Olen lopen kyllästynyt raatamaan kuukauden 1700 euron nettopalkalla.Sen eteen täytyy tehdä kiireistä vastuullista työtä kellonajasta riippumatta.Kertokaa joku hyväpalkkainen homma,mistä jäisi noin tonni enemmän käteen ja mihin kouluttautuisi max.kolmessa vuodessa.
HYVÄPALKKAINEN TYÖ???
16
15791
Vastaukset
- minä itse
Varmaankin lvi-alan miehet, kirvesmiehet, timpurit, raksaäijät, hitsarit, jos painat pitkää päivää urakkapalkalla.
- Siinä helppo sisätyö
Varma maksaja ! Me kaikki veronmaksajat !
- kohtuupalkka
Jos nettopalkkasi on 1700 egeä kuukaudessa, niin bruttopalkka jossain 2400-2500 eurossa. Useimmille meistä se olisi jo hyvä palkka! Eli jos yhtään lohduttaa, niin saat kuitenkin aika hyvää palkkaa jo nyt.
- lääkikseen...
tiedän tuttuja lekureita jotka tekevät keikkafirmoille töitä.Eivät siis ole minkään sairaalan palveluksessa vaan kiertävät tarpeen mukaan eri paikkoja.Saavat 59 e/tunti...siihen tietysti lisät päälle.On uudet autot,talot ja kesämökit....yksi kenellä ei ole perhettä sanoo tekevänsä aina kolme kuukautta vuodessa melkein kellon ympäri töitä ja loppuvuosi on sitten varaa lepäillä....oispa mullakin...
- KariDuunari
Mitä työtä teet? Itselle riittäisi tuollainenkin palkka.
- koulutukseltani
sairaanhoitaja....
- noin hyvä palkka
koulutukseltani kirjoitti:
sairaanhoitaja....
missä noin hyvän neton saa kouraan. en ainakaan itse täällä pohjoisessa ota kuin 1300 euroa nettona
- P.N.
noin hyvä palkka kirjoitti:
missä noin hyvän neton saa kouraan. en ainakaan itse täällä pohjoisessa ota kuin 1300 euroa nettona
- parempipalkkaista työtä
Tuohon 1700 euroa käteen on jo yli suomalaisen keskipalkan. Etpä taida ihan helpolla löytää parempipalkkaista duunia. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä paskalehdet kirjoittaa duunareiden palkoista. Todellisuudessa monikaan duunari ei saa tuota 1700 euroa edes bruttona.
- niinp
Minä saan työstäni käteen alle 1000e/kk.. Ja minä mietin minne menisin että saisin paremmin palkkaa!
- teet työksesi
niinp kirjoitti:
Minä saan työstäni käteen alle 1000e/kk.. Ja minä mietin minne menisin että saisin paremmin palkkaa!
työksesi?
- ..tuo hyväpalkkaisuus
Itselleni jää verojen jälkeen käpälään 2200 euroa plus edut, ja jaksan silti valittaa huonosta palkasta...
Huonopalkkaisuus on kaiketi aina asennekysymsy. Jos rahaa on enemmän, sitä myös käyttää enemmän, eikä palkkatyöllä yleensä rikastumaan pääse.
Onneksi pian saan palkankorotuksen.- fjooseppi
Näin se juuri on. Omaa palkkaa myös verrataan usein tuttavapiirin palkkoihin(mitä niistä nyt kukakin oikeasti tietää) ja elintasoon. Jos olet joukosta taloudellisesti heikoimpien tilastossa, niin voi syntyä motivaatiota nostaa omaa statusta ko. joukossa.
Eihän ihmistä pitäisi rahan perusteella arvostella, oli sitä tai ei. Huonotuloiset usein haukkuvat rikkaita ja näiden tekemisiä - ovat kateellisia. Keskiluokka voi yrittää alistaa köyhempiään loosereiksi tai saamattomiksi - eikä sekään läheskään aina pidä paikkaansa. Yhtä mieltä olemme varmaa siitä että keskiluokan pyrkimys jatkuvaan elintason kehitykseen on tiettyjen kulutussektoreiden a ja o. Tähän keskiluokaan iskee parhaiten esim. automainokset, asuntolainamainokset jne joilla se pääoma-RAHA oikeasti tehdään tässä yhteiskunnassa - ja rikkaat omistavat nämä yritykset.
Toki heikkotuloinenkin kuluttaa..sähköä, ruokaa, vuokraa. Nämä kaikki ovat nousussa joten ei kyllä ole helppoa siellä päässä. Iso osa näistä menoista koskee keskiluokkaakin.
Itsekin tienaan noin 2300€ netto kuukaudessa ja toivoisin että se olisi ainakin 200-300€ suurempi. Mutta tälläkin tulee toimeen, säästöön vain ei oikeastaan jää tällä elämänmenolla mitään. Asuntolainaa maksetaan ja voipi olla että 5v päästä asunto on vähempiarvoinen kuin nykyään - maailmantalous on sellaisessa epävireessä. Onneksi koti tuli "ostettua" asumiseen eikä sijoitukseen jota vaihdetaan muutaman vuoden välein.
Joskus vuosia sitten kun sain tyyliin 1500€ netto käteen, silläkin tuli ihan hyvin toimeen. Ei ollut asuntolainaa eikä autoa, mutta enpä osannut valittaakaan. Jopa työttömyys olisi silloin ollut aika vähäpätöinen juttu, kela sen vuokrankin olisi maksanut loppujenlopuksi. Nyt ei oikein kestä tipahtaa työttömyyskorvauksille tai olisi pakok myydä kämppä pois. No eihän se maailmanloppu olisi sekään. Mutta tällä mennään nyt. - fjooseppi
fjooseppi kirjoitti:
Näin se juuri on. Omaa palkkaa myös verrataan usein tuttavapiirin palkkoihin(mitä niistä nyt kukakin oikeasti tietää) ja elintasoon. Jos olet joukosta taloudellisesti heikoimpien tilastossa, niin voi syntyä motivaatiota nostaa omaa statusta ko. joukossa.
Eihän ihmistä pitäisi rahan perusteella arvostella, oli sitä tai ei. Huonotuloiset usein haukkuvat rikkaita ja näiden tekemisiä - ovat kateellisia. Keskiluokka voi yrittää alistaa köyhempiään loosereiksi tai saamattomiksi - eikä sekään läheskään aina pidä paikkaansa. Yhtä mieltä olemme varmaa siitä että keskiluokan pyrkimys jatkuvaan elintason kehitykseen on tiettyjen kulutussektoreiden a ja o. Tähän keskiluokaan iskee parhaiten esim. automainokset, asuntolainamainokset jne joilla se pääoma-RAHA oikeasti tehdään tässä yhteiskunnassa - ja rikkaat omistavat nämä yritykset.
Toki heikkotuloinenkin kuluttaa..sähköä, ruokaa, vuokraa. Nämä kaikki ovat nousussa joten ei kyllä ole helppoa siellä päässä. Iso osa näistä menoista koskee keskiluokkaakin.
Itsekin tienaan noin 2300€ netto kuukaudessa ja toivoisin että se olisi ainakin 200-300€ suurempi. Mutta tälläkin tulee toimeen, säästöön vain ei oikeastaan jää tällä elämänmenolla mitään. Asuntolainaa maksetaan ja voipi olla että 5v päästä asunto on vähempiarvoinen kuin nykyään - maailmantalous on sellaisessa epävireessä. Onneksi koti tuli "ostettua" asumiseen eikä sijoitukseen jota vaihdetaan muutaman vuoden välein.
Joskus vuosia sitten kun sain tyyliin 1500€ netto käteen, silläkin tuli ihan hyvin toimeen. Ei ollut asuntolainaa eikä autoa, mutta enpä osannut valittaakaan. Jopa työttömyys olisi silloin ollut aika vähäpätöinen juttu, kela sen vuokrankin olisi maksanut loppujenlopuksi. Nyt ei oikein kestä tipahtaa työttömyyskorvauksille tai olisi pakok myydä kämppä pois. No eihän se maailmanloppu olisi sekään. Mutta tällä mennään nyt.Jeps huomasimpa että vastasin 4v vanhaan viestiin..olkoon :D
- stemlert
..hyvä palkkaisia kansanedustajan paikkoja.Et taida enään ehtiä tähän bingoon,mutta sitten neljän vuoden päästä..Helppo homma,ei mitään pätevyys-tai ammattitaito vaatimuksia,työpaikalla voi käydä kun huvittaa,hyvä eläke jos työsopimusta ei uusita;)
- vitttttttttttttttttt
voivittttuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673427- 152066
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231480Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371111
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361021- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38958