"VARASTOTYÖNTEKIJÖITÄ
Työ on siistiä varastotyötä johon sisältyy mm. saapuvien lähetysten tarkistus, hyllytys, vienti- ja/tai kotimaantilausten keräily, pakkaaminen ja lähettäminen. "
Minulla ei ole aiempaa työkokemusta. Paljonko olisi järkevä palkkatoivomus?
Kiitos vastauksista.
Varastotyöntekijän palkka?
25
8589
Vastaukset
- ja palkkaus
Riippuu vähän yrityksestä ja alasta. Mikäli kuuluu kaupan alaan ja noudattaa tessiä, sekä sen mukaisia palkkataulukoita, on aloituspalkka siinä 1470 euroa/kk
- renkipojan poika
Tiedättekö miksi peruspalkka on pieni verrattuna sitten siihen mitä todellisuudessa saa. >No sehän johtuu siitä että työn antajat laskee peruspalkan mukaan ylityö ja sunnuntai lisät samoin sairaspäivän hinta eräillä aloilla työajanlyhennysrahakin lasketaan peruspalkan mukaaan. Aikamoiset säästöt siis työn antajalle.
- -------
1400/kk on kohtuullinen.oli itsellä tuntiliksa 8.75 viime vuonna,parempaa tuosta et saa jos/kun ei trukkihommia,ilta/vikonloppuvuoroja.
- tiedäthän
on ihmeen pieni palkka tähän työhön
- tiedäthän
keräilijät saavat 1700/kk, varastotyönjohtajat - 2140/kk meidän yrityksessämme
- tuo 1400 on
Meillä 9.11e/tunti ilman lisiä (lisiä ei tule kuin sunnuntaista) ja hommaan kuuluu varastopäällikön, varastomiehen, keräilijän, kuljettajan ja kaikki helvetin reklamoinnit ym paskat. ja yks mies tekee kaiken.
palkka on tes ja taulukoitten mukaan mennään myös ikälisien ym suhteen eli palkankorotusta ei saa.
tervetuloa alalle. vttu - Harri P.
tuo 1400 on kirjoitti:
Meillä 9.11e/tunti ilman lisiä (lisiä ei tule kuin sunnuntaista) ja hommaan kuuluu varastopäällikön, varastomiehen, keräilijän, kuljettajan ja kaikki helvetin reklamoinnit ym paskat. ja yks mies tekee kaiken.
palkka on tes ja taulukoitten mukaan mennään myös ikälisien ym suhteen eli palkankorotusta ei saa.
tervetuloa alalle. vttuUnohda noi tavalliset pikku varastot. Noissa on palkat aivan surkeat ja saat hikoilla perse märkänä 8h ja käteen jää tonni. Samoja varastohommia löytyy myös isoilta varastoilta Keskolta/Inexiltä yms. Palkka on kutakuinkin sama yli 9e/h alussa ja iltalisät koska yleensä 2-vuorotyötä. .Siihen vielä suoritelisät joka palkkaan n.300e puhtaana. Kovat keräilijät tienaa vielä enemmän. Yleensä myös näillä isoilla firmoilla on myös paremmat henkilökunta edut. Mm. halpa työpaikkaruokala, kuntosali, virkistysmatkoja, virheellisiä tuotteita (esim. paketin kulma auki tms) saa kotiin, Kesko kortilla Anttiloista -10% alennus tavarasta ku tavarasta. Itse tienaan reippaasti yli 2000e bruttona Keskolla, toki vuosia on tullut jo paljon, mutta nuoret kaverit tekee kovaa tiliä meillä, vaikka talossa alle vuoden.
- Veikko Varastomies
Palkka huitelee siinä 8.XX-9.XX€/h Tuntumassa. Alhaisin, jota itse olen saanut oli n.8.5€/h.
- -ose-
Onko esimerkiksi keskon varastolle mahdollista päästä alle 18 vuotias töihin?
- karseeta
joo just tuli tili 3 vuorotyö Inexin tytäryhtiös netto 1100 egee tossa mukana pyhälisät ilta/yölisät kaikki paska!veroprossa 24 Oikia kultakaivos prkl.......
- Entinen inexrotta
karseeta kirjoitti:
joo just tuli tili 3 vuorotyö Inexin tytäryhtiös netto 1100 egee tossa mukana pyhälisät ilta/yölisät kaikki paska!veroprossa 24 Oikia kultakaivos prkl.......
Inex maksaa oikeasti ihan hyvin, verrattuna siihen, että sitä työtä voisi oikeasti koulutettu simpanssikin tehdä. Olin 6 kk siellä hommissa ja vikat kuukaudet palkka oli n. 2000 euroa bruttona. Yhdessä kuussa painoin muutaman ylimääräisen vuoron ja palkka noin 2500 euroa. Yövuorolaiset saavat normaalivuoroista ton 2500 euroa palttiarallaa.
- varasto-veikko
PK-firmassa varastohommissa; keräystä, trukilla ajoa, lähetystä, vastaanottoa yms. sekalaista duunia. Ei ylitöitä eikä mitään lisiä, koska hommaa tehdään 8h päivässä ns. arkiaikana. Duuni välillä hikistä mutta ei mitenkään yliraskasta. Yksityinen firma, joten saan varmaan paremmin kuin tes:iin nojaavat työnantajat antavat. Tulospalkkio vaihtelee vähäsen mutta keskiansio 1850-1900€ brutto. Kokemusta tältä alalta 1 vuosi - olen muita duuneja tehnyt kylläkin aikaisemmin. En voi valittaa mutta pyydän kyllä lisää liksaa..
- veikko_taas
Niin siitä pyynnöstä. Jos firma nojaa siihen tessiin, et voi juuri pyytää mitään - ota tai jätä.
Mutta jos lafka maksaa palkkaa omien sopimusten perusteella, pyydä vaikkapa 1800€. Jos se ei käy, niin kyllä ne kertovat missä mennään. Missään nimessä se ei ole liikaa pyydetty palkkatoivomuksena ellei firma ole todella pihi/likviditeettiongelmainen.
Eli kannattaa pyytää vähän enemmän mitä realistisesti ajattelisit ko. työstä saavasi. Voi olla että vaikutat sen verran hyvältä työntekijältä että menee läpi. Tosin se kokemattomuus ei ole hyvä.
Kun tällä alalla kokemattomien palkat ovat sen 1400-1600€ normaalisti (näköjään), niin ainahan voit tinkiä siitä palkkatoivomuksestasi neuvotteluissa vähän alaspäin jos siltä vaikuttaa että se on heille ongelma.
Jos sulla ei ole _mitään_ työkokemusta, voi olla että on parasta pyytää vähän vähemmän. - mä...
.......
- juoppulis
mä... kirjoitti:
.......
Ittellä varastonhoitajana alkoi n.2050e kuussa ja nousee vuosittain
- tekijä85
juoppulis kirjoitti:
Ittellä varastonhoitajana alkoi n.2050e kuussa ja nousee vuosittain
Itsellä peruspalkka 2400e/kk, työkokemusta 8v. Vuoden nettopalkka 30 000eur, kolmivuorotyö, ei ylitöitä.
- mikkonen6661
mä... kirjoitti:
.......
Itse teen joskus keräilyhommia ilman vapaita, tulee ylityökorvauksia jne, voi saada helposti yli 5000€/kk. Paras tähän mennessä 7000 ja risat mutta eipä ollut vapaata juurikaan ja ylipitkiä päiviä.
- ...
mikkonen6661 kirjoitti:
Itse teen joskus keräilyhommia ilman vapaita, tulee ylityökorvauksia jne, voi saada helposti yli 5000€/kk. Paras tähän mennessä 7000 ja risat mutta eipä ollut vapaata juurikaan ja ylipitkiä päiviä.
...se on omasta mielestä aina mielenkiintoista lukea, kun eräät kirjoittaa että tarvii tehdä esim 6-7 pv viikossa ja vielä 10-12 h päiviä saadakseen viiden tai yli viiden tonnin tilejä, puhumattakaan siitä että kyseinen homma on yleensä jatkuvaa fyysistä puurtamista ja kelloon tuijottamista. Pakko nostaa hattua niille, jotka siihen vuodesta toiseen pystyy, ja että on olemassa jotain muutakin elämää sen puurtamisen ulkopuolella. Itestä siihen ei olisi.
"rento sisätyö myynnin toiminnoissa" - meizi83
... kirjoitti:
...se on omasta mielestä aina mielenkiintoista lukea, kun eräät kirjoittaa että tarvii tehdä esim 6-7 pv viikossa ja vielä 10-12 h päiviä saadakseen viiden tai yli viiden tonnin tilejä, puhumattakaan siitä että kyseinen homma on yleensä jatkuvaa fyysistä puurtamista ja kelloon tuijottamista. Pakko nostaa hattua niille, jotka siihen vuodesta toiseen pystyy, ja että on olemassa jotain muutakin elämää sen puurtamisen ulkopuolella. Itestä siihen ei olisi.
"rento sisätyö myynnin toiminnoissa"Tärkempää onkin katsoa vuosituloja, mielellään vielä vuoden nettotuloja. Monella on hyviä kuukausia liksakuiteissaan.
Sitten, kun kysytään - paljonko tienaat? Vastaus on useimmiten sen parhaimman kuukauden mukaan.
Minun mielestäni kuuluisi aikuisen ihmisen (sanotaan iältään 35 v) saavan nettona 40 000e/vuosi. Sitten liksa-asiat on kohdallaan, ei tarvi miettiä koko aika mitä ostaa. - mikkonen6661
... kirjoitti:
"rento sisätyö myynnin toiminnoissa"No tietenkään en tee enkä voi tehdä noita kuukausia ilman vapaapäiviä, se olisi jo hermojen kannalta todella rasittavaa. Normikuukausi on 3000 euroo ja pari kuukautta vuodessa menee yli 7000€, vuosiansio siten ollen jossain 50.000-55.000.
En ole robotti, pakkohan sitä vapaa-aikaakin on jäädä. - jukkis30+
meizi83 kirjoitti:
Tärkempää onkin katsoa vuosituloja, mielellään vielä vuoden nettotuloja. Monella on hyviä kuukausia liksakuiteissaan.
Sitten, kun kysytään - paljonko tienaat? Vastaus on useimmiten sen parhaimman kuukauden mukaan.
Minun mielestäni kuuluisi aikuisen ihmisen (sanotaan iältään 35 v) saavan nettona 40 000e/vuosi. Sitten liksa-asiat on kohdallaan, ei tarvi miettiä koko aika mitä ostaa.Mitä tarkoittaa "aikuin miehen kuuluisi"? On monia aloja joissa palkkakehitys tyssää tupoihin ja indeksikorotuksiin ja liiton korotuksiin kun tiety taso saavutetaan, varsikin jos on tessin mukainen liksa. 40k€ netto on jo selvästi yli keskivertopalkan Suomessa, ei ole mahdollista että jokainen 35 mies tienaisi noin.
JOS tienaisi, se tarkoittaisi suurempaa inflaatiota koska silloin huonostikoulutetuillakin aloilla palkat olisivat niin suuret että kaiken pitäisi maksaa enemmän kuluttajille.
Ihan tiedoksi että keskipalkka vakituisille kuukausipalkkaisille ykrityisellä/valtion sektoreilla(ei siis edes kuntia laskettu alentavasti mukaan, eikä osa-aikaisia), on n. 2900-2950€ brutto. = n. 37.000€/vuosi eikä puhuta netosta.
On myös oletettavaa että keskipalkkaa nostaa korkea-palkkaiset ihmiset ja kyse on koko ikäskaalasta. Siten 35v mies on vielä alle puolessa välissä työuraansa(jos nyt ajatellaan että se on 20-25v -> 60-65v) eikä keskiverto 35v mies pääse edes keskivertotilastoissa tuohon 2950 euroon. Se palkka on ehkä n. 40-vuotiaan miehen keskipalkka. 40.000 euroa netto on sellainen palkka johon ei edes miehistä pääse kuin ehkä 10-20%, ja tämäkin painottuu vanhempaan, kokeneeseen ikäjakaumaan. Toki on poikkeuksia mutta kyse onkin tilastoista.
Joten puhut vain omasta arvomaailmastasi palkkojen nähden. Et todellisuudesta. - ...*
meizi83 kirjoitti:
Tärkempää onkin katsoa vuosituloja, mielellään vielä vuoden nettotuloja. Monella on hyviä kuukausia liksakuiteissaan.
Minun mielestäni kuuluisi aikuisen ihmisen (sanotaan iältään 35 v) saavan nettona 40 000e/vuosi. Sitten liksa-asiat on kohdallaan, ei tarvi miettiä koko aika mitä ostaa....eli 40.000 vuosineton saadakseen, pitäisi "aikuisen" tehdä yli 60.000 bruttotiliä vuodessa (ilman verottomia korvauksia), joka on about viistonnia kuukautta kohden, ja siis pari tonnia yli suomalaisten keskiansion.
Olen alle kolmekymppinen, saan yli tuon ja jää kyllä jemmaan mukavasti, vaikka on asunto/auto lainat päällä. - 634534
...* kirjoitti:
...eli 40.000 vuosineton saadakseen, pitäisi "aikuisen" tehdä yli 60.000 bruttotiliä vuodessa (ilman verottomia korvauksia), joka on about viistonnia kuukautta kohden, ja siis pari tonnia yli suomalaisten keskiansion.
Olen alle kolmekymppinen, saan yli tuon ja jää kyllä jemmaan mukavasti, vaikka on asunto/auto lainat päällä.Olet ns. hyväpalkkainen koska n. 10% suomalaisista tienaa yli 4500€ brutto /kk. Palkkahan ei kerro kaikkea, kyllä palkan eteen pitää tehdä töitäkin tai kouluttautua hyvin ja saada vielä hyvä työnantaja.
Meillä on duunissa myyntiedustajia(b2b) jotka tienaavat 5000-8000€/kk ihan opistotason koulutuksella, toisaalta on miehiä/naisia joilla on samantasonen koulutus mutta tekevät "vähemmän tuottavaa työtä" eli palkat 2000-4000€/kk, riippuen kokemuksesta.
Pointti onkin se että jokainen näkee itse oman tulorajansa, mikä on hyvä ja mikä ei - lähinnä sen mukaan miten on menoja kerryttänyt. Asuntolaina ja auto ovat sellaisia menoja jotka helposti nostavat menoja - ---*
634534 kirjoitti:
Olet ns. hyväpalkkainen koska n. 10% suomalaisista tienaa yli 4500€ brutto /kk. Palkkahan ei kerro kaikkea, kyllä palkan eteen pitää tehdä töitäkin tai kouluttautua hyvin ja saada vielä hyvä työnantaja.
Meillä on duunissa myyntiedustajia(b2b) jotka tienaavat 5000-8000€/kk ihan opistotason koulutuksella, toisaalta on miehiä/naisia joilla on samantasonen koulutus mutta tekevät "vähemmän tuottavaa työtä" eli palkat 2000-4000€/kk, riippuen kokemuksesta.
Pointti onkin se että jokainen näkee itse oman tulorajansa, mikä on hyvä ja mikä ei - lähinnä sen mukaan miten on menoja kerryttänyt. Asuntolaina ja auto ovat sellaisia menoja jotka helposti nostavat menoja...täyttä asiaa - kyllä sen itsekin huomaa, että koko ajan pitäisi yrittää ylläpitää sellaista statusta, joka kestäisi ympäristön luomat automaattiset paineet ja odotukset, mitä ihmiset tietämättään luovat.
Itsellä on se tilanne, että nyt on kolmas vuosi peräkkäin kun vuositulot ovat nousseet kovaa tahtia
( 10.000 euroa / vuosi vrt. edellisvuoteen), eli tyyliin 45-55-65t e/vuosi.
Ja se on pakko tiedostaa, ettei ne vuositulot tästä enää kamalasti kehity, ainakaan samalla logiikalla, joten välillä on hyvä käyttää hankinnoissa jarrua ja pidentää harkinta-aikaa.
Olen myyntityössä ja osin tulospalkkausmallissa, joten onnistumiset näkyvät hyvin kukkarossa sekä lisäksi tulot ovat nousseet kohisten, kun vaihdoin yritystä ja toimialaa.
- ...
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4342884Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys182404Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372215- 1211910
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2491619Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081264Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861230Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511193Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281188Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71125