Päättäjät vastatkaa huostaanotetulle

Poika 90

Miksi mua ja mun veljeeni ei kuunnella.
Miksi meidät on otettu huostaan täysin turhaan.
Kukaan ei kuuntele, vaikka kerromme kotona olevan hyvä olla. Perheestämme valehdellaan ja mustamaalataan tietoisesti.
Miksi teette näin paljon pahaa?
Miksi sijoitatte meidät paikkaan johon emme halua?
Onko yhteiskunta näin epäoikeudenmukainen.
Uskaltakaa ottaa vastuu ja vastata.

69

2886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka otti teidät kodistanne

      sosiaalityöntekijän nimi, paikkakunta ja se paikka missä nyt olette

      • thm

        On Tampereelta. Juuri tänään joutui,lähtemään kotilomalta vaihtamaan Kangasalle lastenkotiin pikkuveljensä kanssa. Huostassa ovat olleet yli 5:kk, ovat menettäneet iloisuutensa ja vanhemman jo tosiaan 17 vuotiaan pojan elämänhalu on kateissa. Koulun on päättänyt lopettaa. Hän on todella yrittänyt, että häntä kuultaisiin.
        Viimeisin veto oli, että hänellä on liian läheiset suhteet äitiinsä (poika on kihloissa ja on kavereita), ja nyt poika on saatava pidettyä pois.
        Meille läheisille tämä on raskasta. Mutta vastasin pojan puolesta, koska hän ei tiedä koska taas pääsee koneen ääreen.


      • että on liian
        thm kirjoitti:

        On Tampereelta. Juuri tänään joutui,lähtemään kotilomalta vaihtamaan Kangasalle lastenkotiin pikkuveljensä kanssa. Huostassa ovat olleet yli 5:kk, ovat menettäneet iloisuutensa ja vanhemman jo tosiaan 17 vuotiaan pojan elämänhalu on kateissa. Koulun on päättänyt lopettaa. Hän on todella yrittänyt, että häntä kuultaisiin.
        Viimeisin veto oli, että hänellä on liian läheiset suhteet äitiinsä (poika on kihloissa ja on kavereita), ja nyt poika on saatava pidettyä pois.
        Meille läheisille tämä on raskasta. Mutta vastasin pojan puolesta, koska hän ei tiedä koska taas pääsee koneen ääreen.

        symbioottinen suhde lapsen kanssa,keksivät mitä syitä tahansa.Yritä kestää,Pianhan vanhempi lapsesi pääsee jo pois,ja toivottavasti nuorempikin,


      • miseriness
        että on liian kirjoitti:

        symbioottinen suhde lapsen kanssa,keksivät mitä syitä tahansa.Yritä kestää,Pianhan vanhempi lapsesi pääsee jo pois,ja toivottavasti nuorempikin,

        Mitä soskut tarkoittavat liian symbioottisella suhteella? Miten lapsi oireilee silloin? Ihme kun meillä ei sitä vikaa ollut kun sossuntäti kävi kylässä, ollaan pojan kans nimittäin (ainakin omasta mielestäni) kuin paita ja takamus...


      • lastenkoti ?
        thm kirjoitti:

        On Tampereelta. Juuri tänään joutui,lähtemään kotilomalta vaihtamaan Kangasalle lastenkotiin pikkuveljensä kanssa. Huostassa ovat olleet yli 5:kk, ovat menettäneet iloisuutensa ja vanhemman jo tosiaan 17 vuotiaan pojan elämänhalu on kateissa. Koulun on päättänyt lopettaa. Hän on todella yrittänyt, että häntä kuultaisiin.
        Viimeisin veto oli, että hänellä on liian läheiset suhteet äitiinsä (poika on kihloissa ja on kavereita), ja nyt poika on saatava pidettyä pois.
        Meille läheisille tämä on raskasta. Mutta vastasin pojan puolesta, koska hän ei tiedä koska taas pääsee koneen ääreen.

        Tai pianhan niitä on joka kylässä. Jos pojan elämänhalut ovat kadonneet, hänet pitäisi HETI saada vapaaksi, varsinkin jos hän itse haluaa vapauteen.
        Tuollaisen syyttömänä vangitun elämä on pian pilalla jos parannusta olosuhteissa ei tapahdu.
        Sitten kun poika täyttää 18, ei sossu välitä yhtään vaikka pojalla olisi liian läheiset suhteet äitiin, sinne vain äidin luokse ja äidin elätettäväksi.
        Oletteko tehneet kaikkenne pojan vapauttamiseksi, onko lakimies ollut apuna. Jokainen päivä vankeudessa on liikaa.


      • kahvittelemassa yhden
        että on liian kirjoitti:

        symbioottinen suhde lapsen kanssa,keksivät mitä syitä tahansa.Yritä kestää,Pianhan vanhempi lapsesi pääsee jo pois,ja toivottavasti nuorempikin,

        ystävämme luona, joka oli aina kertonut perheen miehiä kovasti hallitsevasta äidistään, tai äiti ainakin yrittää hallita ja määrätä kaikesta.

        Sen kahvituokion aikana saimme todisteet äidin käytöksestä. Hän nimittäin ryntäsi sisälle omilla avaimillaan, alkoi huutaa ja sättiä töistä pois jäämisestä flunssakuumeista poikaansa, me paikalla olleet tuttavat saimme osamme, koska olimme äidin silmissä huonointa mahdollista seuraa hänen lapselleen jne, jäkäti-jäk... :D

        Tosiasiassa poika oli 32 v, hänellä on oma arkkitehtitoimisto, hän on omilla tuloillaan hankkinut asunnon, jossa olimme, äidillä ei ollut mitään todellista syytä huoleen. Tuollaista suhtautumista minä sanon vääräksi tavaksi yrittää sitoa lapsi itseensä. Jos ystäväni lapsuudessa olisi ollut vallalla nykyinen sossujen huostaanottosysteemi, hänet olisi varmasti sijoitettu kodin ulkopuolella, kun sossut olisivat nähneet äidin otteet.

        Tuo äiti ei ollut siis vieläkään pystynyt antamaan lapselleen itsenäisyyttä, vaikka poika oli jo aikuinen. MUTTA SIITÄ HUOLIMATTA poika oli selvinnyt ILMAN huostaanottoa ja pystynyt rakentamaan oman elämänsä ihan mallilleen.

        Sossujen nykyisin käyttämä syytös liiasta symbioosista lapsen ja vanhemman välillä on yksi monista ontuvista syistä huostaanotolle, joista mikään ei yksinään riittäisi huostaanoton tekemiseen. Jos 17-v poika on kihloissa, ei järkevästi ajatellen ole mitään perustetta syyttää liiasta symbioosista. Tuo vain on tätä viranomaismielivaltaa perustella ontuvia päätöksiään.


      • koska joskus olen
        lastenkoti ? kirjoitti:

        Tai pianhan niitä on joka kylässä. Jos pojan elämänhalut ovat kadonneet, hänet pitäisi HETI saada vapaaksi, varsinkin jos hän itse haluaa vapauteen.
        Tuollaisen syyttömänä vangitun elämä on pian pilalla jos parannusta olosuhteissa ei tapahdu.
        Sitten kun poika täyttää 18, ei sossu välitä yhtään vaikka pojalla olisi liian läheiset suhteet äitiin, sinne vain äidin luokse ja äidin elätettäväksi.
        Oletteko tehneet kaikkenne pojan vapauttamiseksi, onko lakimies ollut apuna. Jokainen päivä vankeudessa on liikaa.

        asunut 7 v kangasalla, vaikka en olekaan sieltä kotoisin, nääs nääs nääs.

        Viranomaismielivalta lasten ja nuorten asioissa on nykyisin mahdollista paikkakunnasta riippumatta. Ainakin silloin kun kylässä ei satu olemaan yhtään ammattitaitoista ja pätevää lastensuojelun työntekijää.

        Se Joensuun sossujohtaja, joka antoi lausuntonsa "On aina syy vanhemmissa kun lapsi oirehtii" pitäisi saada vastuuseen valheellisesta propagandastaan. Taitaa olla sossuilla syyt hakusessa kun vajoavat tuolle 'liian läheinen äiti-lapsi suhde' asteelle.


      • läheinen oli
        koska joskus olen kirjoitti:

        asunut 7 v kangasalla, vaikka en olekaan sieltä kotoisin, nääs nääs nääs.

        Viranomaismielivalta lasten ja nuorten asioissa on nykyisin mahdollista paikkakunnasta riippumatta. Ainakin silloin kun kylässä ei satu olemaan yhtään ammattitaitoista ja pätevää lastensuojelun työntekijää.

        Se Joensuun sossujohtaja, joka antoi lausuntonsa "On aina syy vanhemmissa kun lapsi oirehtii" pitäisi saada vastuuseen valheellisesta propagandastaan. Taitaa olla sossuilla syyt hakusessa kun vajoavat tuolle 'liian läheinen äiti-lapsi suhde' asteelle.

        ainakin minulle täysin uutta, kuinka äiti-lapsi suhde voi olla liian läheinen. nääs.


      • kun ei ole oikeita
        läheinen oli kirjoitti:

        ainakin minulle täysin uutta, kuinka äiti-lapsi suhde voi olla liian läheinen. nääs.

        syitä riittävästi. Itse törmäsin siihen kun olin taistelemassa lastani ulos lastenkodista. Siitä huolimatta sain lapsen kotiin ja myöhemmin hänellä todettiin Aspergerin syndrooma. As-lapsille on aika tavallista myöhäinen ja hidas irtautuminen vanhemmistaan, eikä heidänkään kohdalla irrottamista pitäisi tehdä väkivalloin huostaanoton kautta, vaan sen pitäisi antaa tapahtua vähitellen, sitä mukaa kun lapsi on siihen valmis.

        Huostaanottoasian yhteydessä viranomaiset vetävät täysin mielivaltaisesti näitä arvioitaan. Minun mielestäni äiti-lapsi suhde on parhaimmillaan aina läheinen, niin pojan ja tyttärenkin kohdalla. Liian läheisellä suhteella tarkoitetaan sitä, että vanhempi ei anna lapsen itsenäistyä normaalisti, vaan sitoo lapsen liian tiukasti itseensä. Minun lapsellani ei varmasti ollut kyse siitä, enkä usko teidänkään kohdalla olevan. Se on eri juttu, miten sossut saa siitä vakuuttuneeksi, he kun eivät ole edes ammatti-ihmisiä arvioimaan tuollaisia asioita.


      • on myös kirjannut sen
        läheinen oli kirjoitti:

        ainakin minulle täysin uutta, kuinka äiti-lapsi suhde voi olla liian läheinen. nääs.

        papereihinsa.Ihmettelee kai,kun lapsi sijoitettuna,ja siitä huolimatta meillä todella läheiset välit,Psykologin lausunnossakin se on.Mielestäni se on tärkeintä mitä on,


      • äiti olisikin liian
        kahvittelemassa yhden kirjoitti:

        ystävämme luona, joka oli aina kertonut perheen miehiä kovasti hallitsevasta äidistään, tai äiti ainakin yrittää hallita ja määrätä kaikesta.

        Sen kahvituokion aikana saimme todisteet äidin käytöksestä. Hän nimittäin ryntäsi sisälle omilla avaimillaan, alkoi huutaa ja sättiä töistä pois jäämisestä flunssakuumeista poikaansa, me paikalla olleet tuttavat saimme osamme, koska olimme äidin silmissä huonointa mahdollista seuraa hänen lapselleen jne, jäkäti-jäk... :D

        Tosiasiassa poika oli 32 v, hänellä on oma arkkitehtitoimisto, hän on omilla tuloillaan hankkinut asunnon, jossa olimme, äidillä ei ollut mitään todellista syytä huoleen. Tuollaista suhtautumista minä sanon vääräksi tavaksi yrittää sitoa lapsi itseensä. Jos ystäväni lapsuudessa olisi ollut vallalla nykyinen sossujen huostaanottosysteemi, hänet olisi varmasti sijoitettu kodin ulkopuolella, kun sossut olisivat nähneet äidin otteet.

        Tuo äiti ei ollut siis vieläkään pystynyt antamaan lapselleen itsenäisyyttä, vaikka poika oli jo aikuinen. MUTTA SIITÄ HUOLIMATTA poika oli selvinnyt ILMAN huostaanottoa ja pystynyt rakentamaan oman elämänsä ihan mallilleen.

        Sossujen nykyisin käyttämä syytös liiasta symbioosista lapsen ja vanhemman välillä on yksi monista ontuvista syistä huostaanotolle, joista mikään ei yksinään riittäisi huostaanoton tekemiseen. Jos 17-v poika on kihloissa, ei järkevästi ajatellen ole mitään perustetta syyttää liiasta symbioosista. Tuo vain on tätä viranomaismielivaltaa perustella ontuvia päätöksiään.

        sitova ja lapsen itsenäistymistä vastustava, lapsi voi pärjätä SIITÄ huolimatta ilman huostaanottoa.

        Minä sanon, että nimenomaan ilman huostaanottoa tuokin poika on pärjännyt. Nykyinen huostaanottohysteria on mennyt älyttömyyksiin!


      • sait lapsesi kotiin,
        kun ei ole oikeita kirjoitti:

        syitä riittävästi. Itse törmäsin siihen kun olin taistelemassa lastani ulos lastenkodista. Siitä huolimatta sain lapsen kotiin ja myöhemmin hänellä todettiin Aspergerin syndrooma. As-lapsille on aika tavallista myöhäinen ja hidas irtautuminen vanhemmistaan, eikä heidänkään kohdalla irrottamista pitäisi tehdä väkivalloin huostaanoton kautta, vaan sen pitäisi antaa tapahtua vähitellen, sitä mukaa kun lapsi on siihen valmis.

        Huostaanottoasian yhteydessä viranomaiset vetävät täysin mielivaltaisesti näitä arvioitaan. Minun mielestäni äiti-lapsi suhde on parhaimmillaan aina läheinen, niin pojan ja tyttärenkin kohdalla. Liian läheisellä suhteella tarkoitetaan sitä, että vanhempi ei anna lapsen itsenäistyä normaalisti, vaan sitoo lapsen liian tiukasti itseensä. Minun lapsellani ei varmasti ollut kyse siitä, enkä usko teidänkään kohdalla olevan. Se on eri juttu, miten sossut saa siitä vakuuttuneeksi, he kun eivät ole edes ammatti-ihmisiä arvioimaan tuollaisia asioita.

        hyvin harva saa,vaikka kuinka taistelisi.


      • lapsi kokeilee siipiään,
        on myös kirjannut sen kirjoitti:

        papereihinsa.Ihmettelee kai,kun lapsi sijoitettuna,ja siitä huolimatta meillä todella läheiset välit,Psykologin lausunnossakin se on.Mielestäni se on tärkeintä mitä on,

        jopa seurustelusuhteitakin voi olla jo kuvassa, ja tapahtui mitä tahansa, aina on turvallinen äiti, jonka puoleen voi kääntyä ja keskustella kaikista asioista.

        Mutta sossu osaa tuonkin kääntää huostaanottoperusteeksi ja väittää liiasta symbioosista. Älytöntä!


      • thm
        lastenkoti ? kirjoitti:

        Tai pianhan niitä on joka kylässä. Jos pojan elämänhalut ovat kadonneet, hänet pitäisi HETI saada vapaaksi, varsinkin jos hän itse haluaa vapauteen.
        Tuollaisen syyttömänä vangitun elämä on pian pilalla jos parannusta olosuhteissa ei tapahdu.
        Sitten kun poika täyttää 18, ei sossu välitä yhtään vaikka pojalla olisi liian läheiset suhteet äitiin, sinne vain äidin luokse ja äidin elätettäväksi.
        Oletteko tehneet kaikkenne pojan vapauttamiseksi, onko lakimies ollut apuna. Jokainen päivä vankeudessa on liikaa.

        Kangasalla. Ollut jo jokusen vuoden, sellainen pienkoti, lastenkodin nimellä, mutta jossa tämä omistaja pariskunta myös asustaa.
        Olemme kyllä yhteydesä lakimieheen ja hallonto oikeuden käsittely on pian, tosin siihen en huomannut lakimiestä mukaan pyytää.
        Poika ilmoitti minulle viimeksi eilen, että hänellä ja pikkuveljellään menee todella huonosti.
        Pelolla odottelen maanantai aamua, ja ensiviikkoa jatkaako poika koulussa.
        se että, yleensä olemme saaneet kehuja että perheessämme on lämpöiset välit on nyt käännetty jotenkin sairaaksi.


      • RYHTYNYT SITTEN
        kun ei ole oikeita kirjoitti:

        syitä riittävästi. Itse törmäsin siihen kun olin taistelemassa lastani ulos lastenkodista. Siitä huolimatta sain lapsen kotiin ja myöhemmin hänellä todettiin Aspergerin syndrooma. As-lapsille on aika tavallista myöhäinen ja hidas irtautuminen vanhemmistaan, eikä heidänkään kohdalla irrottamista pitäisi tehdä väkivalloin huostaanoton kautta, vaan sen pitäisi antaa tapahtua vähitellen, sitä mukaa kun lapsi on siihen valmis.

        Huostaanottoasian yhteydessä viranomaiset vetävät täysin mielivaltaisesti näitä arvioitaan. Minun mielestäni äiti-lapsi suhde on parhaimmillaan aina läheinen, niin pojan ja tyttärenkin kohdalla. Liian läheisellä suhteella tarkoitetaan sitä, että vanhempi ei anna lapsen itsenäistyä normaalisti, vaan sitoo lapsen liian tiukasti itseensä. Minun lapsellani ei varmasti ollut kyse siitä, enkä usko teidänkään kohdalla olevan. Se on eri juttu, miten sossut saa siitä vakuuttuneeksi, he kun eivät ole edes ammatti-ihmisiä arvioimaan tuollaisia asioita.

        TAISTOON,
        TÄTÄ PERINTEISTÄ SUOMALAISTA PERÄKAMMARI POIKA -ELÄMÄÄKIN VASTAAN.


        Jos sossu tuollaisia symbioosejaan laittaa oikein mustaa valkoisella LASTENSUOJELUN asiakaspapereihin ja joku melkein täysi-ikäinen, viittä vaille aikuinen mies otetaan huostaan kuin pikkukakara.
        Niin jumalauta on sossutätilla nyt kyllä niiiin pahasti aivokoppa huurussa,
        että herää jo epäilys, että missähän aineissa sellaisen huostaanoton tehnyt sossutäti oikein leijuu...


        Siis vastentahoisesti melkein täysi-ikäinen jäbä otetaan huostaan?

        No huh huh olipas sossu tätillä taas asiakaspaperia sopivasti kohdalla
        vai olikos nyt niin
        että sosiaalitoimella olikin ostettuna Kangasalalta kiintiö lastenkotipaikkoja, jotka piti saada 100% käyttöön ettei tule "huutia" siitä,
        että ostetaan sijoituspaikkoja, joissa ei sitten
        olekaan sijoitettuja lapsia......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




        Ei päätä eikä häntää ole ollut kyllä
        sossupossujen lastensuojelutouhuissa koko
        2000 -luvulla.


      • Oletko yksin
        on myös kirjannut sen kirjoitti:

        papereihinsa.Ihmettelee kai,kun lapsi sijoitettuna,ja siitä huolimatta meillä todella läheiset välit,Psykologin lausunnossakin se on.Mielestäni se on tärkeintä mitä on,

        huoltanut lapsesi
        ja lasten toinen huoltaja on pienemmässä määrin ollut mukana
        esimerkiksi (jo melkin aikuisen) nuoren miehen hoito-, huolto- ja kasvatuskuvioissa ? Eli teidän välinne ovat jo perhetilanteestakin johtuen läheiset.


        Kyllä sossuväki on nyt ihan itse omilla toimillaan
        ajamassa, näillä käsittämättömillä ja järjettömillä puuttumisillaan
        lapsiperheiden elämään,
        ennen pitkää koko lastensuojelutyön Suomesta alas.

        Ei tälläinen älyttömyys,
        sairas viranomaisen puuttuminen perheiden elämään, lainvastainen toiminta,
        huuhaat, mutuilut ja satuilut lapsista, nuorista ja heidän perheistään, eivät ne todellakaan kovin pitkään enää saa verorahoilla jatkua.

        Tälläinen mielivaltainen viranomaisten harjoittama lastensuojelutyö loppuu ja tulee tiensä päähän.
        "Betoni"seinä tulee vastaan tälläisille söpötyksille
        ja kylän juoruakkojen juttuihin verrattavissa oleville lastensuojelun viranomaispäätöksille.


        Säälittävintä ja ikävintä
        tässä tämän päivän lastensuojelussa on se
        että on myös niitä lapsia ja perheitä
        jotka tarvitsevat ammattilaisten ja asiantuntijoiden tekemää lastensuojelutyötä.
        Ja kuinka monelta lapselta se on
        tälläisten huuhaa lastensuojelutyöntekijöiden sössötysten vuoksi jäänyt saamatta?


      • tanttojen "äiti"
        thm kirjoitti:

        On Tampereelta. Juuri tänään joutui,lähtemään kotilomalta vaihtamaan Kangasalle lastenkotiin pikkuveljensä kanssa. Huostassa ovat olleet yli 5:kk, ovat menettäneet iloisuutensa ja vanhemman jo tosiaan 17 vuotiaan pojan elämänhalu on kateissa. Koulun on päättänyt lopettaa. Hän on todella yrittänyt, että häntä kuultaisiin.
        Viimeisin veto oli, että hänellä on liian läheiset suhteet äitiinsä (poika on kihloissa ja on kavereita), ja nyt poika on saatava pidettyä pois.
        Meille läheisille tämä on raskasta. Mutta vastasin pojan puolesta, koska hän ei tiedä koska taas pääsee koneen ääreen.

        karseita akkoja väärällään.


      • on yleensä se viimeinen
        läheinen oli kirjoitti:

        ainakin minulle täysin uutta, kuinka äiti-lapsi suhde voi olla liian läheinen. nääs.

        oljenkorsi johon sossut vetoavat. Kuitenkin jos on symbioottinen suhde huostaanotto on pahin asia. se voi suistaa nuoren/lapsen jopa psykoosiin.


      • olen luullut
        tanttojen "äiti" kirjoitti:

        karseita akkoja väärällään.

        mutta olen saanut penskojen kanssa olla rauhassa, liekö syynä ettei meillä ryypätä,
        tai sitten seuraavat ja odottavat..................


      • samoilla seuduilla...
        thm kirjoitti:

        On Tampereelta. Juuri tänään joutui,lähtemään kotilomalta vaihtamaan Kangasalle lastenkotiin pikkuveljensä kanssa. Huostassa ovat olleet yli 5:kk, ovat menettäneet iloisuutensa ja vanhemman jo tosiaan 17 vuotiaan pojan elämänhalu on kateissa. Koulun on päättänyt lopettaa. Hän on todella yrittänyt, että häntä kuultaisiin.
        Viimeisin veto oli, että hänellä on liian läheiset suhteet äitiinsä (poika on kihloissa ja on kavereita), ja nyt poika on saatava pidettyä pois.
        Meille läheisille tämä on raskasta. Mutta vastasin pojan puolesta, koska hän ei tiedä koska taas pääsee koneen ääreen.

        Minulle lastenkodin työntekijä totesi, että olen liikaa yhteydessä (puhelimitse) lapseni kanssa. Olimme huoltopalaverissa ja meinasin pudota tuolilta tuon kuultuani. Totesin kommenttini tuohon selvin sanoin - ja mietin, miten tällainen on tässä maassa mahdollista......


      • ollenkaan
        samoilla seuduilla... kirjoitti:

        Minulle lastenkodin työntekijä totesi, että olen liikaa yhteydessä (puhelimitse) lapseni kanssa. Olimme huoltopalaverissa ja meinasin pudota tuolilta tuon kuultuani. Totesin kommenttini tuohon selvin sanoin - ja mietin, miten tällainen on tässä maassa mahdollista......

        ja sossun mielestä ei pidä tavata liian usein ettei lapsi häiriydy. >Kysyin häneltä miten usein hän tapaa rakastettuaan, hänen mielestä lapsi on eri asia!


      • rajoittaa
        samoilla seuduilla... kirjoitti:

        Minulle lastenkodin työntekijä totesi, että olen liikaa yhteydessä (puhelimitse) lapseni kanssa. Olimme huoltopalaverissa ja meinasin pudota tuolilta tuon kuultuani. Totesin kommenttini tuohon selvin sanoin - ja mietin, miten tällainen on tässä maassa mahdollista......

        Lapselta ei voi rajoittaa yhteydenpitoa vanhempiinsa. Eikä tapaamisia saa rajoittaa. Toki on hyvä sopia ajankohdista, ettei tule vanhemmille turhia vierailuja, jos vaikka lapset jossain menossa.

        Jos yhteydenpitoa tai tapaamisia rajoitetaan, laitoksen tulee aina tehdä siitä päätös. Pyydä nähtäväksesi tälläinen päätös. Jos sitä ei ole virallisesti tehty, heillä ei ole oikeutta rajoittaa tapaamisia ja puheluita.


      • haluaisivat nostaa
        RYHTYNYT SITTEN kirjoitti:

        TAISTOON,
        TÄTÄ PERINTEISTÄ SUOMALAISTA PERÄKAMMARI POIKA -ELÄMÄÄKIN VASTAAN.


        Jos sossu tuollaisia symbioosejaan laittaa oikein mustaa valkoisella LASTENSUOJELUN asiakaspapereihin ja joku melkein täysi-ikäinen, viittä vaille aikuinen mies otetaan huostaan kuin pikkukakara.
        Niin jumalauta on sossutätilla nyt kyllä niiiin pahasti aivokoppa huurussa,
        että herää jo epäilys, että missähän aineissa sellaisen huostaanoton tehnyt sossutäti oikein leijuu...


        Siis vastentahoisesti melkein täysi-ikäinen jäbä otetaan huostaan?

        No huh huh olipas sossu tätillä taas asiakaspaperia sopivasti kohdalla
        vai olikos nyt niin
        että sosiaalitoimella olikin ostettuna Kangasalalta kiintiö lastenkotipaikkoja, jotka piti saada 100% käyttöön ettei tule "huutia" siitä,
        että ostetaan sijoituspaikkoja, joissa ei sitten
        olekaan sijoitettuja lapsia......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




        Ei päätä eikä häntää ole ollut kyllä
        sossupossujen lastensuojelutouhuissa koko
        2000 -luvulla.

        huostaanoton ikärajaa, että pääsisivät ottamaan huostaansa niitä oikeita 30-40-kymppisiä mammanpoikia, jotka asuvat vielä äitinsä nurkissa.

        Mut toisaalta, ketä se haittaa, jos äiti ei ole päästänyt itsenäistymään? On noita nähty 50-mammanpoikia, jotka pyyhkäsevät äitinsä helmoihin itkemään kun elämä oikein kolhii. Poika saa mammalta sympatiaa, jota vierailta naisilta ei aina heru ja äiti saa tuntea itsensä tärkeäksi. Silti pojalta työelämä sujuu, elämä on mallillaan, välillä vaan tulee äitiä ikävä niin kauheesti.


      • 2534543536

        Onko totta?


    • kait tuon ikäistä enää

      ainakaan huostaanoteta,
      milloin huostaanotto on tehty?
      Onko veljesi nuorempi kuin sinä?
      Onko teitä poikia kuultu asiassanne,
      milloin ja kuka on kuullut?

      • merkitystä silloin, kun

        vanhemmat on päätetty mustamaalata?

        Lapsia kuullaan kyllä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Viranomaisten kanta ilman todellisia puolesta tai vastaan todisteita on ainoa, mikä ratkaisee.

        Ja muistakaa tällainen väärä propaganda, jota sossujohtajat toitottavat: 'On aina vanhempien syy kun lapsi oireilee.'

        Lisäksi käytetään myös väärien viranomaistoimien puolusteluna periaatetta, että lapset ovat aina lojaaleja vanhemmilleen. Tällä mitätöidään se, mitä lapsella on sanottavana kodin olosuhteista tai siitä, missä hänen todellisuudessa on hyvä olla, missä hän haluaa olla. Vedotaan myös siihen, että alle 18-v ei pysty aikuisena tavalla näkemään omaa parastaan pitemmällä tähtäimellä. Mitä tässä kaikessa on lapsen ja nuoren omalla mielipiteellä mitään merkitystä?


      • Lapseni on alusta lähtien s...
        merkitystä silloin, kun kirjoitti:

        vanhemmat on päätetty mustamaalata?

        Lapsia kuullaan kyllä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Viranomaisten kanta ilman todellisia puolesta tai vastaan todisteita on ainoa, mikä ratkaisee.

        Ja muistakaa tällainen väärä propaganda, jota sossujohtajat toitottavat: 'On aina vanhempien syy kun lapsi oireilee.'

        Lisäksi käytetään myös väärien viranomaistoimien puolusteluna periaatetta, että lapset ovat aina lojaaleja vanhemmilleen. Tällä mitätöidään se, mitä lapsella on sanottavana kodin olosuhteista tai siitä, missä hänen todellisuudessa on hyvä olla, missä hän haluaa olla. Vedotaan myös siihen, että alle 18-v ei pysty aikuisena tavalla näkemään omaa parastaan pitemmällä tähtäimellä. Mitä tässä kaikessa on lapsen ja nuoren omalla mielipiteellä mitään merkitystä?

        haluaa kotiin,ei käy.Sosku kysyi kahdesta paikasta vanhasta sijaisperheestä joka epäsopivaksi todettiin,tai uudesta paikasta,tai kodista.Lapsi vastasi soskulle että kotiin.Sosku sanoi ettei käy, ja lapsi vietiin uuteen paikkaan,Siinä lapsen kuulemiset.


    • Asia on pyrittävä selvitämä...

      Oikaistava heti Hanki tuki Ryhmä.
      ja Puolueton Joka videoi Suomi turvaton Maa

      Sos käyttää sinun totutesi sinua vastaan siinä ongelma suomessa.

    • tajusivat vähän

      jälkijunassa, miten tuottoisaa lapsibisnes on ja pienelle paikkakunnalle merkittävä elinkeino. Uutukaisen lastenkodin paikat on saatava pidettyä täysinä ja nimenomaan naapurikunnista huostaanotetuilla lapsilla, koska maksajana on aina sijoittajakunta, loput hoitaa valtio. Kun lapsi huostaan vilahtaa niin raha kirstuun kilahtaa. Saavat sitten kunnan isät ja sossujohtajat kuorossa kiekua omaa erinomaisuuttaan oksalla ylimmällä.

      Mihin päin Kangasala Citya tuo lastenkoti on perustettu?

      • thm

        Siis asioita vielä selventääkseni kun tänne, on kirjoittanut jotkut muutkin, joilla sama tarina.
        alkuperäinen huostaanotto tehtiin, poikien ollessa tyttöystävänsä kotona yökylässä, kun minä paha äiti olin käymässä ystävän kanssa oluella.
        Mitä siis tapahtuu minun kohdallani, 2 kertaa kolmessa vuodessa.
        Sitten alettiin vääntämään jos mitä juttua, kotioloista, kaikki täysin perusteettomia, jotka olen onneksi pystynyt kumoamaan (ainakin luulen niin koska olen todistepaperit lähettänyt suoraan hallinto-oikeuteen).
        Kaikki on saanut alkunsa katkerasta ex-miehestäni.
        Ainoa joka pyysi lausuntoa lapsiltani oli hallinto-oikeus (asia siellä kesken).
        Sossut ei välittänyt pätkääkään.
        ja viimeisessä palaverissä keksittiin sitten tämä, liian läheiset välit.Kun todellakaan eivät saa valheitaan toteen näytettyä.
        Molemmat poikani ovat minulle läheisiä, mutta silti heillä on omat kuvionsa, ystävänsä ym. ym.
        17 vuotias poika vain ei olisi heidän mielestään saanut todeta, että äidille voi puhua huolistaan.
        Hän ilmoitti ettei jatka koulua ym. enään, hän ei jaksa, koska kotona on hyvä asua ja olla.
        Hänen kihlattunsakkin asustelee meillä suurimman osan viikoistaan, mutta siinä kai ei ole mitään väärää.
        lastenkoti on muuten Pikonlinnan läheisyydessä.


      • aiheettoman ilmoituksen
        thm kirjoitti:

        Siis asioita vielä selventääkseni kun tänne, on kirjoittanut jotkut muutkin, joilla sama tarina.
        alkuperäinen huostaanotto tehtiin, poikien ollessa tyttöystävänsä kotona yökylässä, kun minä paha äiti olin käymässä ystävän kanssa oluella.
        Mitä siis tapahtuu minun kohdallani, 2 kertaa kolmessa vuodessa.
        Sitten alettiin vääntämään jos mitä juttua, kotioloista, kaikki täysin perusteettomia, jotka olen onneksi pystynyt kumoamaan (ainakin luulen niin koska olen todistepaperit lähettänyt suoraan hallinto-oikeuteen).
        Kaikki on saanut alkunsa katkerasta ex-miehestäni.
        Ainoa joka pyysi lausuntoa lapsiltani oli hallinto-oikeus (asia siellä kesken).
        Sossut ei välittänyt pätkääkään.
        ja viimeisessä palaverissä keksittiin sitten tämä, liian läheiset välit.Kun todellakaan eivät saa valheitaan toteen näytettyä.
        Molemmat poikani ovat minulle läheisiä, mutta silti heillä on omat kuvionsa, ystävänsä ym. ym.
        17 vuotias poika vain ei olisi heidän mielestään saanut todeta, että äidille voi puhua huolistaan.
        Hän ilmoitti ettei jatka koulua ym. enään, hän ei jaksa, koska kotona on hyvä asua ja olla.
        Hänen kihlattunsakkin asustelee meillä suurimman osan viikoistaan, mutta siinä kai ei ole mitään väärää.
        lastenkoti on muuten Pikonlinnan läheisyydessä.

        tekijäkin rangaistuksen, samoin kaikki viranomaiset, jotka ovat valheilmoituksen perusteella puuttuneet perheen asioihin.

        Mutta Suomessa on näin, että huoltajaa vastaan esitettyä syytettä ei tarvitse todistaa oikeaksi, viranomaiset voivat silti aloittaa idioottitoimensa perheen rikkomiseksi. Ja koska sossu pelkää kasvojensa menettämistä, jos huostaanotto todetaan aiheettomaksi, niin sen takia syitä keksitään sitä mukaa lisää kun entiset onnistutaan kumoamaan vääriksi.

        Linnaan tuollaiset exät, jotka omaa katkeruuttaan pistävät lapset kärsimään!


      • "aikuinen" mies?
        thm kirjoitti:

        Siis asioita vielä selventääkseni kun tänne, on kirjoittanut jotkut muutkin, joilla sama tarina.
        alkuperäinen huostaanotto tehtiin, poikien ollessa tyttöystävänsä kotona yökylässä, kun minä paha äiti olin käymässä ystävän kanssa oluella.
        Mitä siis tapahtuu minun kohdallani, 2 kertaa kolmessa vuodessa.
        Sitten alettiin vääntämään jos mitä juttua, kotioloista, kaikki täysin perusteettomia, jotka olen onneksi pystynyt kumoamaan (ainakin luulen niin koska olen todistepaperit lähettänyt suoraan hallinto-oikeuteen).
        Kaikki on saanut alkunsa katkerasta ex-miehestäni.
        Ainoa joka pyysi lausuntoa lapsiltani oli hallinto-oikeus (asia siellä kesken).
        Sossut ei välittänyt pätkääkään.
        ja viimeisessä palaverissä keksittiin sitten tämä, liian läheiset välit.Kun todellakaan eivät saa valheitaan toteen näytettyä.
        Molemmat poikani ovat minulle läheisiä, mutta silti heillä on omat kuvionsa, ystävänsä ym. ym.
        17 vuotias poika vain ei olisi heidän mielestään saanut todeta, että äidille voi puhua huolistaan.
        Hän ilmoitti ettei jatka koulua ym. enään, hän ei jaksa, koska kotona on hyvä asua ja olla.
        Hänen kihlattunsakkin asustelee meillä suurimman osan viikoistaan, mutta siinä kai ei ole mitään väärää.
        lastenkoti on muuten Pikonlinnan läheisyydessä.

        tässä tapauksessa poikien oma isä,
        saa tuollaisen sotkun omille lapsilleen aikaiseksi!

        Onkos isä vieraillut poikiensa luona lastenkodissa, niin että onkos se poikien isä
        nyt tyytyväinen tekemisiinsä?

        Kyllä teidän tapauksessa pitäisi nyt kiireesti jonkun todella korkean virkamiehen jotain järkevää nuoren miehen sijoituksen vuoksi tehdä.
        Jo melkein aikuisen miehen elämänhalu ja tulevaisuus saadaan kyllä tuolla tavalla sossupossujen taholta "muiluttamalla"!!!!
        hyvin nopeasti raiteiltaan.


        Ei ole todellakaan sosiaalityöntekijällä
        (tuon ikäisen nuoren miehen huostaaminen)
        kaikki aivokopassa paikoillaan.
        Poikasi ikäinen nuorimieshän
        voi muuttaa jo kotoaankin ja mennä töihin
        jos hän niin haluaisi,
        ei siinä sossuilla saisi olla kyllä enää mitään sananvaltaa nuoren miehen elämisen suhteen.

        Eikö sossulla ole enää alueellaan todellisessa avun tarpeessa olevia asiakasperheitä,
        kun voi tuollaiseen
        todella ala-arvoiseen huostaanottoon alentua?


      • kesällä kaunista
        thm kirjoitti:

        Siis asioita vielä selventääkseni kun tänne, on kirjoittanut jotkut muutkin, joilla sama tarina.
        alkuperäinen huostaanotto tehtiin, poikien ollessa tyttöystävänsä kotona yökylässä, kun minä paha äiti olin käymässä ystävän kanssa oluella.
        Mitä siis tapahtuu minun kohdallani, 2 kertaa kolmessa vuodessa.
        Sitten alettiin vääntämään jos mitä juttua, kotioloista, kaikki täysin perusteettomia, jotka olen onneksi pystynyt kumoamaan (ainakin luulen niin koska olen todistepaperit lähettänyt suoraan hallinto-oikeuteen).
        Kaikki on saanut alkunsa katkerasta ex-miehestäni.
        Ainoa joka pyysi lausuntoa lapsiltani oli hallinto-oikeus (asia siellä kesken).
        Sossut ei välittänyt pätkääkään.
        ja viimeisessä palaverissä keksittiin sitten tämä, liian läheiset välit.Kun todellakaan eivät saa valheitaan toteen näytettyä.
        Molemmat poikani ovat minulle läheisiä, mutta silti heillä on omat kuvionsa, ystävänsä ym. ym.
        17 vuotias poika vain ei olisi heidän mielestään saanut todeta, että äidille voi puhua huolistaan.
        Hän ilmoitti ettei jatka koulua ym. enään, hän ei jaksa, koska kotona on hyvä asua ja olla.
        Hänen kihlattunsakkin asustelee meillä suurimman osan viikoistaan, mutta siinä kai ei ole mitään väärää.
        lastenkoti on muuten Pikonlinnan läheisyydessä.

        seutua, kartta on päässä, hevostallia siinä on, ne ei muistaakseni ole O-P mehtosen,
        taidetaan paikkaan mennä samaa tietä kuin pikoon, siinä vasemmalla oli joskus jotakin säpinää,
        On se jotenkin väärin että 17 vee viedään laitokseen. Hullua touhua.


      • thm
        "aikuinen" mies? kirjoitti:

        tässä tapauksessa poikien oma isä,
        saa tuollaisen sotkun omille lapsilleen aikaiseksi!

        Onkos isä vieraillut poikiensa luona lastenkodissa, niin että onkos se poikien isä
        nyt tyytyväinen tekemisiinsä?

        Kyllä teidän tapauksessa pitäisi nyt kiireesti jonkun todella korkean virkamiehen jotain järkevää nuoren miehen sijoituksen vuoksi tehdä.
        Jo melkein aikuisen miehen elämänhalu ja tulevaisuus saadaan kyllä tuolla tavalla sossupossujen taholta "muiluttamalla"!!!!
        hyvin nopeasti raiteiltaan.


        Ei ole todellakaan sosiaalityöntekijällä
        (tuon ikäisen nuoren miehen huostaaminen)
        kaikki aivokopassa paikoillaan.
        Poikasi ikäinen nuorimieshän
        voi muuttaa jo kotoaankin ja mennä töihin
        jos hän niin haluaisi,
        ei siinä sossuilla saisi olla kyllä enää mitään sananvaltaa nuoren miehen elämisen suhteen.

        Eikö sossulla ole enää alueellaan todellisessa avun tarpeessa olevia asiakasperheitä,
        kun voi tuollaiseen
        todella ala-arvoiseen huostaanottoon alentua?

        No ei isä ole paljon vieraillut, kun lapset eivät häntä halua tavata, yrittänyt on.
        Sain onneksi uudessa paikassakin nyt jo lomapään auki,että saisin pojan puhuttua kouluun.Mut pojan masennus on kamala, ja pikkuveli itkeskelee ja yrittää esittää liian kilttiä.
        Alempaan kirjoitukseen, kaunista seutua toki, olis vaan kiva kun lapset ja kuka tahansa saisivat nauttia tuosta luonnon kauneudesta vapaa-ehtoisesti.
        No pistimme pyörät pyörimään, käräjille päätöksentekijöitä, ei siis lastenkodin väkeä, hehän eivät päättäjien mielivallalle voi mitään. Ja odotamme hallinto-oikeuden päätöstä piakkoin.
        Poika 90 tulee vkl lomille, ja kirjoittaa sitten varmaan kuulumisiaan itse.


      • alkanee T-kirjaimella?
        thm kirjoitti:

        No ei isä ole paljon vieraillut, kun lapset eivät häntä halua tavata, yrittänyt on.
        Sain onneksi uudessa paikassakin nyt jo lomapään auki,että saisin pojan puhuttua kouluun.Mut pojan masennus on kamala, ja pikkuveli itkeskelee ja yrittää esittää liian kilttiä.
        Alempaan kirjoitukseen, kaunista seutua toki, olis vaan kiva kun lapset ja kuka tahansa saisivat nauttia tuosta luonnon kauneudesta vapaa-ehtoisesti.
        No pistimme pyörät pyörimään, käräjille päätöksentekijöitä, ei siis lastenkodin väkeä, hehän eivät päättäjien mielivallalle voi mitään. Ja odotamme hallinto-oikeuden päätöstä piakkoin.
        Poika 90 tulee vkl lomille, ja kirjoittaa sitten varmaan kuulumisiaan itse.

        Hei!

        Olen itse vaatimassa teini-ikäisen lapseni sijoituspaikan vaihtoa lähemmäs kotia ja "T" on käynyt yhtenä vaihtoehtona mielessä. Mitä mieltä olet ja lapsesi ovat ko. laitoksesta? Olisin kiitollinen, jos jaksaisitte jotakin kommentoida!

        Koitetaan jaksaa tämä tuska ja pitää todellakin lastemme oikeuksista kiinni. Aion itsekin taistella niin pitkälle oikeusteitse kuin mennä voi. Koska syynä lapseni huost.ottoon eivät ole kotiolot. Lasta ei saa rangaista ottamalla kotoa pois.

        Sinulle aurinkoista päivää ja pojille jaksamista!!!


      • aivan samaa
        alkanee T-kirjaimella? kirjoitti:

        Hei!

        Olen itse vaatimassa teini-ikäisen lapseni sijoituspaikan vaihtoa lähemmäs kotia ja "T" on käynyt yhtenä vaihtoehtona mielessä. Mitä mieltä olet ja lapsesi ovat ko. laitoksesta? Olisin kiitollinen, jos jaksaisitte jotakin kommentoida!

        Koitetaan jaksaa tämä tuska ja pitää todellakin lastemme oikeuksista kiinni. Aion itsekin taistella niin pitkälle oikeusteitse kuin mennä voi. Koska syynä lapseni huost.ottoon eivät ole kotiolot. Lasta ei saa rangaista ottamalla kotoa pois.

        Sinulle aurinkoista päivää ja pojille jaksamista!!!

        Lapset tekevät siellä samoja asioita kuin kotonakin,


        Lapset ja nuoret osallistuvat kodin arkisiin askareisiin kykyjensä mukaan. Rutiinit ja aikataulut luovat turvallisuutta ja auttavat ennakoimaan tulevaa. Pidämme tärkeänä myös rauhallisia koti-iltoja.

        Yhteisten harrastusten lisäksi pyrimme löytämään jokaiselle lapselle sopivan, oman harrastuksen.

        Tuulimäen omassa hallissa voi pelata erilaisia pallopelejä. Sieltä löytyvät myös kuntosali sekä biljardi- ja pingispöydät.

        Talvisin käymme laskettelemassa, museoissa, teattereissa, elokuvissa, pulkkamäessä, ralleissa ja uimahallissa. Kesällä uimme järvissä, kalastamme, patikoimme, retkeilemme ja käymme leireillä, muun muassa.


      • thm
        alkanee T-kirjaimella? kirjoitti:

        Hei!

        Olen itse vaatimassa teini-ikäisen lapseni sijoituspaikan vaihtoa lähemmäs kotia ja "T" on käynyt yhtenä vaihtoehtona mielessä. Mitä mieltä olet ja lapsesi ovat ko. laitoksesta? Olisin kiitollinen, jos jaksaisitte jotakin kommentoida!

        Koitetaan jaksaa tämä tuska ja pitää todellakin lastemme oikeuksista kiinni. Aion itsekin taistella niin pitkälle oikeusteitse kuin mennä voi. Koska syynä lapseni huost.ottoon eivät ole kotiolot. Lasta ei saa rangaista ottamalla kotoa pois.

        Sinulle aurinkoista päivää ja pojille jaksamista!!!

        siis joo ei paikassa sinällään vikaa ole, pieni yhteisö. Ainakin tähän asti olen saanut henkilökunnasta hyvän kuvan.
        Omat huoneet, ja kaunis paikka. Minut on ainakin toivotettu tervetulleeksi koska vaan esim. piipahtaan.
        Että, omalle lapsellesi varmasti hyvä jos asutte siinä lähempänä.
        Minulle vaan tämä päättäjien kanssa tappelu, kun lapset reagoivat, ovat ne sitten missä tahansa.
        Ja nämä huostaanottoon liittyvät muut asiat pistävät vihaksi. No onneksi olen saanut teiltä kaikilta voimia, ja lähtenyt käräjäoikeustielle, perättömistä lausumista, vaikkakin hallinto-oikeuden päätös vielä tulematta.
        Toivon vaan ettälapseni jaksaa odottaa.


      • lastenkodissa voi
        thm kirjoitti:

        siis joo ei paikassa sinällään vikaa ole, pieni yhteisö. Ainakin tähän asti olen saanut henkilökunnasta hyvän kuvan.
        Omat huoneet, ja kaunis paikka. Minut on ainakin toivotettu tervetulleeksi koska vaan esim. piipahtaan.
        Että, omalle lapsellesi varmasti hyvä jos asutte siinä lähempänä.
        Minulle vaan tämä päättäjien kanssa tappelu, kun lapset reagoivat, ovat ne sitten missä tahansa.
        Ja nämä huostaanottoon liittyvät muut asiat pistävät vihaksi. No onneksi olen saanut teiltä kaikilta voimia, ja lähtenyt käräjäoikeustielle, perättömistä lausumista, vaikkakin hallinto-oikeuden päätös vielä tulematta.
        Toivon vaan ettälapseni jaksaa odottaa.

        vapaasti käydä koska tahansa. En ole ennen moisesta kuullut!


      • thm
        lastenkodissa voi kirjoitti:

        vapaasti käydä koska tahansa. En ole ennen moisesta kuullut!

        Tietysti täytyy todeta, että soittaa pitää etukäteen ja ei tietenkään asiattomiin aikoihin, mutta muuten kyllä sanoivat että aina olen tervetullut.
        Pojistani vielä, rajoitteita paikassa heidän taholleen on tullut yllättäviä.
        Kaksin eivät saa liikkua, vanhempi poika ei saa käyttää kun murtoosaa omista vaatteistaan ym.
        Et sääntöjähän on kyl joka paikassa.
        Loppuviikon poikani kävi koulua, ehtona kotilomille.
        Toivon nyt vaan et tää kaikki loppuis,lapset odottavat niin kovasti, et hallintooikeus purkais koko prosessin.
        Mitä jos ei taas ollaan suossa, ja viimeinen valon pilkahdus lapseni elämässä hukassa.
        Muuten kukaan päättäjä ei ole hänelle vielä vastannut???


      • amalia
        thm kirjoitti:

        Tietysti täytyy todeta, että soittaa pitää etukäteen ja ei tietenkään asiattomiin aikoihin, mutta muuten kyllä sanoivat että aina olen tervetullut.
        Pojistani vielä, rajoitteita paikassa heidän taholleen on tullut yllättäviä.
        Kaksin eivät saa liikkua, vanhempi poika ei saa käyttää kun murtoosaa omista vaatteistaan ym.
        Et sääntöjähän on kyl joka paikassa.
        Loppuviikon poikani kävi koulua, ehtona kotilomille.
        Toivon nyt vaan et tää kaikki loppuis,lapset odottavat niin kovasti, et hallintooikeus purkais koko prosessin.
        Mitä jos ei taas ollaan suossa, ja viimeinen valon pilkahdus lapseni elämässä hukassa.
        Muuten kukaan päättäjä ei ole hänelle vielä vastannut???

        et poikasi on saatu käymään koulua, mutta kotilomilla ei saa kiristää minkään asian kanssa.
        Kotilomat kuuluu lapsille, ne ei ole palkkio mistään. Tuossa kohtaa on toimittu täysin väärin ja julmasti lastasi kohtaan.


      • lomalla kiristys,
        amalia kirjoitti:

        et poikasi on saatu käymään koulua, mutta kotilomilla ei saa kiristää minkään asian kanssa.
        Kotilomat kuuluu lapsille, ne ei ole palkkio mistään. Tuossa kohtaa on toimittu täysin väärin ja julmasti lastasi kohtaan.

        se on epäinhimillistä.
        Mitenkähän koulu nyt sitten sujuu kun sitä kiristämällä käydään. Ainakaan minun uhmailijani ei oppisi kouluun pakottamalla yhtään mitään. Aika näyttää. Vai onko koulu sama kuin aikaisemmin? Silloin voi olla hyväkin, että jotain tuttua jatkuu tuossa tilanteessa.

        Muuten tuo paikan avoimmuus on sinällään hyvä asia, että he 'pelaavat avoimin kortein'. Joissakin paikoissa, joissa on tiukat tapaamisajat ja muodot ja käytännöt, vanhemmat yritetään pitää niiden avulla mahdollisimman kaukana, koska he itse tietävät toiminnassaan olevan arveluttavia piirteitä.


      • pojat vkl-
        thm kirjoitti:

        Tietysti täytyy todeta, että soittaa pitää etukäteen ja ei tietenkään asiattomiin aikoihin, mutta muuten kyllä sanoivat että aina olen tervetullut.
        Pojistani vielä, rajoitteita paikassa heidän taholleen on tullut yllättäviä.
        Kaksin eivät saa liikkua, vanhempi poika ei saa käyttää kun murtoosaa omista vaatteistaan ym.
        Et sääntöjähän on kyl joka paikassa.
        Loppuviikon poikani kävi koulua, ehtona kotilomille.
        Toivon nyt vaan et tää kaikki loppuis,lapset odottavat niin kovasti, et hallintooikeus purkais koko prosessin.
        Mitä jos ei taas ollaan suossa, ja viimeinen valon pilkahdus lapseni elämässä hukassa.
        Muuten kukaan päättäjä ei ole hänelle vielä vastannut???

        lomalle?


      • thm
        pojat vkl- kirjoitti:

        lomalle?

        Kyllä pe-su lomalle, ihana asia et lomat alko heti ekasta viikonlopusta pelaan. Mut niin se on et jos vanhempi on pois koulusta, on myös pois kotilomilta.
        Nyt on taas ihana olla kun poitsut ja miniä kotona, ja jännityksellä ootellaan hallintooikeutta sekä ens viikon huoltosuunnitelma neuvottelua.
        Mites toi vaateasia, kiellot onko siitä kokemuksia.


      • vielä tuo
        thm kirjoitti:

        Kyllä pe-su lomalle, ihana asia et lomat alko heti ekasta viikonlopusta pelaan. Mut niin se on et jos vanhempi on pois koulusta, on myös pois kotilomilta.
        Nyt on taas ihana olla kun poitsut ja miniä kotona, ja jännityksellä ootellaan hallintooikeutta sekä ens viikon huoltosuunnitelma neuvottelua.
        Mites toi vaateasia, kiellot onko siitä kokemuksia.

        huoltosuunnitelma kohta ja mieti jo etukäteen mitä sinne esimerkiksi teidän perheen eli vanhempien avuksi ja tueksi tarvitsette.
        Huoltosuunnitelmaan on myös laitettava ne syyt ja seikat,
        (sekä myös sossujen suunnitelmat syiden ja seikkojen poistoon),
        joiden on poistuttava lasten (ja MELKEIN AIKUISTEN MIESTEN) perheestä,
        jotta heidät voidaan palauttaa kotiinsa.
        Tsemp teille.


        Ei muuten erkkikään varmaan usko, että 17 vuotias nuori aikuinen miehen alku voidaan tänä päivänä huostaanottaa Suomessa .....
        tuntuu jotenkin ihan täysin käsittämättömältä.
        (ootkos muuten laittanu meiliä esimerkiksi L.Hyssälälle, miten teidän nuorta miestä
        on teidän "kylän" LASTENsuojelusossujen toimesta kohdeltu?)


      • ^^^^
        vielä tuo kirjoitti:

        huoltosuunnitelma kohta ja mieti jo etukäteen mitä sinne esimerkiksi teidän perheen eli vanhempien avuksi ja tueksi tarvitsette.
        Huoltosuunnitelmaan on myös laitettava ne syyt ja seikat,
        (sekä myös sossujen suunnitelmat syiden ja seikkojen poistoon),
        joiden on poistuttava lasten (ja MELKEIN AIKUISTEN MIESTEN) perheestä,
        jotta heidät voidaan palauttaa kotiinsa.
        Tsemp teille.


        Ei muuten erkkikään varmaan usko, että 17 vuotias nuori aikuinen miehen alku voidaan tänä päivänä huostaanottaa Suomessa .....
        tuntuu jotenkin ihan täysin käsittämättömältä.
        (ootkos muuten laittanu meiliä esimerkiksi L.Hyssälälle, miten teidän nuorta miestä
        on teidän "kylän" LASTENsuojelusossujen toimesta kohdeltu?)

        Olen seurannut tätä ketjua mielenkiinnolla. Mieleeni tuli ajtus, että liian symbioottisen ja läheisen suhteen diagnoosin tekee vain psykiatriaan erikoistunut lääkäri. Onko teille tehnyt ? Sossut eivät saa leikkiä lääkäriä ja heidän tällainen perustelu täytyy kaatua oikeudessa.

        Muutama sukupolvi sitten mies oli täysi-ikäinen vasta 24 vuotta täytettyään. Siihen asti hän oli vanhempiensa määräysvallassa mm. naimaluvan sai vain vanhempien suostumuksella. Kahden pojan äitinä tiedän, että 17 vuotias on vielä henkisesti lapsi,puheet liian läheisistä suhteista ovat puppua. Vai tarkoittaako tämä sitä nuorempaa veljeä? Eikä sossujen toimenkuvaan kuulu tällaisten ongelmien hoitaminen huostaanotolla. Vai onko kaiken takana joku psykiatri määräilemässä? Tampereen seudulla näitä nääs on.

        Lapsen kouluongelmien rankaisu kotilomilla on ehdottomasti v'äärin. En oikein ymmärrä asetelmaa: lapsi asuu poissa kotoa vierassa paikassa, josta käsin ei suostu menemään kouluun ja siksi ei pääse käymään kotona???

        Onko tutkittu se koulun pää ongelmien synnyttämisessä ja ylläpitämisessä? Jos lapsi ei suostu kouluun, kouluyhteisössä on yleensä siihen syy, siellä olosuhteet juuri tälle lapselle ovat liian rankat ja sopimattomat. Jos näin ei olisi jokainen lapsi kävisi mielellään koulua.

        Hallinto-oikeus ei ota kantaa muuhun kuin siihen, onko asia edennyt HALLINNOLLISESTI oikein, jos siitä ei löydy virhettä, valitus ei mene läpi vaikka sisällöllisesti olisi kuinka väärin. Esim sossut ovat tehneet väärän diagnoosin ja toimivat sen mukaan, se ei kuulu tietääkseni hallinnolliseen virheesen. Jos olen väärässä, korjatkoon joku.


      • edes diagnoosina,
        ^^^^ kirjoitti:

        Olen seurannut tätä ketjua mielenkiinnolla. Mieleeni tuli ajtus, että liian symbioottisen ja läheisen suhteen diagnoosin tekee vain psykiatriaan erikoistunut lääkäri. Onko teille tehnyt ? Sossut eivät saa leikkiä lääkäriä ja heidän tällainen perustelu täytyy kaatua oikeudessa.

        Muutama sukupolvi sitten mies oli täysi-ikäinen vasta 24 vuotta täytettyään. Siihen asti hän oli vanhempiensa määräysvallassa mm. naimaluvan sai vain vanhempien suostumuksella. Kahden pojan äitinä tiedän, että 17 vuotias on vielä henkisesti lapsi,puheet liian läheisistä suhteista ovat puppua. Vai tarkoittaako tämä sitä nuorempaa veljeä? Eikä sossujen toimenkuvaan kuulu tällaisten ongelmien hoitaminen huostaanotolla. Vai onko kaiken takana joku psykiatri määräilemässä? Tampereen seudulla näitä nääs on.

        Lapsen kouluongelmien rankaisu kotilomilla on ehdottomasti v'äärin. En oikein ymmärrä asetelmaa: lapsi asuu poissa kotoa vierassa paikassa, josta käsin ei suostu menemään kouluun ja siksi ei pääse käymään kotona???

        Onko tutkittu se koulun pää ongelmien synnyttämisessä ja ylläpitämisessä? Jos lapsi ei suostu kouluun, kouluyhteisössä on yleensä siihen syy, siellä olosuhteet juuri tälle lapselle ovat liian rankat ja sopimattomat. Jos näin ei olisi jokainen lapsi kävisi mielellään koulua.

        Hallinto-oikeus ei ota kantaa muuhun kuin siihen, onko asia edennyt HALLINNOLLISESTI oikein, jos siitä ei löydy virhettä, valitus ei mene läpi vaikka sisällöllisesti olisi kuinka väärin. Esim sossut ovat tehneet väärän diagnoosin ja toimivat sen mukaan, se ei kuulu tietääkseni hallinnolliseen virheesen. Jos olen väärässä, korjatkoon joku.

        se on vain sossun kuulema hieno ilmaisu, jota he käyttävät yhtenä lisämausteena kootessaan riittävälle näyttävää nippua huostaanoton syiksi.


      • puhuvat
        edes diagnoosina, kirjoitti:

        se on vain sossun kuulema hieno ilmaisu, jota he käyttävät yhtenä lisämausteena kootessaan riittävälle näyttävää nippua huostaanoton syiksi.

        työntekijät taitavat itse olla sellaisia, jotka ovat erotettu aivan pienenä vanhemmistaan päivähoitoon. Heille ei ole päässyt kehittymään luontaista vanhempi-lapsi suhdetta tai se on jäänyt vajaaksi, eivätkä he siten ymmärrä siitä tarpeeksi. On siten aivan luonnollista että nyt tämä puute nousee työssä esille näin voimakkaana. Hehän työskentelevät persoonallaan.


      • sukupolvi sitten
        ^^^^ kirjoitti:

        Olen seurannut tätä ketjua mielenkiinnolla. Mieleeni tuli ajtus, että liian symbioottisen ja läheisen suhteen diagnoosin tekee vain psykiatriaan erikoistunut lääkäri. Onko teille tehnyt ? Sossut eivät saa leikkiä lääkäriä ja heidän tällainen perustelu täytyy kaatua oikeudessa.

        Muutama sukupolvi sitten mies oli täysi-ikäinen vasta 24 vuotta täytettyään. Siihen asti hän oli vanhempiensa määräysvallassa mm. naimaluvan sai vain vanhempien suostumuksella. Kahden pojan äitinä tiedän, että 17 vuotias on vielä henkisesti lapsi,puheet liian läheisistä suhteista ovat puppua. Vai tarkoittaako tämä sitä nuorempaa veljeä? Eikä sossujen toimenkuvaan kuulu tällaisten ongelmien hoitaminen huostaanotolla. Vai onko kaiken takana joku psykiatri määräilemässä? Tampereen seudulla näitä nääs on.

        Lapsen kouluongelmien rankaisu kotilomilla on ehdottomasti v'äärin. En oikein ymmärrä asetelmaa: lapsi asuu poissa kotoa vierassa paikassa, josta käsin ei suostu menemään kouluun ja siksi ei pääse käymään kotona???

        Onko tutkittu se koulun pää ongelmien synnyttämisessä ja ylläpitämisessä? Jos lapsi ei suostu kouluun, kouluyhteisössä on yleensä siihen syy, siellä olosuhteet juuri tälle lapselle ovat liian rankat ja sopimattomat. Jos näin ei olisi jokainen lapsi kävisi mielellään koulua.

        Hallinto-oikeus ei ota kantaa muuhun kuin siihen, onko asia edennyt HALLINNOLLISESTI oikein, jos siitä ei löydy virhettä, valitus ei mene läpi vaikka sisällöllisesti olisi kuinka väärin. Esim sossut ovat tehneet väärän diagnoosin ja toimivat sen mukaan, se ei kuulu tietääkseni hallinnolliseen virheesen. Jos olen väärässä, korjatkoon joku.

        oli tavallisempaa että perhe perustetiin kun mies oli noin 18 vuoden iässä ja nainen 16,17 -vuotias.



        Pari sukupolvea taaksepäin
        tuollainen sossu sopottaja olisi laitettu pirtistä
        pers otteella isännän käsvoimalla pihalle
        ja sossusopotukset olisi loppuneet sen talon kohdalla ja osalta siihen.

        Mutta kun pikkusormen
        (nyky-yhteiskunnassa annettu kaikki rajaton valta lastensuoejelussa sossulan virkamiehille)
        antaa ..lle
        niin vallan anhneuksissaanhan "se" vie koko käden....


      • käynyt että
        ^^^^ kirjoitti:

        Olen seurannut tätä ketjua mielenkiinnolla. Mieleeni tuli ajtus, että liian symbioottisen ja läheisen suhteen diagnoosin tekee vain psykiatriaan erikoistunut lääkäri. Onko teille tehnyt ? Sossut eivät saa leikkiä lääkäriä ja heidän tällainen perustelu täytyy kaatua oikeudessa.

        Muutama sukupolvi sitten mies oli täysi-ikäinen vasta 24 vuotta täytettyään. Siihen asti hän oli vanhempiensa määräysvallassa mm. naimaluvan sai vain vanhempien suostumuksella. Kahden pojan äitinä tiedän, että 17 vuotias on vielä henkisesti lapsi,puheet liian läheisistä suhteista ovat puppua. Vai tarkoittaako tämä sitä nuorempaa veljeä? Eikä sossujen toimenkuvaan kuulu tällaisten ongelmien hoitaminen huostaanotolla. Vai onko kaiken takana joku psykiatri määräilemässä? Tampereen seudulla näitä nääs on.

        Lapsen kouluongelmien rankaisu kotilomilla on ehdottomasti v'äärin. En oikein ymmärrä asetelmaa: lapsi asuu poissa kotoa vierassa paikassa, josta käsin ei suostu menemään kouluun ja siksi ei pääse käymään kotona???

        Onko tutkittu se koulun pää ongelmien synnyttämisessä ja ylläpitämisessä? Jos lapsi ei suostu kouluun, kouluyhteisössä on yleensä siihen syy, siellä olosuhteet juuri tälle lapselle ovat liian rankat ja sopimattomat. Jos näin ei olisi jokainen lapsi kävisi mielellään koulua.

        Hallinto-oikeus ei ota kantaa muuhun kuin siihen, onko asia edennyt HALLINNOLLISESTI oikein, jos siitä ei löydy virhettä, valitus ei mene läpi vaikka sisällöllisesti olisi kuinka väärin. Esim sossut ovat tehneet väärän diagnoosin ja toimivat sen mukaan, se ei kuulu tietääkseni hallinnolliseen virheesen. Jos olen väärässä, korjatkoon joku.

        lapselle tehtyä "diagnoosia" ei ole lääketieteellisesti olemassa
        niin esittää hallinnollisena sossun
        tekemänä virheenä.

        Ja kuten sanottua, 17 vuotiaan ei tarvitse enää päivääkään käydä koulua jollei hän itse niin tahdo. Hänhän voi mennä vaikka raksalle töihin
        ja hankkia ittelleen ja morsmaikulleen oman huushollin,
        niin halutessaan.
        Kuka estää.... ei ainakaan sossupossu,
        vaikka kuinka näkyy tampereella nääs niin haluavan tehdä.
        jalkaako sossu polki vaiko kiljuiko niin lujaa että korvat särky......naurettavaa.


      • nääs nääs
        käynyt että kirjoitti:

        lapselle tehtyä "diagnoosia" ei ole lääketieteellisesti olemassa
        niin esittää hallinnollisena sossun
        tekemänä virheenä.

        Ja kuten sanottua, 17 vuotiaan ei tarvitse enää päivääkään käydä koulua jollei hän itse niin tahdo. Hänhän voi mennä vaikka raksalle töihin
        ja hankkia ittelleen ja morsmaikulleen oman huushollin,
        niin halutessaan.
        Kuka estää.... ei ainakaan sossupossu,
        vaikka kuinka näkyy tampereella nääs niin haluavan tehdä.
        jalkaako sossu polki vaiko kiljuiko niin lujaa että korvat särky......naurettavaa.

        Olenko vain kuvitellut kun olen sitämieltä että tampereen sossu toimii hyvin ja asiallisesti. Silti olen sellainen sossusta persote-tyyppiä, ei niitä pirttiin saa päästää.
        Hallinto-oikeuksiin on turha valittaa. Persote, perään tervaa ja höyheniä, siitä kohtelusta sossutkin tykkää, nääs.


      • historiaa
        sukupolvi sitten kirjoitti:

        oli tavallisempaa että perhe perustetiin kun mies oli noin 18 vuoden iässä ja nainen 16,17 -vuotias.



        Pari sukupolvea taaksepäin
        tuollainen sossu sopottaja olisi laitettu pirtistä
        pers otteella isännän käsvoimalla pihalle
        ja sossusopotukset olisi loppuneet sen talon kohdalla ja osalta siihen.

        Mutta kun pikkusormen
        (nyky-yhteiskunnassa annettu kaikki rajaton valta lastensuoejelussa sossulan virkamiehille)
        antaa ..lle
        niin vallan anhneuksissaanhan "se" vie koko käden....

        tutkineena omassa suvussani ei ainakaan löydy sellaista trendiä, että 18 ja 16 vuotiaina oltaisiin menty naimisiin. Kyllä lapset saivat silloin olla turvallisesti lapsia ja nuoret saivat elää nuoruuttaan turvallisesti aikuisten rinnalla opetellen samalla aikuisten elämää. Sääntö naimisiin menon oli vähintään 20 vuotta, jolloin miehetkin jo osasivat ajatella putkiaivoillaan laaja-alaisemmin. Poikkeuksia tietysti oli.

        Tämä nykyajan tapa leikkiä parisuhdetta lapsena ei johda muuhun kuin ...... jokainen tietää mihin.....


      • koulun käyn-
        historiaa kirjoitti:

        tutkineena omassa suvussani ei ainakaan löydy sellaista trendiä, että 18 ja 16 vuotiaina oltaisiin menty naimisiin. Kyllä lapset saivat silloin olla turvallisesti lapsia ja nuoret saivat elää nuoruuttaan turvallisesti aikuisten rinnalla opetellen samalla aikuisten elämää. Sääntö naimisiin menon oli vähintään 20 vuotta, jolloin miehetkin jo osasivat ajatella putkiaivoillaan laaja-alaisemmin. Poikkeuksia tietysti oli.

        Tämä nykyajan tapa leikkiä parisuhdetta lapsena ei johda muuhun kuin ...... jokainen tietää mihin.....

        nillä saatu naimalupa ennen vanhaan?


      • thm
        ^^^^ kirjoitti:

        Olen seurannut tätä ketjua mielenkiinnolla. Mieleeni tuli ajtus, että liian symbioottisen ja läheisen suhteen diagnoosin tekee vain psykiatriaan erikoistunut lääkäri. Onko teille tehnyt ? Sossut eivät saa leikkiä lääkäriä ja heidän tällainen perustelu täytyy kaatua oikeudessa.

        Muutama sukupolvi sitten mies oli täysi-ikäinen vasta 24 vuotta täytettyään. Siihen asti hän oli vanhempiensa määräysvallassa mm. naimaluvan sai vain vanhempien suostumuksella. Kahden pojan äitinä tiedän, että 17 vuotias on vielä henkisesti lapsi,puheet liian läheisistä suhteista ovat puppua. Vai tarkoittaako tämä sitä nuorempaa veljeä? Eikä sossujen toimenkuvaan kuulu tällaisten ongelmien hoitaminen huostaanotolla. Vai onko kaiken takana joku psykiatri määräilemässä? Tampereen seudulla näitä nääs on.

        Lapsen kouluongelmien rankaisu kotilomilla on ehdottomasti v'äärin. En oikein ymmärrä asetelmaa: lapsi asuu poissa kotoa vierassa paikassa, josta käsin ei suostu menemään kouluun ja siksi ei pääse käymään kotona???

        Onko tutkittu se koulun pää ongelmien synnyttämisessä ja ylläpitämisessä? Jos lapsi ei suostu kouluun, kouluyhteisössä on yleensä siihen syy, siellä olosuhteet juuri tälle lapselle ovat liian rankat ja sopimattomat. Jos näin ei olisi jokainen lapsi kävisi mielellään koulua.

        Hallinto-oikeus ei ota kantaa muuhun kuin siihen, onko asia edennyt HALLINNOLLISESTI oikein, jos siitä ei löydy virhettä, valitus ei mene läpi vaikka sisällöllisesti olisi kuinka väärin. Esim sossut ovat tehneet väärän diagnoosin ja toimivat sen mukaan, se ei kuulu tietääkseni hallinnolliseen virheesen. Jos olen väärässä, korjatkoon joku.

        siis leimasi meidät, ja juuri tän vanhemman kans liian läheisiksi, mut kai mä oon sit ton nuoremmankin kans.
        Alkuunhan kaikki lähti näistä, kotiolo väitteistä ex-miehen pahansuopaisuuden vuoksi ja siksi koska lapset eivät halua häntä väkivaltaisuutensa vuoksi nähdä.
        Mut kun oon töissä, kotona siistiä, en käy kaljalla kun sen yhden kerran vuosien aikana, ei siis mitään näyttöö mistään.
        No kun tää vanhempi poika halusi itse tuplata ysin, oli ajoittain masennusta ja huomas ettei numerot olis kovin hyviä.
        Mut mä hirmuvaltias äiti, en kuulemma päästänyt lasta kouluun, poika on isompi kun mä, et olis se ollu työlästä pitää kiinni.
        Ongelmia kavereiden kanssa ei ole.
        Poika vaan sanoo, et on helpompaa puhua murheistaan mulle kun vieraille.
        En pidä poikaani määräysvallan alla, meillä menee hyvin, ja veljeksetkin on keskenään tosi läheisiä.
        Vaik ikäeroo on niin toisen puolta pidetään.
        Tää seitsemäntoista vuotias on esim. vastuuntuntoinen, mitä tulee sen lemmikeihin ym.
        Mut kai meiän pitäs vaan tapella, haukkua toisiamme ym. ym.
        jos se sit oiski normaalia.


      • ihan siltä
        thm kirjoitti:

        siis leimasi meidät, ja juuri tän vanhemman kans liian läheisiksi, mut kai mä oon sit ton nuoremmankin kans.
        Alkuunhan kaikki lähti näistä, kotiolo väitteistä ex-miehen pahansuopaisuuden vuoksi ja siksi koska lapset eivät halua häntä väkivaltaisuutensa vuoksi nähdä.
        Mut kun oon töissä, kotona siistiä, en käy kaljalla kun sen yhden kerran vuosien aikana, ei siis mitään näyttöö mistään.
        No kun tää vanhempi poika halusi itse tuplata ysin, oli ajoittain masennusta ja huomas ettei numerot olis kovin hyviä.
        Mut mä hirmuvaltias äiti, en kuulemma päästänyt lasta kouluun, poika on isompi kun mä, et olis se ollu työlästä pitää kiinni.
        Ongelmia kavereiden kanssa ei ole.
        Poika vaan sanoo, et on helpompaa puhua murheistaan mulle kun vieraille.
        En pidä poikaani määräysvallan alla, meillä menee hyvin, ja veljeksetkin on keskenään tosi läheisiä.
        Vaik ikäeroo on niin toisen puolta pidetään.
        Tää seitsemäntoista vuotias on esim. vastuuntuntoinen, mitä tulee sen lemmikeihin ym.
        Mut kai meiän pitäs vaan tapella, haukkua toisiamme ym. ym.
        jos se sit oiski normaalia.

        Pitäisi todellakin tapella ja ryskätä, sekä pullistella, vaikkapa hervannan torilla = sossun ikkunan alla, ehkä vielä kaljapullon kera,
        sellaiset ainakin hervannassa katsotaan sosiaalisiksi ja "normaaleiksi". Hiljaiset, omissa oloissaan leimataan omituisiksi, joiden asiat EI voi olla kunnossa.

        On se vaan hyvä kun on läheiset välit lapsiin, kyllä ne sitten joskus lähtevät, ja niitä ikävöidään,,,
        Mitäs jos et menisi enää töihin ? Onhan jossakin todettu ettei työssä käyvällä ole tarpeeksi aikaa lapselleen, työläinen ei jaksa enää kotona tehdä mitä tarvitsee,
        itse tein aikoinaan ratkaisun ja jäin kotiin. Nyt vuosia myöhemmin olen tajunnut sen olleen paras ratkaisu pitkiin aikoihin.


      • Elikkä joissain
        thm kirjoitti:

        siis leimasi meidät, ja juuri tän vanhemman kans liian läheisiksi, mut kai mä oon sit ton nuoremmankin kans.
        Alkuunhan kaikki lähti näistä, kotiolo väitteistä ex-miehen pahansuopaisuuden vuoksi ja siksi koska lapset eivät halua häntä väkivaltaisuutensa vuoksi nähdä.
        Mut kun oon töissä, kotona siistiä, en käy kaljalla kun sen yhden kerran vuosien aikana, ei siis mitään näyttöö mistään.
        No kun tää vanhempi poika halusi itse tuplata ysin, oli ajoittain masennusta ja huomas ettei numerot olis kovin hyviä.
        Mut mä hirmuvaltias äiti, en kuulemma päästänyt lasta kouluun, poika on isompi kun mä, et olis se ollu työlästä pitää kiinni.
        Ongelmia kavereiden kanssa ei ole.
        Poika vaan sanoo, et on helpompaa puhua murheistaan mulle kun vieraille.
        En pidä poikaani määräysvallan alla, meillä menee hyvin, ja veljeksetkin on keskenään tosi läheisiä.
        Vaik ikäeroo on niin toisen puolta pidetään.
        Tää seitsemäntoista vuotias on esim. vastuuntuntoinen, mitä tulee sen lemmikeihin ym.
        Mut kai meiän pitäs vaan tapella, haukkua toisiamme ym. ym.
        jos se sit oiski normaalia.

        kunnissa, kaupungeissa tehdään oikein Huostaanottopäätös; virkamies, lautakunta
        sekä erikseen tehdään myös Huoltosuunnitelma (molemmat ovat lain vaatimia). Joissa molemmissa täytyy ehdottomasti olla selkeällä suomen kielellä ne syyt ja seikat
        miksi niiin äärimmäinen toimenpide kuin huostaanotto on, on tehty perheen lapselle/lapsille.


        Ja sossu ei voi tehdä mitään lääketieteellisiä tai minkään muunkaan hallinnon alan diagnooseja, asiantuntija lausuntoja, jos hänellä ei ole näiden alojen pätevyyttä.
        Virkavirhe, jos sossusta annetaan terveyden tilasta (lapselta, nuorelta tai aikuiselta)lausuntoja tai tehdään esimerkiksi huostaanottopäätöksiä ilman asiaankuuluvien juuri esim. terveydenhuollon koulutuksen saaneiden ammattilaisten, ammatti-ihmisten,
        diagnooseja tms.


      • hervannan malli
        nääs nääs kirjoitti:

        Olenko vain kuvitellut kun olen sitämieltä että tampereen sossu toimii hyvin ja asiallisesti. Silti olen sellainen sossusta persote-tyyppiä, ei niitä pirttiin saa päästää.
        Hallinto-oikeuksiin on turha valittaa. Persote, perään tervaa ja höyheniä, siitä kohtelusta sossutkin tykkää, nääs.

        Hienoa, että on
        Kirjoittanut: herwanta 18.3.2007 klo 12.34

           Arvoisa lähimmäinen:

        -Jos olet sosiaalisesti työrajoitteinen eli pummi tai muu luuseri.

        -Saippuan käyttöohjeet ja peseytyminen edes kerran kesässä eivät kuulu yleissivistykseen.

        -Koulu tuli käytyä, siltä osin kun tuli yleensä käytyä, tarkkiksen puolella.

        -Liimanhaistelu kuuluu tai on ainakin kuulunut kuviohin ja nykyään menee viinat ja lääkkeet samalla siemaisulla

        -Linnassa on käyty ehkä parikin kertaa

        -Työhistoria on edelliseen viitaten koostunut lähinnä keikkatyötä.

        -Eli kaikkihan näyttää olevan kunnossa. Paitsi ei aivan, asunto puuttuu.
        Hervannasta se löytyy( sossun piikkiin, tietysti) ja samalla saat tuhansittain uusia ystäviä omasta viiteryhmästäsi ja oman vakipaikan ahvenisjärven rannalta heti rantakauden alettua.

        Hervanta, paikka muita ylempänä eli luusereiden taivas.Hahahah    


      • tuossa sitä
        hervannan malli kirjoitti:

        Hienoa, että on
        Kirjoittanut: herwanta 18.3.2007 klo 12.34

           Arvoisa lähimmäinen:

        -Jos olet sosiaalisesti työrajoitteinen eli pummi tai muu luuseri.

        -Saippuan käyttöohjeet ja peseytyminen edes kerran kesässä eivät kuulu yleissivistykseen.

        -Koulu tuli käytyä, siltä osin kun tuli yleensä käytyä, tarkkiksen puolella.

        -Liimanhaistelu kuuluu tai on ainakin kuulunut kuviohin ja nykyään menee viinat ja lääkkeet samalla siemaisulla

        -Linnassa on käyty ehkä parikin kertaa

        -Työhistoria on edelliseen viitaten koostunut lähinnä keikkatyötä.

        -Eli kaikkihan näyttää olevan kunnossa. Paitsi ei aivan, asunto puuttuu.
        Hervannasta se löytyy( sossun piikkiin, tietysti) ja samalla saat tuhansittain uusia ystäviä omasta viiteryhmästäsi ja oman vakipaikan ahvenisjärven rannalta heti rantakauden alettua.

        Hervanta, paikka muita ylempänä eli luusereiden taivas.Hahahah    

        Hervannan sosiaalityötä oli?
        Sekö, että saa kaupungin asunnon Hervannasta?

        Meillä päin olen ymmärtänyt, että niitä kaupungin asuntojakin annetaan mieluummin normaaleille ihmisille.


      • jos hallinto-oikeus
        Elikkä joissain kirjoitti:

        kunnissa, kaupungeissa tehdään oikein Huostaanottopäätös; virkamies, lautakunta
        sekä erikseen tehdään myös Huoltosuunnitelma (molemmat ovat lain vaatimia). Joissa molemmissa täytyy ehdottomasti olla selkeällä suomen kielellä ne syyt ja seikat
        miksi niiin äärimmäinen toimenpide kuin huostaanotto on, on tehty perheen lapselle/lapsille.


        Ja sossu ei voi tehdä mitään lääketieteellisiä tai minkään muunkaan hallinnon alan diagnooseja, asiantuntija lausuntoja, jos hänellä ei ole näiden alojen pätevyyttä.
        Virkavirhe, jos sossusta annetaan terveyden tilasta (lapselta, nuorelta tai aikuiselta)lausuntoja tai tehdään esimerkiksi huostaanottopäätöksiä ilman asiaankuuluvien juuri esim. terveydenhuollon koulutuksen saaneiden ammattilaisten, ammatti-ihmisten,
        diagnooseja tms.

        vaikka myöhemmin toteaisikin sossun tehneen virkavirheen? Se nimenomaan todetaan, että niin on tapahtunut. Korkeintaan huomautus asiasta annetaan. Ei mitään muuta.

        Silti sossuilla on valta päättää kotiuttaminen ja kaikki muukin .


      • hallinto-oikeus ei auta
        jos hallinto-oikeus kirjoitti:

        vaikka myöhemmin toteaisikin sossun tehneen virkavirheen? Se nimenomaan todetaan, että niin on tapahtunut. Korkeintaan huomautus asiasta annetaan. Ei mitään muuta.

        Silti sossuilla on valta päättää kotiuttaminen ja kaikki muukin .

        Olen käynyt läpi nuo kuviot ja hallinto-oikeus ei korvaansa lotkauta vastaajan todistelulle ei vaikka lapsi itse puhuisi,se noteerataan vain vanhemmille mielistelyksi.
        Käräjä oikeuteen mahdollisimman pian ja siitä ylemmäs sinne asti kuin mahdollista eu,n ihmisoikeusistuimeen asti.Asianajaja kannattaa valita tarkoin,kuulin vasta että usea as.ajaj ei uskalla yleensä vastustaa sosiaalia.Kannattaa ottaa yhteyttä esim Pesue ry.hyn ja kysyä sieltä.
        Vanhempi poikasi voi myös haastaa jo sosiaalin oikeuteen kohtelustaan ja vaatia korvauksia.
        Itse menossa juuri tätä tietä lapseni kanssa ja aiotaan painaa päälle kaikella voimalla mitä meiltä vain tukijoukkoinemme löytyy.


      • Hervantaa
        tuossa sitä kirjoitti:

        Hervannan sosiaalityötä oli?
        Sekö, että saa kaupungin asunnon Hervannasta?

        Meillä päin olen ymmärtänyt, että niitä kaupungin asuntojakin annetaan mieluummin normaaleille ihmisille.

        80-luvulta lähtien, ainakin, sosiaalitoimi laittoi asiakkaansa hervantaan, muualta ei asuntoa annettu,

        Kyllä Hervantaan on asutettu ensin kaikki tampereen hampuusi-juopot ym ja jälki on nähtävissä.

        Tavalliset ihmiset lähtee hervannasta pois jos saa tilaisuuden.
        Kevät toi kevät toi maalarit jne
        ja hervannan rannoille hampparit jne


      • thm
        hallinto-oikeus ei auta kirjoitti:

        Olen käynyt läpi nuo kuviot ja hallinto-oikeus ei korvaansa lotkauta vastaajan todistelulle ei vaikka lapsi itse puhuisi,se noteerataan vain vanhemmille mielistelyksi.
        Käräjä oikeuteen mahdollisimman pian ja siitä ylemmäs sinne asti kuin mahdollista eu,n ihmisoikeusistuimeen asti.Asianajaja kannattaa valita tarkoin,kuulin vasta että usea as.ajaj ei uskalla yleensä vastustaa sosiaalia.Kannattaa ottaa yhteyttä esim Pesue ry.hyn ja kysyä sieltä.
        Vanhempi poikasi voi myös haastaa jo sosiaalin oikeuteen kohtelustaan ja vaatia korvauksia.
        Itse menossa juuri tätä tietä lapseni kanssa ja aiotaan painaa päälle kaikella voimalla mitä meiltä vain tukijoukkoinemme löytyy.

        joka tapauksessa menossa sinne käräjäoikeuteen, niin paljon loukkaavaa kirjoittelua papereissa kyllä oli.
        Aiemmille viestiketjuissa kirjoittaneille, jos tarkoititte minua, en asu Hervannassa (vaikka en sitä pahana paikkana pidäkkään).
        Työssäkäymiseni ei pitäisi olla ongelma, johtuen työni laadusta työaikani on todella joustava, ja aika paljon pystyn tekemään kotoa käsin.
        Olen niin periksiantamaton luonne, etten tosiaankaan jätä asioita näin.
        Mutta pelkään vaan ehdinkö ajoissa, ennenkö poikani elämänlanka ns. katkeaa.
        Ilottomuus ja pahaolo, näkyvät jo kasvoista.


      • sisäiset haavat
        thm kirjoitti:

        joka tapauksessa menossa sinne käräjäoikeuteen, niin paljon loukkaavaa kirjoittelua papereissa kyllä oli.
        Aiemmille viestiketjuissa kirjoittaneille, jos tarkoititte minua, en asu Hervannassa (vaikka en sitä pahana paikkana pidäkkään).
        Työssäkäymiseni ei pitäisi olla ongelma, johtuen työni laadusta työaikani on todella joustava, ja aika paljon pystyn tekemään kotoa käsin.
        Olen niin periksiantamaton luonne, etten tosiaankaan jätä asioita näin.
        Mutta pelkään vaan ehdinkö ajoissa, ennenkö poikani elämänlanka ns. katkeaa.
        Ilottomuus ja pahaolo, näkyvät jo kasvoista.

        niitä ei kukaan koskaan
        pysty kiinni ompelemaan
        ne pysyvät mukana, aina

        jokainen isku ja vääryys
        seuraavat läpi elämän
        vain sossut
        iloitsevat
        tehtyään mielestään hyvän teon
        ja saavat ruusuja ja ristejä
        rintapieleen roikkumaan hyvistä suorituksistaan.


      • sinun työaikasi
        thm kirjoitti:

        joka tapauksessa menossa sinne käräjäoikeuteen, niin paljon loukkaavaa kirjoittelua papereissa kyllä oli.
        Aiemmille viestiketjuissa kirjoittaneille, jos tarkoititte minua, en asu Hervannassa (vaikka en sitä pahana paikkana pidäkkään).
        Työssäkäymiseni ei pitäisi olla ongelma, johtuen työni laadusta työaikani on todella joustava, ja aika paljon pystyn tekemään kotoa käsin.
        Olen niin periksiantamaton luonne, etten tosiaankaan jätä asioita näin.
        Mutta pelkään vaan ehdinkö ajoissa, ennenkö poikani elämänlanka ns. katkeaa.
        Ilottomuus ja pahaolo, näkyvät jo kasvoista.

        jotenkin haittaavat tai vaikuttavat poikiesi
        tai tämän viittä vaille aikuisen nuoren miehen elämään ja olotilaan?

        Lueppa, tälläpalstalla on yksi ketjullinen
        kun 1 -vuotiaan lapsen äitiä painostetaan sossun toimesta töihin!


      • TUULIMÄKI ON BISNES!
        aivan samaa kirjoitti:

        Lapset tekevät siellä samoja asioita kuin kotonakin,


        Lapset ja nuoret osallistuvat kodin arkisiin askareisiin kykyjensä mukaan. Rutiinit ja aikataulut luovat turvallisuutta ja auttavat ennakoimaan tulevaa. Pidämme tärkeänä myös rauhallisia koti-iltoja.

        Yhteisten harrastusten lisäksi pyrimme löytämään jokaiselle lapselle sopivan, oman harrastuksen.

        Tuulimäen omassa hallissa voi pelata erilaisia pallopelejä. Sieltä löytyvät myös kuntosali sekä biljardi- ja pingispöydät.

        Talvisin käymme laskettelemassa, museoissa, teattereissa, elokuvissa, pulkkamäessä, ralleissa ja uimahallissa. Kesällä uimme järvissä, kalastamme, patikoimme, retkeilemme ja käymme leireillä, muun muassa.

        haistakoon p*ska kuulkaa koko saata*an Tuulimäki, sietäis ampua koko johdon.. pelkkää lapsi bisnestä! "pyritään viemään lapsia käymään ulkomailla".. kyllä kerran kymmenessä vuodessa suurinpiirtein. patikka reissut ovat syvältä ahterista siellä lapset kärsivät ja ymmärrystä ei löydy. Lapsilla tarkat ruoka-ajat ja ruoka laatu on ollut aina euroshopperia ja -30% / -50% samaa halpaa kanaa syötettiin lapsille vähintään kuukausia peräkkäin kun halvalla saatiin pakkanen täyteen.. sitten itse syödään kyllä kumminkin A-luokan makkaroita milloin lysttää ja napostella voi mitä huvittaa kenen naaman edessä tahansa, mutta kyllä lapsilla on tarkkaa! Karkki takavarikoidaan varastoon.. Siis JU**LAUTA SADISTISTA! OMAT MIELIPITEET AINA OIKEASSA! Lapsilla ei valtaa väittää vastaan tai osoittaa omia mielipiteitään..


      • Sadistimäki
        amalia kirjoitti:

        et poikasi on saatu käymään koulua, mutta kotilomilla ei saa kiristää minkään asian kanssa.
        Kotilomat kuuluu lapsille, ne ei ole palkkio mistään. Tuossa kohtaa on toimittu täysin väärin ja julmasti lastasi kohtaan.

        Kuules Amalia.. Tuulimäessä ei kotilomilla kiristelyä säästetä. Jos tulet sen 5-minuuttia myöhässä niin seuraavat kotilomat voi jo käytännössä unohtaa! Kaikilla lapsilla samat "kotiin" (raakaan sadistiseen julmaan vankilaan) tuloajat Iästä riippumatta. Ostellaan porcheja yms. ostetaan kesämökkejä ympäri suomea ja ulkomailtakin niitä löytyy saksasta ja monacosta. Sitten puhutaan lapsille, kuinka ollaan veloissa ja rahaa ei vaan ole.. Jokaisesta lapsesta tuulimäki saa 190-260€ / pvä tänäpäivänä voi olla enemmänkin.. lapsiin tuulimäessä käytetään suurinpiirtein sen verran kuukaudessa per nuppi. ELÄ IKINÄ SIJOITA LASTASI LAITOKSEEN! SE PILAA LAPSESI ELÄMÄN LOPPU ELÄMÄKSI!. Jos kyseessä on tosi, ja lapsi on todella pakko sijoittaa johonkin, niin ehkä se silloin voi olla mahdollista, mutta tuulimäkeä ei MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA EDES HARKITA!!!!!


    • onko näin?

      onko kellään kerrottavaa tuulimäestä kangasalan tänä päivänä?

    • Angry Bird

      Mitä vittua tuota valtiota vaivaa?!

      Kansa ei mahda byrokraateille mitään, sillä kukaan ei vastaa suoranaisesti mistään, vaan aina syy on muualla. Ei noita byrokraatteja koskaan saa kiinni.

      Ainoa joka kärsii asiassa on köyhä kansalainen. Suomesta on tulossa rikkaiden maa. Jos sinulla on rahaa, voit ostaa itseäsi vapaaksi. Tai byrokraattiystäviä. Sorretaan vain lisää köyhiä, koska heillä ei ole asiamiestä. Ajatelkaa te tyhmät nuoret yksinäiset sossutädit, mit teette. Olettepas aivan tyhmiä! Pilaatte toisten elämiä! Sitä samaa toivotaan teille. Kuolkaa.

      Valtio romuttaa itse itseänsä, koska valtiolla ei ole mitään moraalilogiikkaa, vaan valtio on syysidonnainen. Yksi tyhmä syy johtaa vielä tyhmempään. Loppua ei näy. Kunnes missään ei ole enää mitään järkeä. Kärsivät vain lapset itse. Samat lapset kun kasvavat, he vetävät alas kaikki valtiokoneistot, koska ovat vihaisia. En minäkään hoida vanhempia, jotka ovat vanhaikodeissa, koska he ovat meille nuorille mahdottomat olot. Nuoria on sen lisäksi liian vähän suhteessa vanhempaan väestöön. Siksi nuorilla on vaikeaa. He eivät saa työpaikkoja ja tulevat sorretuksi Sossutätien puolelta. Mitä natsimeininkiö te oikein teette?

    • Jasiinälukeemitä

      Ensin äiti oli käynyt vain yhdellä kaljalla, sitten olikin masennusta ja koulun kanssa ongelmia. Isäkin väkivaltainen. Olisi kiva kuulla ne huostaanotot perustelut, olis taas vähän äidin puheet uskottavampia. Katsos kun ne lapset haluavat sinne kotiin takaisin, vaikka vanhemmat pitäisivät ilman ruokaa ja pieksisivät.

      • SamaaMaataOvat

        Katsos kun ne sijaisvanhemmatkin kaljoittelee ja ovat väkivaltaisia. Lasten ruokarahat menee kurkusta alas.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe