Olen syönyt Microluton-merkkisiä minipillereitä nyt noin puolisen vuotta, eli elokuun lopussa aloitin. Tiedän hyvin, että minien syöminen aiheuttaa joillekin naisille menkkojen jäämisen kokonaan pois, ihan normaalina sivuvaikutuksena.
Kysyisin teiltä, joille näin on käynyt, missä vaiheessa minien aloittamisen jälkeen menkat hävisivät? Heti ensimmäisestä levystä vai myöhemmin? Itselläni kun menkat tulivat ensimmäiset kuukaudet ihan normaalisti, paitsi että tiputteluja oli väliaikoinakin jonkin verran. Viimeisen kerran nämä säännöllisehköt (kierto n. 30 pv) menkat tulivat vuodenvaihteessa, nyt ei ole kuulunut mitään, vaikka tammikuun loppuun olisin niitä odotellut.
Raskaden mahdollisuus tietenkin on mielessä, mutta olen tehnyt kaksi "erittäin herkiksi" mainostettua testiä. Ensimmäisen tein kun menkat olivat reilun viikon myöhässä (8.2.), toisen vajaan viikon päästä siitä (14.2.). En tosin aamuvirtsasta, mutta luulisi näkyvän, jos pitäisi toimia jo menkkojen ollessa päivän myöhässä. Vessassa ravaan, vatsassa on välillä vähän menkkamaisia kipuja, ja nukahtelen junaan melkein joka iltapäivä, mutta kaikkea tuollaista nyt on ollut muutenkin aika usein.
Eli pitkän sepustuksen jälkeen ydinkysymys - en ole tiedustelemassa teiltä, olenko raskaana (ellei joku jolla on näkijänlahjoja halua sitä minulle kertoa ;)), vaan kyselen kokemuksianne, missä vaiheessa menkat ovat jääneet minipilsuilla pois, jos ovat jääneet?
Minipillerit ja kuukautisten poisjääminen
5
6359
Vastaukset
- bluegirl
Söin itse vuoden verran minpillereitä, olisko merkki ollut Cerazette ( en muista miten krjoitetaan). Mullakin tuli yhden menkat ja sen jälkeen menkat jäi pois sekä oli ekat puolivuotta tiputtelua. Joka sinänsä oli aika inhottavaa, koko ajan piti kulkea pikkuhousun suoja pöksyssä. Itse neuroottisena tein kans kaksi testiä, kun uskoin että olisin raskaana.
Pillerit lopetin, koska kuukautisten puuttuminen häiritsi liikaa. Jatkuvasti mietitytti entä jos sittenkin on raskaana. Vaikka toisaalta en kaivannut menkkoja.
Pillereiden lopettamisen jälkeen ekat menkat olivat ihan kauhean kivuliaat. En juurikaan kärsi menkkakivuista. Mä luulin et mun takapuoli irtoo. - noffe
moi.. aloitin microlutonit viime huhtikuussa ja minulle tuli kuukautiset vielä toukokuussa, sen jälkeen niitä ei kuulunut pitkään aikaan, nyt vasta helmikuussa tuli seuraavat, jotka olivat niukat mutta kestivät viikon.
Mikäli kuukautiset eivät olisi alkaneet olisin joutunut hormonikuurille ja tauolle pillereistä, koska kuukautisten pois jääminen ei ole hyvä asia.- Kuulin
sanoi että kuukautisten poisjääminen nimenomaan ON hyvä asia.
- Just be
Aloitin Cerazette minipillerit noin vuosi sitten, kerran tuli menkat heti aloittamisen jälkeen sen jälkeen ei ole näkynyt ja en ole muuta kuin iloinen tästä asiasta! Yhden raskaustestin olen tehnyt varmuuden vuoksi mutta sen koommin en. Ikinä ei ole tiputellut eikä muutakaan, joten olen todella tyytyväinen minipillereihin. =)
- sivuvaikutuksia
sitten ilmenny? ihon kukkuímista yms näitä inhottavia siis??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172869
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292800En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791806Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va711395Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352- 471108
- 991011
- 109876
- 46843
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843