Kampaaja ja parturi

kettuuntunut asiantuntija

Kampaaja on ihminen, joka leikkaa, värjää jne. NAISTEN hiuksia. Parturi taas sellainen, joka tekee samat asiat MIEHILLE. Koettakaa nyt vihdoin käsittää näiden kahden ammatin erot!

Annatte meinaan itsestänne erittäin typerän kuvan, jos (naisina) sanotte menevänne parturiin leikkaamaan hiuksenne..! Käsittämätöntä tietämättömyyttä. Kysykää vaikka itse seuraavalla kampaamokäynnillä, miten asia on.

8

1242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jee

Vanhanaikasia nimityksiä. Parturi sana on tullut siitä, että miehet ovat ajaneet partaa parturissa. Tuntuu aika heikolta ammattitaidolta, kun nykyään ei osata edes sitä. Kampaajahan on uudempi nimitys kuin parturi.

• Mroom

Kyllä se parranajo osataan, mutta kysyntää on äärettömän vähän ja silloin on parempi mennä vain parturiliikkeeseen, kun parturikampaamoon, sillä parturiliikkeessä on valmiudet paremmat ja kokemus.

• nainen_

voi leikata hiuksiaan parturissa?

• ja vielä..

..pieni täsmennys: asiakas käy leikkauttamassa hiuksensa, mutta voi toki mennä leikkaamaan ne vaikka kotiinsa. Eläköön äidinkieli!

• mää vaan

nykyään ei ole erikseen parturi ja kampaajakoulutusta vaan ne ovat saman nimikkeen alla...

• ihan vaan
        mää vaan kirjoitti:

nykyään ei ole erikseen parturi ja kampaajakoulutusta vaan ne ovat saman nimikkeen alla...

Ammattioppilaitoksista tosiaan valmistutaan nykyään parturi-kampaajaksi, mutta oppiaineina ne edelleen eritellään. On siis parturi puolen ja kampaamo puolen opinnot. Parturiopinnoissa opetellaan parranajoa, miesten hiusten leikkaamista ja värjäämistä jne. Kampaamo-opinnoissa taas mm. naisten kampausten tekoa. Mutta alkuperäiseen viestiin voisin palata sen verran, että kyllä nainenkin voi mennä parturin luokse leikkauttamaan hiuksensa, jos ko hiusmalli on ns miestenmalli. Moni naisten lyhyt hiusmalli vaan leikataan aivan erilailla kuin vastaavan oloinen miesten, silloin lähes aina on ollut kyse kampaamotyöstä. Itse olen saanut parturi-kampaajan koulutuksen, mutta olen vahvasti enemmän kampaaja kuin parturi. Ero syntyy nykypäivänä siis parturi-kampaajan omasta suuntaantumisesta. (anteeksi kirjoitus ja kielioppi virheeni, olen kipeänä)

• muija 7

Itse käytän tuota virheellistä parturisanaa. Tiedän sen olevan väärin ilmaistu, mutta jotenkin kokisin olevani prinsessamainen (!) jos käyttäisin kampaajasanaa.. pitäkää vain hulluna...

Mielestäni mun suuhun sopii paremmin "menen parturiin" kuin että menen kampaajalle. Kuulostaa liian "hienostuneelta" mennä kampaajalle...

• Homonainenlesbooot

Hullu!Sairas!!! LESBO!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      75
      842
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe