TV:ssä oli ohjelma tällä viikolla jossa sanottiin, että kevyt tuotteet lihottaa. Satuin olemaan puhelimessa ja ohjelma meni ohi korvien. Kertoisko joku joka katsoi tään ohjelman, mitä siinä oli.
Kevyt tuotteet
5
949
Vastaukset
- juu juuu
Lihottaa ne. Mulla omakohtaisia kokemuksia. Siirryin kevyttuotteisiin ja lihoin monta kiloa. Esim juustot, lenkkimakkkarat, nakit , leikkelemakkarat ostan kaikki kevytversiona. Ja sitte kun tavallista juustoa laittaisin leivälle yhden siivun, niin tätäpä kevyt juustua laitankin ainakin 3 siivua. Nytkin käärin folioon kokonaisen lenkinpuolikkaan , siis kevyt sellaisen ja laitan sen saunankiukaalle muhimaan. Ennen laitoin vain puolikkaan tai 1/3 osan. Ja voita ennen sipaisin leivälle hyvin hyvín ohuelti, mutta näitä kevytmargariineja voi laittaa reilusti, niinpaljo, ettei leipää näy ollenkaan sen alta. Juu...
- osan.
Mutta ei siellä mun mielestä mitään tuollaista puhuttu. Taidatkin olla vain näitä provoilijoita joita näillä laihdutuspalstoilla pyörii ja luulevat tietävän kaikesta kaiken vaikka ei koskaa lihava olisikaan ollut.
- plibare
eli totuus on, ettei kevyt tuotteet lihota.
totuus on myös ettei suklaa lihota. tai sipsit. tai rasvaisimmatkaan ranskalaisgourmeet.
ainoastaan päivän kokonaismäärä lihottaa.
suklaahan on laihduttajien keskuudessa kiellettyä. mutta esim minä, pyrin 1400kcal päivässä tällä hetkellä, söin tänään suklaata. Joo, ja join kaakaotaki. MUTTA söin suklaata vain kolme palaa. ja kaakaojauhetta yhden teelusikallisen. muuten olen syönyt (listaus): maitoa, riisiä, kuorrutetun seitifileepihvin (nam!), hedelmiä, porkkanaa ja ruisleipää ( margariini).
ja olen laihdutuskuurilla ja syön suklaata. juuri niin. en käytä juurikaan kevyttuotteita: poikkeuksina lähinnä rasvaton maito ja kevytmargariini.
mutta mikä tässä nyt on pointti, on että mikään ruoka-aine ei sinänsä lihota. kokonaiskalorimäärä (ja liikunnan määrä) on ainut laihtumiseen vaikuttava tekijä.
suomalaiset ovat vaihtaneet kevyttuotteisiin mitä enemmissä määrin tuotteensa. harva enää pistää leivän päälle oikeaa voita. mutta suomalaiset ovat nyt myös lihavempia kuin koskaan. mitä hemmettiä?
onhan kevyttuote aina kevyempi kuin rasvasempi, mutta usein sitä kevyttä tuotetta syödään enemmän kuin sitä rasvaista.
enkä nyt kehoita ketään syömään suklaata laihdutuskuurin aikana, se toimii minulla mutta ei toimi välttämättä muilla.
eli aika tyhmä kysymys tuo lihottaako kevyttuotteet. siihen ei voi vastata.
kevyet tuotteet ovat kuitenkin yksi hyvä keino säädellä painoa, koska se antaa illuusion että on syönyt hyvin, vaikka oikeasti ruoan energiamäärä olikin "pienempi". mutta illuusiota se ei enää ole, kun kevyttuotteita syödään monenkin ihmisen edestä. kevyttuotteet EIVÄT SIIS MYÖSKÄÄN LAIHDUTA. ;) - siksi_
Kevyttuotteet lihottavat siksi, että tehtäessä tuotteesta kevytversio, rasva pitää korvata jollakin. Se korvataan hiilihydraateilla. Hiilihydraatit saavat insuliinin liikkeelle, ja niin kauan kun veressä on insuliinia, rasva ei pala.
Kevyttuotteiden hiilihydraatit ja olematon rasva myös tekevät sen, että tulee nälkä taas nopeammin (juuri tuon insuliini-verensokerirallin takia). Eli on syötävä useammin.
(Itse syön vähähiilihydraattisesti nykyään ja kaksi kertaa päivässä syöminen on aivan tarpeeksi, eikä koskaan ole nälkä!! Ja se on tällaiselle verensokeriongelmaiselle upeaa.)
Plus että niinkuin edelliset sanoivat, jotkut ihmiset syövät niitä kevyttuotteita enemmän kuin "tavallisia", koska nehän ovat niiiin kevyitä... "korkataan pois", niinhän siinä mainoksessakin sanotaan... - lady luck
se on käsittämätöntä, kun ihmisillä on tämä dieettiruokavillitys, sillä:
1) määrä ratkaisee, kaikkea voi syödä kohtuudella
2) kevyttuotteiden valmistuksessa joudutaan poistamaan myös hyviä ainesosia (osa palautetaan keinotekoisesti...)
3) elimistö tarvitsee myös rasvaa
meillä ei koskaan ole ostettu erityistuotteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144