Pahansuovat sukulaiset

Miten olla väleissä?

Luulisi tässä olevan kokemusta muillakin? Miten tulla toimeen (haluan olla väleissä kuitenkin lähisukuni kanssa) - suoraan sanoen todella negatiivisten, kaikista pahaa aina ajattelevien ja sanovien sukulaisten kanssa? Omista tärkeistä asioistasi heille ei tietenkään kannata kertoa, jos et halua että viikon päästä ne tietää vääristeltynä koko kylä ja sua katsotaan pitkään.

Ihmettelen kun oma lähipiiri voi tehdä tällaista, eivät taida oikein hyväksyä ihmisiä, jotka tekevät erilaisia ratkaisuja elämässään kuin itse. Vähättelyä, panettelua, valehtelua. Onko ainoa keino tulla toimeen vain puhua jatkossakin pelkästä säästä?

12

1970

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvusta irtiotto

niin se vain on, että kateus se kulkee lähisuvussakin.. ainakin meillä. Äidin puolen suku ei niin paha koska heitä ei koskaan tapaa ja ovat keskenäänkin todella vähän yhteyksissä (enojani tai tätiäni en tapaa koskaan). Isän puolelta kaikki ollut aina rähmällään (jo silloin kuin vanhempani vielä olivat yhdessä, sittemmin isäni on kuollut ja puhunkin tässä isän vanhemmista)... joka asiassa mätkättämässä ja neuvomassa ja pahaa puhumassa. Muistan kun aikoinani esittelin uuden kihlattuni isovanhemmilleni -> heti alkoi seläntakana puhuminen, manipulointi ym. Aina sitä vikaa löytyi minun miehestä tai siskon tai veljen puolisoista (veljen puolisoa eivät ole edes nähneet)tai sitten haukkuivat meitä sisaruksia tai äitiäni. Kun sitten erosin, päätin pitää turpani kiinni ja elää omaa elämääni.. no eihän sekään ollut tietty hyvä asia.. sitten haukuttiin kun kukaan ei huoli jne. Kun vihdoin päätin mennä naimisiin ei isän puolelta saapunut ketään häihin.. no ei yllättänyt. Tapasivat puolisoni 3 krt ja tämän jälkeen olivat jälleen varmoja, että karille karahtaa. Sanoivat vielä ettei tarvi puolison enää näyttäytyä heille kuin haudalla! Uskomatonta.
      Noh, nyt olen sitten päättänyt olla ottamatta yhteyttä enää heihin (onhan minulla nyt naimisiin menoni myötä myös "väärä" sukunimi niin kuin sanoivat). Parempi elää vain omaa elämää ja jättää ivalliset sukulaiset omaan rauhaansa.
      Onneksi puolisoni sukulaiset ovat hyväntuulisia ja lämmin sydänmisiä ihmisiä.. heidän kanssaan tunnen olevani kotona.

• OnnetonN

Eivät liioin liian uteliaat, haukkuvat ja sellaiset sukulaiset, jotka haluaa viedä sulta kaikki hyvät asiat ole sen parempia.. olen kärsinyt siitä jo pitkään ja nyt mietin mitä teen; en tekis heille samaa koskaan. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta sellainen kohtelu, ehkä olen sit liian kiltti enkä osaa pitää puoliani heitä vastaan.. ei vaan jaksaisi enään niitä loukkauksia.

• perheet.. joo.

Kyllä näitä on nähty..
      (isäni kuoltua)

Esimerkkejä omasta 'rakkaasta perheestäni':

-Selvä eristäminen suvun juhlista
      -Yhden lapsen politiikka, toinen unohdetaan ja vaietaan..
      -vääristelyt ja manipuloinnit puheissa, joko lesken ja pojan ja tämän vaimon hyväksi
      -henkinen ja fyysinen väkivalta veljen puolelta
      lesken hyväksyessä tämän
      -yhteiset matkat 'koko perheellä' milloin minnekin etelän lämpöön, kaikkien muiden kanssa, mutta sille 'yhdelle' ei ilmoiteta
      - joulut vietetään automaattisesti vain tämän veljen perheessä, äiti ei koskaan kysy toisen lapsensa tahtoa joulun vieton suhteen saati.. plah.. liian pitkä stoori.. rajatilahäiriöinen äiti.. sen on saanut jälkeenpäin todeta, sitä jatkuvaa varpailla oloa tämän tunnetiloja varoen..
      -perintöjutut ihan persiillään, kun mistään ei keskusteluyhteyttä, veljen uhkaillessa milloin mitenkin... hänelle kaikki.. mökki prkl, kun hän sitä käyttänyt.. hyvä peruste.. wirn.. omistus käytöstä.. juu..
      -juu, on jäänyt veljenlapset ihan vieraiksi, vaimonsa ei kovasti houkuta - että kyllä, perheissä käytetään äärimmäistä henkistä sekä fyysistä väkivaltaa, eristämällä vaikkapa yksi sen jäsenistä kokonaan..

Ja...

Vahvuutenani vain se,
      että tiesin isäni elinaikana olleeni hänelle
      erityisen rakas ja hän tuki minua aina kaikessa,
      tiedän, että hän kauhistelisi nykyistä 'perheensä' ja erityisesti vaimonsa tilaa.. saippuaoopperat kiinnostavat enemmän, omat matkat ja 'kahvituttavat'.. toinen lapsensa ollut yhdentekevä, se kävi tosin ilmi vasta isäni kuoleman jälkeen, joka oli balanssissa silmänpalvojan tavoin hänen eläessään.. isäni rakasti minua.

Nyt en saanut opintoihini edes instrumenttejani käyttööni, koska testamentit jäi tekemättä. Leski piti kaikin tavoin kyllä oikeuksistaan kiinni. Kynsin ja hampain. Yhteydenotot jäivät kokonaan, omista elämänvaiheistani kiinnostust loppui täysin ja yksin sain kaiken selvittää. Rahakuori joskus 'kontaktina' omantunnonvaivoja helpottamaan, ei soittoja, ei käyntejä, ei mitään. *Viralliset kortit*.. siinä kaikki.
      Miten raadolliseksi muuttuvat perhesuhteet, mikäli yksi tärkein, lämpimin ihminen sieltä katoaa, alkaa raatelun ja omien oikeuksien aika.

Ei kiinnosta tavata kaikkien mahdollisten loukkausten jälkeen ainakaan omaani enää tavata, 'edes hautajaisissakaan.. kuinka on sitten toispuoleisessa.. saako sielläkin vältellä..

• rajansa kaikella

kun irtiotto,olen myös kärsinyt juopoista sukulaisista jotka keksii vaikka mitä mutta onneksi kotiini he ei pääse enkä vastaa heidän soittoihin enää.

• Välinsä katkaissut

Miksi ihmeessä haluat olla väleissä niiden kanssa, jos ahdistut tavatessanne? Ymmärrä jo, että he eivät muutu.

Joko lopetat kanssakäymisen tai siedät niiden käytöksen. Siinä vaihtoehdot. Piste.

• v äsynty

Morjens
        Mitäpä teen .on olen neljänlapsen isäpuoli ja välitan heistä tosi Mutta Vaimoni sisko on koko ajan puuttutsa kaikkinn perheen asioiju. Han manipulio vaimoa koko ajan ja ny perjamtaina hän käski minuun muuttaa pois omasta kokotq, hähellä on vaimollemi kuulemma uusi sopivampi mies. LApset ovat minulle tärkeirtä ja haluiaisin elää perheeni kanssa rauhasss, Mitä teen?

• Kysy vaimon mielipidettä
        v äsynty kirjoitti:

Morjens
        Mitäpä teen .on olen neljänlapsen isäpuoli ja välitan heistä tosi Mutta Vaimoni sisko on koko ajan puuttutsa kaikkinn perheen asioiju. Han manipulio vaimoa koko ajan ja ny perjamtaina hän käski minuun muuttaa pois omasta kokotq, hähellä on vaimollemi kuulemma uusi sopivampi mies. LApset ovat minulle tärkeirtä ja haluiaisin elää perheeni kanssa rauhasss, Mitä teen?

Et voi mitään, jos vaimosi uskoo enemmän siskoaan kuin sinua. Oletko puhunut vaimosi kanssa, että kärsit sisaren puuttumista asioihinne ja lapsetkin ikävöivät jos sinä lähdet. Lapsille ei tee hyvää isähahmon vaihtuminen. Ellei vaimosi pidä sinun puoliasi sisartaan vastaan, tuskin voit muuta kuin lähteä.

Tietysti voit muuttaa taktiikkaa. Sano sisarelle mitä ajattelet ja puhu hänelle niin rumasti aina tavatessanne ja puhelimessa, että hän loukkaantuu ja lopettaa yhteydenpidon kokonaan.

Vaimosi suhtautuminen ratkaisee kuitenkin kaiken. Joko voitat tai häviät.

• katsoa

joskus vaikka peiliinkin ennen kuin rupeaa valittamaan - sieltäkin voi syyllinen näkyä siihen, kun ei sopua ole. Ei ole yhden syy jos kaksi tappelee!

• Lyijykynä j

Aloittaja ei tapellut v-mäisten sukulaistensa kanssa. Älä syyllistä syyttömiä ihmisiä.

Onko se minun vikani jos mun siskoni on seinähullu, mielestäsi siis on??

• hän on
        Lyijykynä j kirjoitti:

Aloittaja ei tapellut v-mäisten sukulaistensa kanssa. Älä syyllistä syyttömiä ihmisiä.

Onko se minun vikani jos mun siskoni on seinähullu, mielestäsi siis on??

sinun siskosi ja eikö veri ole vettä sakeampaa

• siskohyvä -
        hän on kirjoitti:

sinun siskosi ja eikö veri ole vettä sakeampaa

Huomaan ettei sulla ole persoonallisuushäiriöistä psykopaattisiskoa!

• miuskuli

Sää on ihan mukava, neutraali puheenaihe.
      Ei kannata olla niin riippuvainen sukulaisista ja heidän mielipiteistään. Ota hiukan etäisyyttä.
      Jotenkin haistaisin kateutta sitä kohtaan, että olet tehnyt erilaisia elämänvalintoja kuin he.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe