Keilapallo

Amatööri___

Tuli taas viikonloppuna käytyä keilaamassa ja tuli taas puhetta oman pallon hankkimisesta.Kun omaa nakki sormet ei meinaa millään löytää tarpeeksi suuria reikiä palloista ja sitten kun löytyy niin pallo painaa jo niin perkuleesti ettei sitä jaksa edes nostaa.
Amatöörikeilaaja siis olen ja keilaamassa tulee käytyä n.kerran kuussa. Haluaisin kovasti nyt ostaa oman pallon jos vaikka innostuis siten useamminkin käymään keilaamassa. Nyt herää vain kysymys mistä ostaa keilapallo? Googletin tuossa ja löysinkin pari sivua mutta enhän mä niistä tajunnut mitkä sopivat tämmöiselle amatöörille.Kertokaapa vinkkiä=D

24

29700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keilaaja

      Missä päin asut? Isommissa keilahalleissa toimii yleensä pro-shop, josta pallon voi itselleen hankkia ja porauttaa sopivaksi itselleen. Kannattaa myös kysellä josko heillä olisi myytävänä myös käytettyjä palloja -> voi irrota huomattavasti halvemmalla. Tärkeintähän aloittelijalle on saada ensimmäinen pallo jos reiät sopivat hyvin omalle kädelle, siitä se sitten lähtee ;)

      • amatööri___

        Asustelen pk-seudulla ja kattelinkin jo noita pro shoppeja.Ei vaan viitsisi hirveesti panostaa siihen palloon kun harrastus vain kyseessä.Mutta täytyy käydä noilla halleilla kyselemässä palloja=D


      • tuoppi
        amatööri___ kirjoitti:

        Asustelen pk-seudulla ja kattelinkin jo noita pro shoppeja.Ei vaan viitsisi hirveesti panostaa siihen palloon kun harrastus vain kyseessä.Mutta täytyy käydä noilla halleilla kyselemässä palloja=D

        Itse hankin yhdestä pro-shopista oman pallon juuri samanlaisen ongelman takia ja olen myöskin tällainen
        kerran kuussa keilahalliin "eksyvä". Peruspallot eivät ole mitenkään kalliita ja näillä heittomäärillä voisi sanoa, että meidänkaltaisille pallo on "ikuinen" - joten ei tarvitse välinepuoleen
        aivan heti satsata taas uudestaan ja uudestaan...
        Sitten toinen mahdollisuus on tiedustella pro-shopeissa, josko he tietäisivät, olisiko joku myymässä vanhaa vähänkäytettyä palloa pois. Jos näin on, niin siitä täytetään entiset reiät ja porataan sinulle sopivaksi. Saatat saada edullisesti hyvän pallon myös näin.
        Rohkeasti vain kysymään! Itse olen saanut aina hyvää palvelua, vaikka ummikkona olen saattanut kysellä hieman hölmöjäkin.


      • Amatööri___
        tuoppi kirjoitti:

        Itse hankin yhdestä pro-shopista oman pallon juuri samanlaisen ongelman takia ja olen myöskin tällainen
        kerran kuussa keilahalliin "eksyvä". Peruspallot eivät ole mitenkään kalliita ja näillä heittomäärillä voisi sanoa, että meidänkaltaisille pallo on "ikuinen" - joten ei tarvitse välinepuoleen
        aivan heti satsata taas uudestaan ja uudestaan...
        Sitten toinen mahdollisuus on tiedustella pro-shopeissa, josko he tietäisivät, olisiko joku myymässä vanhaa vähänkäytettyä palloa pois. Jos näin on, niin siitä täytetään entiset reiät ja porataan sinulle sopivaksi. Saatat saada edullisesti hyvän pallon myös näin.
        Rohkeasti vain kysymään! Itse olen saanut aina hyvää palvelua, vaikka ummikkona olen saattanut kysellä hieman hölmöjäkin.

        Kiitoksia hyvistä neuvoista.Ajattelin kävästä,kunhan aikaa on niin ainakin tapiolan ja tikkurilan keilahalleilla.Siellä ainakin on noi pro shopit.ja onhan tietty stadissakin noita että täytyy vaan lähtee sit kiertelee=D


    • sitgee

      Kysyppä jonkin keilahallin pro shopista. Niistä löytyy välillä aivan hyviä käytettyjä palloja.
      Tai sitten jos ostat uuden, niin ehkä uretaanipallo
      kestävyyden kannalta olis paras vaihtoehto. Yleensä
      uuden pallon hintaan sisältyy poraus otetarvikkeet.
      Sopivin pallon paino olis varmaan 13lbs - 15lbs vä-
      lillä. Kannattaa ostaa myös puhdistussuihke, koska
      jokaisen keilaussession jälkeen olis hyvä puhdistaa
      pallon pinta suihketta ja liinaa käyttäen, koska
      radan pinnasta tarttuu pallon pintaan öljyä ja
      likaa. Ite olen muutaman kerran keilannut ja nyt jo tuntuu että laji vie mennessään.

      • amatööri___

        Tapiolan keilahallilta sain tarjouksen että uusi pallo,kengät ja kassi maksaisi 179 e.joten mun mielestä edullinen. Täytyy vaan pistää nyt vähän rahaa sivuun ja käydä ostamassa tuo paketti niin saa samalla kaikki tarvittavast vehkeet kasaan.


      • riittää
        amatööri___ kirjoitti:

        Tapiolan keilahallilta sain tarjouksen että uusi pallo,kengät ja kassi maksaisi 179 e.joten mun mielestä edullinen. Täytyy vaan pistää nyt vähän rahaa sivuun ja käydä ostamassa tuo paketti niin saa samalla kaikki tarvittavast vehkeet kasaan.

        Tällainen "aloittajan setti" kannattaa ensiksi ostaa.
        Myöhemmin alkaa varmaan tekemään mieli "reaktiivipalloa" (kierrettä)
        Mutta silloinkin ensimmäinen pallo jää "paikkopalloksi", joka on tarpeellinen.


      • Näin kävi
        riittää kirjoitti:

        Tällainen "aloittajan setti" kannattaa ensiksi ostaa.
        Myöhemmin alkaa varmaan tekemään mieli "reaktiivipalloa" (kierrettä)
        Mutta silloinkin ensimmäinen pallo jää "paikkopalloksi", joka on tarpeellinen.

        Koska aloittelijan pallo on kevyempi ja reaktiivinen uushankinta usein painavampi... Vanha myydään tai jää piirongin koristeeksi,


      • dfhfhjf
        Näin kävi kirjoitti:

        Koska aloittelijan pallo on kevyempi ja reaktiivinen uushankinta usein painavampi... Vanha myydään tai jää piirongin koristeeksi,

        Ei kannata ostaa lian kevyttä palloa ensimmäiseksikään palloksi. Moni on tottunut hallinpalloilla heittää 12-13 lbs painoisilla palloilla, tai jopa kevyemmillä. Jos omaa palloa havittelee, niin naisten ei kannata ostaa alle 14 lbs, ja miesten alle 15 lbs painoista palloa. Kaikki alle 14 lbs painoiset on tarkoitettu junnuille tai joillekkin vammaispelaajille.

        nimim. myös liian kevyen piirongin koristeen ostanut...


    • pallooo

      , että peukalo menee oikealle paikalleen, ja kun laitat sormesi reikien päälle, on reiät sormien kahden ekan nivelen välissä.. Peukalo ja sormet pitää vaivatta liikkua reiässä edes takaisin.
      Paino sitten ihan oman voiman mukaan.

      Itse suosittelisin käydä ostamassa pallo ihan paikan päältä, teitä autetaan varmasti!

    • nääs

      Hei!
      Onkohan keilapallo-ongelmasi ratkennut. Löysin vintiltä miesvainajani keilapallon (kaikki ne painavat, täytyy kai bodata ensin), jonka voisin myydä tarpeettomana.
      Irma Tampereelta, nääs

    • 6 vuotta keilannut

      Lahdessa ja talissa on parhaimmat pro kaupat. Mutta kannattaa eka ostaa muovipallo!

    • jaffaman

      Onko kukaan porannut itse reikiä palloonsa, noin niinku autotallissa pylväsporakoneella?
      Ei liene kovin vaikeaa....

    • lelupeluri

      Minun mielestäni kannattaa kysellä palloja Lahdesta tai Helsingistä Fun Bowlingin hallista. Näissä paikoissa kauppoja hoitaa henkilöt,jotka itse ovat aivan maailman huippuja itsekin keilaamaan! Itse kävin hankkimassa parikin palloa ja oli kyllä loistavaa palvelua.

    • Keilatane

      Itse ostin Talista käytetyn pallon ja en ole lainkaan tyytyväinen. Ote tuntuu aivan liian pitkältä,eikä itse pallokaan tunnu kovin hyvältä(joku Brunswick pallo).

      En siis pahemmin suosittele kyseistä kauppaa.

      • jruusv

        Äläs nyt turhaan hauku hyvää Pro Shoppia. Tali, Fun B, Pori, Lahti ja Turku taitaa ne parhaat olla. Tapiola ilmeisesti ihan ok, vaikka omistajaa ei voi kehua. Viet pallon takaisin ja pyydät, että asia korjataan tai sitten pyydät neuvoa oikeaoppiseen heittoon. Nimetön ja keskisormi laitetaan ensimmäiseen niveleen asti sisälle, ei toiseen. :)


    • Onkohan autossasi 80 - sarjalaiset renkaat?

    • Orkku69

      tietääkö kukaan mistä Virosta lähinnä Tallinnasta vois ostaa uusia keilapalloja ja porauttaa ne? Luulis et on halvempia lahden takana kuin Härmälandiassa.

      jenkeistä sais hyviä palloja järkihintaan mutta kukaan suomessa ei porauta niitä alle 100€...luulisin.

      • rintintin6

        Pro Shop is the bowling equipment store on Ku:lsa:l’s second floor.

        Pro Shop is not intended just for athletes but also a regular player can find suitable equipment from here!
        Pro Shop offers the following equipment: bowling balls, bowling shoes, ball bags and accessories!
        Finger holes are drilled to the balls on the spot according to the size of the hand!
        Shoes are available for beginners and also for advanced players.
        Sizes of ball bags vary from one to six balls.
        Accessories include: wrist supports, towels, cleansing products, tapes.
        In addition there is a chance to polish older balls giving the ball a new and better surface.

        Pro Shop uses the following technology:
        Jayhawk Oval Maker II drill table.
        Jayhawk Professional measurement ball.
        And other small equipment.

        But if you have some other brand that you wish to purchase, let us know and we will get it for you!

        Pro Shop is run by Mr Erki Toomsalu.
        Phone number 372 55 953894

        Tuommoinen näyttäis ainakin olevan


      • Keilaten

        Hei,

        Tallinnassa on yksi paikka, jossa palloja myydään ja porataan, mutta ne on Suomesta sinne viety ja hinnat siten ei todellakaan halvemmat. Helsingin Talin keilahallissa sijaitseva ProShop-myymälä myy parhaat pallot ja poraus kuuluu hintaan. www.bowling.fi tai soita Kimmo Tähti, 35840 7044 907, 35844 7004 303.

        Jenkeistä saat "edullisia" palloja, mutta hinnoissa ei useinkaan ole mainittu veroja tai lisättävä kuluihin on lentorahti ja aikamoiset painokulut tulli ja vielä tulliverot. Eli pallon hinta voi nousta kovemmaksi kuin nettikaupasta tilaamalla Talin keilahallin ProShop-myymälästä.


      • Keilaten
        Keilaten kirjoitti:

        Hei,

        Tallinnassa on yksi paikka, jossa palloja myydään ja porataan, mutta ne on Suomesta sinne viety ja hinnat siten ei todellakaan halvemmat. Helsingin Talin keilahallissa sijaitseva ProShop-myymälä myy parhaat pallot ja poraus kuuluu hintaan. www.bowling.fi tai soita Kimmo Tähti, 35840 7044 907, 35844 7004 303.

        Jenkeistä saat "edullisia" palloja, mutta hinnoissa ei useinkaan ole mainittu veroja tai lisättävä kuluihin on lentorahti ja aikamoiset painokulut tulli ja vielä tulliverot. Eli pallon hinta voi nousta kovemmaksi kuin nettikaupasta tilaamalla Talin keilahallin ProShop-myymälästä.

        Ja niin, poraus kuuluu uuden pallon hankintahintaan! Talista saat myös oman pallokaapin, niin ei tarvitse aina palloa raahata mukanaan.


    • Keilaten

      Keilailupalvelu Helsingin Pitäjänmäellä on Oy Bowling Ab:n maahantuonti- ja tukkumyyntiosasto, joka tuo maahan amerikkalaisia Brunswick-merkkisiä keilailuvälineitä ja -laitteita. Valikoimaan kuuluu myös muita tunnettuja keilailuvälinemerkkejä. Oy Bowling Ab Keilailupalvelu on tehnyt Brunswick Bowling & Billiards Corporation kanssa yhteistyötä jo lähes 40 vuoden ajan.

      Myynti jälleenmyyjille tai keilahalleille. Nettikaupan kautta myynti myös kuluttajille.

      www.bowling.fi Lue lisää ja ota yhteyttä ja tule käymään!

    • vpuska

      Moi. Et kertonut missä kaupungissa keilaat. Kiva kun olet innostunut lajista. Mene oman kotikaupunkisi keilahalliin ja kysy sieltä. Yleensä keilahalleissa on Pro Shop myymälä tai vastaava välinemyymälä, niistä saa kaikkea keilailuun liittyvää. Keilahalleilta kannattaa myös kysellä alkavia keilakursseja, niistä saa vinkkejä ja oppeja. Tutustuu myös koulutuksen saaneisiin ohjaajiin ja valmentajiin. Kaatoja sulle

      • Tinke81

        ja sen jälkeen kannattaa myös liittyä seuraan nii saa enemmän irti tästä lajista :). Ja kiertää lähihallien erikoiskisoja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe