Vastavalmistunut inssi ja 2900 palkka?!

TyönAntaja

Minua edelleenkin kaivaa se, että vastavalmistuneet kuvittelevat voivansa hinnoitella "osaamisensa" miten vain. Käsittämätöntä!

14

5455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

Ei se ole tyhmä, joka pyytää. Toisilla voi olla valmistumisvaiheessa jo vuosien kokemus ja toisilla ei yhtään...

• Sähköinsinööri

No, itselläni palkka on 2100 eur/kk, joten ainakaan en ole itseäni hinnoitellut pihalle!!, niin ja työkokemusta löytyy 4,5 vuotta alalta.

Parempi toki olla töissä tälläkin palkalla, kuin työttömänä kotona, koska hinnoitellut itsensä ulos työmarkkinoilta. Osa samaan aikaan valmistuneista kavereistani ei pahemmin ole päässyt tekemään koulutustaan vastaavia töitä, eikä ihme, kun vaaditaan jotain 2500-3000 eur/kk, vaikka alan työkokemusta ei välttämättä tosiaankaan ole vielä paljoa...No jokainen tyylillään!

Niin..ja olen siis pääkaupunkiseudulta!

• insinöö

Kokemusta pian 2 vuotta ja palkka 2150 €/kk. En ole pk-seudulta mutta Etelä-Suomesta kuitenkin. Kun kokemusta on n. 5-10 vuotta saa palkan nostettua helposti 2500 - 2800 €/kk työpaikkaa vaihtamalla. Vielä voi olla liian aikaista, ainakin mulle.

• toimistotyö
        insinöö kirjoitti:

Kokemusta pian 2 vuotta ja palkka 2150 €/kk. En ole pk-seudulta mutta Etelä-Suomesta kuitenkin. Kun kokemusta on n. 5-10 vuotta saa palkan nostettua helposti 2500 - 2800 €/kk työpaikkaa vaihtamalla. Vielä voi olla liian aikaista, ainakin mulle.

Kylläpä näyttää kannattavan lueskella insinööriksi! Kauhea lukeminen yhdistettynä opintovelkoihin ja lopputuloksena tuollainen palkka! No huh-huh!
        T: Toimistotyössä peruskoulupohjalta 3100 egee kuussa

• insinöörit
        toimistotyö kirjoitti:

Kylläpä näyttää kannattavan lueskella insinööriksi! Kauhea lukeminen yhdistettynä opintovelkoihin ja lopputuloksena tuollainen palkka! No huh-huh!
        T: Toimistotyössä peruskoulupohjalta 3100 egee kuussa

voi enempää vaatiakkaan, koska esim. sähköalalla isommissa firmoissa niitä on joka voltille oltava omansa. Asentajan on hallittava yksin koko repertuaari: millivoltista - 110 kilovolttiin.... ja siinä sivussa korjailtava inssien töppäyksiä.

• toiset ei

Ei ole temppu eikä mikään saada tuota 3000 euroa aloituspalkaksi, uskokaa nyt. Itsensä alihinnoittelu ei ainakaan kannata. Wärtsilä rules.

• W ei ruleta

Väitätkö saaneesi 3000 aloituspalkaksi?
        Työskentelen W:ssä insinöörinä kuudennetta vuotta eikä palkka ole lähelläkään 3:lla alkavia lukuja.

• Sähkönsinööri
        W ei ruleta kirjoitti:

Väitätkö saaneesi 3000 aloituspalkaksi?
        Työskentelen W:ssä insinöörinä kuudennetta vuotta eikä palkka ole lähelläkään 3:lla alkavia lukuja.

Mites paljon pyytäisitte projektipäällikön pestistä wärtsilässä. 9vuoden kokemus suunnittelusta ja erilaisesta projektin johtamisesta.
        Luulen että palkan pitäisi olla lähellä neljää donaa.
        Olenko pahasti metsässä, jos oon niin eipä sitten kiinnosta hakee.

• öwerweööewrörew

Riippuu ihan työstä ja erityisesti kokemuksesta. Itse en ole edes vielä ihan valmistunut ja palkka on 2300. Olen käytännössä varma, että kunhan tämä koeaika on päättynyt ja inssin paperit ovat taskussa, palkka nousee reilusti (näin on sovittu ja työnantajakin on harvinaisen reilu kaveri).

Ei tuo 2900 mikään ihan mahdoton ole jos kaverilla on kokemusta ja työ on sitä tavallista mallintamista haastavampaa.

• lisää ja pian!!!

Kyllä se palkka nousee jos sitä vain uskaltaa reilusti pyytää. Itse olen reilu 2,5-vuotta siten valmistunut it-alan inssi ja palkkaa nautin tällä hetkellä 3500e/kk edut päälle.

• yrssi

Toiset pyytää toiset ei...jotkut saavat automaattisesti. Esim vuoden töissä olleet veturinkuljettajat kuittaavat vuosituloikseen noin 35-38 tE, ilman pyytelyjä. Eikä työ varmaankaan mitään kovin rankkaa ole. Mutta duunarithan tienaa..

• taas näitä....

Mitä luulet hytyväsi sillä, että elätteöet kuvitelmaa sosialistisesta suomesta, jossa duunari olisi lähelläkään yhtä hyvässä asemassa, kuin koulutettu kansanosa?

• yrssi
        taas näitä.... kirjoitti:

Mitä luulet hytyväsi sillä, että elätteöet kuvitelmaa sosialistisesta suomesta, jossa duunari olisi lähelläkään yhtä hyvässä asemassa, kuin koulutettu kansanosa?

Mitä oikein horiset, mistä ihmeen sosialistisesta sinä höpiset. En mistään asemasta puhunut, vaan siitä että joillain aloilla saa ihan suht hyvän palkan. Toinen ryhmä on paperimiehet, mikä unohtui mainita.

• palkka ole
        yrssi kirjoitti:

Mitä oikein horiset, mistä ihmeen sosialistisesta sinä höpiset. En mistään asemasta puhunut, vaan siitä että joillain aloilla saa ihan suht hyvän palkan. Toinen ryhmä on paperimiehet, mikä unohtui mainita.

paljom muita kummempi. Kokonaisansiota nostaa vuoro-, pyhä-, yms.korvaukset. Samaten monissa muissa ns. keskeytymättömän vuorotyön teollisuudessa hankitaan jotakuinkin sama kun paperissakin. Päivätyötä tekevät paperissakaan eivät ansaitse sen enempää kuin muissakaan vastaavissa tehtaissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe