halpa ja hyvä crosstrainer?

druid

taitaa olla noi 100 joiron crossarit aika turhia? en kyllä mitään leluakaan haluis ostaa. Tukeva pitää ainaki olla. painoo on 85kg.
mitä laitetta suosittelisitte?

28

78246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • druid

jos sit sijottais n. 300 joiroo, nii minkä laitteen sillä rahalla ostaisitte?

mitä mieltä tästä?
      http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/Pro ductDisplay?storeId=1444&productId=264694&partNumber=62 09621 malli&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=1 0045&categoryId=38657&catalogId=1444&ddkey=ProductDispl ay    

tai tästä
      Raleigh Cross 7 -crosstrainer
      http://www.hobbyhall.fi/

• mielessä...

Ite oon kanssa hommaamassa crosstraineria kotiin ja juuri noita kahta oon myös vertaillut! Tossa raleighissa ois se hyvä puoli että sillä voi polkea myös taaksepäin, ja joskus salilla käydessäni ohjaaja taisi mainita että se on aika tehokasta takapuolelle, ottaa kai jotenki eritavalla kun eteenpäin kävely. Kumpaa sä aattelit? Kettleri ois kyllä muuten jotenki enempi mun mieleen, mm. 2vuotta takuuta..

• minä845

Ihan samoja mietin eli nuitten kahden välillä mietin kumpi parempi.. raleighissa ois hyvä se et voi taaksepäin polkee myös, toisessa ei taida olla sitä. kettler ois paremman näkönen, ja vuos enempi takuuta....Kumpaan kallistut? joko päätit?

• kettlerissä
        minä845 kirjoitti:

Ihan samoja mietin eli nuitten kahden välillä mietin kumpi parempi.. raleighissa ois hyvä se et voi taaksepäin polkee myös, toisessa ei taida olla sitä. kettler ois paremman näkönen, ja vuos enempi takuuta....Kumpaan kallistut? joko päätit?

voi myös polkea, kokeilin laitetta kun näin sellaisen myymälässä.

• mielessä...
        kettlerissä kirjoitti:

voi myös polkea, kokeilin laitetta kun näin sellaisen myymälässä.

OK. Oliko hyvä kun kokeilit?

• se...
        mielessä... kirjoitti:

OK. Oliko hyvä kun kokeilit?

en vaan ostanut, kun en katso tarvitsevani. Mutt kyllä sen silloinkin osti 2 muuta asiakasta.

• druid
        minä845 kirjoitti:

edelleen viel tuumailen asiaa. toi 2 vuoden takuu vetää pahasti puoleensa. Vertailin viel Ketlerin verso 100 ja tenso 200, mut en ite kyl eroja löytäny. ois saman hintasiaki. tietääkö joku?

• druid
        druid kirjoitti:

edelleen viel tuumailen asiaa. toi 2 vuoden takuu vetää pahasti puoleensa. Vertailin viel Ketlerin verso 100 ja tenso 200, mut en ite kyl eroja löytäny. ois saman hintasiaki. tietääkö joku?

okohan tenso 200 ees olemas. ei kyl googlesta löydy mitään. ainoastaan tenso 500. hobbyhall keksiny oman mallin?

• on tuo hobbyhallin

versio ja tykkää kovasti. On riittävän tanakka, hiljainen, ja ennenkaikkea miellyttävä käyttää :-). Olen itse hankkimassa samanlaisen.

• lauseeseen

halvat ovat huonoja. samalla rahalla menet salille ja treenaat kokonaisvaltaisemmin.

• vitsi:

Mies meni autokauppaan, ja sanoi haluavansa halvan ja hyvän auton.
        Autokauppias hieroi käsiään yhteen ja sanoi: "Ahaa, te siis haluatte ostaa kaksi autoa!"

• crossaria

..kun ei pääse käymään salilla.(nimimerkillä opiskeleva ja työssäkäyvä sinkkuäiti jolla ei asu sukua samassa kaupungissa) Mä kanssa kattelin et mitähän eroo kettlerin tensolla ja versolla mutta en tosiaan tiedä. Oisko uudempi malli, mut kun ovat nii samannäkösiäkin..

• krossailija
        crossaria kirjoitti:

..kun ei pääse käymään salilla.(nimimerkillä opiskeleva ja työssäkäyvä sinkkuäiti jolla ei asu sukua samassa kaupungissa) Mä kanssa kattelin et mitähän eroo kettlerin tensolla ja versolla mutta en tosiaan tiedä. Oisko uudempi malli, mut kun ovat nii samannäkösiäkin..

Siis soitin hobby halliin ja kysyin, että mitä eroa on tensolla ja versolla ja ne vastas vaan, että ei sitten yhtikäs mitään.

• druid
    • kelpaa

Onko kenelläkään kokemusta Hobby Hallin halppis crossarista, Raleigh Cross X:stä? Pitääkö kovaa meteliä vai onko hiljainen?
      Tänks!

• marita12

tänään pistin tilauksen sisään tuosta laitteesta, joten parin viikon kuluttua siitä olisi käyttökokemustakin. Tilauksen toimitusaika on 1, 5 vk, joten pari päivää päälle ja sitten voisin kertoa käyttökokemuksista.

• wuhuuuu
      • huippu!

Tuolta löytyy viimesen päälle kuntolaitteet ja edullisesti.
        Niitten valikoimissa mm.

crosstrainer
        kuntopyörä
        juoksumatto
        Soutulaite
        Kuntokeskus
        Personalitygym

ja paljon muuta

Ite oon ainaki ollut tyytyväinen!
        Kannattaa tutustua

• onnellinen crossaaja

Nythän kyllä näitä sisävälineitä myydään suurellakin alennuksella kun kevät pukkaa päälle jo, joten hyvänkin crossarin voi saada edullisemmin kuin tavallisesti.

Itse viime viikot omaa crossaria metsästäneenä päätin sijoittaa kaikkien lukemieni käyttökokemusten (muun muassa tällä forumilla) ja teknisten vertailujen jälkeen sittenkin kunnolliseen vehkeeseen. Nuo sadan euron ja vielä kahdenkin sadan pelit on lasten leluja ja heikkotekoisia rimpuloita, kuten moni täälläkin on todennut. Tähän tulokseen tulin itsekin kokeiltuani kymmenisen merkkiä ja mallia urheiluliikkeissä ja tavarataloissa. Ei ihme, että crossarit jäävät ihmisiltä seisomaan nurkkiin, kun ne on oikeasti niin helkutan huonoja ja meno epämiellyttävää vaappumista, nytkimistä ja rykimistä. Sellaisella kuuden-kahdeksen kilon vauhtipyörän vehkeellä ja raskaimmallakin vastuksella meno on sama kuin polkisi seisaallaan ketjutonta polkupyörää. Kokeilemalla jokainen voi todeta saman, sikaa säkissä ja eikä kokeilematta kannata missään nimessä ostaa.

Ensimmäinen vastaan tullut vähän parempi vekotin oli Kettlerin 400-500e mallit (12kg vauhtipyörä), jolla olisi jotenkin voinut vähän aikaa polkeakin ja tuntui melkein pelittävän, olin vähällä ostaa. Samoin oli Intersportin Energetics tms...ihan ok, mutta siinäkin tuntui olevan jotain häiritsevää, liikeradassa tai muuten. Anttilan nettikauppa ainakin ja muut myy kyllä parempiakin crossareita (juuri Kettleria) kun noita hienosti maalattuja punaisia, tyylikkäitä ja halpoja leluja. Kalliiksi se tulee halpa lelu käyttämättömänä kuitenkin. Minulle kävi niin, että kokeiltuani kerran etuveto-Tunturia en enää olisi huolinutkaan tavallista takavetoista. Etuvetoisessa liike on korostetun elliptinen, pehmeä ja miellyttävän pitkä taakse päin, ettei paremmasta väliä. Suuri ja rumahan tuo etuvetoinen on (vauhtipyörä on 34kg) kun on kuntosalikokoa, mutta eipä sitä ulkonäön takia ja koristeeksi ole hankittukaan.

Olen ihan mielettömän tyytyväinen kyytiin enkä kadu että tuli laitettua rahat tuohon koska peli pitää olla sellainen että sen päällä viihtyy kauemminkin. Meno on vakaata, tasaista ja hiihtävän oloista ja aivan älyttömän tehokasta näyttää olevan. Nyt onkin mukava kotona ajella kun ulkona on niin hirmu pakkanen ja viima, ettei tarkene lenkille lähteä millään. Ja kohta alkaa loskakelit niin sitä suuremmalla syyllä on crossari kovassa käytössä.

• fryyt

Itse otin tilasin Bremshey abtion crossarin http://www.gofitness.fi/bremshey-ambition-p-340.html
        Hinta ei halvimmasta päästä mutta eik kyllä kalleimmastakaan. Oikein tyytyväinen olen ollut crossariin, ohjelmia tarpeeksi ja perus laadukkaan tuntuinen vaikkakin kiinasta tuokin taitaa tulla. Myyjä taisi mainita, että periaatteessa aika sama tuote kuin Tunturin vastaavat. Tuo Bremshey taitaa olla jokin Tunturin tytäryhtiö joka myy hiukan halvempaa mallisarjaa. Suosittelen.

• nimetön123456798
        fryyt kirjoitti:

Itse otin tilasin Bremshey abtion crossarin http://www.gofitness.fi/bremshey-ambition-p-340.html
        Hinta ei halvimmasta päästä mutta eik kyllä kalleimmastakaan. Oikein tyytyväinen olen ollut crossariin, ohjelmia tarpeeksi ja perus laadukkaan tuntuinen vaikkakin kiinasta tuokin taitaa tulla. Myyjä taisi mainita, että periaatteessa aika sama tuote kuin Tunturin vastaavat. Tuo Bremshey taitaa olla jokin Tunturin tytäryhtiö joka myy hiukan halvempaa mallisarjaa. Suosittelen.

Hei tietäisikö joku, että kumpi laite olisi parempi: Kettler verso 109 (hinta n. 329€ alessa) vaiko casall x200 (n. 400-500€)
        casall crosstrainerissa liikerata on vain 35 cm.. kettleristä en tiedä.
        Olisin todella kiitollinen jos joku vastaisi!

• järkee vai ei?
        nimetön123456798 kirjoitti:

Hei tietäisikö joku, että kumpi laite olisi parempi: Kettler verso 109 (hinta n. 329€ alessa) vaiko casall x200 (n. 400-500€)

Sun täytyy KOKEILLA SITÄ CROSSARIA, jotta tiedät mikä on hyvä. Muuten ostat sian säkissä tai siis paskaa säkissä. Ei sitä muut voi tietää mikä sulle on hyvä.

• onnellinen crossaili
        fryyt kirjoitti:

Bremsheyn minäkin olisin varmaan ostanut etuvetona, jos sitä olisi tyrkyllä ollut, siinä on vähän lyhyempi askelpituus ja pienempi kooltaan muutenkin eli 16tuumaa. On varmaan ihan hyvä peli. On tosiaan Tunturin kans kimpassa. Ne on vähän riisutumpia malleja nämä Bremsheyt, mutta ei kai niissä mitään eroja muuten. Ei mulle ainakaan ole mitenkään merkitseviä semmoset hienoudet. Ergonomia on tärkeä, kestävyys ja huolto ja juuri se käyttömukavuus, ettei tule heitettyä pyyhettä kehään heti. Omani on hirmu hiljainen, vain vauhtipyörän humina on "metelinä". Kohta vuoden on crossari ollut ja jatkuvassa käytössä on ollut. Perse ja maha on kiinteytynyt hirveästi ja reidet kans. Hyvin kunto noussut. Käsien liike on laajempi tässä etuvetoisessa niiin että tulee semmoinen hiihtämisen meininki ja kädet tekee aika laajaa eestaas-liikettä.

• Mama77
        nimetön123456798 kirjoitti:

VS:Fryyt. Kannattaa käydä tutustumassa Omasali.fi Sivustoon ja niiden myymälään! Sieltä itse löysin hyvän Crossarin (Exercera), Ostopäätökseeni vaikutti hinta sekä 10v takuu! Myyvät myös Tunturia, Bremsheytä ja sitten niitä omia malleja joissa on pitkä takuu. Liikerataan kannattaa todellakin kiinnittää huomiota, Tuo casall vaikuttaa aika tehottomalta kun on noin pieni liikerata, itse en suostuisi enää kuntoilemaan sellaisella laitteella jonka liikerata on alle 50cm, koska menee lähinnä sipsutteluksi.

• ArtoriusVantaa
      • Hanki kunnon peli

Nuo Zeukset on aivan paskoja, kokeilin Anttilassa kerran. Vastusta ei nimeksikään eikä tunne eroa 1-8 välillä. Ei pysy pystyssä, vaan energia menee siihen että yrittää vakauttaa oman tasapainonsa. Kalliin lelun olet hankkinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe