Mitä tehdä tuolle vaimon jäkättämiselle? vaimo kotona hoitaa lasta, minä käyn töissä ja aina kun olen kotona autan kotiaskareissa tarpeen mukaan. Kuitenkin jatkuvaa naputtamista ja sitten kun multa menee hermot olen hullu sekopää. Ongelma syö parisuhdetta ja olen harkinnut, jopa eroa. Meillä kuitenkin alle vuoden ikäinen lapsi, jota en halua menettää. Ongelma on sen verran kärjistynyt, että olen ehdottanut vaimolle parisuhdeneuvontaan menemistä, mutta hän ei suostunut. Itse haen ratkaisua psykiatrin pakeilta. Alan olla aika toivoton. Onko kellään neuvoja?
Kuinka torjua jäkättäminen?
22
2179
Vastaukset
- jätä akkasi
Ei se jäkättäminen mihinkään muutu. Suomalaisista naisista 80% pitää oman pahan mielensä purkamista mieheensä syntymäoikeutenaan. Kaikki oman kyvyttömyyden aiheuttama turhautuneisuus ja musta mieli oksennetaan kumppanin niskaan.
Normiämmän mielestä hän ei ole lainkaan vastuussa omasta henkisesta hyvinvoinnistaan. Hänen oma osaamattomuutensa, laiskuutensa aiheuttama lässähtyneisyytensä ja hänen tyhjä elämänsä ovat kaikki sinun vikaasi.
Lisäksi normriittaa vituttaa yksinkertaisesti se, että äiti ei enään teekään hänelle ruokaa, siivoa hänen jälkiään, eikä iskä tunge käteistä taskuun perjantai-iltana. Sehän raivostuttaa ja väsyttää, että itse pitäisi oma elämänsä elää.
Anna kenkää perseeseen. Pidä lapsi itselläsi vuoroviikoin. Se onnistuu kyllä. Kyllä hyvin kasvatettujakin naisia on. Harvassa tosin. - Petter X
Kerrot tilanteen, ettet kerta kaikkiaan jaksa sitä saatanan jäkättämistä, ja että lähdet lopullisesti jos ei ota opikseen. Tuo jäkättäminen on ämmän pahimpia ominaisuuksia, jotain mitä ehdottomasti kannattaa testata ENNEN naimisiin menoa, yhteen muutamista jne. Jos ämmä on taipuvainen jäkättämiseen on vain yksi ohje: pane kumin kanssa ettei tule ongelmia jälkeenpäin, äläkä turhaan vie tavaroitasi muijan luo. On vähemmän kannettavaa autoon siinä vaiheessa kun näytät kälättävälle eukolle autosi perävaloja.
Toinen vaihtoehto olisi yksinkertaisesti antaa muijalle nyrkistä. Kun suu alkaa käydä, LÄTS. Kerrot ämmälle mikä on tilanne, ettet kestä sitä ja muija saa rangaistuksensa myös tulevaisuudessa.- Tristar
Sie olet petteri hauskempi kuin tynnyrillinen apinoita!!
...olettaen että olet provo. Jos et ole, sitten kylmää selkäpiitä.
*** - meilläpä jäkättää
mies ja sitten joka asiasta. mikään ei ole koskaan hyvin. antaa vaan jäkättää toisesta korvasta sisään toisesta ulos. teit niin tai näin niin aina väärin.
- yksi mielipide
Luulen että myös minuun mieheni pitää minua jäkättävänä akkana. Itse olen täysin eri mieltä. Luulen ettei sinunkaan vaimosi ole jäkättävä akka vaan "jäkätyksen" aiheuttaa jokin tekijä.
Itselläni tilanne on hyvinkin konkreettinen, liittyy asumiseen. Olen asunut remontin keskellä kahden pienen lapsen kanssa nyt seitsemän vuotta.
Talo on alkanut hallita jokaista liikettä. Arjen pitäisi silti pyöriä. Lasten harrastukset vievät aikaa, mies haluaisi vaan tehdä remonttia.
Hermo kiristyy kun on odottanut lasten huoneen / talon valmistumista 7 vuotta ja lapset vaan kasvaa.Remontti on ollut todella rankka.
Miehen on vaikea mennä vaimon aivotuksiin koska miehet ja naiset ajattelevat asioista eri tavoin.
Arki pienen lapsen kanssa on rankkaa. Kotoa ei oikein pääse pois ja niin pientä lasta ei voi jättää pitkäksi ajaksi hoitoon. Hienoa että osallistut kotitöihin. Äiti voi olla myös väsynyt jos lapsi valvottaa ja siksi hermo kireällä.
Oman kokemukseni kautta painotan parisuhteen tärkeyttä. Keskustelun ja läheisyyden tärkeyttä. Tämän kaikkoaminen aiheuttaa ongelmia ja yhteenkuuluvaiusuuden tunne hälvenee. Kenellekään ei pitäisi näin käydä.
Oletko yrittänyt keskustella vaimosi kanssa tai jättää lapsi hoitoon ja tehdä yhteinen reissu tai jotain muuta mukavaa yhdessä ?
Emme voi tietää mitä toisen ajatuksissa liikkuu jos emme ota siitä selvää. Asian selvittyä tilanteelle pitäisi myös tehdä jotain jotta tilanne muuttuisi. Itse olen törmännyt seinään. Ajatusmaailmat ovat erilaisia. Mies ei ymmärrä miten tärkeää olisi että koti toimisi, on sokaistunut tilanteeseen.
Parisuhdeterapiassa ehdotettiin toisella käynnillä asumiseroa.
Siinäpä ei juuri keskustella ja riita syntyy jatkuvasti.
Onhan näitä tilanteita kaikilla.
Keskustelu & ymmärrys on a ja o.- Tri No:2
Tyypillisin naisten vastaus jäkättämiseen on että siihen on jokin syy pinnan alla.
VÄÄRIN.
Se on vain huono tekosyy puolustautua!
Todellinen syy oireeseen on minä itse ajattelu tapa,se oireilee niin että paha olo on purettava jollekkin ,eli miehelle.
Kun vituttaa jokin,ja siihen helpottaa kun saa jäkättää miehelleen.
Oireen lopullista syytä ei miehen kannata edes jäädä miettimään,koska aina pulpahtaa uusi tilalla oli se sitten remontti,raha asiat,kotitöiden laiminlyönti ,velttous ym.
LÄÄKE:
Naista on vaikea saada ymmärtämään helpolla kuinka rasittavaa jäkätys,nälviminen,syyllistäminen on.
Koska hän ei koskaan myönnä tekevänsä väärin.
Tilanteen voi purkaa kahdella tavalla jos haluaa säilyttää liittonsa tai yrittää muuttaa vaimonsa tapoja.
Hanki sanelu kone.
Äänitä jäkätystä kasetille,aivan vaimosi nähden.
Odota kunnes vaimosi kysyy mitä helvettiä sinä teet?
Kerro että teet kasettia normaalista perhe-elämästäsi ja kuuntelette sitten yhdessä vaikka lauantai iltana normaalia arkeanne kasetilta.
Tästä hyvin usein vaimo loukkaantuu,pakenee tilanteesta,saattaapa jopa uhma mielellä poistua yöksi kotoa.
MUTTA tämä aiheuttaa vaimossasi reaktion jossa hänen on pakko ajatella asiaa molempien kannalta.
Ja lopputulos on että vaimo yrittää hillitä jäkätystään tai lähtee lopullisesti verisesti loukkaantuneena asiasta.
ET VOI HÄVITÄ.
LÄÄKE 2.
Ilmoitat poistuvasi viikonlopuksi vaikkapa hotelliin,kerrot että haluat hieman miettiä suhdettanne ja antaa hermojesi levätä koska tässä jäkätyksessä ei voi levätä.
Vaimon reaktio samanlainen kuin edellisessä.
Asian ydin.
Jos vaimosi rakastaa sinua,ja sinä vaimoasi.
On pakko saada vaimo laskeutumaan marttyyrien tornista alas miettimään asiaa ja huomaamaan kuinka parisuhde ei ainakaan parane jäkättämisellä.
TOIMII. - Tristar
Tri No:2 kirjoitti:
Tyypillisin naisten vastaus jäkättämiseen on että siihen on jokin syy pinnan alla.
VÄÄRIN.
Todellinen syy oireeseen on minä itse ajattelu tapa,se oireilee niin että paha olo on purettava jollekkin ,eli miehelle.
Oireen lopullista syytä ei miehen kannata edes jäädä miettimään,koska aina pulpahtaa uusi tilalla oli se sitten remontti,raha asiat,kotitöiden laiminlyönti ,velttous ym.
LÄÄKE:
Naista on vaikea saada ymmärtämään helpolla kuinka rasittavaa jäkätys,nälviminen,syyllistäminen on.
Tilanteen voi purkaa kahdella tavalla jos haluaa säilyttää liittonsa tai yrittää muuttaa vaimonsa tapoja.
Hanki sanelu kone.
Kerro että teet kasettia normaalista perhe-elämästäsi ja kuuntelette sitten yhdessä vaikka lauantai iltana normaalia arkeanne kasetilta.
Tästä hyvin usein vaimo loukkaantuu,pakenee tilanteesta,saattaapa jopa uhma mielellä poistua yöksi kotoa.
MUTTA tämä aiheuttaa vaimossasi reaktion jossa hänen on pakko ajatella asiaa molempien kannalta.
Ja lopputulos on että vaimo yrittää hillitä jäkätystään tai lähtee lopullisesti verisesti loukkaantuneena asiasta.
ET VOI HÄVITÄ.
LÄÄKE 2.
Ilmoitat poistuvasi viikonlopuksi vaikkapa hotelliin,kerrot että haluat hieman miettiä suhdettanne ja antaa hermojesi levätä koska tässä jäkätyksessä ei voi levätä.
Asian ydin.
On pakko saada vaimo laskeutumaan marttyyrien tornista alas miettimään asiaa ja huomaamaan kuinka parisuhde ei ainakaan parane jäkättämisellä.
TOIMII....ikinä vaimoa vituttaakaan, se mikä jäkätyksen aiheuttaa, jää selvittämättä. Ja vaimoa vituttaa edelleen.
Toimii?
*** - Anniina
VÄÄRIN.
LÄÄKE:
Hanki sanelu kone.
ET VOI HÄVITÄ.
LÄÄKE 2.
Asian ydin.
TOIMII.tohtori olet.. Siis lääkkeeksi keppiä tai keppiä... pitäisihän tohtorin tietää, että porkkana tehoaa paremmin ja kaikki ovat iloisempia :D.
- hermot kire...
Olen tehnyt mielestäni kaikkeni:
- Keskustellut
- Käynyt psykiatrilla
- Ehdottanut pariterapiaa
- Yrittänyt olla vaan...
Tuntuu että mikään ei auta. Nyt ollaan menossa kuitenkin perheneuvontaan, sekin oikeastaan vaan siksi, että sanoin eroavani, jollei mennä. Ikävä kiristää, mutta minkäs teet? - esther79
VÄÄRIN.
LÄÄKE:
Hanki sanelu kone.
ET VOI HÄVITÄ.
LÄÄKE 2.
Asian ydin.
TOIMII.Mielestäni ehdotuksesi on hyvä. Siihen lisäisin vielä, että heti äänittämisen jälkeen, kun vaimo ehkä hiljenee, voisi mies kysyä hellästi, että mistä se kenkä nyt puristaa. Voi suoraan pyytää, että jäkättämisen sijaan voisi vaimo kertoa mikä painaa mieltä. Ja en ole Tristarin kanssa samaa mieltä siitä, että jos vaimoa ottaa päähän niin tämä vaan luonnostaan saa jäkättää. Comeón. Kukaan aikuinen ei noin epäkunnioittavasti saa käyttäytyä!!
- Tristar
esther79 kirjoitti:
Mielestäni ehdotuksesi on hyvä. Siihen lisäisin vielä, että heti äänittämisen jälkeen, kun vaimo ehkä hiljenee, voisi mies kysyä hellästi, että mistä se kenkä nyt puristaa. Voi suoraan pyytää, että jäkättämisen sijaan voisi vaimo kertoa mikä painaa mieltä. Ja en ole Tristarin kanssa samaa mieltä siitä, että jos vaimoa ottaa päähän niin tämä vaan luonnostaan saa jäkättää. Comeón. Kukaan aikuinen ei noin epäkunnioittavasti saa käyttäytyä!!
"Ja en ole Tristarin kanssa samaa mieltä siitä, että jos vaimoa ottaa päähän niin tämä vaan luonnostaan saa jäkättää. "
En teidä mistä kohtaa sinä moista luit :D sanoin yksinkertsistettuina että jos vitutuksen aihe ei ole käsitelty, jäkätys jatkuu, tai vitutus jatkuu. Onko se hedelmällinen tapa toimia? Ns. jäkättäminen ei ole hyvä tapa toimia mutta ei suora vittuilu vastineenakaan sitä ole.
Aina on parasta kysyä ensin mitä halutaan saavuttaa, ja toimia sen mukaan.
Oliko se varmasti minun viestini josta sait käsityskene ttä "jäkättäminen" olisi jotenkin oikeutettu tapa toimia? Jos oli, ymmärsit takoitukseni hieman väärin. Ei siinä mitään.
- että lähdin
kun mies ei enää hoitanut omalta osaltaan parisuhdetta ja yhteisiä asioita. Maksaa elatukset lapselle (ja minä talletan kuitit tositteeksi, ettei pääse sanomaan, ettenkö olisi ko. varjoa nimenomaan lapsen menoihin käyttänyt) ja tapaa säännöllisesti. En jaksnut jäkättää aivottomalle miehelle.
- hermot kire...
Sepä meillä onkin ihmeellistä, että teen kaikkeni ja kannan samalla lailla huolta lapseni hyvinvoinnista, kuin vaimoni. Kaikki on päällisin puolin ok. Vaimo silti jäkättää. Et voi tietää miltä se tuntuu, koko ajan täytyy olla hälytystilassa.
- Anniina
sinun täytyy ymmärtää, ettei jäkätys johdu välttämättä sinusta ollenkaan, vaan vaimon pahasta olosta. Tavallisin syy vaimon pahaan oloon on väsymys, masennus tai molemmat, aikuisen seuran puute... Joten mitäpä jos oikein kehottaisit vaimoasi piristäytymään kodin ulkopuolella: Hankkiutumaan harrastusten tai/ja ystävien pariin tai vaikka menemään yksin leffaan. Tiedän, että tämä voi tepsiä, sillä aina kun aloin jäkättää miehelleni liiaksi, hän sanoi "pitäisiköhän sinun taas mennä Kaisan kanssa kuuntelemaan rokkenrollia; kai sitä joku bändi taas jossain esittää??".... No vähän ajan perästä ei tarvinnut miehen enää huomauttaa asiasta vaan älysin itsekin lähteä. Olisin myös antanut piupaut mieheni ehdotukselle lähteä terapiaan...
- hermot kire...
Neuvosi on kuin suoraa copyä mun päästä. Vaimolla ei ole ystäviä ja olenkin yrittänyt saada häntä harrastuksiin, että saisi ystäviä ja siten myös minä saisin lepuuttaa hermoja. Vaimo on koko ajan kotona ja kyttää mun tekemisiä. Pesenkö kädet, sukasta tippuu nukkaa, tee sitä ja tee tätä. Olen muuten ehdottanut elokuvissa käyntiä.
- Anniina
hermot kire... kirjoitti:
Neuvosi on kuin suoraa copyä mun päästä. Vaimolla ei ole ystäviä ja olenkin yrittänyt saada häntä harrastuksiin, että saisi ystäviä ja siten myös minä saisin lepuuttaa hermoja. Vaimo on koko ajan kotona ja kyttää mun tekemisiä. Pesenkö kädet, sukasta tippuu nukkaa, tee sitä ja tee tätä. Olen muuten ehdottanut elokuvissa käyntiä.
"sukasta tippuu nukkaa.." Apua! Mitä jos ihan ystävällisesti kysyisit haluaisiko vaimosi olla kokoajan sinun tarkastelun kohteena... miltä se tuntuisi.
- kokemusta on
Anniina kirjoitti:
"sukasta tippuu nukkaa.." Apua! Mitä jos ihan ystävällisesti kysyisit haluaisiko vaimosi olla kokoajan sinun tarkastelun kohteena... miltä se tuntuisi.
pikkuasioita! ota mies vaan vastuu vaimostasi ja lapsestasi ja lopeta jorinointi. jos haluat eron noin pikkuasioista olet oikeesti kallonkutistajan tarpeessa, mullakin vaimo naputtaa,toisesta korvasta ulos vaan, jos viikonloppuisäksi haluut niin tuskin kakarasi sua oppii tuntemaan, kanna vastuu teoistasi ja lopeta paskan puhuminen
- kantsi
yrittää puhua vaimosi kanssa eikä täällä netissä valittaa asioita, itse tiedän kahden lapsen äitinä että jos en pääse kotoa minnekään niin alan kyllä naputtaa miehellä kaikista asioista, huomioitko muuten vaimoasi mitenkään mikä saattasi piristää häntä? Kyllä se vaan on raskasta olla lasten kanssa vaan kotona ja siivota ym. jos näkyvissä ei ole mitään piristystä, itsehän pääset kuiteskin töihin purkamaan mieltäsi. Tsemppiä kuitenkin sinulle
- sanonpas
Pahanolon syitä voi olla monia. Väsymys, masennus ja siinä onkin jo ihan liikaa. Jopa sekin että huomioitko vaimoasi tarpeeksi. sanotko hänelle mitään kannustavaa. Vie joskus kukkia, ja kehu kuinka kaunis hän on. Menkää yhdessä ulos ja järjestäkää romanttinen ilta. Muista kehua hänen aikaansaannoksia kotona.
Ennen itse nauroin tänkaltaisille neuvoille. Silloin kun oltiin parisuhteen alussa. Luin naistenlehtiä ja ihmettelin tuota parisuhteen väljähtymistä. En edes huomannut että meille kävi samoin kun kaikki liikenevä aika meni pienten lasten kanssa.
Sitten kun kasvoivat jaloista pois, niin huomasin että jokin mättää suhteessamme. Emme huomioineet toisiamme. Ja musta tuli se mäkättävä akka. Masennuin ja tuntui että kaikki mitä vuosien varrella oltiin rakennettu, että se luhistui kuin korttitalo.
Terapeutilla emme käyneet. Osasimme kuitenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Joskus on hyvä kuulla suoraan mitä toine ajattelee.
Hyvin eikä täydellisesti mene vieläkään mutta paremmin. Yritän päivittäin huomioida miestäni, mutta vaadin saman häneltä. Yritän olla nalkuttamatta, edes päivän. Sitähän tää elämä on, taistoa ja paremmaksi ihmiseksi muuttumista päivittäin. Mutta mikään ei tule helpolla. Sen eteen on vain tehtävä töitä.- kotiäiti myös
ihme että vaimosi jäkättää kun itselläsi on aikaa istua koneella, mitä muuten vaimosi tekee sillä aikaa? hoitaa lasta kenties? Toivottavasti vaimosi löytää tasapainoisemman ja vastuullisemman miehen kuin olet!
- hermot kireällä
kotiäiti myös kirjoitti:
ihme että vaimosi jäkättää kun itselläsi on aikaa istua koneella, mitä muuten vaimosi tekee sillä aikaa? hoitaa lasta kenties? Toivottavasti vaimosi löytää tasapainoisemman ja vastuullisemman miehen kuin olet!
On minulla aikaa käydä netissä. Tyhmä taidat olla, kun tuollaisia tänne lauot. Kaipaisin mielluummin, jotain neuvoa ihmisiltä, joilla samankailtaisia ongelmia.
- paskanen sukka,
varma äänenvaimennin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3282737Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."782475SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552222Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771913- 1251692
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1401492
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731338Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.891172Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771134