kun yritin olla Jehovan todistaja. Aina uusia syntejä ja sääntöjä,kieltoja,käskyjä. Aloin epäillä jo koko kotiani esineineen pakanalliseksi. Pari ikonia jo hävitinkin. Yksi Buddhan kuva jäi kun en anna sille its emitäänarvoa. Ja mites joulukoristeet, mitkä ovat pakanallisia eli siis joulukoristeita ja mitkä muuten vain pimeän ajan valoksi hankittuja kynttilänpidikkeitä yms.
Toinen asia joka raastoi oli tämä "puhdas palvonta" (liittyy jotenkin edelliseen), jota mikään muu kristillinen yhteisö ei harjoita. Ei voi olla "lammas" (uskova) ellei ole JT. Kaikki muut ovat vuohia. Jotkut pelastuvat ylösnousemuksessa, jos silloin ottavat oikean opin vastaan. Ne jotka nyt tuntevat opin eivätkä pysty uskomaan, ovat mennyttä kamaa.
Olin aivan oikeasti seota. Mies harkitsi hoitoon viemistä. Vapaamielisenä ja rakkaudellisena alkaneet keskustelut johtivat sääntöviidakkoon, jonkalaisesta en voinut uskoa olevan olemassakaan. Ja valo sen kun kirkastuu ja uusia paragrafeja noúsee kuin sieniä sateella. Eiköhän kohta vihkisormuskin ole kielletty, koska sillä on pakanallinen alkuperä. Hyvä ihme, kulttuurimmehan pohjautuu kreikkalais-roomalaiseen kulttuuriin, ja jos joka asia tutkitaan, melkein kaikki on sieltä peräisin ja siis pakanallista alkuperää. HUH-HUH sanon minä.
Minulta meinasi
11
647
Vastaukset
- pelastuminen
Kyllä ne jehovantodistajat on tehny ihan oman oppinsa pelastumisesta. Jos tutkit vilpittömasti raamattua, ei pelastuminen ole mikään sääntöviidakko. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pelastuminen tapahtuu uskon kautta Jeesukseen. Raamattu lupaa: Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut. Pelastuakseen ihmisen pitää uudestisyntyä eli tulla uskoon. Se tapahtuu kun käännyt rukouksessa Jeesuksen puoleen, pyydät Häntä elämäsi Herraksi ja tunnustat myös ihmisten edessä että uskot Jeesukseen. Raamattu sanoo että Jeesus on ovi Jumalanvaltakuntaan. Jt-uskonnossa tuo ovi ohitetaan ja pysytään myös ulkopuolella pelastuksen. Jt-uskonnossa yritetään pystyttää omaa vanhurskautta vaikka raamatun mukaan Jeesus on ainut vanhurskautemme kun uskomme Häneen.
- kanssasi!
Ketjun aloittaja
- Lähimmäinen.
Enpä ole vielä seonnut olen ollut JT yli 20v, päinvastoin! Jos en olisi tullut JT olisin seonnut.
- Lähimmäinen.
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Kuinka tietoinen seonnut yleensä on omasta sekoamisestaan, sinun käsityksesi mukaan?
Kun on JT niin ei voi olla seonnut. Kokoukset suojelevat meitä.
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kenen kysymykseen vastasit? Et ainakaan minun esittämääni.
- kkkkkkkk
Lähimmäinen. kirjoitti:
ei kokouksiin päästetä, hiukan nyrjähtäneet kyllä, jotka helposti sekoitetaan aitoihin palvelijoihin. Mitlienevätkään.
- Lähimmäinen.
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Kenen kysymykseen vastasit? Et ainakaan minun esittämääni.
Niin, kuka taas vastasi nimimerkilläni?
Lähimmäinen. kirjoitti:
Niin, kuka taas vastasi nimimerkilläni?
>>kuka taas vastasi nimimerkilläni?
Sehän tuntuukin olevan sinulle palstan uusi keskustelun aihe. Viis siitä mitä joku sattuu kyselemään.- oot jo
Sähän oot jo sekaisin, et vaan tiedä sitä.
Jos kaiken tuon mitä ketjun avaaja kertoi, jos sen kaiken hyväksyy ja oikeana pitää niin täytyy oikeesti olla vähän hullu ja sekaisin. - Lähimmäinen.
oot jo kirjoitti:
Sähän oot jo sekaisin, et vaan tiedä sitä.
Jos kaiken tuon mitä ketjun avaaja kertoi, jos sen kaiken hyväksyy ja oikeana pitää niin täytyy oikeesti olla vähän hullu ja sekaisin.Ketjun avaaja oli tosiaan mennyt sekaisin, teki omia johtopäätöksiä asioista, kumma kun ei luullut polkupyörää "pakanalliseksi"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645604Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4411349Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2776654Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23105Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.132394Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442350Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle22213