YT-neuvottelut

Et sillei hei!

Taidanpa riipaista kovat kännit tänään.

10

5288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dr. dr.

      Täällä EI keskustella !!

    • Lula

      yt-neuvottelut on karmea kokemus!
      minun työpaikassa oli yt-neuvottelut n. 4 vuotta sitten. ja tuntui että neuvottelut oli vain pitkitettyä kärsimystä. eka kerralla neuvotteluissa sanottiin että kartoitetaan mahdollisuuksia muualla talon sisällä, uudellen koulutusta muihin tehtäviin jne. lopulta viikkojen piina, toivosta epätoivoon vaihdelleiden tunnelmien jälkeen ilmoitettiin ettei mitään ole tarjolla. Työt loppuivat. siis potkut tuli ja se oli kauheaa.
      Unettomia öitä, hirveä masennus. epätoivo, kuolema-ajatuksia, hirveä huoli miten laskut ja lainat saa maksettua.
      puolisoni yritti alussa olla myötätuntoinen, mutta väsyi ahdistuneisuuteeni.
      lähettelin kymmeniä ja kymmeniä työhakemuksia, onneksi sain töitä. työ on minulle hyvin tärkeä.
      uudessa työssäkin oli pitkän aikaa paniikkiajatuksia, mitä jos tämäkin loppuu... en uskaltanut olla sairaslomalla edes kovassa kuumeessakaan, ettei työnantajalle olisi tullut sanomista.
      vieläkin muistan yt-neuvottelut pahimpana aikana elämässäni.
      nöyryyttävää, masentavaa, ahdistavaa!
      Sinä jolla on yt-neuvotteluaika menossa, toivon Sinulle jaksamista!

      • Johan Lutvikki

        Ompas ihmisillä pienestä paniikki päällä! Se on kulkaas sillai, että firma ku firma karkaa ennen pitkää suomalaisten käsistä, jos firma on muutes kannattava. Aina kultakaivoksesta joku ulkomainen paja sen verta tarjoo, että porvari ottaa seteli säkin vastaan. Uusia pajoja tulee sittes jos on tullakseen. Ei työpaikan pitämiseen auta itsensä tappaminen nuolemalla sairaanakin pikkupomon persettä! Järkiintykää hyvät ihmiset ja alkakaa tekin huiputtaan firmoja mahdollisuuksien mukaan. Siitä se lähtee..


      • jeps..

        Ilmeisesti nuorempi sukupolvi -70 syntyneet ja nuoremmat olemme tottuneita näihin. Meille jokainen duuni on pätkätyötä, vaikka sopparissa olisi "toistaiseksi". Eikä siitä jengi hätkähdä. Haetaan vain uutta duunia. Samalla lojaalisuudella kohtelemme myös työnantajia ja muistamme kilpailuttaa itsemme parin vuoden välein.


      • elämä jatkuu

        Minulla jo kuudennet yt-neuottelut 10 vuoden sisällä...ei tunnu missään!


      • Lätäkköloikkari
        elämä jatkuu kirjoitti:

        Minulla jo kuudennet yt-neuottelut 10 vuoden sisällä...ei tunnu missään!

        KYLLÄPÄS ON TOSI EMPAATTISIA IHMISIÄ TÄÄLLÄ
        KIRJOITTELEMASSA. HUH, HUH...


      • sinua ja

        tuhkasta nousi uusi ja parempi työntekijä. Osaat arvostaa työpaikkaasi ihan eri tavalla kuin ennen.


      • kyyninen

        Jos työ on oikeasti ihmiselle noin tärkeää kuin nimimerkki Lulalle niin ei hyvin mene. Sairasta!


      • Turha hössötys
        elämä jatkuu kirjoitti:

        Minulla jo kuudennet yt-neuottelut 10 vuoden sisällä...ei tunnu missään!

        Hei!
        Niin mäkin oon tottunut yteihin eli mulla on toiset kahden vuoden sisällä että silleen. Siinä vaan menee aikaa ja palaa rahaa kun niitä neuvotteluita käydään ja sitten saadaan käsiin paperi, jossa kerrotaan, että päivä siellä toinen täällä.. Nyt on kyllä uuden työpaikan haku päällä jos vaikka tärppäis. Näitä vuosittaisia "palavereja" ei haluais aina käydä vaikkakain niitä jo osaa odottaa.


    • Yksi kaikkien ja kaikki yhd...

      Hei !
      Jos olet lomautettu tai irtisanottu YT-neuvottelujen myötä, niin ÄLÄ OTA LÄRVEJÄ - tulee vaan huono olo. Oon seurannu vierestä kun yks mun puolituttu opiskelee iltaisin datanomiksi Valkeakoskella ja kerto, että siellä opet lomautetaan (lamaannutetaan) koulutuksen aikana, eikä kunnon opetusta saa. Nytkin heillä on pääope lomautettuna ja heidän pitäisi tehdä tehtäviä. Lukkariin on merkitty että etäopiskelua. Eikös etäpäivinäkin pitäisi saada kunnon opetusta tai ohjausta, vai onko se sitä, että jokainen opiskelija lukee jotakin kirjaa kokeisiin?? En tiedä, mikä se etäpäivä on mutta kovasti saa tehdä töitä, jotta tehtävät saa tehtyä ja oppii asian ihan yksin ilman opetusta.

      Mitä mieltä ootte siitä, että opet lomautetaan - siirretään uusien asioiden opettaminen jollekin muulle - niinkö se on? Eikös se oppilaitos kuitenkin saa rahan joka päivältä - tietääkö kukaan? Jos joku tietää, niin laittais mailia. Se mun tuttuni kerto, että jos asiat ei muutu, niin ryhmä tekee ratkaisuja, missä opiskelevat jatkossa. Niin niitä meidän verorahoja hukataan - olisi niille verorahoille parempaakin käyttöä.

      Kyllä siinä varmasti jokainen ope miettii, kannattaako jatkossa olla töissä Valkeakosken aikuiskoulutuskeskuksessa - niin ainakin minä tekisin...mutta onneksi mulla on vakipaikka, mutta mun tuttavallani ei oo ja siksi hän opiskelee iltaisin. Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseisestä oppilaitoksesta?? ELi opet ulos jolloin opetusta ei saa ja kaikki uusi tieto pitää itse kaivaa jostakin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe