kipeä korvareikä

auts..

mun toinen normaali korvareikä on ollu jonkun aikaa tulehtunu tai kipeä, eikä se meinaa millään parantua. kyllä se välillä paranee kokonaan tai melkein kokonaan, mut kohta se taas on kipeä uudestaan, vaikken oliskaan pitäny korviksia..mikähän avuksi? oon yrittäny puhdistella sitä, mut oiskohan mitään muuta keinoo...

10

7588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipadaapadam

Liota suolaliuoksessa ja vältä räpläämistä likasilla käsillä. Ja tarkista, että se korvis on hyvää materiaalia, eikä mitään nikkelimoskaa.

• tulehtunut

pitää hoita niin että tosiaan ei mitään desinfiointiainetta vaan pelkkä suolavesi tai hanavesi riittää, pyörittele korua puhtailla käsillä päivitttäin (ei likaisilla!!!) ja muuten anna olla rauhassa ja vältä kloorivettä..

• ....

Ärtyneeseen/paranemisvaiheessa olevaan lävistykseen ok. toi suolaliuos ja vesi, mutta jos on oikeasti tulehtunut niin desinfiontiaine on TODELLA tarpeen. Paranee huomattavasti nopeammin jos pari kertaa päivässä pyyhkäisee tulehtunutta lävistystä desinfiointiaineella.

Pyörittely on ok, jos on puhdistanut ja pehmentänyt kaikki mähmät pois korusta, sitten voi hieman pyörittää korua ulospäin, että voi huuhdella lävistyksen sisäänkin jäävän osan. Muuten ei ole tarvetta pyöritellä.. Paranemisvaiheessa ei ehkä kannata pyöritellä, ärsyyntyy ja kasvaa ulos vain..

• :-D

-laita koru reikään
      -korun pitää olla hyvää ainetta! esim. titaania! ei mtn kultasepän liikkeen tai hennesin koruja
      -jätä koru rauhaan
      -puhdista vedellä ja suolaliuoksella (apteekista) ja joka toinen päivä esim desifiointiainetta (vähän)
      -jos kuivuu niin rasvaa, esim helosania (apteekista)
      -kun peset niin joku iholle hellä aine, esim sebamed (ei mitään hajusaippuoita)
      -jatkossa: kunnon koruja ja vältä hiuslakan, meikin ym kemikaalien joutumista reikään.

• minua tietämätöntä

"korun pitää olla hyvää ainetta! esim. titaania! ei mtn kultasepän liikkeen tai hennesin koruja"

"jatkossa: kunnon koruja"

-mistä ja kuka mielestäsi myy "kunnon koruja". ja millä perusteella? Meinaan vaan, ettei mene aivan tarkoitukselliseksi mustamaalailuksi tai/ja musta-valkoiseksi maailmankuvaksi...

Hennesin tyyppiset rihkamakorut vielä ymmärrän, mutta että kultasepänliikkeetkin myisi rihkamakoruja...en tiedä, mutta kulta-ja hopeakorut ainakin kestää kriittisenkin tarkastelun. Tää on taas näitä, hoh!

minua tietämätöntä kirjoitti:

"korun pitää olla hyvää ainetta! esim. titaania! ei mtn kultasepän liikkeen tai hennesin koruja"

"jatkossa: kunnon koruja"

-mistä ja kuka mielestäsi myy "kunnon koruja". ja millä perusteella? Meinaan vaan, ettei mene aivan tarkoitukselliseksi mustamaalailuksi tai/ja musta-valkoiseksi maailmankuvaksi...

Hennesin tyyppiset rihkamakorut vielä ymmärrän, mutta että kultasepänliikkeetkin myisi rihkamakoruja...en tiedä, mutta kulta-ja hopeakorut ainakin kestää kriittisenkin tarkastelun. Tää on taas näitä, hoh!

no lävistäjä on sanonut mulle että hopea korut eivät ole hyviä lävistyksiin. sitäpaitsi esim kultasepänliikkeen napakorut voivat olla muuta kuin titaania, usein ovatkin. mielestäni kunnon koru on yhtä kuin titaani koru, ja koru, joka on sopivan kokoinen. vaikka koru olisi kuinka klaavattu ja titaania niin jos se on väärää kokoa niin ei hyödytä. ai mistä tietää mistä saa kunnon koruja? no, lävistysliikkeet, netistä tilaamalla (eivät oikein voi väittää korujen olevan muuta kuin mitä kerrotaan, muuten korvausvelvollisia ja tulis julki kuitenkin niin ei kannattais). niin että netistä lävistyskoruja myyvät sivustot ja lävistysliikkeet. esim europe housen korut on ihan kakkoja. huulikorut terästä, napakoruja ei voi klaavata etc.

• tois. ed.
        :-D kirjoitti:

no lävistäjä on sanonut mulle että hopea korut eivät ole hyviä lävistyksiin. sitäpaitsi esim kultasepänliikkeen napakorut voivat olla muuta kuin titaania, usein ovatkin. mielestäni kunnon koru on yhtä kuin titaani koru, ja koru, joka on sopivan kokoinen. vaikka koru olisi kuinka klaavattu ja titaania niin jos se on väärää kokoa niin ei hyödytä. ai mistä tietää mistä saa kunnon koruja? no, lävistysliikkeet, netistä tilaamalla (eivät oikein voi väittää korujen olevan muuta kuin mitä kerrotaan, muuten korvausvelvollisia ja tulis julki kuitenkin niin ei kannattais). niin että netistä lävistyskoruja myyvät sivustot ja lävistysliikkeet. esim europe housen korut on ihan kakkoja. huulikorut terästä, napakoruja ei voi klaavata etc.

"no lävistäjä on sanonut mulle"...j juttu jatkuu tyyliin: "... että mä vain myyn hyvälaatuisia koruja, jne". Olikohan taas pukki kaalimaan vartijana? Kyllä juttu on niin, että ammatikseen (jalo)metallien kanssa tekemisissä ollut kultaseppä on aivan toisella tasolla maallikkolävistäjän kanssa. Metallurgia kun ei lävistäjän vahvimpia puolia ole. Se, että hopeakoru ei olisi hyvä lävistyksiin on kylläkin täyttä puppua. Pitäisi sanoa: materiaali joka sisältää nikkeliä ei ole hyvä lävistysiin!
        Tässä ammattilaisen linkki:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00449&p_haku=L%E4vistykset

ja sieltä etenkin kohta : "Teräskoruista voi tulla nikkeliallergia, titaanikoruista ei. Kultakorut voivat herkistää kullalle. Hopea ei herkistä."
        "esim kultasepänliikkeen napakorut voivat olla muuta kuin titaania" -väitätkö vakavalla naamalla, ettei lävistysliikkeet ja nettikaupat myy teräskoruja? Niissähän valtaosa koruista on nikkelpitoisia (yli 10% nikkeliä) 316L-teräskoruja. Kutsutaan hienommalla nimellä kirurginteräkseksi. Kyllä junnuja on näköjään helppo vedättää. Maailma kun se vaan on niin mustavalkoinen, niin mustavalkoinen...heh

tois. ed. kirjoitti:

"no lävistäjä on sanonut mulle"...j juttu jatkuu tyyliin: "... että mä vain myyn hyvälaatuisia koruja, jne". Olikohan taas pukki kaalimaan vartijana? Kyllä juttu on niin, että ammatikseen (jalo)metallien kanssa tekemisissä ollut kultaseppä on aivan toisella tasolla maallikkolävistäjän kanssa. Metallurgia kun ei lävistäjän vahvimpia puolia ole. Se, että hopeakoru ei olisi hyvä lävistyksiin on kylläkin täyttä puppua. Pitäisi sanoa: materiaali joka sisältää nikkeliä ei ole hyvä lävistysiin!
        Tässä ammattilaisen linkki:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00449&p_haku=L%E4vistykset

ja sieltä etenkin kohta : "Teräskoruista voi tulla nikkeliallergia, titaanikoruista ei. Kultakorut voivat herkistää kullalle. Hopea ei herkistä."
        "esim kultasepänliikkeen napakorut voivat olla muuta kuin titaania" -väitätkö vakavalla naamalla, ettei lävistysliikkeet ja nettikaupat myy teräskoruja? Niissähän valtaosa koruista on nikkelpitoisia (yli 10% nikkeliä) 316L-teräskoruja. Kutsutaan hienommalla nimellä kirurginteräkseksi. Kyllä junnuja on näköjään helppo vedättää. Maailma kun se vaan on niin mustavalkoinen, niin mustavalkoinen...heh

joo, siis anteex olin vääräs, ostakaa lävistyskorunne kultasepänliikkeest! varsinki tohon bridgeen ja kulmaan saa hyvii koruja sieltä. ja totta, ei kannata ostaa netistä titaanikorua, se on nikkeliä kumminki, on, on, vaikka ette sitä käytössä huomaakkaan!

mulla ainaki ei hopee koruilla parantunu korvikset mut titaanisilla khüll. mun pointti ny oli esim se, että kandee pitää titaani koruu niin ei varmaa tuu mithii.

• ed. sama
        :-D kirjoitti:

joo, siis anteex olin vääräs, ostakaa lävistyskorunne kultasepänliikkeest! varsinki tohon bridgeen ja kulmaan saa hyvii koruja sieltä. ja totta, ei kannata ostaa netistä titaanikorua, se on nikkeliä kumminki, on, on, vaikka ette sitä käytössä huomaakkaan!

mulla ainaki ei hopee koruilla parantunu korvikset mut titaanisilla khüll. mun pointti ny oli esim se, että kandee pitää titaani koruu niin ei varmaa tuu mithii.

kysehän oli korviksista-ei mistään kulma/bridgekoruista. Tais mennä vähän käsitteet sekaisin. Sikäli olit väärässä. Nikkeli- ja kobolttipitoisuus on SE POINTTI. Se tässä asiassa ratkaisee. Siis: materiaalin seossuhteet. Sori jos vedit porot sieraimeen. Mulla on tästä asiasta hiukan syvällisempää tietoa.

ed. sama kirjoitti:

kysehän oli korviksista-ei mistään kulma/bridgekoruista. Tais mennä vähän käsitteet sekaisin. Sikäli olit väärässä. Nikkeli- ja kobolttipitoisuus on SE POINTTI. Se tässä asiassa ratkaisee. Siis: materiaalin seossuhteet. Sori jos vedit porot sieraimeen. Mulla on tästä asiasta hiukan syvällisempää tietoa.

mun pointti oli se, että käyttäkää titaanikoruja ihmiset, ei tartte nähä vaivaa ja opiskella kaikkee metalli hommaa. Pistää vaan titaanikorun korvaan niin hyvin menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7830
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4390
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4013
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3922
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      32
      3287
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3228
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2963
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2741
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe