Nyt on löytynyt Suomelle sellainen ase ja aseteknologia, jolla voimme puolustaa maatamme lähes kaikkea vastaan mikä lentää, eikä se ole edes ohjus. Nimittäin suurteholaser:
http://www.youtube.com/watch?v=IcmI6UnR4gg
Nyt Suomessakin pitää ruveta rakentamaan tällaisia. Sopiva homma Patrialle, SAKO:lle taikka vastaavalle.
Tällaisella voi pudottaa jopa tykin ammuksen. Näitä asutuskeskusten ympärille bunkkereihin ja Mannerheimin linjalle 2 km välein kunnolliseen poteroon (sulkeutuvan suojakatoksen alle). Ja muutama tuhat mobiiliin lavettiin. Niin jopa olisi mukavampi olo tässäkin sijainnissa Venäjän ja Naton välikädessä.
SUURTEHOLASER
8
859
Vastaukset
- ...
höpö höpö. Moinen laseri vaatisi suunnattomia tehoja ja mistähän sen ottaisi niihin kaikkiin?
Yksi mahdollisuus tietenkin oma ydinvoimala.
Pätkä on pelkkää propagandaa, usko vaan huviksesi.- n.n.
mutta on myös kemiallisia lasereita.
no enpä usko että tollainen laaseri loppujenlopuksi paljoaa vie energiaa..varmaan yhellä sormipatterilla voisi jo ampua pari ohjusta alas. ydinvoimalaitoksella jo pystyis tekee jokapaikkaan suomeen niitä laasereita. Mutta se onkin sitten eri asia että miten käytännöllinen se on oikeasti, että miten helposti sillä saa ohjukset alas mitkä ei ole ite laukaistuja.. kaippa niissä on automaatiot mutta eipä yhellä oikeen kerkee kuin yhen ohjuksen ampua alas jos monta tulee kerrallaan..
Onhan jo amerikkalaisilla tehty semmonen mikä ampuu lämpöaaltoja tai mitä lie millä voi hajaannuttaa väkijoukkuja ja silleen..- Matti-P
Legacy_of_Kain kirjoitti:
no enpä usko että tollainen laaseri loppujenlopuksi paljoaa vie energiaa..varmaan yhellä sormipatterilla voisi jo ampua pari ohjusta alas. ydinvoimalaitoksella jo pystyis tekee jokapaikkaan suomeen niitä laasereita. Mutta se onkin sitten eri asia että miten käytännöllinen se on oikeasti, että miten helposti sillä saa ohjukset alas mitkä ei ole ite laukaistuja.. kaippa niissä on automaatiot mutta eipä yhellä oikeen kerkee kuin yhen ohjuksen ampua alas jos monta tulee kerrallaan..
Onhan jo amerikkalaisilla tehty semmonen mikä ampuu lämpöaaltoja tai mitä lie millä voi hajaannuttaa väkijoukkuja ja silleen..No ei välttämättä ihan sormipatterilla,
mutta tuohon on ollut tekniikka jo
melkein 100v. Kyseinen video vaikutti kyllä
höpöhöpöltä. Legacy_of_Kain kirjoitti:
no enpä usko että tollainen laaseri loppujenlopuksi paljoaa vie energiaa..varmaan yhellä sormipatterilla voisi jo ampua pari ohjusta alas. ydinvoimalaitoksella jo pystyis tekee jokapaikkaan suomeen niitä laasereita. Mutta se onkin sitten eri asia että miten käytännöllinen se on oikeasti, että miten helposti sillä saa ohjukset alas mitkä ei ole ite laukaistuja.. kaippa niissä on automaatiot mutta eipä yhellä oikeen kerkee kuin yhen ohjuksen ampua alas jos monta tulee kerrallaan..
Onhan jo amerikkalaisilla tehty semmonen mikä ampuu lämpöaaltoja tai mitä lie millä voi hajaannuttaa väkijoukkuja ja silleen..http://www.oulu.fi/elme/ELME2/PDF/LaserWorkShop060605/Apricon_Nivala_060605_FIN.pdf
4000W laserilla max. tehonkulutus 52kW kytkentäjännite 400V ja kytkentävirta max.60A
Tolla laitteella tosin voi leikata ja hitsata metallia. En ole koskaan laserilla hitsannut metallia mutta leikannu olen 2500W tehoisella CO2 laserilla. Säde fokusoidaan kappaleen pintaan jolloin leikkuu railo on noin 0,3mm halkaisijaltaan.- laseri työstön alla
hekokaivuri kirjoitti:
http://www.oulu.fi/elme/ELME2/PDF/LaserWorkShop060605/Apricon_Nivala_060605_FIN.pdf
4000W laserilla max. tehonkulutus 52kW kytkentäjännite 400V ja kytkentävirta max.60A
Tolla laitteella tosin voi leikata ja hitsata metallia. En ole koskaan laserilla hitsannut metallia mutta leikannu olen 2500W tehoisella CO2 laserilla. Säde fokusoidaan kappaleen pintaan jolloin leikkuu railo on noin 0,3mm halkaisijaltaan.Tällä hetkellä ainakin teholuokissa 15 kW ja 150 kW, tavoitteena 5kg/kw, esim. 750 kg.
HELLADS:
"The current phase consists of developing the technology necessary to demonstrate a subscale [15 kw] prototype laser system in the laboratory. This subscale demonstrator shall be constructed in the same geometry and operate with a fluence comparable to that of the final weapon system.
As currently envisioned, the fourth phase shall consist of a ground-based laser weapon system demonstrator with an approximate average power of 150 kW. The laser weapon system demonstrator constructed in this phase shall employ a design and materials which demonstrate the ability of the final weapon to achieve low specific weight (5 kg/kW) and a compact geometry suitable for deployment on tactical systems [like a Humvee or a fighter plane].
The final phase consists of the engineering, fabrication, integration and demonstration of a complete HELLADS weapon system on a tactical platform." - HELLADS
laseri työstön alla kirjoitti:
Tällä hetkellä ainakin teholuokissa 15 kW ja 150 kW, tavoitteena 5kg/kw, esim. 750 kg.
HELLADS:
"The current phase consists of developing the technology necessary to demonstrate a subscale [15 kw] prototype laser system in the laboratory. This subscale demonstrator shall be constructed in the same geometry and operate with a fluence comparable to that of the final weapon system.
As currently envisioned, the fourth phase shall consist of a ground-based laser weapon system demonstrator with an approximate average power of 150 kW. The laser weapon system demonstrator constructed in this phase shall employ a design and materials which demonstrate the ability of the final weapon to achieve low specific weight (5 kg/kW) and a compact geometry suitable for deployment on tactical systems [like a Humvee or a fighter plane].
The final phase consists of the engineering, fabrication, integration and demonstration of a complete HELLADS weapon system on a tactical platform."http://www.ga.com/purchasing/pdf/HELLADS.pdf
Ja tonne pääsis töihinkin kehittään samaa laitetta/General Atomics.
Patria tietty demoaa valmista vehjettä 2 kk päästä Pasin katolla ja myy sellaisia USA:lle.... ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Panssari-Sisu
Pasin diesel-moottorista saisi suoraan 203 kW, joka riittäisi 150 kW:n laserin käyttämiseen.
- XHEL
http://en.wikipedia.org/wiki/Chemical_laser
http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_tactical_laser
http://www.st.northropgrumman.com/capabilities/laser/lasertech/chemlasers.html
http://www.st.northropgrumman.com/capabilities/laser/products/mirl.html
Kyllä tämä aivan asialta vaikuttaisi. Eri asia sitten on, mitä Suomen ainainen pilviverho tekee tällaisille laitteille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453