Hei. Olen jo vuoden verran kärsinyt ongelmastani eli nenänpielet punoittavat jatkuvasti voimakkaasti ja välillä myös nenän viereinen iho. Asia on häiritsevä, sillä en tiedä miten saisin sen kunnolla peittoon, enkä myöskään aina haluaisi meikata raskaasti. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Miten tämän voisi hoitaa pois?
Kiitos jo etukäteen ja aurinkoista kevättä!
Punoittavat nenänpielet
5
3682
Vastaukset
- -------------
onko hilseilyä ja/tai kutinaa myös?
minä sain avun sieni&bakteerivoiteesta.- saara g.
Ei varsinaisesti hilseile, mutta nenänpielet ovat joskus todella kuivat. Ei myöskään kutita.
- minulla ainakin sitä
En olisi couperosaksi tiennyt, mutta kun asiaa mietin niin äidilläni on ollut saman ikäisestä koko ajan "paheneva" couperosa. Mun ihoa kuumottaa usein (varsinki pesun jälkeen) ja on viime vuoden aikana muuttunut herkäksi.
Verisuonia mulla ei näy, vain punoitusta, mutta pelkään että tämä pahenee samanlaiseksi kuin äidilläni eli selviksi viiruiksi poskipäiden poikki. Olen vaihtanu herkemmän ihon tuotteisiin, jättänyt kuorinnan pois kokonaan jottei tämä pahenisi. Mineraalimeikillä peittyy kyllä hyvin ja se ei kuumota kuten jotkut meikkivoiteet iholla.
Tässä linkki couperosasta: http://www.detria.fi/web/index.php?id=15 ja lisää voit googlata :) - hooop
Todennäköisesti punoitus johtuu alkavasta couperosasta (eli pintaverisuonet laajenevat). Kannattaa suojata iho saunaan mennessä esim. paksulla kosteusvoiteella, jottei tilanne pahene. Myös pakkanen ym. pahentavat tilannetta.
- ja kosmetologi
kyllä sanoi, ettei mulla ole couperosaa. nenänpieliä hän ei uskaltanut puristella, kun olivat hänen mielestään jostain syystä ärtyneet ja siksi punaiset. syytä kosmetologi ei siihen kyllä keksinyt. luulisi, että hän olisi tunnistanut couperosan sen nähdessään (nelikymppinen ja kokenut kosmetologi), joten en tiedä, mistä tää mulla johtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058