Millainen on hyvä ystävä?

333

- Reilu
- Lojaali, luotettava
- Haluaa ystävälleen hyvää

Tietysti hyvä ystävä on myös hauska jne, mikä saa ihmiset alun perin pitämään toisistaan. Mutta puolitututkin ihmiset on hauskoja, tuntemattomatkin on hauskoja. Tärkeimmät ominaisuudet tulevat esille ajan kanssa. Ja mielestäni ne ovat juuri tuossa.

:)

14

1060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna-_

Ystävällä

- on aikaa kuunnella myös murheita ja luottaa sa osaa puhua omistaan

- pitää yhteyttä ja viitsii vastata tekstareihin samana päivänä

- tekee asioita mitä muutkin haluaa eikä aina ajattele vain itseään

- arvostaa ystävyyttä ja osoittaa sen

- ei hylkää, vähättele toisen elämänkokemuksia, tai anna muiden mielipiteiden vaikuttaa omiin kokemuksiin ystävästä

- antaa tarvittaessa auttaa itseään

- osaa pyytää anteeksi

Kiitos että olet olemassa hyvä ystävä!

• Minäpä

Samaa minäkin arvostan ystävässä ja yksi erittäin tärkeä ominaisuus on ettei ole liian kateellinen. Se ei ole ystävyyden arvoista koskaan. Ei ystävyys ole mitään kilpailua mielestäni.

• Ominaisuus

Tässäpä tää mun:
        - ei kuvittele että muut on sille kateellisia

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Minäpä
        Ominaisuus kirjoitti:

Tässäpä tää mun:

No, sinäpä sen sanoit :). Ystävä ehkä myös palauttaa maanpinnalle jos meinaa kuvitella niin.... tosin joku ystävä VOI olla oikeastikin kateellinen jos on vielä luonteeltaan sellainen, en todellakaan ajattele että kaikki olisivat varsinkaan jos ei ole kadehdittavaa tai itsellä on asiat hyvin. No, ehkä tästä ei kannata tehdä väittelyä ;).

• 333

Olet ihan oikeassa.

Kateus ja kilpailu luultavasti koskettaisi minunkin mainitsemiani asioita. Jos joku kärsii tuosta, on vaikea olettaa että hän olisi reilu, lojaali ja luotettava pitkällä tähtäimellä. Puhumattakaan siitä, että hän haluaisi toiselle hyvää.

Kuten seuraava kommentoija totesi, on varmaankin totta, että joku taas voi kuvitella häntä kadehdittavan, vaikkei näin ole. Ja joku voi kuvitella häntä kadehdittavan, ja se onkin se syy. Häiriötilan "ystävyydessä" aistii voimakkaasti, osasi jäljittää oikean syyn tai ei.

Hyvä ystävyys ei ole tosiaan kilpailua, vaan jonkinlainen yhteinen tila.

• EnjoyLife-77
        Ominaisuus kirjoitti:

Tässäpä tää mun:

Tää on just mun mielestä OUTO asia esim 3-kymppisten ystävyydessä. Jotkut viel silloinkin(hyvin ala-astemaiseen tyyliin) haluavat että joku kadehtisi heitä. Ei hyvänen aika , ei hyväitsetuntoisen ihmisen tarvitse kehuskella esim autollaan,kylppäriremontillaan,laaaa-jalla ystäpiirillään ALITUISEEN, että todellakin vastapuoli jopa tajuaa että tuohan tekee tuota ihan ärsyttääkseen jotenkin. Tai jos mainitsee piristävästä kylpp.remontista ei kaikki todellakaan tee sitä siksi, että kehuskelisivat. Tämä on kummastuttanut minua jo kauan, vai ajaudunko MINä vain aina tosi kummallisiin "ystäväporukoihin"...

• nyt ainakin

tulee mieleen että hyvä ystävä on sellainen joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen, ulkonäöltäni ja luonteeltani.Rehellinen,vilpitön
      ei ole kateellinen ja mustasukkainen.

• huonon kaverin esime

minun kaverini kun olin joku 10-12 v.

hän oli jonkun takia paras kaverini vaikka: Kun kävimme al-asteen discoja,mull ei ollut rahaa ostaa mitään hän osti minulle melkein ain jotain pientä MUTTA hän sanoi jossain vaiheessa että Nyt olet minulle 10 euroo velkaa koska olen ostanut sinulle kakkea pientä monta kertaa. Minusta se ei ole hyvän ystävän ominaisuuksia!! sen jälkeen kun annoin hänelle 10€ en enää ollut hänen kanssaan vaan minulla oli pajon enemmän kavreita... tai olin hänen kanssaan todella vähän. minulla oli parempia ystäväviä kuin joka maksuttaa jostain pienestä... Hän oli muutenkin lellipentu, hän painoi 10 vuotiaana 52-60 kiloo!!

• hyväksikäyttätkö

Kyllä siinä aikalailla itsensä hyväksikäytetyksi tuntee itsensä, jos itse on aina se joka ostaa toiselle pientä pitemmän ajan. Kyllä siitäkin iso summa lopulta tulee, jos on kiltti. Et sitten koskaan miettinyt sitä, että olisi halunnut vain jotakin sinulta takaisin? Tai sitä, että saattoi nähdä sinut tosiaan vain hyväksikäyttäjänä, kun häippäsit mitään sanomatta sen 10€ jälkeen?

Milloin itse teet jotain vastaavaa toisille? et ikinä tekstisi perusteella ainakaan.

• hgyyytyg
        hyväksikäyttätkö kirjoitti:

Kyllä siinä aikalailla itsensä hyväksikäytetyksi tuntee itsensä, jos itse on aina se joka ostaa toiselle pientä pitemmän ajan. Kyllä siitäkin iso summa lopulta tulee, jos on kiltti. Et sitten koskaan miettinyt sitä, että olisi halunnut vain jotakin sinulta takaisin? Tai sitä, että saattoi nähdä sinut tosiaan vain hyväksikäyttäjänä, kun häippäsit mitään sanomatta sen 10€ jälkeen?

Milloin itse teet jotain vastaavaa toisille? et ikinä tekstisi perusteella ainakaan.

Jos toinen ostaa oma-aloitteisesti ja pyytämättä, onko se hyväksikäyttöä? Ennemminkin voisi olla toisen yritys sitoa toinen kiitollisuudenvelkaan jos ei ole pyyteetöntä ja sydämestä tulevaa.

• ;-)

Hyvä ystävä on murheita estävä ja kyynelpesun kestävä.

• Rehellisyys!

Rehellinen! !!!!!!!!! se on k aikista tärkeintä! myös liika takeruminen ystävään on hankalaa! sekä kaverit jotka sairastaa psyykkisiä sairauksia!

• Niilo piilo

Ystävä on sellainen jonka kanssa voi jakaa ilot ja surut, voi luottaa ja hänen kanssaan on myös hauska olla. Ne/se tuo iloa elämääsi sekä elämänvaloa. Haluavat tuoda toisilleen hyvää ja vältellä pahaa.

Saa olla eriä mieltä ja sanoa oman mielipiteen ilman draamaa. Ymmärretään että kummassakin on omat hyvät ja huonotpuolensa mikä ehkä jopa saattaa ärsyttää toista sillä kukaanhan ei ole täydellinen.

Pystyy tekemään reissuja muuallekkin kuin vain lähikylään/kaupunkiin.

Annetaan anteeksi virheistä ja myönnetään omatkin virheet.
      Muistetaan esim kortilla, soittamalla, viestillä, sähköpostilla jne sekä annetaan eikä pelkästään oteta!

Tuossa nyt muutama mikä tuli näin äkkiseltään mieleen.

• Spring is Here !!

Hyvä ystävä ei jauha seläntakana sinusta ...kaa. Eli ei levittele juttujasi/muuntele juttujasi ,ei edes leikillään yritä saada sinua muiden silmissä näyttämään tyhmältä tai siltä että sinun kanssasi ei kannata muiden kaveerata. Jos joku jauhaa ...kaa ,se vaan käyttää sinua hyväkseen ja haluaa vain hyötyä sinusta jotenkin.Sellaisella ystävällä on itsellä huono itsetunto,ja se luulee vain että muita haukkumalla saa sen nousemaan.
      Hyvän ystävän PARAS ominaisuus on ,että aidot tunteet,itkut ja naurut uskalletaan ilmaista aidosti. Anteeksiantamisen ja pyytämisen taito täytyy myös olla. Koska kukaan meistä ei ole täydellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4913
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2117
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2069
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1705
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1121
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe