Mike Oldfield

Fanittaja###

Löytyykö täältä Mike Oldfield -asiantuntijaa?

Ongelma: jokin vuosi sitten lainasin Mike Oldfieldin huippusaundeja sisältävän CD-levyn. Nyt vuosia myöhemmin haluaisin hankkia samanlaisen levyn omaksi, mutta ei löydy kaupoista!
Etsin tuloksetta www.discogsista, Mike Oldfieldin kotisivuilta, eBaysta, kotimaisista levykaupoista, ulkomaisista levykaupoista...

Kyseessä on, muistaakseni, 1980-luvulla tehdyn kiertueen pohjalta tehty live-nauhoitus jossa kuullaan niin "incantationia" kuin muutakin. Ja edelleen kyseessä oli Mike Oldfieldin kaikkien aikojen kallein ja taloudellisesti tappiollisin konsertti.

En muista tuliko albumissa yksi vai kaksi cd-levyä. Kannet olivat musta ja albumi julkaistu 2000-luvun puolella. Ja kyseessä oli jonkin sortin remasteroitu spesiaali-painos.

Olen tunnistanut levyn kappaleita toiselta levyltä ("Incantations") mutta saundi ja tyyli on erilaista (=ei yhtä hyvää).

4

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PhearTheReaper

      on minun tietääkseni Oldfieldin ainoa live-materiaalista tehty CD-julkaisu. Se koostuu Oldfieldin kevään 1979 aikana toteutetun Euroopan-kiertueen materiaalista, jolloin hän kävi mm. Espanjassa, Saksassa, Belgiassa, Hollannissa, Tanskassa ja Englannissa. Levyn kannet tosin ovat valkoiset ja alareunassa on pieni tumma kuva filmirullasta napatusta palasesta, Exposedilla kun tässä tapauksessa ilmeisesti viitataan filmirullan valottumiseen.

      Alunperin '79 tuplavinyylinä julkaistu levy sai tupla-CD -julkaisun '86, josta remasteroidun painoksen 2000, ja tupla-DVD-julkaisun 2005.

      2xLP
      http://www.discogs.com/release/184604

      2xCD
      http://www.discogs.com/release/501920

      Jospa lainaamasi levy oli kenties joku epävirallinen julkaisu, bootleg jopa, jota ei lasketa virallisesti kuuluvaksi Oldfieldin diskografiaan? Monilla artisteilla on sellaisia, erityisesti live-esiintymisistä tallennettuja levyjä, jotka eivät koskaan saaneet varsinaista julkaisua...

      • Fanittaja###

        Parahin PhearTheReaper, luulenpa että olet löytänyt kaipaamani levyn!

        Muistikuvani teoksesta tosiaan voi olla jokseenkin hatara. Ainakin kappaletietojen mukaan tuo Exposed näyttäisi olevan oikea levy :)

        Kiitos tiedoista!


      • PhearTheReaper
        Fanittaja### kirjoitti:

        Parahin PhearTheReaper, luulenpa että olet löytänyt kaipaamani levyn!

        Muistikuvani teoksesta tosiaan voi olla jokseenkin hatara. Ainakin kappaletietojen mukaan tuo Exposed näyttäisi olevan oikea levy :)

        Kiitos tiedoista!

        Itsekin olin vähän ulalla, että mikäköhän livelevy se oikein olisi mahtanut olla jos ei tuo... toivotan onnea että olisi oikea levy!


      • Tuossa Complete tuplakokoelmassa on myös ns. virallista live-materiaalia 80-luvun alkupuolelta. Oldfield supisti bändikokoonpanoaan rokimpaan suuntaan Exposed-kiertueen jälkeen. MO Group kävi myös suomessa vuonna 1981 (UKK-halli, messukeskus) ja 1982 (Helsingin jäähalli).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      132
      1327
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe