+30 naisen tyyli

Miesten mieleen?

Millainen tyyli olisi hyvä 30 naiselle. Tuntuu niin typerältä kun varsinkin baareissa viiletetään irtoletissä ja kimaltavissa pikkutopeissa vaikka kroppa ei ole enää 18-19 vuotiaan tasoa. Toisaalta nämä samat naiset tulee sitten arkisin vastaan tuulipuvussa,myssy silmillä ja kumpparit jalassa. Mikä uniformu ne marimekon paidat on yli 30 v naisille. Onko miehen mielestä parempi siisti lyhyt tukka kuin pitkä pörröinen teinipehko? Bisnespukeutuminen vai teinien vaatteet? Kuinka tärkeää se hoikkuus on?

29

7634

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40v

naisena voin sanoa oman tyylini olevan mielialasta ja tilanteesta kiinni.Välillä ne kumpparit,tuulipuku ja myssy silmillä on ihan ok.Toisessa tilanteessa sähäkämpi tyyli paikoillaan.Teineilevät keski-ikäiset eivät näytä hyvältä mutta nuorekas hyvällä maulla höystetty aikuinen nainen on varmaan miesten mieleen..Ja juuri se että on itsensä kanssa sinut, varmistaa sen että voi todellakin pukeutua tilanteen mukaan.Ei ole tarpeen korostaa eikä piilotella itseään.

• nai40+nen

..itsensä kanssa sinut oleva aikuinen nainen pukeutuu juuri niin kuin itsestään hyvältä tuntuu! Tärkeintä on osata kantaa asu tilanteen mukaan. Itse olen pieni kokoinen ja siro rakenteinen, pitkähiuksinen nainen ja kropastani olen aina pitänut huolta kuntoilemalla. Mua luullaan usein paljon ikäistäni nuoremmaksi riippumatta siitä miten olen pukeutunut. Ja kyllä, käytän myös biletoppia baarissa tiukat farkut tai lyhyt hame ja ehdottomasti korkkarit! Esim.konsertissa, teatterissa tms. käydessäni käytän jakku, suorathousut/hame asua. Vaatteeni ovat aina vartalon myötäisiä. Pukeutumistani ovat kehuneet niin naiset kuin miehetkin tyylikkääksi, edustavaksi ja jopa seksikkääksikin! Vuosien myötä olen löytänyt oman tyylini eri tilanteisiin ja tiedän millaisessa asussa näytän hyvältä. Pidän väreistä ja välillä onkin kiva rohkeasti "repäistä"! En välitä mitä muut ajattelevat, koska olen varma itsestäni ja nautin käyttää erilaisia vaatteita, myös niitä seksikkäitä! Koskaan en ole saanut negatiivistä palautetta. Pukeutumistyyliini vaikuttavat myös musiikki ja urheilu. Pidän blues/rock/heavy/metalli- musiikista ja olen innokas penkkiurheilija.
        Mielestäni itsevarmuus, rohkeus ja iloisuus sekä tyylinsä löytäminen tekevät naisesta ikään katsomatta ihailtavan!

• miesmiesmie

Tuskin koskaan osuu kohdalleen.
        Naisten mielestä se sähäkkä on punaiseksi värjätty lyhyeksi klanittu tukka ja puheet kuin satamajätkällä, miesten mielestä jotain muuta.
        Naisen pitää olla olla NAINEN, mieluummin hiljaisen salaperäinen, naisten vaatteissa viihtyvä pitkähiuksinen jne.
        Mikään langan laihuus EI ole plussaa vaikkei ihan laardipakkauskaan.
        Ja mistähän sekin harhaluulo on peräisin että utareet pitäis olla kuin lehmällä ???
        Ei toki vaan koko olemus sen naisen tekee.

• naisista
        miesmiesmie kirjoitti:

Tuskin koskaan osuu kohdalleen.
        Naisten mielestä se sähäkkä on punaiseksi värjätty lyhyeksi klanittu tukka ja puheet kuin satamajätkällä, miesten mielestä jotain muuta.
        Naisen pitää olla olla NAINEN, mieluummin hiljaisen salaperäinen, naisten vaatteissa viihtyvä pitkähiuksinen jne.
        Mikään langan laihuus EI ole plussaa vaikkei ihan laardipakkauskaan.
        Ja mistähän sekin harhaluulo on peräisin että utareet pitäis olla kuin lehmällä ???
        Ei toki vaan koko olemus sen naisen tekee.

kuulostaa tosi hyvältä ja lämmittää mieltä! Oot tosi MIES!

• Tyttis79

olenkin. Sattui sopivasti kysymys, kun olen itse miettinyt kans samaa...eli pientä murroskautta pukkaa mulla vaatetyylissä. Ja tuntuu, ettei kaapista löydy mitään päällepantavaa enää.

Olen huomannu, etten viihdy enää missään kovin vartalonmyötäisessä..siis vartaloa nuolevissa vaatteissa. Jos koko oli ennen s tai m, niin nykyään en edes harkitse sen pienemmän koon ottamista. Ennen saattoi ostaa vaatteen sen pienemmänkin koon mukaan, kun oli kiva että vähän tuli kurvit esiin *hohhoi...*.

Oon ollu aina sellainen, että oon ostanut ns. perusvaatteita ja niihin sitten sopivia asusteita..uusia laukkuja tms. Eli kaapista löytyy yhä ne käyttökelvoiset (eli hyvännäköisenä tähän päivää asti säilyneet) valkoinen villatakki, musta bleiseri, muutamat suorat housut, parit farkut jotka menee kaikkien paitojen kanssa jne. Ja valopilkuiksi sitten vähän värikkäämpää t-paitaa villatakin alle jne. Viihdyn tässä tyylissäni. Nyt viihdyn siinä paremmin kuin nuorempana. Nuorena koin olevani vähän tylsä pukeutuja. En ole oikeastaan koskaan ostanut niitä kaikista trendikkäimpiä vaatteita, koska musta niitä on jotenki hankala käyttää...ne sopivat vain esim. baariin tai johonkin muuhun "rajattuun" ympäristöön. Baarikäyttöön ja juhlakäyttöön olen sit tietty ostanu omat vaatteensa, joita en sit oikeastaan käytä muulloin...ja sieltä löytyy sit sitä trendikkyyttä enemmän (baarivaatteista).

Jotenki tuo vaatteiden "tiukkuus" ja "ei-vartaloa-nuolevuus" on itsellä ajatuksissa tällä hetkellä. Olenkin antanut nuoremmilla sukulaisille kasan vaatteita (heh, en tiedä kelpasivatko), kun vaatteita pitäessä tuli olo, etten vaan pysty enää pitämään noin teinimäisen vartalonmyötäisiä vaatteita..heh et suurinpiirtein liivien rajat näkyy paidan läpi..juu ei taida olla täs iäs enää ihan jees.

Mut kaikkia trendikkäitä kenkiä, laukkuja ja koruja yms. on kiva yhdistää entisiin vaatteisiin. Et sais vähän kuitenkin aina uutta lookkia. Ja silloin tällöin ostaa jonku juuri kuuminta hottia olevan paidan.

Oman säväyksensä tekee se vielä, että olen niin laiska miettimään "Mitkä vaatteet laittaisin tänään", että on kiva, ettei tarvi kauheesti pitää vapaa-ajan vaatteita ja duunivaatteita erikseen. Tosin olen aina ollut vähän bisnestyylin kannattaja. 15-vuotiaana mietin kotona, että liituraitapuvut näyttävät tosi hyviltä...En tietenkään hankkinut tai pitänyt pukua tms :)

Onneks nykyään ei ole erikseen "mummovaatteita" ja teinivaatteita, vaan voi kaupassa kattoa itselleen sopivat farkut tai housut...ja ne voi löytyä näennäisesti sieltä teiniosastoltakin. Vaikka jotkut mustat, kivalla leikkauksella jne. Ja sieltä teinix-osastolta löytyy esim. mustaa villapaitaa siinä missä neonvihreetä harsohörhelö-muotikamaakin.

Ja aikuisen naisen vaateosastolta taas löytyy vaikka minkälaista tiukkaa leoparditoppia jne. Et ei se osastoa aina katso.

Kai se on se oman tyylin löytäminen..missä viihtyy. Ja vaikka vähän samalla vilkaisee ihmisvilinään, ettei ihan pöljältä näytä :)

Niin, väreistä vielä. Kovin imelän vaaleanpunainen tai vaaleansininen ei sytytä mua enää...tulee liian nuori "tyttömäinen" olo....samaten vaikka ponnari päässä tai hiukset letillä.

• Muka punk tai jotain

Idolsien teennäinen päälle liimattu punk-tyyli on minusta se pahin. En vaan yksinkertaisesti tajua moni-värjättyjä hiuksia. Minusta nämä muta-punaiset ja erityisesti musta-vaaleat on jotenkin halvan ja juntin näköisiä. Itse olen lähinnä Filippa K:n ja Marco Polo:n kättäjä. Baariin joku Zaran ja Mangon toppi Dieselin tai Tiger of Swedenin farkkujen kans. Baarissa korkkarit. Arkilookkiin matalat tai tennarit. Päällystakkeihin yritän satsata. Kampaus on luonnollinen,samoin meikkaustyyli. Esimerkiksi värilliset kynsilakat ei iske.

Näitä mietti 30 nainen.

• Järkyttynyt
        Muka punk tai jotain kirjoitti:

Idolsien teennäinen päälle liimattu punk-tyyli on minusta se pahin. En vaan yksinkertaisesti tajua moni-värjättyjä hiuksia. Minusta nämä muta-punaiset ja erityisesti musta-vaaleat on jotenkin halvan ja juntin näköisiä. Itse olen lähinnä Filippa K:n ja Marco Polo:n kättäjä. Baariin joku Zaran ja Mangon toppi Dieselin tai Tiger of Swedenin farkkujen kans. Baarissa korkkarit. Arkilookkiin matalat tai tennarit. Päällystakkeihin yritän satsata. Kampaus on luonnollinen,samoin meikkaustyyli. Esimerkiksi värilliset kynsilakat ei iske.

Näitä mietti 30 nainen.

Käytätsä farkkuja ja korkokenkiä samassa asussa?

*pyörtyy kauhusta*

• Sariella
        Järkyttynyt kirjoitti:

Käytätsä farkkuja ja korkokenkiä samassa asussa?

*pyörtyy kauhusta*

... siinä muka on? Muissa maissahan ei arkena muuta naiset käytäkään. Viikonloppuna joko hame tai todella tyylikkään suorat housut ja vielä hienommat vkl-korkkarit.
        Missä puskassa sä olet oikein kasvanut??

• Täti muttei TÄTI

Sinähän olet vielä nuori ! Olen sinua lähes 20v vanhempi.
        Siis et viihdy enää vartalonmyötäisessä...niin viihtymisestä se onkin kiinni. Mutta musta on ihanaa kun naiset uskaltavat pukeutua kuten itse haluavat !!

Mitä siitä jos joku jämähtää johonkin aikakauteen. Tai toinen uskaltaa pukeutua 40kymppisenäkin vartaloa nuoleviin vaatteisiin. Tai jos pullukkakin haluaa pukeutua seksikkäästi, vartalonmyötäisiin vaatteisiin.

On tosi tylsää, jos tietysstä iässä on pukeuduttava tietyn kaavan mukaan !! Aira Samulin on loistava esimerkki rohkeudesta olla oma itsensä, pukeutumisessa ja muutenkin. Lisää rohkeutta !!!

Kun tulee tarpeeksi ikää, uskaltaa olla oma itsensä. Mielestäni hempeät värit, tietty vaal.pun tai vaal.sin ovat kauniita värejä kaiken ikäisille. Kauniisti hempeä vaal.sininen korostaa myös vanhemman naisen kasvojen väriä ja sinisiä silmiä. Ei välttämättä sovi kaikille, mutta oikealla ihmisellä saa hänet hehkumaan. Tiedän itsekin, että minulle sopii vaal.sininen ja sininen yleensäkin, turkoosi ja punainen myös. Moni on todennut ihan ääneen sen . Vaal.punaista en päälleni pukisi.

Käytän farkkuja paljon, melkotyköistuvia. Käytän myös melko tyköistuvia paitoja. Useimmiten kenkiä, joissa korot. Tuulipuku ja lenkkarit ainoastaan lenkkipolulle tai vapaa-aikaan ulkoiluun. Mekkoja kesäisin tai hameita. Housupuku tiettyyn tilanteisiin. Vaatetus siis tilanteen mukaan.

Ja kun tuolla ihmisvilinässä liikkuu, niin huomaa että kaikenlaista näkee. Olisi kurjaa jos kaikki pukeutuisivat tiettyjen kaavojen, trendien mukaan.
        Ja vielä kurjempaa jos ikä olisi ratkaiseva tekijä. Ennen pystyi sanomaan ulkonäöstä ja pukeutumisesta minkäikäinen ihminen oli. Nykyisin suurin osa pysyy pitkään tosi nuorekkaina. 50-kymppiset ovat nuorekkaita ja upean näköisiä.
        Vanhuksetkin näyttävät nykyisin nuoremmilta kuin samanikäiset ennen. Toisaalta nuoruuden ihannointi on mennyt liian pitkälle.

"Vanhuus on kuin nuoruus - Puku vain on uus" , kirjoitti joku aikanaan, en muista nyt nimeä, mutta oikeassa oli. Ihminen on sisimmässään aina niin nuori kuin miksikä itsensä tuntee.

Suvaitsevaisuutta. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

• Serpico
        Sariella kirjoitti:

... siinä muka on? Muissa maissahan ei arkena muuta naiset käytäkään. Viikonloppuna joko hame tai todella tyylikkään suorat housut ja vielä hienommat vkl-korkkarit.

ollaan aina tyylikkäämpiä kuin Suomessa. Ulkomaa on kiva maa. Ulkomaassa kaikki on aina paremmin. Ulkomaassa on kivaa. Ou jee.

• Järkyttynyt
        Sariella kirjoitti:

Minusta korkokengät farkkujen kanssa on järkyttävän näköistä!

Seuraan tosi paljon muotia, ja farkuthan on SIIS TOSI OUT nyt tällä hetkellä.

Kunpa naiset rakastaisivat itseään, nuo ulkomaalaisetkin farkkujen ja korkokenkien käyttäjät. Siitä mä tässä olen huolestunut.

• Tyttis79
        Muka punk tai jotain kirjoitti:

Näitä mietti 30 nainen.

ja nuorten tyyli on ihan jees...lenkillä ja nuorisolla. En voi tajuta aikuisia ihmisiä, jotka kävelevät tennareissa. Varsinki jos sillä haetaan sitä että jee, näytän nuorekkaammalta jos laitan farkut ja tennarit...no joopa joo.

Marco pololla on aika vanhahtava tyyli...perus purjehdus- ja golffaustyyliä..yök.

Filippa K. menee jo paremmin.

• r a k a s t a n
        Järkyttynyt kirjoitti:

Minusta korkokengät farkkujen kanssa on järkyttävän näköistä!

Seuraan tosi paljon muotia, ja farkuthan on SIIS TOSI OUT nyt tällä hetkellä.

Kunpa naiset rakastaisivat itseään, nuo ulkomaalaisetkin farkkujen ja korkokenkien käyttäjät. Siitä mä tässä olen huolestunut.

itseäni, oon suomalainen nainen ja KÄYTÄN FARKKUJEN KAA KORKKOKENKIÄ yms., KOSKA NE NÄYTTÄVÄT MULLA HYVÄNNÄKÖISILTÄ ovatpa ne sitten muotia tai ei!!! (Farkut on muuten aina muodissa ja niitä on hyvin eri mallisia ja tyylisiä.) Ei kannata huolestua hyvän itsetunnon omaavien naisten puolesta! :)

• Tyttis79
        Täti muttei TÄTI kirjoitti:

Siis et viihdy enää vartalonmyötäisessä...niin viihtymisestä se onkin kiinni. Mutta musta on ihanaa kun naiset uskaltavat pukeutua kuten itse haluavat !!

Mitä siitä jos joku jämähtää johonkin aikakauteen. Tai toinen uskaltaa pukeutua 40kymppisenäkin vartaloa nuoleviin vaatteisiin. Tai jos pullukkakin haluaa pukeutua seksikkäästi, vartalonmyötäisiin vaatteisiin.

On tosi tylsää, jos tietysstä iässä on pukeuduttava tietyn kaavan mukaan !! Aira Samulin on loistava esimerkki rohkeudesta olla oma itsensä, pukeutumisessa ja muutenkin. Lisää rohkeutta !!!

Kun tulee tarpeeksi ikää, uskaltaa olla oma itsensä. Mielestäni hempeät värit, tietty vaal.pun tai vaal.sin ovat kauniita värejä kaiken ikäisille. Kauniisti hempeä vaal.sininen korostaa myös vanhemman naisen kasvojen väriä ja sinisiä silmiä. Ei välttämättä sovi kaikille, mutta oikealla ihmisellä saa hänet hehkumaan. Tiedän itsekin, että minulle sopii vaal.sininen ja sininen yleensäkin, turkoosi ja punainen myös. Moni on todennut ihan ääneen sen . Vaal.punaista en päälleni pukisi.

Käytän farkkuja paljon, melkotyköistuvia. Käytän myös melko tyköistuvia paitoja. Useimmiten kenkiä, joissa korot. Tuulipuku ja lenkkarit ainoastaan lenkkipolulle tai vapaa-aikaan ulkoiluun. Mekkoja kesäisin tai hameita. Housupuku tiettyyn tilanteisiin. Vaatetus siis tilanteen mukaan.

Ja kun tuolla ihmisvilinässä liikkuu, niin huomaa että kaikenlaista näkee. Olisi kurjaa jos kaikki pukeutuisivat tiettyjen kaavojen, trendien mukaan.
        Ja vielä kurjempaa jos ikä olisi ratkaiseva tekijä. Ennen pystyi sanomaan ulkonäöstä ja pukeutumisesta minkäikäinen ihminen oli. Nykyisin suurin osa pysyy pitkään tosi nuorekkaina. 50-kymppiset ovat nuorekkaita ja upean näköisiä.
        Vanhuksetkin näyttävät nykyisin nuoremmilta kuin samanikäiset ennen. Toisaalta nuoruuden ihannointi on mennyt liian pitkälle.

"Vanhuus on kuin nuoruus - Puku vain on uus" , kirjoitti joku aikanaan, en muista nyt nimeä, mutta oikeassa oli. Ihminen on sisimmässään aina niin nuori kuin miksikä itsensä tuntee.

Antaa kaikkien kukkien kukkia, tietysti.

Monesti ihmiset KUVITTELEVAT olevansa seksikkään näköisiä tiukoissa vaatteissa..jos haluaa olla seksikäs niin se sitten onnistuisi vain laittamalla tiukempaa vaatetta päälle. No entäs jos sitten lannemakkarat ja selkämakkarat pullahtaa esiin...onko tiukkuus todella seksikästä. Musta hyvin istuva vaate näyttää seksikkäältä, riippuen kankaasta ja mallista. Tiukkuus ei ole seksikästä, jos tiukkuus tuo esiin joitain epätoivottavan näköisiä asioita.

• Nainen27
        Tyttis79 kirjoitti:

ja nuorten tyyli on ihan jees...lenkillä ja nuorisolla. En voi tajuta aikuisia ihmisiä, jotka kävelevät tennareissa. Varsinki jos sillä haetaan sitä että jee, näytän nuorekkaammalta jos laitan farkut ja tennarit...no joopa joo.

Marco pololla on aika vanhahtava tyyli...perus purjehdus- ja golffaustyyliä..yök.

Filippa K. menee jo paremmin.

Itse ainakin käytän vapaa-ajalla farkkuja ja tennareita joskus. En koe vielä ainakaan kymmeneen vuoteen olevani liian vanha käyttämään juuri sellaisia vaatteita, joissa itse viihdyn. Eri asia tietty on, etten ole ikinä napapaidoista sun muista tositeinivaatteista pitänytkään. Ainahan näitä jo nuorena vanhoja löytyy, joiden mukaan yli 25-30-vuotiaat ei saisi pitää lyhyttä hametta ja avonaista toppia vaan heidän tulisi vaihtaa läskipohjakenkiin ja liian isoon jakkuun ja leikata tukkansa lyhyeksi ja muutenkin alkaa muistuttamaan miestä.. Sitten ihmetellään kun miehet kuolaa itänaisia, jotka osaa pukeutua NAISELLISESTI vielä keski-iän ylittäneinäkin.

• Nainen27
        Täti muttei TÄTI kirjoitti:

Olipas fiksu kirjoitus :). En voisi olla enempää samaa mieltä. Jokainen näyttäköön "itseltään", tuskin siihen tarvitsee mitään sääntöjä olla että miltä kunkin ikäisen/kokoisen tulee näyttää ja miten pukeutua. Mitä sitten jos pullea tyyppi haluaa vetää päälleen tiukat vaatteet, itseäni ei ainakaan häiritse yhtään ja jos jotain häiritsee katsokoon *itse tietenkin täydellisen kauniina kaikkien mielestä* muualle. Kaavamainen sääntöjen hakeminen ja kaiken muotista poikkeavan arvostelu ei kerro muusta kuin huonosta itsetunnosta ja kateudesta. Ääri-ilmiönä juuri tuo "tietty väri ei sovi tietyn ikäisille" - sallikaa mun nauraa ja vetäkää sääntötehtailijat se körttiläissäkki päällenne kolmikymppisinä, mutta antakaa muiden ihmisten pukeutua niinkuin hyvältä tuntuu.

• Sariella

Itse kolmekymppisenä kyllä hieman ihmettelen tuota kysymystäsi. Itse en ole todennut asiaa mitenkään vaikeaksi.
      Ei kolmekymppisen tarvitse (eikä kuulukaan) pukeutua niin kuin 18-vuotiaat. Voimme kyllä unohtaa jotkut kauheat Marimekkosäkit myös aivan omaan arvoonsa.
      Itse ainakin pukeudun tyylikkään seksikkäästi.
      Pidän vartalostani huolta liikunnalla, minkä takia pysyn hoikkana ja hiuksia en todellakaan leikkaa lyhkäseksi (miksi pitäisi?) Miksi kutsut pitkiä hiuksia teinipehkoksi? Miehet yleisesti pitävät kun naisella on pitkä tukka. Se on yksi naisellisuuden merkeistä.
      Kyllä kolmekymppisen ja vanhempien pitäisi jo ymmärtää tyylikkyyden päälle... myös vapaa-ajalla.
      Otetaanpa hieman muista maista oppia. Suomalaiset naiset ovat jääneet erittäin korpeen tyylikkyysasioissa. Onneksi kaupungilla näkee jo kuitenkin myös tyylikkäitä naisia, joten ehkäpä jo 10 vuoden päästä Suomi on alkanut kuroa muita maita kiinni tämän asian suhteen, eikä miesten tarvitse huokailla muiden maiden naisten perään enää.
      Eli lyhyesti virsi kaunis:
      -Älä leikkaa pitkiä hiuksia lyhyiksi (ei ole naisellista)
      - Pukeudu tyylikkään naisellisesti

• Minä käsitän näin

Siistit hyväkuntoiset pitkät hiukset eivät ole nk. teinipehko. Teinipehko on esim Idolsin Mialla ja Hanna Pakariselle.

• jane74

Mun tuntemilla 30 naisilla on vartalot kyllä todella hyvässä kuosissa. Ainakin kun katson työkavereitani. Kuka käskee leikkaamaan hiukset nutipääksi ja ostamaan tuulipuvun? Onko 30 muka vanha?
      En oikein pysty samaistumaan aloittajana ongelmiin.
      Itse pidän esim. näistä vaatteista:
      www.vila.dk

• ei oikeen miellytä

30 ukkona nuo vilan sivuilla olleet releet ei kyllä miellyttänyt silmää. Sellaisia ryppyisiä toogia näyttivät olevan, alla oleva kroppa menettää täysin muotonsa. Jollei se sitten ole tarkoituskin ?

• miellytä
        ei oikeen miellytä kirjoitti:

30 ukkona nuo vilan sivuilla olleet releet ei kyllä miellyttänyt silmää. Sellaisia ryppyisiä toogia näyttivät olevan, alla oleva kroppa menettää täysin muotonsa. Jollei se sitten ole tarkoituskin ?

naisena noi vilan- kuteet! Ja yllätys yllätys- korkkarithan sielläkin oli mallilla jalassa farkkujen kanssa!

• Mrs.X

Olen itse 20 nainen, joten en varmaankaan ole paras vastaamaan tähän kysymykseen. Haluaisin silti esittää joitakin mielipiteitä.

Minusta parasta on pukeutua niihin vaatteisiin, joissa itse tunnet itsesi kauniiksi ja seksikkääksi. Tämä kuulostaa kliseeltä, mutta niin se vain on. Kun tunnet itsesi upeaksi niissä vaatteissa jotka sinulla on päällä, muutkin huomaavat itsevarmuutesi ja pitävät sinua upeana ihmisenä. Olen itse kokemuksesta huomannut, että terve itsetunto saa sinut näyttämään kauniilta muiden silmissä. Itse pukeutuminen on sivuseikka.

Eli ei se tyyli, vaan se miten sitä kannat ja miten itse suhtaudut itseesi. Valitse siis sellaisia vaatteita, joissa tunnet itsesi hyvännäköiseksi ja jotka mielestäsi sopivat sinulle.

Näin nuorempana voin kyllä sanoa, että henk.koht. en pidä siitä, että joku pukeutuu liian nuorekkaasti (jos se siis ei sovi tyyliin). Minä näen päälle 30v naiset vähän arvokkaampina kuin me 20v, joten kaikenlaiset teinix-hörhelöt näyttävät yleensä todella typeriltä yli 30-vuotiaan päällä ja luovat sen vaikutelman, että häpeät ikääsi ja yrität olla nuorempi kuin oletkaan. Siisti kasvoja korostava kampaus, arvokkaat vaatteet ja hyvällä maulla valitut korut ovat minun mielestäni kaunista, ei niinkään se vartalon korostaminen. Mutta mikään ei estä sinua korostamasta vartalosi hyviä puolia sopivasti valituilla vaatteilla...

Kimalletopit ym. ovat mielestäni teinien touhua, ei aikuisten. En itsekään enää sellaisia päälleni pukisi, mutta toisaalta minulla on pari sellaista tenitioppia, jotka vain sopivat minulle ja korostavat vartaloni muotoja sopivalla tavalla. Niissä tunnen itseni kauniiksi ja myös miehet tykkäävät paljon, joten käytän niitä vaikka ne teoriassa eivät enää sovi tämän ikäiselle.

Joten pukeudu niihin vaatteisiin joita itse rakastat ja joissa tunnet itsesi upeaksi - tämän itsetunnon huomaavat muutkin!

• kukaan?

ap kysyi, että minkälainen 30 naisen pukeutuminen olisi miesten mieleen.

Vastaajina on tähän mennessä ollut pelkkiä naisia!

Taitaa olla niin, että naiset kiinnittävät eniten toistensa pukeutumiseen huomiota. Ja nauttivat kertoilla siitä, kuinka he itse pukeutuvat. Tästä miesten vastaus aktiivisuudestakin voi jo päätellä, että suurimmalle osalle miehistä naisen pukeutuminen on sivuseikka, kunhan nainen on itsensä kanssa sinut ja kantaa kehonsa ylpeänä.

On myös sellainen vanha sananlasku, että "Rumat ne vaatteilla koreille"

Jep jep hop hop

• kysellä...
        kukaan? kirjoitti:

ap kysyi, että minkälainen 30 naisen pukeutuminen olisi miesten mieleen.

Vastaajina on tähän mennessä ollut pelkkiä naisia!

Taitaa olla niin, että naiset kiinnittävät eniten toistensa pukeutumiseen huomiota. Ja nauttivat kertoilla siitä, kuinka he itse pukeutuvat. Tästä miesten vastaus aktiivisuudestakin voi jo päätellä, että suurimmalle osalle miehistä naisen pukeutuminen on sivuseikka, kunhan nainen on itsensä kanssa sinut ja kantaa kehonsa ylpeänä.

On myös sellainen vanha sananlasku, että "Rumat ne vaatteilla koreille"

Jep jep hop hop

kuinka pitäisi pukeutua. Jokaisen täytyy itse tietää mikä on tyylikästä.
        Itseähän varten sitä pukeudutaan!!!!
        Tilaisuutta ja toisia kunnioittaen.

• nainen33v
        kysellä... kirjoitti:

kuinka pitäisi pukeutua. Jokaisen täytyy itse tietää mikä on tyylikästä.
        Itseähän varten sitä pukeudutaan!!!!
        Tilaisuutta ja toisia kunnioittaen.

Pukeudun ihan niinkuin haluan, vaikka teinisti jos siltä tuntuu. Pääasia että itsellä on hyvä olla, ei mua haittaa toisten ajatukset eikä myöskään toisten pukeutuminen ylipäätään.

Jokaisella on oma juttunsa vaatteiden suhteen mistä pitää.

Kroppani on paljon paremassa kunnossa kuin monella kakskymppisellä, lukuunottaen myös itseni kaksikymppisenä :), aloin arvostamaan itseäni vasta kolmekymmentä täytettyäni ja annan sen näkyä. Käytän farkkuja, t-paitoja, tiukkojakin, korkokenkiä sun muuta. Enkä välitä jos jonkun mielestä ne eivät sovi mulle.

Joten live and let live tai jotenkin sinnepäin :)

• juuri
        nainen33v kirjoitti:

Pukeudun ihan niinkuin haluan, vaikka teinisti jos siltä tuntuu. Pääasia että itsellä on hyvä olla, ei mua haittaa toisten ajatukset eikä myöskään toisten pukeutuminen ylipäätään.

Jokaisella on oma juttunsa vaatteiden suhteen mistä pitää.

Kroppani on paljon paremassa kunnossa kuin monella kakskymppisellä, lukuunottaen myös itseni kaksikymppisenä :), aloin arvostamaan itseäni vasta kolmekymmentä täytettyäni ja annan sen näkyä. Käytän farkkuja, t-paitoja, tiukkojakin, korkokenkiä sun muuta. Enkä välitä jos jonkun mielestä ne eivät sovi mulle.

Joten live and let live tai jotenkin sinnepäin :)

OIKEAA ASENNOITUMISTA!!

• eräs mies

Hame on aina naisellista ja kaunista. Empä tiedä, se nyt vaan on naisellinen asuste ja miehet ei sitä käytä... heh heh.. "Irtoletit ja kimaltavat pikkutopit" ei kyllä ainakaan minuun yhtään iske. Tulee sellainen vaikutelma että nainen yrittää olla liiaksi tyrkyllä. Mitä hiuksiin tulee, niin sänkilyhyet hiukset sopivat ainoastaan miehelle. Naiselle sopii hieman pidempi kampaus. Näin ainakin minun mielestä, ajattelen ehkä hieman konservatiivisesti. Hoikkuus tärkeää?? No naisella saa ja minun mielestäni pitääkin olla hieman pyöreää muotoa. Langan laihat kepakot eivät sytytä minua yhtään. Tällä en tarkoita mitään tolkutonta ylipainoa, miehen pitää jaksaa kopata naisensa syliin ja laukottaa pitkin kämppää kohti makuuhuonetta kun siltä tuntuu.. Te monen X:n L naiset, älkää suuttuko tästä kommentista, etsikää sen sijaan isompi ja vahvempi mies itsellenne.

No itselläni oli tässä takavuosina jotenkin ihmeellisesti tarve "aikuistua", käytin suoraa housua ja kauluspaitaa. Nyt taas vedän tummat farkut jalkaani ja housujen kanssa samaan sävyyn farkkupaidan. Hiukseni leikkaan sänkilyhyeksi enkä partaakaan jaksa raakata joka päivä. Ainoastaan silloin kun töissä on tärkeämpiä edustusluonteisia tehtäviä pitää pukeutua hienommin ja huolehtia muutenkin siististä olemuksesta. En pukeudu enkä muutenkaan esiinny iskeäkseni, tai miellyttääkseni ketään. Tiedän että ulkoinen olemukseni miellyttää jotakuta naista, ja jotakin toista taas ei. Mutta jos olemukseni jo satuu viehättämään naista niin olen askelta lähempänä luontevaa tutustumista kun ei tarvitse vetää mitään "roolia" toisen miellyttämiseksi...

Näin kirjoitteli 30 mies muutaman oluen pierussa lauantai-iltana..

• mukavuudenhaluinenko??

Olen 30 nainen.
      Rakastan Haltin ulkoilupukuja joita käytän lähes päivittäin. Jalkaani istuvat parhaiten lenkkarit. Olen siis ns tuulipukukansaa. Työskentelen palveluammatissa joten hiukset ja meikit on aina kondiksessa, mutta useinmiten sujahtaa vain se ulkoilupuku päälle.

Ihan alkoi hävettää kun luin muiden naisten tekstejä pukeutumisestaan . Toki minultakin löytyy muitakin vaatteita eri tilanteisiin, kaupungille, bilettämiseen ja juhliin. Taidan olla oikein epäseksikkyyden huippu suhinapuvuissani. tosin pidän rennoista vaatteista jotan tuskinpa alan kulkemaan korkokengissä....Ja pitäähän jonkun tätäkin osaa kansasta edustaa :)

• Natasha74

Mä ainakaan vähän välitän siitä, että olen 32-v. Pukeudun miten haluan, tilanteen mukaan.

Työssä asiallisesti, mutta ilman muuta biletykseen paljastavaa ja pikipintaista. Tietty kropasta riippuu, mutta itselläni onneksi timmi kroppa, joka paremmasa kunnossa kuin monella tuntemallani kakskymppisellä.

Ei sitä kronologista ikää pidä tuijottaa, ainakaan vielä minun iässäni, eri asia on se, että jos 53-vuotias äitini bailaisi samanlaisissa kuteissa, kuin itse, niin sitten ehkä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe