naiset automyyjänä?

mscadi

Onko naisia automyyjänä?
Onko mies asiakkailla kynnys mennä ostamaan autoa naismyyjältä?
Valitsevatko asiakkaat mieluummin miesmyyjän?

Itse olen kiinnostunut kyseisestä työstä. Laitoin paperit menemään naapuripaikkakunnalle. Nyt sitten odottelen innolla pääsenkö edes haastatteluun.

14

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpina

      ...olen itse kanssa automyyntiin töihin varmasti ainakin 10 kertaa, eri firmoista, eri paikkakunnilta.
      Eipä ole kukaan edes haastatteluun kutsunut...

    • naismyyjistä !

      Huonoja kokemuksia naisten automyyntitaidoista. Ei minkäälaista neuvottelukykyä. Olin ostamassa uutta auota ja olin pyytänyt tarjouksia eri liikeistä kun soitin erääseen liikeeseen jossa oli naismyyjä puhelimessa. Häntä ei kiinnostanut aikaisemmat tarjoukseni, vaan luetteli robottimaisesti listahinnat, jotka kyllä näin itsekin esitteistäkin. Minkäälaista tinkivaraa ei hänen mielestään ollut. Jäipä auto ko.liikkeestä ostamatta, vaikka oli oman paikkakunnan liikkeeni.
      Ei tainnut 40 tE:a naismyyjää kiinnostaa.

      • Ex Tojo

        Ei oo kun yks naismyyjä tullut vastaan muutama vuosi sitten, mutta ihan samanlainen oli.. sattumaa? No ehkä siellä oli muutenkin fiilis vähän matalalla, liike meni sittemmin konkurssiin...

        Niin ei kai tarvii erikseen sanoo että ei silläkään kertaa ostettu uutta työsuhdeautoa sieltä...


      • Sauli

        Tarkalleen samanlainen kokemus myös itselläni. Kyllä ei tullut kauppoja naismyyjän kanssa, täysin mahdoton ajatus. Aivan kuin olisin kuullut hänen sanovan, että käy hyvä mies ostamassa se autosi naapuriliikkeestä ja niin minä sitten teinkin.


      • mscadi
        Sauli kirjoitti:

        Tarkalleen samanlainen kokemus myös itselläni. Kyllä ei tullut kauppoja naismyyjän kanssa, täysin mahdoton ajatus. Aivan kuin olisin kuullut hänen sanovan, että käy hyvä mies ostamassa se autosi naapuriliikkeestä ja niin minä sitten teinkin.

        Kävin useissa autoliikkeissä ja yhdessä oli naismyyjä. Tämä nainen palveli miesmyyjiä paremmin. Nainen tiesi autoista enemmän kuin miehet muissa liikkeissä.
        On varmaan myöskin liike kohtaista millaista palvelua saa. Toisilla merkkiliikkeillä on parempi koulutus, toisilla sitä ei tunnu olevan lainkaan.
        Yhdessä liikkeessä myyjä antoi käteen esitteen ja kehotti lukemaan tiedot siitä. Itse ei tuntunut niitä tietävän.


      • mies
        mscadi kirjoitti:

        Kävin useissa autoliikkeissä ja yhdessä oli naismyyjä. Tämä nainen palveli miesmyyjiä paremmin. Nainen tiesi autoista enemmän kuin miehet muissa liikkeissä.
        On varmaan myöskin liike kohtaista millaista palvelua saa. Toisilla merkkiliikkeillä on parempi koulutus, toisilla sitä ei tunnu olevan lainkaan.
        Yhdessä liikkeessä myyjä antoi käteen esitteen ja kehotti lukemaan tiedot siitä. Itse ei tuntunut niitä tietävän.

        Monesti naisten tietämys menee jo pätemisen/yliyrittämisen puolelle, joka ei myöskään ole hyvä autokauppiaalle. Eihän siinä ole tarkoitus todistaa tietävänsä enemmän kuin ostaja ja vaan kertoa asiallisesti tekniset faktat.


    • Jormapetteri

      kyllähän naismyyjiä autoalalla löytyy. Ei kylläkään paljoa. Autoiluhan on suurelta osin tunteisiin perustuvaa markkinointia ja pakko sanoa että ehkä sitä kaikkein luotettavinta kuvaa ei saa kun kyseessä naismyyjä. Käytännön kannaltahan se ei mielestäni mitään merkitse, sillä eivät ne miesmyyjätkään tajua tuon taivaallista autoista. Taivasta lupaavat ja myynnin jälkeen saavat jälkimarkkinoinnissa korjata vahingot.

    • Anonyymi

      Miksi naisautomyyjät pääasiassa alle 30v hoikkia, hyvät pyllyt ja nätti naama?

      Harvoin rumia ja kovasti ylipainoisia naisia on alalla.

      Kyllähän se paistaa tästä hommasta läpi että miehet valkkaa ne naiset ja suurin osa autoliikkeen porukasta on miehiä ja valintatilanteessa varmasti mennään myös kikkeli edellä....Et mietitään ketä siellä pikkujouluissa ja työpaikalla on kiva katsella.

      Miesmyyjiksi on voitu palkata vaikka mitä turjakkeita.

      • Anonyymi

        Mitään autoa ei kannata ostaa pelkän myyjän takia olkoot mitä tahansa sukupuolta tai minkä tahansa näköinen.

        Sama pätee asuntoon. Mitään asuntoa ei kannata ostaa tai vuokrata myyjän takia eikä edes pelkän lähikaupan 10 plus henkilökunnan takia. Missään ei kannata asua vain sen takia, että samalla bussilla kulkee kiva täti tai setä joka työpäivä samat matkat. Myöskään mihinkään työpaikkaan ei kannata mennä kun siellä on kaunis tai komea johtaja tai kiva työkaveri. Opiskelemaan ei kannata mennä pelkän kivan open tai pelkän opiskelukaverin takia.

        Mikä näitä kaikkia yhdistää? Houkutuslintu tai sisäänheittäjä, jonka takia sinut saadaan manipuloitua ostamaan ylikallis auto tai asunto, saadaan asumaan huonolla seudulla ja saadaan sinut tekemään erittäin paskalla palkalla töitä tai pelkällä ”työn ilolla”.


    • Anonyymi

      Ihan järjestetään hyvännäköisiä kimuleita ne naiset joita autoliikkeisiin palkataan varaosatiskille, automyyntiin ja huoltoon. Luulisi että ulkonäkö ei ole tärkeää tällä alalla mutta näköjään on lipevien ukkojen vuoksi?

      • Anonyymi

        Asiakas ostaa auton, ei sitä hyvännäköistä kimulia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakas ostaa auton, ei sitä hyvännäköistä kimulia.

        Joo niinpä mutta miksi ei ole autoliikkeissä pahemmin rumia tai lihavia naisia. Ei ainakaan niissä hommissa ja tiloissa missä asiakkaat liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo niinpä mutta miksi ei ole autoliikkeissä pahemmin rumia tai lihavia naisia. Ei ainakaan niissä hommissa ja tiloissa missä asiakkaat liikkuu.

        Esim paljon on palkattu autoliikkeisiin mimmejä myyntipuolelle jotka harrastavat ahkerasti salia tai osallistuvat fitness-kisoihin tai harrastavat jotain muuta sellaista lajia jonka takia kroppa ja ulkonäkö on erittäin hyvässä tikissä.

        Eli taidoilla pitäs olla enemmän väliä kun ulkonäöllä. Mut sama se on usein esim. urheiluliikkeessä tai monissa vaatekaupoissa, myyjä on nuori, seksikäs ja seksikkäästi pukeutuva nainen. Harvoin ruma tai ei ainakaan läski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim paljon on palkattu autoliikkeisiin mimmejä myyntipuolelle jotka harrastavat ahkerasti salia tai osallistuvat fitness-kisoihin tai harrastavat jotain muuta sellaista lajia jonka takia kroppa ja ulkonäkö on erittäin hyvässä tikissä.

        Eli taidoilla pitäs olla enemmän väliä kun ulkonäöllä. Mut sama se on usein esim. urheiluliikkeessä tai monissa vaatekaupoissa, myyjä on nuori, seksikäs ja seksikkäästi pukeutuva nainen. Harvoin ruma tai ei ainakaan läski.

        Mutta toisaalta on myös työpaikkoja, johon ensisijaisesti palkataan nimenomaan lihava ohi hoikan tai normaalipainoisen kuten kaupungin toimistotyöt, aulavartijan työt, siivousesimiehen työt jne. Niissä lihava, kokematon ja epäpätevä menee ohi kokeneemman, hoikemman, pätevämmän ja urheilullisen. Myös joihinkin kansikuviin, mainoksiin jne. palkataan mielummin lihava kuin laiha. Että kyllä se niinkin päin menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe