootti skene on kyllä ennen kaikkea tietynlaista musiikkia, ei pukeutumista. vaikka olisi millaiset korsetit sun muut tahansa, mutta musiikkimaku olisi vaikka sonataa, ei se tee kenestäkään goottia. niin kuin nämä teini idiootit nykypäivänä luulevat. hevi on hemmetin kaukana kaikenlaisesta goottimusiikista.

        ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: jos olisit oikeasti gootti, ei sinun tarvitsisi tulla täältä sitä varmistamaan. perkele.

        näin se on.:D


    • Julmuuttaja

      minua on aina ihmettyttänyt gootti skenessä muitten hyväksynnän perään huutaminen. siis jos tunnet että gootti systeemi on sinun juttusi niin olkoon niin. Esim. ei sitä rokkariksikaan ruveta ihemettelemällä oonko tr00 vai wannabee. se vain tunnetaan omaksi jutuksi ja hommaa diggaillaan. kun itse black metalliin tutustuin en alkanut miettiä miten porukat hyväksyvät minut, oikeastaan minua ei kiinnostanut. Olin vaan digasin musaa ja black metal liikettä.

    • höpöhöö

      mulle gootti tuo mieleen romantiikan, musiikin, kauhun, kirjallisuuden ja historian. Itse ihailen heitä todella paljon. Olen ihan pienestä asti ihaillut ja jopa sanonut "mustaki tulee joskus tollanen", kun olen nähnyt mustiin pitkiin nahkatakkeihin pukeutuneita gootteja. Olenkin tutkinut heidän historiaa kauan aikaa netistä, en kuitenkaan tälläisiltä sivuilta...

    • truu gootii

      Nohee jos sä et siis kuuntle 60 eyessiä ja muita BLACMETAL bändejä niin et varmaa oo kuule gootti hei! Vitun wannbeet! Onkohan sulla ees lävistyksiä????

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe