Uimahallin Höyrysaunat

PL_LL

Alla olevaan keskusteluun liittyen vielä toinen kysymys. En ole aikoihin uimahalleissa käynyt enkä koskaan sellaisesssa missä on ns höyrysauna. Olen kuullut että tällaiset saunaosastot saattavat olla yhteisiä naisille ja miehille. Ehkä jokin huhu vain... En huomannut mitään huomautusta asiasta uimahallissa, jossa kävin. En näe uimahallissa metriä pidemmälle ja siksi olisi hyvä tietää onko lauteilla myös toisen sukupuolen edustajia. Lisäksi mitä erityistä tuollaisessa höyrysaunassa pitäisi ottaa huomioon. Pefletti siis ilmeisesti ainakin.

19

16088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

      Mistäs ne naiset sinne höyrysaunaan pääsisivät, kun ei ole ovea? Jos olisi ovi, niin siinä höyryssä kulkisivat ihmiset vääristä ovista.

      • Tai_ga

        on monesti unisex höyrysaunoja. Varmaan paikkakohtaista. Uimahalleista en tiedä. Naiset pääsevät saunaan siten miten miehetkin, ovesta. Katsos 'os..' saunassa voi olla kaksi ovea toinen miesten puolelle ja toinen naisten puolelle. Ja ellei ole ihan umpi hölmö niin ei kyllä vahingossa väärälle puolelle onnistu menemään...

        Tosin sen verran varoitan vanhempia, ettette päästä lapsianne yksin unisex höyrysaunaan. Olen kuullut erään karmivan tositapahtuman (liittyen 'namusetiin'), jota tässä en ala kertaamaan ja jätän sen jokaisen mielikuvituksen varaan. Paljon mielikuvitusta ei tarvitse käyttää... Mutta ei siellä aikuisten tarvitse jännittää :)


      • oli_
        Tai_ga kirjoitti:

        on monesti unisex höyrysaunoja. Varmaan paikkakohtaista. Uimahalleista en tiedä. Naiset pääsevät saunaan siten miten miehetkin, ovesta. Katsos 'os..' saunassa voi olla kaksi ovea toinen miesten puolelle ja toinen naisten puolelle. Ja ellei ole ihan umpi hölmö niin ei kyllä vahingossa väärälle puolelle onnistu menemään...

        Tosin sen verran varoitan vanhempia, ettette päästä lapsianne yksin unisex höyrysaunaan. Olen kuullut erään karmivan tositapahtuman (liittyen 'namusetiin'), jota tässä en ala kertaamaan ja jätän sen jokaisen mielikuvituksen varaan. Paljon mielikuvitusta ei tarvitse käyttää... Mutta ei siellä aikuisten tarvitse jännittää :)

        Naantalin kylpylän höyrysaunassa ei ollut aiemmin mitään kaidetta välissä ja muutoinkin sellainen kaaren mallinen, mutta siellä istui herrat ja neidot sekaisin tyytyväisinä, nykyisin siellä on kuulemma jokin kaide välissä...

        Monessa paikkaa onkin nykyään höyrysauna mennyt huonompaan suuntaan... Ikaalisissa taitaa olla unisex mallia, mutta aiempaa pienempänä ja uikkarit päällä..., Aulangolla erilliset pikkusaunat, Haikossa pieni ja viileä, ikäänkuin päädystä toiselle puolelle näkyvä.


      • hiuphpmiu
        oli_ kirjoitti:

        Naantalin kylpylän höyrysaunassa ei ollut aiemmin mitään kaidetta välissä ja muutoinkin sellainen kaaren mallinen, mutta siellä istui herrat ja neidot sekaisin tyytyväisinä, nykyisin siellä on kuulemma jokin kaide välissä...

        Monessa paikkaa onkin nykyään höyrysauna mennyt huonompaan suuntaan... Ikaalisissa taitaa olla unisex mallia, mutta aiempaa pienempänä ja uikkarit päällä..., Aulangolla erilliset pikkusaunat, Haikossa pieni ja viileä, ikäänkuin päädystä toiselle puolelle näkyvä.

        Nokian edenissä taitaa kaide ainakin. Onkohan pirkanmaan uimahalleissa missään unisex-saunoja. Pohjoisen uimahalleissa näitä on, eikä kait ole ongelmia.


    • Höyrysaunat ja unisex-saunat

      Pääsääntöisesti minulta jää käymättä ns. yhteissaunoissa, jos sinne on pakko mennä ilman uima-asua.

      Eli yhteissaunaan kannattaa naisihmisen tai lapsen kiepaista ympärilleen amerikkalaiseen ja eurooppalaiseen tyyliin pyyhe. Kassissa pitää olla sitten mukana toinen pyyhe, johon voi reissun jälkeen itsensä pukuhuoneessa sitten kuivata. Silloin ei jää mitään tirkisteltävää kenellekään - varsinkaan miehille. Muutoin tuollaiset alastomat yhteissaunat sopivat vain julki-nudisteille.

      Tavallisessa naisten pesu/pukuhuoneessa tai vain naisille tarkoitatussa saunassa ei ole vastaavanlaista tarvetta. Siellä on nakuna kaikki vauvauimarista eläkemummoihin kaikenlaisine kroppineen. Erittäin henkisesti kasvattava kokemus pintaliitoon tottuneille ihmisille. Oppivatpahan ihmisen kehon elämänkaareen kokonaisuudessaan ja konkreettisuudessaan epätäydellisyyksineen.

      Miehiin suhtaudun varauksella näissä saunakuvioissa - joten en anna arvuuttelun aihetta mihinkään suuntaan.

      • karviskammo

        Olin levillä laskettelemassa. Kävin siellä sitten paikallisen kylpylä höyrysaunassa ja tietenkin pääkaupunki seutujen tyyliin luulin niiden olevan erillisiä. Olipa sitten mukavaa kun ahtaassa saunassa huomasin viereisellä tyypillä olevan melko karvainen reisi. Tää läks tyttö, ja nopeesti.. :D


      • nainen 24 v
        karviskammo kirjoitti:

        Olin levillä laskettelemassa. Kävin siellä sitten paikallisen kylpylä höyrysaunassa ja tietenkin pääkaupunki seutujen tyyliin luulin niiden olevan erillisiä. Olipa sitten mukavaa kun ahtaassa saunassa huomasin viereisellä tyypillä olevan melko karvainen reisi. Tää läks tyttö, ja nopeesti.. :D

        Ihme pelkureita ja siveydensipuleita ;)

        Mä ainakin menen ihan pokkana alasti sinne miesten keskelle. Mitä siinä alastomuudessa niin hirveää on? Kai sitä voi miehillekin vähän silmäniloa suoda? ;)


      • Juha Espoosta
        nainen 24 v kirjoitti:

        Ihme pelkureita ja siveydensipuleita ;)

        Mä ainakin menen ihan pokkana alasti sinne miesten keskelle. Mitä siinä alastomuudessa niin hirveää on? Kai sitä voi miehillekin vähän silmäniloa suoda? ;)

        Hienosti ajateltu,olen samalla aaltopituudella kanssasi,ajattelin huomenna mennä sinne höyrysaunaan työn jälkeen klo 17.
        Juha Espoosta


      • Mimmi27v
        Juha Espoosta kirjoitti:

        Hienosti ajateltu,olen samalla aaltopituudella kanssasi,ajattelin huomenna mennä sinne höyrysaunaan työn jälkeen klo 17.
        Juha Espoosta

        Juha: Missä Espoon suunnalla on sellainen kylpylä tai uimahalli, jonka höyrysaunassa pääsen viereesi? ;-)


      • näin nyt ja aina

        veikkkaampa että näitä kesusteluja miinustavat on juuri niitä jotka tahtovat sekasaunoa ilman rajoja, ja tiirata tai harrastaa muuutakin. kyllä jokainen voi pelehtiä omansa kansaa makkarissa ja katsella häntä ei siinä muita vasta sukupuolia ole siihen tarkoitettu.


      • twtwetwet
        nainen 24 v kirjoitti:

        Ihme pelkureita ja siveydensipuleita ;)

        Mä ainakin menen ihan pokkana alasti sinne miesten keskelle. Mitä siinä alastomuudessa niin hirveää on? Kai sitä voi miehillekin vähän silmäniloa suoda? ;)

        Joo, mutta aika harvoin joku random ämmä on silmänilo


    • jennak00

      onko unisex höyrysaunois vaatimus yleensä vaatteet päällä ja harvemmin ilman esim levi,katinkulta,naantali

    • Janne2017

      Kirkkonumen höyrysaunassa.
      On mukava salaa vähän tirkistellä,naisten puolelle jos siellä sattuisi näkymään jotakin kivaa silmä ruokaa..

      [email protected]

      • iso.muna.masa.55v

        tsekkaa meilisi! <3


      • Anonyymi
        iso.muna.masa.55v kirjoitti:

        tsekkaa meilisi! <3

        höh?


    • märskynkundi

      höyrysaunoissa on se vika että ne on usein liian valaistuja, vanha märskyn sauna oli paras, koska siellä ei ollut kirkkaat valot

    • Milffi34

      Moikka kyllä ne naisetkin sinne miestenpuolelle katselevat mielellään"
      Jos olen yksin siellä toisella puolella ja näen että sermintakana on hyvin varustettu mies nii vähän kiusaan venyttelemällä. On kiva katsoa kun siinä vieressä kuola valuen stondiksessa katsellaan ..

      • Anonyymi

        Oho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho

        Oiskohan savonlinnassa höyrysaunassa venyttelevää naista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe