Henkilöstövuokrausfirmat?

pillowcase

Millaisia kokemuksia teillä muilla on henkilöstövuokraus- tai varamiespalvelufirmoista? Oletteko työllistyneet nopeasti? Niitä näyttää olevan aika paljon, joten onko väliä mihin niistä ilmoittautuu?

7

3359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin...

      On ihan ok kokemukset varamiespalvelusta.
      Kannattaa vaan tarkistaa palkat ja säästää tuntilaput yms, vaikka mulla ne on joka kerta kyl ollu oikein.
      Työllistyin about viikon kuluttua kun olin käyny siellä. Sen jälkeen tarjonnu jos minkälaista työtä ja olisin varmaan koko ajan töissä(siis ihan oikeesti varmaan vuorokauden ympäri!) jos en osais sanoo "ei".
      Voit ilmoittautuu vaikka kaikkiin mitä on lähettyvillä ja valita parhaimmat työtarjoukset.

    • Öölis

      Suosittelen "isompia" firmoja, niillä yleensä taloudellinen tilanne parempi ja silloin työntekijän edut parempia.

      Hyviä kokemuksia:

      Varamiespalvelu (lähinnä lyhyitä työsuht. pätkää, jos mahdollisuus joustaa paljon niin hyvä paikka)
      Adecco (pidempiä ja vakituisia töitä saa heidän kauttaan, eli olet esim. hetken heidän listoilla ja saat vakkarityön asiakasfirmasta, hyvä työllistymisväylä)

      Kummassakin olen saanut kohtuullista palkkaa ja hyvät edut muutenkin.

    • valmis työhön

      Olen tässä vuosien varrella laittanut ainakin viiteen isoon vuokrafirmaan cv:n ja käynyt itsekin paikan päällä esittäytymässä, mutta eipä ole tullut vielä ensimmäistäkään työtarjousta.

    • touba

      Varamiespalvelusta saa helpommin töitä, ilman kummempia osaamisia. Kaikki palkat kannattaa katsoa tosi tarkkaan. Lyhyitä keikkoja ja aika raskaita töitä.
      Adeccon kautta kuten joku kirjoittikin sai vakituisen paikan ja oli asiantuntevampi ja ystävällisempi paikka. Adeccolla ei ole yhtä paljon työpaikkoja mutta laatu parempi.

    • On kokemusta

      Minulla on ollut kaikissa oma ilmoitus, mutta yhtään työpaikkaa en saanut kyseisten firmojen kautta.
      Hain sitten omin päin ja sain todella monta työhaastattelua ja töitäkin tarjottiin muutamista. Olen nyt töissä, työpaikka on hyvä ja työ arvostettua ja siistiä ja hyvin palkattua.
      Luulen että koska nuo vuokrausfirmat eivät pitäneet minua jostain syystä "potentiaalisena" niin eivät edes esittäneet minua asiakasyrityksilleen.

    • sax9t

      Mulla on huonoja kokemuksia yhdestä henkilöstövuokrafirmasta etelä-pohjanmaalla. Ensiksi luvattiin,että töitä kyllä on. No, tämä piti paikkansa niin kauan kuin alueen vastaava työskenteli firmassa. Yllättäen hän sanoutui irti ja tiiminvetäjä alkoi hoitaa hommia. Sen jälkeen tunnit katosivat. Tuli jopa kolme vapaapäivää viikossa. Kysyin tilannetta ja sain vastaukseksi ettei perusteluja tarvita. Siis minkäänlaista palautetta ei saanut. Siinä sitten täyttelit liiton hakemuksia ja sieltä rahaa. No tunnit vaihtelivat. Jopa saman päivän töihin tuli muutoksia. Olin aamulla menossa asiakaskohteeseen ja huomasin, että vuoro olikin peruttu! Tieto tuli mulle 7 minuttia ennen vuoron alkua. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana. Kun joku asiakas piti jostain toisesta henkilöstä enemmän kuin minusta tunnit lähti ja ne laitettiin tuolle suositummalle avustajalle. Tilalle ei etsitty mitään. Älkää hyväksykö 0-tuntisopimusta. Tämä vuokrafirma käyttää tätä surutta hyväkseen
      . eikä välitä yhtään mitään kirjoilla olevista työntekijöistä. Firmalle otetaan vain lisää porukkaa, vaikka meitä osa-aikaisia on pilvin pimein. Nämä uudet tyypit pannaan kiertoon asiakkaille ja tunnit siirtyy meiltä heille. Tietenkin nämä ovat asiakkaille mielin kielin. Tämä paska firma on hrhoiva.

    • huonolta_näyttää

      Sellainen kokemus on, että vuokrafirman kautta tulleet tuntuvat kuuluvan eri kastiin, kuin tavalliset työntekijät. Heidän kanssaan ei seurustella, koska he ovat lähdössä ensimmäisenä, jos tulee yt:tä. Tästä syystä en suosittele vuokrafirmoja kenellekkään - kokemus on vastenmielinen ja johtaa yleensä isäntä-firman tuloksen heikkenemiseen juuri kastijaon takia, kun mikään ei enää suju kuin ennen.
      Kohtelu näkyy mm. siinä, että vuokrafirmasta tulleita ihmisiä ei kutsuta kokouksiin, vaikka käsiteltävät asiat eivät sinällään olisikaan salaisia firman työntekijöille. Yleensäkin, vuokratyöfirmat lisäävät ihmisten pompottelua työpisteestä toiseen, joka on aina pahasta. Sama henkilö voi kiertää firman eri projekteissa ilman vakituista työpistettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe