Viime viikolla ilmestynyt 30th anniversary album on STT:n mukaan jo neljäskymmenesyhdeksäs Kari Peitsamon levy.
Levyllä on mukana 21 uutta kappaletta. Soundeiltaan levy on pelkistetyintä ja lämminhenkisintä Peitsamoa aikoihin. Pääkielenä on englanti.
Artistin edelliseen sooloon No Mercy verrattuna uusi levy on yllättävänkin selkeä jatkumo. Tosin biisit kuulostavat uutukaisella paremmin sulatelluilta ja rennoimmilta kuin vertailukohdassa.
Kari Peitsamo - 30th anniversary album
10
1361
Vastaukset
- on tuo
Kari Peitsamo
- tämä levy?
Peitsamo ei kuole koskaan, vaikka asiaa tuntemattomat muuta väittäisivät. Mutta siis, akustisellako vetää P. vai miten?
- Froikkarit...
Tuon kaverin musiikki on aina ollut paskaa. Arvostus häntä kohtaan väheni entisestään Froikkari projektin jälkeen, jonka aikana hän oli käyttäytynyt kuin hullu.
Toivottavasti Arto Pajukallio ei arvostele hänen levyään alab lehdissä.- lisää tietoo
Tosta Freukkarihommasta. Joskus luin että jotain sähellystä oli ollu.
Mitäs hullumaista se oli tehny? - Tässä linkki.
lisää tietoo kirjoitti:
Tosta Freukkarihommasta. Joskus luin että jotain sähellystä oli ollu.
Mitäs hullumaista se oli tehny?http://www.fmej.fi/
Tuolta pitäisi löytyä Arto "Pilli" Pajukallion kirjoitus aiheesta.
Kari Peitsamo on populistipelle, älkää äänestäkö häntä - selostus...
Tässä linkki. kirjoitti:
http://www.fmej.fi/
Kari Peitsamo on populistipelle, älkää äänestäkö häntäKiitos linkistä. Vanhana Peitsamofanina jaksoin lukea koko Pajukallion jutun. Kohtuullisen hullultahan Peitsamon touhu vaikutti. Eipä olisi ollut mukavaa itse joutua mukaan moiseen sotkuun.
En silti pysty mitätöimään Peitsamon merkitystä. Hänen ensimmäinen levynsä oli merkittävimpiä suomalaisia rocklevyjä kautta aikain, ja olen aina arvostanut hänen tinkimättömyyttään.
Hullu kenties, mutta näkemyksen puutteesta ei voi syyttää.
Olen joskus jopa suunnitellut tarjoutumista Peitsamon basistiksi, jotta saisin soittaa moisen huimapään kanssa.
Se hyöty tuon jutun lukemisesta ainakin oli, että taidan suosiolla jättää yhteistyön Peitsamon kanssa suunnitelman asteelle!
Huh huh! - Myspacesivulla...
Tässä linkki. kirjoitti:
http://www.fmej.fi/
Kari Peitsamo on populistipelle, älkää äänestäkö häntäInnostuin vielä katsomaan Karin kotisivut, mutta en löytänyt sieltä mitään Karin omia kommentteja Froikkarijutusta tai muustakaan.
Myspacesta löytyi Karin aika kylmäävä blues "Confessions of a cat", jonka teksti sopii aika hyvin noihin levytystunnelmiin!
http://www.myspace.com/karipeitsamo - Ristiriitaisia lausuntoja n...
Froikkarit valehtelee. Ai miten voin sanoa näin? No siten että tuossa tekstissä on bändin laulajan nimi mukana ja vain vähän ennen sen kirjoittamista hän oli seuraavaa mieltä (aika ristiriitaista, eikö vaan):
Mä kuulun niihin "idiootteihin", joiden mielestä KP on ainoa henkilökohtaisesti tuntemani elossa (ja jopa jossain määrissä järjissäänkin) oleva nero.
Minusta kaikki meni niin kuin pitääkin, mutta Pillihän toimi ukkosenjohdattimena... KP oli yllättävän kriittinen perfektionisti, mitä ei ois osannu odottaa; lisäksi meidän (ainakin mun) idea oli, että tehdään KP:n biisejä "ylisovitettuina" versioina, mutta se ei hänelle sopinutkaan (ja helvetin hyvä´, loppujen lopuksi!). Viime vaiheen taustalaulujutut ja miksaukset paransivat lopputulosta, johon emme olisi halunneet #Europarlamenttia#, koska mitä sillä nyt on Amerikan kanssa tekemistä. KP olisi voinut käyttää sen perustelluummin jossain muussa yhteydessä, mutta päätimme juuri siksi sisällyttää levylle myös "H-D -miehen".
Mitä kansiin tulee: "Good work, KP!" Mun alkuperäinen idea oli aikoinaan TM:ssa julkaistu mv-valokuva, jossa Richard Nixon ! oli Auguste Pinochetin !! kaa Ford Edselissä !!! Santiago de Chilessä virallisella ja ystävällisellä valtiovierailulla, siis miehen luona, joka ei koskaan ole tappanut ketään, eikä siis ole terroristi... ja siitä levyn nimi, se Edsel oli aivan paska autokseen, vaikkei ollutkaan tehty Detroitista itään, eli ollut ns. "itäauto" tai "riisikuppi". Ja vaikka Pilli kielsi mua tätä sanomasta: Mä tekisin ihan mielelläni yhteistyötä KP:n kanssa jatkossakin, muttei ihan heti, pitää aluks sulatella tätä... Bronson on nimenomaan Pillin sovituksen ansiosta hieno KP-biisi, ehkä vähän liian hidas/pitkitetty?, mutta ehkei sittenkään... Markus puhui asiaa, enkä muuta olisi häneltä osannut odottaakaan. No, jotain yksimielisempiä takahuonejuttuja ehkä... Mun puolesta tähän voidaan laittaa (.) Ei oo konetta kotona, joten kommentoin näitä harvakseltaan. - toki on
Ristiriitaisia lausuntoja n... kirjoitti:
Froikkarit valehtelee. Ai miten voin sanoa näin? No siten että tuossa tekstissä on bändin laulajan nimi mukana ja vain vähän ennen sen kirjoittamista hän oli seuraavaa mieltä (aika ristiriitaista, eikö vaan):
Mä kuulun niihin "idiootteihin", joiden mielestä KP on ainoa henkilökohtaisesti tuntemani elossa (ja jopa jossain määrissä järjissäänkin) oleva nero.
Minusta kaikki meni niin kuin pitääkin, mutta Pillihän toimi ukkosenjohdattimena... KP oli yllättävän kriittinen perfektionisti, mitä ei ois osannu odottaa; lisäksi meidän (ainakin mun) idea oli, että tehdään KP:n biisejä "ylisovitettuina" versioina, mutta se ei hänelle sopinutkaan (ja helvetin hyvä´, loppujen lopuksi!). Viime vaiheen taustalaulujutut ja miksaukset paransivat lopputulosta, johon emme olisi halunneet #Europarlamenttia#, koska mitä sillä nyt on Amerikan kanssa tekemistä. KP olisi voinut käyttää sen perustelluummin jossain muussa yhteydessä, mutta päätimme juuri siksi sisällyttää levylle myös "H-D -miehen".
Mitä kansiin tulee: "Good work, KP!" Mun alkuperäinen idea oli aikoinaan TM:ssa julkaistu mv-valokuva, jossa Richard Nixon ! oli Auguste Pinochetin !! kaa Ford Edselissä !!! Santiago de Chilessä virallisella ja ystävällisellä valtiovierailulla, siis miehen luona, joka ei koskaan ole tappanut ketään, eikä siis ole terroristi... ja siitä levyn nimi, se Edsel oli aivan paska autokseen, vaikkei ollutkaan tehty Detroitista itään, eli ollut ns. "itäauto" tai "riisikuppi". Ja vaikka Pilli kielsi mua tätä sanomasta: Mä tekisin ihan mielelläni yhteistyötä KP:n kanssa jatkossakin, muttei ihan heti, pitää aluks sulatella tätä... Bronson on nimenomaan Pillin sovituksen ansiosta hieno KP-biisi, ehkä vähän liian hidas/pitkitetty?, mutta ehkei sittenkään... Markus puhui asiaa, enkä muuta olisi häneltä osannut odottaakaan. No, jotain yksimielisempiä takahuonejuttuja ehkä... Mun puolesta tähän voidaan laittaa (.) Ei oo konetta kotona, joten kommentoin näitä harvakseltaan.Peitsamo ymmärrettävästi ei innostunut ylisovitetuista versioista.
Ehkä on liioittelua kutsua froikkareita valehtelijoiksi, kullähän Myllykosken eriävät näkemykset mainitaan Pajukallion kirjoituksessakin.
Ei lähdetä nyt hillittömästi spekuloimaan sitä miten juttu todellisuudessa meni, kun ei tiedetä tilanteesta sitäkään vähää kuin asianosaiset. Kummankin osapuolen taholla lienee tullut väärinkäsityksiä alun alkaenkin, sattuuhan näitä. - Ristiriitaisia lausuntoja
toki on kirjoitti:
Peitsamo ymmärrettävästi ei innostunut ylisovitetuista versioista.
Ehkä on liioittelua kutsua froikkareita valehtelijoiksi, kullähän Myllykosken eriävät näkemykset mainitaan Pajukallion kirjoituksessakin.
Ei lähdetä nyt hillittömästi spekuloimaan sitä miten juttu todellisuudessa meni, kun ei tiedetä tilanteesta sitäkään vähää kuin asianosaiset. Kummankin osapuolen taholla lienee tullut väärinkäsityksiä alun alkaenkin, sattuuhan näitä.Joo. Spekulointi on turhaa ja mitä se meille ulkopuolisille edes kuuluu mitä pojat ovat kärhämöineet.
Mutta valehtelusta väittäminen ei ollut liioiteltua. Jos sama mies kirjoittaa toisaalla että kaikki meni kuten piti ja toisaalla suunnilleen ettei mikään toiminut, niin eihän molemmat väittämät voi pitää paikkaansa.
Musiikin kuuntelin kannalta kuitenkin olennaista pitäisi olla vain se, millaista tuotantoa syntyy. Niin Peitsamolta kuin Froikkareilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042