Rovaniemen asuinalueet

ToRovaniemi

Mitkä alueet Rovaniemellä on ns. hyvää asuinaluetta. Netistä olen katsellut asuntoja ja Korkalonvaaralla noita luukkuja on aika paljon myynnissä. Rovaniemi on entuudestaan aivan tuntematon, joten hakusessa on lapsiystävällinen ja rauhallinen asuinalue.

Vuokra-asuinalueet eivät kiinnosta...

28

13436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas

muuta syväsenvaaraan se on lapsi ystävällinen paikka.

• ToRovaniemi

...alueita tuli katsottua, mutta näytti olevan pääasiassa ASO asuntoja tarjolla. ..no, eipä tässä ole kiirettä, katsellaan.

• mun mielipide..

itse olen asunut ounasmetsässä, ounasrinteellä, nivavaarassa ja tällä hetkellä keskustassa. Omasta mielestä kaikkein rauhallisinta on ollut keskustan asunnoissa. Ounasrinnettä en suosittele kellekkään. Tietysti nivavaara ja syväsenvaara on hyviä lapsiperhealueita.

• missään

Ounasrinteellä ole asunu, jos pidät sitä pientä kerrostalokeskittymää koko Ounasrinteenä - tai sitte et ole kyllä kulkenu ku kotoas kaupunkiin ja takas. Hiukan voisin yleissivistää sua ja kertoa, että se Saaruantie-Vaaranlaita alue on vajaa 1/10-osa koko Ounasrinteestä.. mutta yleistäminenhän kannattaa...

• Rovaniemeläinen

- Viirinkangas
      - Saarenkylä
      - Nivavaara
      - Vennivaara

• mieroi

Korkalonvaara Ounasrinne kaikki tietää minkä takia.

Saarenkylä ja Pöykkölä Vennivaara muuten ok, mutta linkkarisysteemit ei päde eli 2 autoa täytyy perheellisellä olla ja miettiä vielä miten muksut saa kuljetettua kouluun ja harrastuksiin.

Itse kallistun Rantsun ja Keskustan ja Ounasvaaran puolelle.

• ToRovaniemi
        mieroi kirjoitti:

Korkalonvaara Ounasrinne kaikki tietää minkä takia.

Saarenkylä ja Pöykkölä Vennivaara muuten ok, mutta linkkarisysteemit ei päde eli 2 autoa täytyy perheellisellä olla ja miettiä vielä miten muksut saa kuljetettua kouluun ja harrastuksiin.

Itse kallistun Rantsun ja Keskustan ja Ounasvaaran puolelle.

...Ounasvaara, mikä tuon alueen nimi on kartalla, kun löydän vain Ounasrinteen ja -metsän.

Rovaniemelläkään ei varmaan poliisi salli kelkkailua keskustassa, eli alueelle on vielä plussaa, jos pääsee kelkalla pihasta helposti joelle/reitille.

• waagner77

eiköhän se ole niin, että kaikilla asuinalueilla on niitä ns. hyviä ja huonoja alueita/paikkoja. about kymmenen vuotta sitten pystyi hyvinkin yleistämään esim. ounasrinteen kamalaksi asuinalueeksi, mutta ei nykypäivänä.

• on!

kaupungin parasta aluetta!!
        pääsee kelkalla joka suuntaan ja rauhallista aina! ei yhen yhtä kerrostaloa ja bussikin kyllä kulkee, ei yö myöhään mutta kuiten.
        täältä en muuttaisi ikänä pois!

• lekazo

Ei se kyl viel tänäkään päivänä mikään malibu ole! Ounasrinnettä on helppo verrata ROPS:iin suurin osa ulkomaalaisia ja lopuista ei ole mihinkään. Mannet ja spurgut siel majailee. Lapsiperheelle en suosittele todellakaan!!!!!!!!!!

• lekazo
        on! kirjoitti:

kaupungin parasta aluetta!!
        pääsee kelkalla joka suuntaan ja rauhallista aina! ei yhen yhtä kerrostaloa ja bussikin kyllä kulkee, ei yö myöhään mutta kuiten.
        täältä en muuttaisi ikänä pois!

Muuten hieno paikka mut venemiehentien päässä asuu yks pikkuhitleri joka pilaa koko alueen maineen. Pöykkölän oma pikku sheriffi...

• roi 68
        lekazo kirjoitti:

Muuten hieno paikka mut venemiehentien päässä asuu yks pikkuhitleri joka pilaa koko alueen maineen. Pöykkölän oma pikku sheriffi...

Se pikkuhitleri on vaan patukan puutteessa. Ei muuta kuin panet sitä perseeseen oikein kunnolla, niin jo vain alakaa asettua äijän luonto. Vai onko se naispuolinen otus? Jos on, sama keino pätee, mutta pane sitä sinne toiseen paikkaan.

• Valdemari
        lekazo kirjoitti:

Ei se kyl viel tänäkään päivänä mikään malibu ole! Ounasrinnettä on helppo verrata ROPS:iin suurin osa ulkomaalaisia ja lopuista ei ole mihinkään. Mannet ja spurgut siel majailee. Lapsiperheelle en suosittele todellakaan!!!!!!!!!!

Tota, Ounasrinne on JUST HYVÄ MESTA! Pidetty monet bileet, eikä kukaan oo valittanu! Just asiallinen meno: rentoo! Oon ite Stadista muuttanut Rolloon, ja tääl on ehkä siistein asua. Stadis sai aina naapureilta varotuksii, mut ehei täällä! ET RINTEELLE KAIKKI VAAN KETKÄ DIGGAA BILETTÄÄ! Meil on jamit joka ma-su! ;D

• Anonyymi
        roi 68 kirjoitti:

Se pikkuhitleri on vaan patukan puutteessa. Ei muuta kuin panet sitä perseeseen oikein kunnolla, niin jo vain alakaa asettua äijän luonto. Vai onko se naispuolinen otus? Jos on, sama keino pätee, mutta pane sitä sinne toiseen paikkaan.

SOPIMATON!

• etelästä Lappiin

Millainen alue on Lapinrinne? Lapsiperheemme muuttaa sinne näinä päivinä.

Ostimme talon. Odotamme muuttoa innolla.

Miten ammattikoulu vaikuttaa seudun elämään? Järjestetäänkö siellä joskus tapahtumia, kuten kursseja, meille tavallisille ihmisille? Kiinteistöhän on suuri.

• hyvin viiihtyvä

Ounasrinnettä mollataan! Olen asunut täällä lähes 20 v. eikä valittamista. Lapsilla päiväkodit ja koulu lähellä, kauppa ja kirjasto löytyy, myöskin hyvät ulkoilumahdollisuudet. Olen työssä käyvä niin kuin moni muukin täällä asuva! Itse asuin myös keskustassa jonkin aikaa, en viihtynyt. Ei kannata kuunnella mielipiteitä ihmisiltä, jotka eivät ole täällä itse asuneet, myös täällä viihtyviä löytyy paljon!

• keskustelu

Kovastipa täällä kommentoidaan kolme vuotta vanhoihin viesteihin.

• etelästä Lappiin

Mielenkiintoinen keskustelu kolmen (3) vuoden takaa! Mikä on muuttunut, eipä välttämättä mikään... Tässä on yhä ajankohtaista tietoa.

Ymmärrän nimimerkin "hyvin viihtyvä" viestin: Ounasrinne on varmasti monella mittarilla mitattuna hyvä asuinpaikka. Itse löydän heti kolme syytä: hyvät bussiyhteydet, laaja ja monipuolinen Ounasvaara on vieressä (harrastan esim. hiihtoa ja lenkkeilyä) ja alueella on paljon lapsia, joista oma lapseni saisi hyviä kavereita.

Ja pidän muuten siitäkin, että siellä asuu ulkomailta muuttaneita. Pidän kansainvälisyydestä, se kuuluu kaupunkiin! Siitäpä tulikin mieleeni, että missä maahanmuuttajat kokoontuvat Rovaniemellä? Onko heillä jokin viikottainen tapaaminen, jonne alkuasukkaatkin ovat tervetulleita? Voisin joskus piipahtaa sellaisessa juttelemassa ja tutustumassa.

Katselimme asuntoa myös Ounasrinteeltä, mutta kyseinen huoneisto ei sytyttänyt. Ounasrinne on kiinnnostava, vaikkakin melko betoninen, ohikulkutieltä tarkasteltuna.

• Mettisiili
        etelästä Lappiin kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu kolmen (3) vuoden takaa! Mikä on muuttunut, eipä välttämättä mikään... Tässä on yhä ajankohtaista tietoa.

Ymmärrän nimimerkin "hyvin viihtyvä" viestin: Ounasrinne on varmasti monella mittarilla mitattuna hyvä asuinpaikka. Itse löydän heti kolme syytä: hyvät bussiyhteydet, laaja ja monipuolinen Ounasvaara on vieressä (harrastan esim. hiihtoa ja lenkkeilyä) ja alueella on paljon lapsia, joista oma lapseni saisi hyviä kavereita.

Ja pidän muuten siitäkin, että siellä asuu ulkomailta muuttaneita. Pidän kansainvälisyydestä, se kuuluu kaupunkiin! Siitäpä tulikin mieleeni, että missä maahanmuuttajat kokoontuvat Rovaniemellä? Onko heillä jokin viikottainen tapaaminen, jonne alkuasukkaatkin ovat tervetulleita? Voisin joskus piipahtaa sellaisessa juttelemassa ja tutustumassa.

Katselimme asuntoa myös Ounasrinteeltä, mutta kyseinen huoneisto ei sytyttänyt. Ounasrinne on kiinnnostava, vaikkakin melko betoninen, ohikulkutieltä tarkasteltuna.

Millaista aluetta on Korkalovaaran vieressä oleva Länsikangas?

• Hyviä huoria siellä.
        Mettisiili kirjoitti:

Millaista aluetta on Korkalovaaran vieressä oleva Länsikangas?

Puliukkojen ja akkojen paratiisi, rauhaton alue jossa eletään omilla säännöillä. Älkää pilatko elämäänne muuttamalla sinne...

• Tyytyväinen 2
        Hyviä huoria siellä. kirjoitti:

Puliukkojen ja akkojen paratiisi, rauhaton alue jossa eletään omilla säännöillä. Älkää pilatko elämäänne muuttamalla sinne...

Asun itse länsikankaalla ei todellakaan ole valittamista. Jokaisella alueella on ne huono ja hyvät paikat.

• huh, hah, hei

Lainaanrantaan ei ainakaan. Siellä saa ihan uuden identiteetin. Tanskanpunaiset?

• senssi7

Vennivaara Pöykkölä Saarenkylä.

• Vennivaara on ruma

Vennivaara? Sieltähän on pitkänpuoleinen matka keskustaan, aina pitää istua autoon. Vaikka tietysti polkupyörälläkin pääsisi, mutta kukapa pyöräilee Vennivaarasta, kun henkilöautoja on pihassa useita.

Saarenkylää vaivaa sama ongelma. Pitkä etäisyys keskustaan.

Ja ainakin Vennivaara on mielestäni tylsän näköistä seutua. Siellä on vain uusia taloja, joiden pihat pysyvät pitkään keskeneräisen näköisinä. Liian avonaista. Se suloinen vanha asutus puuttuu, jota on esimerkiksi Lapinrinteellä.

• halituli jallaa

Lohinivassa ja Tolosessa on liiankin rauhallista, Meltauksessa on kuulemma kyttääjiä, Muurola on kaamea ghetto ja Vanttauksella joutuu johonkin hirviporukkaan tai sitten häädetään pois, Ylikylässä ei ole enää kaljakapakkia (?) ja keskusta lähiöineen on yhtä reindeer spottingia; ovetkin kuulemma pidettävä lukossa yötä päivää.

Ei nyt tässä tule mieleen yhtään todella hyvää asuinkohdetta. Parempi vain pysyä etelässä tai sitten luikaista saman tien Utsjoelle, siellä voi kuitenkin pyytää Tenosta lohta!

• pidä huolta itsestäs

Suoraan vain Utsjoelle. Meltauksen kyttääjät ovat jo kaupungin keskustassa.

• dsgdas

Ois tarkoitus muuttaa lapsiperhe 2 koiraa Rovaniemelle. Lapset kouluikäisiä. Arvostamme: miel alue jossa pääsee koirien kanssa metsään/järvelle/joelle (irti), rauhallisuutta ja tasapainosta naapuristoa sekä paljon lapsiperheitä ja puistoja tai leikkipaikkoja lapsille. Emme arvosta: liian tiivistä rakentamista, ei puistoja, epämääräistä asukaskuntaa tai narkkareita, syrjäytyneitä perheitä, levottomuutta

Alueet jossa asuu paljon opiskelijoita on ok. Ratsussa on paljon opiskelijoita ja olen kuulllut alueen olevan rauhallinen, mut ehkä en kaipaisi niin tiivistä rakentamista mitä siellä on luonnollisesti.

• miljonääri__

SYVÄSENVAARAAN! Lapsuus tuli joskus sielä vietettyä ja täältä maailmalta muuttaisin perheen kans takaisin jos mahdollista olisi. Rauhallinen ja kaunis paikka, virikkeitä luonnon muodossa suoraan takapihalla, eikä ole ruuhkaa poluilla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe