Päätin laihtua ja kiinnittää huomiota syömisiini elämäni ensimmäistä kertaa tämän vuoden alussa.
Kilot ovatkin karisseet todella mukavasti melko vähällä vaivalla, mutta vaatteet tuottavat ongelmaa! Tammikuun alussa kiristäneet housut tippuvat päältä, mutta uusiakaan ei viitsisi ostaa, kun ihannepainoon on vielä matkaa. Tälläkin hetkellä on päällä tammialeista ostetut (ehkä viisi kertaa käytetyt) housut, jotka ovat liian isot.
Miten olette ratkaisseet ongelman? Shoppailuhimoni sentään saan tyydytettyä käymällä sovittelemassa vaatteita kopissa ja jättämällä ne kauppaan, mutta jotain pitäisi pistää päälle päivittäin. Onnekseni olen säästänyt joitakin housuja ja hameita vuosien varrelta, mutta en kuitenkaan niitä kaikkein pienimpiä kokoja. Kohta myös kaikki nämä entiset pienet housut ovat liian isoja. Mitä tehdä?
Laihtumisen ilo, mutta liian suuret vaatteet
10
3377
Vastaukset
- pikkuhousunsuoja
Osta sellaiset verrarit joissa on vyötäröllä naru. Toimii kuin junan vessa ja käy jokapaikassa.
- Tai pese
liian kuumassa..puuvilla ainaskin kutistuu!
- Kilonen
Minä ainakin menisin persettä nakaten vaateostoksille, olisin sen ansainnut! Ehkä ei kannata ostaa tässä vaiheessa ihan niitä kalleimpia merkkivaatteita, mutta varmaan löytyy halvempaakin versiota. Toki voit ottaa saumoista sisään, ainakin jotakin vaatteita. Oi kumpa olisin jo tuossa vaiheessa....
- itsesi sis
Kilonen kirjoitti:
Minä ainakin menisin persettä nakaten vaateostoksille, olisin sen ansainnut! Ehkä ei kannata ostaa tässä vaiheessa ihan niitä kalleimpia merkkivaatteita, mutta varmaan löytyy halvempaakin versiota. Toki voit ottaa saumoista sisään, ainakin jotakin vaatteita. Oi kumpa olisin jo tuossa vaiheessa....
joo näin on siskot, nyt kutisteluvaiheessa ostan vielä ihan hyvällä innolla 40 eken farkut lindeksiltä, jos vielä saan kadotettua kymmenen kiloa lisää palkitsen itseni... en pizzalla... vaan hyvillä laadukkailla farkuilla.
- uudistuneeseen olemukseen
sama on harmituksen aihe, toisaalta isot vaatteet ovat todiste siitä, että on saavuttanut jotain. kalliiksihan se tulee jatkuvasti ostaa uutta, on kuitenkin kiva saada jotain uutta uudistuneen olemuksen kunniaksi. painon putoaminen on niin suuri ilo, että olen kyllä ostanut uusia vaatteita, esim uudet farkut voivat olla stretchit, itse osti kooltaan hiukan knaftit ja nyt ovat mukavat päällä. oletan housujen olevan vielä ainakin kaksi tai kolme kuukautta sopivat käytettäväksi. vuoden alusta on pudonnut jo kymmenisen kiloa ja jumppa on vienyt vyötäröltä jo kohta 20cm. joskus olen kutistanut farkut kuivausrummussa ja hyvät tuli.
- nilkallinen
niin ja vedän vyötä kireämmälle. Olen ostanut hyvin vähän mitään uusia vaatteita vaikka painoa pudonnut 30kg, ostan sitten kunnolla kun olen päässyt tavoitteeseeni. Muutamalla parilla uusia farkkuja ja puoli tusinaa uusia puseroita on kyllä tullut hankittua...niin ja yhdet "paremmat vaatteet".
- vanhoille käyttöä
nilkallinen kirjoitti:
niin ja vedän vyötä kireämmälle. Olen ostanut hyvin vähän mitään uusia vaatteita vaikka painoa pudonnut 30kg, ostan sitten kunnolla kun olen päässyt tavoitteeseeni. Muutamalla parilla uusia farkkuja ja puoli tusinaa uusia puseroita on kyllä tullut hankittua...niin ja yhdet "paremmat vaatteet".
Käytin aluksi vanhoja. Oli mukava, kun pitkästä aikaa vaatteet eivät kiristäneet. Olin säästänyt käyttökelpoisia pieneksi jääneitä vaatteita, joista myös löytyi jotain ja ostin vähän uuttakin. Kun pääsin tavoitteeseen, tilasin ajan pukeutumisneuvvojalle ja hankin kerralla kaiken tarpeellisen. Tuli aivan uusi, nuorekkaampi tyyli. Vaatteista tuli kokonaisuus, voi yhdistellä ja on toiminut hyvin. Tämä oli yksi -30 kg palkinnoista.
- qwrqwrqwgt
pari vuotta sitten kolmet saksan matkalla ostetut hienot, khakin väriset farkut, jotka olivat laihdutuskuurin jälkeen aivan liian suurikokoisia minulle.
Pesin ne kaksi kertaa 90 asteessa ja melkoisesti housut siitä pienenivätkin vaikka hieman "rakenne" kärsi...
Tarina jatkuu siten, että laihduin lisää enkä saanut em. housuja enää pienennettyä kuumapesulla joten nykyään ne ovat kesämökki- ja remonttihousuina. - ratkaisusta, mutta..
..Itse olen ainakin hyvällä omatunnolla ostanut kuukausittain taas yhtä kokoa pienemmät housut.:) Ahdistaa liian isoiksi jääneiden käyttäminenkin; minä olen pienempi ja en hitto soikoon piilota sitä pussittavien vaatteiden alle :)
Oikean kokoiset ja hyvin istuvat vaatteet tsemppaavat ainakin minua vielä enemmän laihdutuksessani, odotan innolla kesää kun voin mennä ostamaan vielä pienempiä kesävaatteita, ihania hameita ja mekkoja, joita en aiemmin olisi kehdannut käyttää.
Olen myös säästänyt vaatteita laihdutusta edeltäneeltä ajalta. On suorastaan mieltä ylentävää kaivaa ne välillä esiin kaapista ja huomata todella konkreettisella tavalla, miten on edistynyt :)- kärvistelyä
No näin on! Tästähän pitää olla ylpeä! Viikonloppuna on isot bileet tiedossa ja päätin, että niihin en kyllä mene missään retkuissa, vaan ostan uudet farkut (vaikkapa sitten Henkka-laatua), jotka on sopivat!
Vielä en ole kokeillut pesukoneessa pienennystä, kun kaikki vaatteet on jotain tekokuitu-puuvilla-sekoitetta, ja lopputuloksesta ei voi olla ihan varma. Tosin käyttämättä ne vaatteet muutenkin saattaisi jäädä, joten parempi kai vaan kokeilla!
Kiitos vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839