Kuuluuko reggaen edeltäjiin muita musiikkia tyylejä kuin Ska- ja rocksteady – musiikki?? Toivottavasti reggae nousee vieläkin suuremmaksi!
http://www.kookas.fi/articles/read/6095
Reggaen edeltäjät
5
647
Vastaukset 5
- ???
reggein pitäis "nousta suuremmaksi"?
- Roscoe G
Muistelen hämärästi, että Suomen Radiossa 1960-luvulla käytettiin Jamaikalaisesta musiikista nimitysta "bluebeat". Joskus kuulin semmoisenkin nimen kuin "roscoe", joka tulee rhythm&blues-esiintyjä Roscoe Gordonista. Jamaikalla kuunneltiin innolla USA:n r&b-radioasemia ja alettiin soittaa samaa niinkuin omalta pohjalta, polyrytmisesti (USA:ssa herrat ottivat orjilta rummut pois ja musiikista tuli monorytmistä).
Roscoe Gordon mainitaan vaikkapa tuolla:
http://www.scaruffi.com/history/reggae.html
The "ska" beat had actually been invented by Roscoe Gordon, a Memphis pianist, with No More Doggin' (1951).
Olen kuullut Desmond Dekkerin ska-esityksiä jostain 1960-luvun puolivälistä. Ne ovat jotenkin voimakasiskuisempia kuin myöhemmät reggae-hitit. - rucurar
tulee rnbeestä, joka juontaa juurensa alkumusiikista calypsosta.
- Nimetön
olen hirveä bob marley fani ja varmaa musta tuleeki bob marley 2 x)
- tootsie lyömätön lyyli
väsyt kummiskin joskus ja sitte susta tulee hirmuinen toots and the maytals -fani... näin siinä aina käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811485
- 831306
- 1041048
- 48869
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40763Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7676Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83636Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.101594Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30576Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45557