rasvaprosenttivaaka humpuukia?

läskipulleroko?

Ostettiin hieno vaaka, jonka pitäisi mitata rasva- ja nestepitoisuusprosentti.

Olen työssäni kohtalaisen raskaita esineitä päivittäin nosteleva nainen 167cm/79kg. Vuosi sitten työpaikan kunto-ohjelmassa rasvaprosentikseni mitattiin 32,9. Henkilökohtaisen kunto-ohjelman avulla olen pudottanut painoani hormonikierukan lihottamasta ruhostani 5 kiloa ja vyötäröni on kaventunut 10 senttiä. Hiihdän viikottain 5-10 tuntia. Lisäksi ulkoilen koiran kanssa päivittäin 1-2 tuntia.

Uskomatonta: uuden vaa´an mukaan rasvaprosenttini on 42,4 ja nestepitoisuuteni 39,6!!! Eli luiden ja lihasten osuusko on vain 18 prosenttia?

Kertokaa viisaat mitä tämä on?!

9

1259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

Samanlaista humpuukiarvoa nuo kaikki mittarit näyttävät, olkoon kädessä pidettävä tai vaaka. En tiedä onko mittaustavan vuoksi sitten eroja, mutta joskus lihavammassa kunnossa minulta mitattiin pienempiä rasvaprosentteja käsissä pidettävällä mittarilla kuin nykyisellä vaakallani, vaikka olen välissä laihtunut 10kg. Minä ainakin pidän noita rasva/nesteprosentteja vain hieman suuntaa-antavina, ei koko totuutena.

• teryleeni.
    • miu

Minulla oma vaakani näyttää rasvaprosentiksi 34% ja Omronin käsimittari 37,8%. Eipä tuota oikein varmalla tavalla kuulema voi mitatakaan, kun siihen vaikuttaa niin moni asia. Minä olen ajatellut asian niin, että kun aina mittaa samalla välineellä, ei lähtöarvolla ole niin väliä kunhan arvo vain laskee harjoittelun myötä : )

• Haluna

Minullakin on sellainen hieno vaaka, jonka PITÄISI näyttää kehosta niin rasva-, kuin nestepitoisuuskin. Kun luin ohjetta, niin vaa'alla pitäisi seistä niin, etteivät reidet kosketa toisiinsa, muuten tulos ei ole oikea. Kuka ihme pystyy seistä sellaisella pienellä pläntillä reidet irti toisistaan, juurta myöten! Ei kukaan! Ei ainakan lihavat ja reitevät ihmiset. Pitäisi olla melkoiset länkisääret. Ei edes mieheni, joka on normaalipainoinen, pysty siihen täydellisesti. Muutenkin ohjeet punnitusta ja eri mittauksia varten olivat tarkkoja. Käytänkin vaakaa vain punnitukseen, näyttää sentään 100g tarkkuudella ja se riittää minulle.

• LAIHDUTUSKESKUSTELIJA
    • Femme79-1

Elikkä todellisen tuloksen rasva% saat vain pihtimittauksella. Mieluiten sama ihminen mittaa aina, painaa tarkat mittauspaikat mieleensä ja on ammattilainen. mittaus kannattaa suorittaa aina suunnilleen samanlaisessa nesteytys- ja ravintotilassa kuin edellinenkin, eli jos olet eka mittauksessa suht nesteetön ollut, älä vedä seuraavankaan mittauksen edellä mitään hiilariövereitä. :)

• ....................

pihdeillä saadaan liian pieniä tuloksia. todellisuudessa rasvaprosentti voi olla paljon suurempi (miten pihdeillä mitataaan esim. viskeraalinen, sisäelinten ympärille kertynyt rasva??). Itsekin olen alipainoinen, mutta rasvaprosenttini on lähellä 30..tämä johtuu tietenkin vähäisistä lihaksista. Inbody mittaus on ainut luotettava kehon koostumuksen mittaustapa!

• läskipulleroko
        .................... kirjoitti:

pihdeillä saadaan liian pieniä tuloksia. todellisuudessa rasvaprosentti voi olla paljon suurempi (miten pihdeillä mitataaan esim. viskeraalinen, sisäelinten ympärille kertynyt rasva??). Itsekin olen alipainoinen, mutta rasvaprosenttini on lähellä 30..tämä johtuu tietenkin vähäisistä lihaksista. Inbody mittaus on ainut luotettava kehon koostumuksen mittaustapa!

Alkuperäinen mittaus vuosi takaperin tehtiin käsinpuristettavalla laitteella, joka käsittääkseni samoin kuin vaaka mittaa pituuden ja painon perusteella kehon sähkövastuksen, joka on erisuuruinen lihaksessa ja läskissä.

• Anonyymi

Absoluuttiset %:tit eivät kiinnosta vaan muutos.
      Käyn kerran vuodessa InBoby koostumusanalyysissä.
      Sama paikka, sama tilanne puolen päivän tienoissa ennen lounasta.
      Vaikka laitteessa olisi joku systemattinen ero absoluuttiseen totuuteen verrattuna niin se ei meerkitse mitään koska kiinnostukseni kohdistuu kehon koostumuksessa tapahtuviin muutoksiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      67
      6113
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      132
      5455
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      3375
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      109
      1747
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      376
      1266
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      32
      1159
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      67
      1071
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      956
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      922
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      889
    Aihe