Pakkasvarasto keräily

Kiinnostunut_

Minkälaista hommaa toi on? Elintarvikkeita kerätään rullakkoon -20C pakkasessa vai? Kestääkö tota erkkikään? Palkka on kova. Suoritteiden kanssa lähes 2500e/kk brutto. Tämä siis yötyössä, jossa vuorot 22-06. Kertokaas nyt tästä hommasta.

18

28729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töistä!

      Pirullinen työympäristö, jossa vain harva jaksaa jatkaa pidempään. Pakkasta on se -20 ... -24 ja ilma on selvästi erilaista kuin luonnon pakkasessa. Oletko koskaan viettänyt päivää (8 tuntia) tuommoisessa pakkasessa? Lisäksi tuolla on jatkuva melu, sillä pakkanen tuotetaan yleensä katossa olevilla puhaltimilla, jotka puskevat kylmää ilmaa ylhäältä alaspäin. Tavallisella pipolla pää jäättyy alta aikayksikön! :) Palkka kuulostaa hyvältä, mutta ei se niin hyvä ollut, ettenkö minä olisi lähtenyt helpompiin töihin! :D

      • Kokemusta 7 vuotta alalta

        Toi edellinen oli täyttä asiaa, mieti nyt vähän, yli 20 asteen pakkasessa revit tavaraa rullakoon hiki otsassa sen 8 tuntia päivässä, tai vieläpä yössä - en suosittele, kokemusta löytyy.

        Ja se palkka, ei tuo 2500 nyt niin hyvä liksa ole, että kannattaisi tuota hommaa mennä tekemään, saat saman monestakin paikasta huomattavasti helpommalla, tiedän kokemuksesta myös tämän.

        Jos kuitenkin vieläkin intoa riittää varoitteluista huolimatta, käypä ensin kokeilemassa vaikka tällaista: Nyt kun vielä kunnon pakkasia piisaa, mene vaikkapa metsään/mökille hakkaamaan halkoja siksi 8 tunniksi, mielellään vieläpä yöaikaan, jos kerran yötöihin haluat päästä, pidät tuona aikana sen puolen tunnin ruoka-tauon sekä pari 10 minuutin kahvitaukoa, jos tämä ei tunnu sinusta mitenkään erityisen pahalta, niin luulen, että saatat pärjätä myös pakkasvarastossa pidemmän päälle!!

        Onnea kokeiluun!!


      • varastotyöntekijä
        Kokemusta 7 vuotta alalta kirjoitti:

        Toi edellinen oli täyttä asiaa, mieti nyt vähän, yli 20 asteen pakkasessa revit tavaraa rullakoon hiki otsassa sen 8 tuntia päivässä, tai vieläpä yössä - en suosittele, kokemusta löytyy.

        Ja se palkka, ei tuo 2500 nyt niin hyvä liksa ole, että kannattaisi tuota hommaa mennä tekemään, saat saman monestakin paikasta huomattavasti helpommalla, tiedän kokemuksesta myös tämän.

        Jos kuitenkin vieläkin intoa riittää varoitteluista huolimatta, käypä ensin kokeilemassa vaikka tällaista: Nyt kun vielä kunnon pakkasia piisaa, mene vaikkapa metsään/mökille hakkaamaan halkoja siksi 8 tunniksi, mielellään vieläpä yöaikaan, jos kerran yötöihin haluat päästä, pidät tuona aikana sen puolen tunnin ruoka-tauon sekä pari 10 minuutin kahvitaukoa, jos tämä ei tunnu sinusta mitenkään erityisen pahalta, niin luulen, että saatat pärjätä myös pakkasvarastossa pidemmän päälle!!

        Onnea kokeiluun!!

        pakkasvarstossa saa pitää tunnin välein vartin tauon! eikä niitä normaaleja 2*10min ja 30min safkis


    • Keräilijä

      Itsekin viettänyt aikaa varastolla, jossa -25 ja hanke muodostui urakasta. Tuon hankkimiseen pitää olla ahkera ja skarpata kunnolla, jotta pääsee hankkeille. Selkä joutuu koville ja keuhkotkin. Suosillaan vain tilapäiseksi työksi. Mutta positiivista on, ettei pääse lihomaan ja pysyy kunnossa!!!

      • Kiinnostunut_

        Kiitoksia vaan infosta. Tuohan olisi tuntipalkalla tosiaan, lisät päälle ja suoritelisä vielä päälle. Kyllähän tuo raha houkuttelisi. Homma kestäisi tosiaan tonne syksyyn asti, pikkaisen kokemustakin tuosta kertyisi. Julmetun kylmä tuolla kyllä on. Tuo kylmälisä on vain 0.45e/h, eli normaali varastossa yövuorossa ei palkka jäisi paljoa pienemmäksi. Toisin sanoen 8h päivillä 72e pienemmäksi, olettaen että palkka olisi muuten sama. 9.7e/h 2.5e/h ja suorite 400e/kk. Mutta eipä noita normi paikkoja nyt ole. Lähinnä kiinnostaa miten kroppa tykkää jatkuvasta kylmyydestä, pysyykö hyvin terveenä? Vaivaako nuha koko kesän ajan? Miten jaksan treenata? Käyn säännöllisesti salilla vetämässä kovempaa body treeniä. Yövuorot muutenkin aika perseestä, mutta eihän sitä tavan duunari muuten pääse tienaamaan.


      • heikosti!
        Kiinnostunut_ kirjoitti:

        Kiitoksia vaan infosta. Tuohan olisi tuntipalkalla tosiaan, lisät päälle ja suoritelisä vielä päälle. Kyllähän tuo raha houkuttelisi. Homma kestäisi tosiaan tonne syksyyn asti, pikkaisen kokemustakin tuosta kertyisi. Julmetun kylmä tuolla kyllä on. Tuo kylmälisä on vain 0.45e/h, eli normaali varastossa yövuorossa ei palkka jäisi paljoa pienemmäksi. Toisin sanoen 8h päivillä 72e pienemmäksi, olettaen että palkka olisi muuten sama. 9.7e/h 2.5e/h ja suorite 400e/kk. Mutta eipä noita normi paikkoja nyt ole. Lähinnä kiinnostaa miten kroppa tykkää jatkuvasta kylmyydestä, pysyykö hyvin terveenä? Vaivaako nuha koko kesän ajan? Miten jaksan treenata? Käyn säännöllisesti salilla vetämässä kovempaa body treeniä. Yövuorot muutenkin aika perseestä, mutta eihän sitä tavan duunari muuten pääse tienaamaan.

        Onko TES muuttunut nyt hiljan huonompaan suuntaan? Onko tuo kaupan vaiko terminaalialan mukaan laskettu, ja menetkö suoraan vaiko jonkun mustalaisfirman kautta töihin?

        Ite sain jopa viileävarastossa kaupoan TES:n mukaan 0,64e/h viileälisää (7%), joten tingi nyt edes kunnon palkka! Muistaakseni tuo pakkaslisä oli HUOMATTAVASTI parempi, jossain kahden euron päällä! Yölisä oli kaupan alalla kiinteä, joku 3 ja puoli euroa, mutta perustuntipalkka oli terminaalialaa heikompi. Tasoihin öisin kuitenkin päästiin, kun terminaalipuolen yölisä oli "vain" jossain kahden euron päällä. . (Ei nyt ole noita vanhoja sopimuksia tässä osoitteessa niin en pääse tarkkoja esimerkkilukuja lateleen)



        Paljonko muilla on muuten olleet yö- ja pakkaslisät, ja kumman TES:n mukaan laskettuna?


      • jepuliss
        heikosti! kirjoitti:

        Onko TES muuttunut nyt hiljan huonompaan suuntaan? Onko tuo kaupan vaiko terminaalialan mukaan laskettu, ja menetkö suoraan vaiko jonkun mustalaisfirman kautta töihin?

        Ite sain jopa viileävarastossa kaupoan TES:n mukaan 0,64e/h viileälisää (7%), joten tingi nyt edes kunnon palkka! Muistaakseni tuo pakkaslisä oli HUOMATTAVASTI parempi, jossain kahden euron päällä! Yölisä oli kaupan alalla kiinteä, joku 3 ja puoli euroa, mutta perustuntipalkka oli terminaalialaa heikompi. Tasoihin öisin kuitenkin päästiin, kun terminaalipuolen yölisä oli "vain" jossain kahden euron päällä. . (Ei nyt ole noita vanhoja sopimuksia tässä osoitteessa niin en pääse tarkkoja esimerkkilukuja lateleen)



        Paljonko muilla on muuten olleet yö- ja pakkaslisät, ja kumman TES:n mukaan laskettuna?

        eroja löytyy terminaalialan ja kaupan alan tes:ssa. kaupanalalla paremmat korvaukset noin yleensä


      • pakkasvarastolla ollut
        Kiinnostunut_ kirjoitti:

        Kiitoksia vaan infosta. Tuohan olisi tuntipalkalla tosiaan, lisät päälle ja suoritelisä vielä päälle. Kyllähän tuo raha houkuttelisi. Homma kestäisi tosiaan tonne syksyyn asti, pikkaisen kokemustakin tuosta kertyisi. Julmetun kylmä tuolla kyllä on. Tuo kylmälisä on vain 0.45e/h, eli normaali varastossa yövuorossa ei palkka jäisi paljoa pienemmäksi. Toisin sanoen 8h päivillä 72e pienemmäksi, olettaen että palkka olisi muuten sama. 9.7e/h 2.5e/h ja suorite 400e/kk. Mutta eipä noita normi paikkoja nyt ole. Lähinnä kiinnostaa miten kroppa tykkää jatkuvasta kylmyydestä, pysyykö hyvin terveenä? Vaivaako nuha koko kesän ajan? Miten jaksan treenata? Käyn säännöllisesti salilla vetämässä kovempaa body treeniä. Yövuorot muutenkin aika perseestä, mutta eihän sitä tavan duunari muuten pääse tienaamaan.

        Tuo 400€/kk ei ainakaan siellä, missä minä olin töissä onnistunut läheskään kaikilta. Sitä aina mainostetaan, että hyvät suoritelisät, mutta todellisuudessa voi olla olla pieniä mutkia. Ne "keikat", mitä saa kerättäväkseen voivat olla niin paskoja, että edes päästäkseen lähelle sitä rajaa, mistä tuo urakka alkaa kertymään, saa painaa niska limassa hommia. Siinä joutuu pian jättämään tauot vähäisiksi. Mikään 15 min/tunti ei ainakaan minun entisessä työpaikassani tullut kuuloonkaan. Ja pomot vittuilee, jos ei tahti pysy hyvänä.

        Onhan se hyvä mainostaa, että meillä on "mahdollisuus" päästä hyville tienisteille. Se on vaan laskettu niin tarkkaan nykyään, että mistään hurjista urakkalisistä ei kannata ainakaan heti haaveilla. Jossain voi toisinkin olla. Missä lie???

        PS Jossain varastolla voi huomata sellaisenkin ilmiön, että jostain syystä jotkut pidempään talossa olleet saavat urakkaa kasaan huomattavasti enemmän kuin muut, eikä taatusti johdu siitä, että tekisivät NIIN paljon nopeammin töitä. Mistähän liet johtuu? Se vaan täytyy niellä.


    • raimo6

      Kaupan alan tes on kyllä selkeästi paskempi kuin terminaali tes

    • jkfg

      Kertokaan paljon palkat nykyään?

      • 36-

        Itse keräilen työkseni. Palkkani on 1880e iltalisät tuotantopalkkio. Toukokuun palkkakuitissa brutto oli 2506e. Jos tekisin kolmea vuoroa ja pakkasvarastossa, niin en todellakaan tyytyisi 2500e bruttotuloihin.


    • Keräilijäapina

      Jos kerää n.3500€ kk kaksvuorotyössä. Jos ajaa mastoa n.3000€ kk
      8 v kokemmuksella ainakin Tuusulassa.

    • Kerääjä68

      Pakkasvarasto onoikeesti elämän hunaja! Ette uskokkaa kuinka onnellinen olen jokaisesta saamani keräysrivistä, saatika rullakosta! Monipuolista työtä, hyvät kulkuyhteydet käytävillä. Pakkanen ei ole estä millekkään saatanan vällihousut

      #talkmanmyman

    • Varastomies00

      Viileän tilanlisä on 7% palkasta, joten itselläni se on 0.95€/h lisää per tunti, teen myös noin kerran kuussa muutaman keikan pakkasessa, jolloin korvaus on 20% lisää liksaa, eli se on 2,51e/h lisää liksaan per tunti. Aloituspalkka on itselläni 1890e ja sopimus on 150h/kk.

      Yövuorolisä on 4,31e/h jota maksetaan jokaiselta yövuorotunnilta
      Iltavuorolisä on 3,66e/h jota maksetaan 18-22 väliseltä ajalta.
      Sunnuntaikorvaus on 100%
      Ylityöt maksetaan rahana ja neljä ekaa tuntia menee 50% ja sen jälkeen mennään sadalla prosentilla.
      Lauantailisä on 5,35e/h
      Kyseessä on PAMin tessi.

      Peruspalkan ja lisien päälle saa henkilökohtaisia ja yhteisiä palkkioita. Esim viime tilissä sain nettona vain 2426e, veroprosenttini oli 18%.
      Yhteisen tekijän korvaus oli 161e
      Tehokkuuskannuste oli 250e
      Sekä työpisteistä tulleita lisiä oli 409e
      Kyllä varastotyöllä tienaa.

    • Nuhanenädädäddää

      Käy se joillekin elämän tarkoituksesta.

    • Pakkashomo

      Varaston pakkaslisä on 20 prosenttia peruspalkasta, päälle vuorolisät skeä suoritelisät. Taukoja saa pitää reilusti ja pakkaspuolella ei ole kovia suorituspaineita.

      Omalla kohdallani pakkaslisä on 2.58e/h
      Iltalisä 3.66e/h
      Yövuorolisä 4.31e/h
      Yhteisen tekijän suorite on 2-3e/h
      2700e/kk bruttoliksa ilman vuorolisiä tai henkilökohtaisia lisiä. Nyt teen 3 viikkoa yötä, 1 iltaa, joten vuorolisiä tulee noin 600e per kuukausi ja päälle sunnuntaikorvaus jolloin yövuoron kaksi ekaa tuntia tulee tuplana.
      Palkkaa siis tulee kuukaudessa noin 3500e

    • Anonyymi

      Olin itse n. 3 vuotta lukion jälkeen pakkasvarastolla töissä. Työ oli aika raskasta mutta mikäpä siinä kun olin liikkuva ja hyväkuntoine kaveri.

      Työyhteisö oli huippu ja töissä pääsääntöisesti oli mukavaa. Palkkakin oli todella hyvä, tämän 3 vuotisen jälkeen kun lähdin opiskelemaan, ei tarvinnut raha-asioista olla huolissaan!

      Varastolla voi myös edetä työtehtävissä. Viimeisen vuoden ajoin työntömastotrukkia (joka oli lämmitetty). Olin myös vaihtelevasti lähettämössä sekä vastaanotossa töissä eli työ ei ollut pelkästään keräilyä.

      Henk. koht suosittelen!

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa toi oli alusta saakka.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe