Mieheni on JT, itse en ole. Hän katsoo uskontonsa perusteella olevansa perheestä päävastuullinen ja voivansa sen vuoksi tehdä itsenäiset päätökset mm. asioista, joihin mielestäni minunkin mielipiteeni voi ottaa huomioon. Hän esim. ostelee kalliita tavaroita itselleen tai tekee koko perhettä koskevia taloudellisia päätöksiä edes kysymättä mielipidettäni. Käymme molemmat töissä ja saamme kutakuinkin samaa palkkaa,minä hiukan enemmän.Olen väsynyt työhöni, jota ilmankin tulisimme toimeen.
Kysymykseni on, mitä tarkoittaa että mies on perheen päänä vastuussa perheen asioista enemmän kuin vaimo, joka yhtälailla käy töissä ja hoitaa perheen asioita? Itse olen kaiken aikaa kokenut olevani yhtä lailla vastuussa perheen asioista, kuitenkaan mielipiteilläni ei ole samaa arvoa.
Toivoisin tähän vain asiallisia vastauksia.
Perheenpään vastuusta
18
645
Vastaukset 18
- Pacientti
Heippa
Voisin arvailla, että miehelläsi on seurakunnassa kovat olot senvuoksi, että et ole mukana.
JT-miehet käyttävät hyväkseen "perheenpää-sääntöä", monet vaimot nujerretaan sen säännön avulla. Ilmiömäistä "kukko-tunkiolla"-touhua, toisille "veljille" pitää näyttää, että näin m i n ä. Siis heikkous, epätäydellisyyttä, johon voit kyllä vaikuttaa.
Riippuu tietysti siitä, tuliko miehestäsi JT ennen vaiko jälkeen sinun kuvioihin mukaan tulemistasi. Sen mukaan siellä toimitaan ja sen mukaan ehkä miehesi tuntee painostusta tekemään tiettyjä asioita.
Mielestäni, jos et ole lahkon sääntöjen orjuuttama ja omavarainenkin vielä, pistä kova kovaa vastaan. Miehellä pitäisi olla päävastuu perheen hengellisyydestä ja siitä, ettei leipä lopu talosta, yhteiskunta on muutenkin ollut sellainen menneinä aikoina.
Miehesi tekee väärin, jos ei teillä ole yhteistä neuvonpitoa. Pistä hänet vain seinää vasten. Älä anna hänen nujertaa itseäsi. Pidän peukkuja pystyssä.- A.Men
Vaikka/koska olen mies, kerron sinulle hyvän keinon: Pidä jalat ristissä. Suomen lain mukaan raiskaus on rikos avioliitossakin. Ja JT:nkin mielestä runkkaus on (pienehkö) synti.
He toki perustelevat, "ettei kumppanin pitäisi olla antamatta sitä, mikä toiselle kuuluu, paitsi yhteisestä sopimuksesta", mutta voit viis veisata heidän patriarkaalisista säännösviidakoistaan.
Eiköhän miehesi toivu pikku hiljaa tajuamaan, ettet ole hänen orjansa. Hänellä on tietenkin paineita seurakunnan taholta, koska hän ei ole onnistunut käännyttämään sinua, mutta toimiihan se toisinkin päin.
A.Men
http://www.veljesseura.org/ - Vastuutonko
käytännössä, että hänellä on kovat olot seurakunnan taholta, kun ei ole minua saanut käännytetyksi?
Olen vakavasti huolissani siitä, että avioliitossamme hän kärsii minun vuokseni ja siitä johtuen minä hänen vuokseen. Ja tämä kaikki juontaa alkunsa seurakunnasta, johon hän liittyi melko pian mentyämme naimisiin (kauan sitten) mutta minä en vieläkään. - Vastaus...........,
Heippa
>>JT-miehet käyttävät hyväkseen "perheenpää-sääntöä", monet vaimot nujerretaan sen säännön avulla. Ilmiömäistä "kukko-tunkiolla"-touhua, toisille "veljille" pitää näyttää, että näin m i n ä. Siis heikkous, epätäydellisyyttä, johon voit kyllä vaikuttaa. - Vastaus...........,,
A.Men kirjoitti:
Vaikka/koska olen mies, kerron sinulle hyvän keinon: Pidä jalat ristissä. Suomen lain mukaan raiskaus on rikos avioliitossakin. Ja JT:nkin mielestä runkkaus on (pienehkö) synti.
He toki perustelevat, "ettei kumppanin pitäisi olla antamatta sitä, mikä toiselle kuuluu, paitsi yhteisestä sopimuksesta", mutta voit viis veisata heidän patriarkaalisista säännösviidakoistaan.
Eiköhän miehesi toivu pikku hiljaa tajuamaan, ettet ole hänen orjansa. Hänellä on tietenkin paineita seurakunnan taholta, koska hän ei ole onnistunut käännyttämään sinua, mutta toimiihan se toisinkin päin.
A.Men
http://www.veljesseura.org/"7" uutisesi lisäksi, sinulta ei onnistu avioliittoneuvonta.
- Vastaus...........,,,
Vastuutonko kirjoitti:
käytännössä, että hänellä on kovat olot seurakunnan taholta, kun ei ole minua saanut käännytetyksi?
Olen vakavasti huolissani siitä, että avioliitossamme hän kärsii minun vuokseni ja siitä johtuen minä hänen vuokseen. Ja tämä kaikki juontaa alkunsa seurakunnasta, johon hän liittyi melko pian mentyämme naimisiin (kauan sitten) mutta minä en vieläkään.>>käytännössä, että hänellä on kovat olot seurakunnan taholta, kun ei ole minua saanut käännytetyksi?
- Vastuutonko
Vastaus...........,,, kirjoitti:
>>käytännössä, että hänellä on kovat olot seurakunnan taholta, kun ei ole minua saanut käännytetyksi?
ei nyt ole asiallisella pohjalla. Kuten ensimmäisessä viestissäni sanoin, toivon vain asiallisia vastauksia ja perusteluja. Vastauksen lisäkysymykseeni toivon Paciencalta, jonka ensimmäinen vastaus oli kiinnostava.
Vastaus...........,,, kirjoitti:
>>käytännössä, että hänellä on kovat olot seurakunnan taholta, kun ei ole minua saanut käännytetyksi?
>>Joo miestäsi mätkitään ruoskalla kokouksissa, koska sinä et ole kääntynyt NO JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Jos miettisit hetken mitä lukisit, et aliarvioisi ihmistä, joka kertoo omasta elämästään. Ja siitä mitä miehensä saa kokea vuokseen.- Vastuutonko
Vastuutonko kirjoitti:
ei nyt ole asiallisella pohjalla. Kuten ensimmäisessä viestissäni sanoin, toivon vain asiallisia vastauksia ja perusteluja. Vastauksen lisäkysymykseeni toivon Paciencalta, jonka ensimmäinen vastaus oli kiinnostava.
Pacientilta siis toivon vastauksen, korjaus edelliseen.
- pysyvästi
A.Men kirjoitti:
A.Men
http://www.veljesseura.org/Jos puoliso kieltäytyy yhdyselämästä ja seksistä, hän rikkoo avioliiton ja se on avioeron peruste.
- obs!
Jos minä olisin sinä niin antaisin hänelle monoa.
Ansaitset paremman.- Vastaus...........,,,,
>>Ansaitset paremman.
Vastaus...........,,,, kirjoitti:
>>Ansaitset paremman.
>>Varsinainen asiantuntija muutaman rivin jälkeen ,-)
Mitä mieltä olet vanhimmista, jotka eivät ole olleet sekuntiakaan naimisissa, ja neuvovat seurakuntalaisia, jotka ovat olleet kenties kymmeniä vuosia aviossa? Onko heillä todellisuudessa minkäänlaista pohjaa neuvoa aviopareja liitoissaan?
- Vastaus...........
>>Kysymykseni on, mitä tarkoittaa että mies on perheen päänä vastuussa perheen asioista enemmän kuin vaimo, joka yhtälailla käy töissä ja hoitaa perheen asioita?
>>sillä mies on jumalan edessä vastuussa perheestään, jota sinä taas et ole.
Onko ymmärrettävä niin, että naisella ei ole perheensä suhteen minkäänlaista vastuuta? Kaikki vastuu on miehellä?
>>Jos mies ei huolehdi perheestään ja kannna siitä vastuuta, niin mies saa rangaistuksen harmagedonissa.
Ai jaa, no sitten. Ei kait siinä sitten sen ihmeempiä perusteluja kaivatakaan.
Katsahdahan kalenteriisi, tarkista vuosi ja herää todellisuuteen.
- Obs!
Näin se toimii. Jumala on nr. 1 Jeesus nr.2 Mies nr.3 Poikalapsi nr.4 Nainen nr.5 Tyttölapsi nr.6. Eläimet ja ötökät ovat seiskoja. Mies päättää ja tietää. Nainen vaietkoon. Näin se vaan toimii uskotopiireissä ja vähän muuallakin, valitettavasti.
- häpeä vaimo
Molemmat puolisot ovat vastuussa perheen toimeentulosta ja hyvinvoinnista. Älä vaan tee sitä virhettä, että jättäsit paremminpalkatun työsi ja ryhtysit miehesi ja yhteiskunnan loiseksi. Mies on perheen pää ja hänen mielipidetään ja päätöksiä sinun tulee vaimona noudattaa. Et varmaan hyväksysi ajatusta, että miehesi jättäsi työnsä ja ryhtysi elämään sinun kustanuksella loisena. Pyhästä raamatusta löydät myös vastauksen ongelmiisi.
- Vastuutonko
Onkohan nyt pysytty itse asiassa. Pyydän lukemaan ensimmäisen viestini uudelleen. En ole JT. Pitääkö minun mielestäsi sitoutua noudattamaan puolison uskonnon sääntöjä vaikka en itse ko. uskontoa harjoita? Tämähän pakottaa minut kieltämään oman itseni ja ajatteluni. Elämäni ei ole silloin elämisen arvoista eikä uskonvapauttani kunnioiteta millään tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522