kuolema

mixu82

Minä oon miettiny semmosta että miten sitä selviää sitte kun isä kuolee,koska ei oo äitiäkää enää ja vanhemman siskon kanssa ei oo oikein väleissä ja äitipuolenkaa kanssa ei juttele.Että mitenkähän sitä selviää sitte kun on minulla kummiski vuotta vanhempi sisko jonka kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä mutta kummatki ollaan aika nuoria vielä kun 24 ja 25 ja isä täyttää kohta 60:(

10

2091

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

      Voihan sitä viritellä jonkin verran sukulaissuhteita niiden mukavimpien kanssa positiivisissa merkeissä jos se on mahdollista. Oma kiva työ /ala olemassa, rahallisesti pärjäisi. Ystäviä voi pikkuhiljaa haalia taustalle tai tuttuja.

      Sinulla on sisko kumminkin, jonka kanssa voi jutella aina niitä näitä mukavia. Isänne on toisaalta vasta 60v ja saattaa elää vielä pitkään. Sinä olet 10 vuoden päästä 34 ja 20 vuoden päästä 44. Kyllä opiskelu ja työ selkiytyy ja rahatilanne ok. Vakio asuinpaikka. Ehkä vaimo(?) joskus.

      Minulla ei ole sisaruksia eikä muutakaan. Äiti on lähemmäs 60v. Minulla ei ole yhteyksiä sukulaisiin juuri. Luotettavia ystäviä ei ole juurikaan tai ystäviä. Niitä haluaisin jostain hankkia, kun mahdollisuus tulee. Kerroppas miten minä pärjään?? On vielä sairauskin tai pari -ei liian vakavia kuitenkaan tietääkseni. :) Eräs serkkuni on minua nuorempi ja hänen äitinsä on minun äitiäni vanhempi, mutta tällä on sisarus kuitenkin ja yhteyksiä.

      Mutta jos kuolisin kotiini tms. nuorempana, voisi mennä nytkin päiviä ehkä ennenkuin kukaan kysyisi miten menee.

      Mutta uskon että sinä tulet pärjäämään hyvin. On muitakin aikuisia miehiä tai naisia olemassa tutuiksi jos jotain olisi. Lisäksi ystäviä. Jos oikein hirvittää niin aina on auttajia ja kuuntelijoita, sekä tukihenkilöitä. Nimettömänä livessä, netissä ja julkisesti.

      En minäkään tiedä kokonaan miltä joskus tuntuu jos joku kuolee. Ehkä ne opit ja energia jää tänne. Joku esimerkki malli. Osa minusta suree asiaa ja joku osa iloitsee että toisella on siellä muualla hyvä olla. Toisaalta tuntuu lopulliselta joksikin aikaa, toisaalta tuntuu että jää tänne paljon.

      En minä tiedä miten pärjään, jotenkin on selvittävä, yksin ja sitten tukeuduttava oikeasti muihin jos siltä tuntuu. Ihminen tarvitsee kumminkin jollain tapaa muita. Tuleeko jotain muuta sitten elämään -ihminen... en tiedä.

      Nyt ei kukaan ole kuolemassa. Isäsi on vasta 60v. Ei kukaan meistä tiedä kauanko elää. Huomiseen vai 90v asti. Ainahan sitä toivoo nuoria vanhempia, mutta kaikilla se ei ole niin. Voi joku nuorenakin kuolla siis lapsen vanhempi.

      Itsekin katson muita joilla on nuoret vanhemmat. Mutta itselläni se ei vain mene niin. Isää ei ole ollut piiiitkiin aikoihin, kuoli kun olin lapsi. Ja...

      Jos en täällä voita, niin ei ollut tarkoitus. Voitan jossain muussa paljon, täällä tai muualla sitten kun vanhana kuolen itse.

      Positiivisia ajatuksia, ne kantaa. Ja itse otan yhteyttä johonkin, tykkäsi tai ei jos jotain tulee, ihan yksin ei pärjää kukaan. Toivon vaan ettei moni sano ei kiitos jos tosi tilanne. Itse koitan järjestää asiani hyvin työssä jne.

      Kuinka erilaista olisi isä, äiti ja sisarus. Olemassa. Äitiäkään ei elämässäni ole ollut. Näkisinkö asiat erilailla. Vähän. Välillä en osaa kuvitella sitä, nipin napin onnistun. Parempi tämä kuin perhe jossa olisi ongelmia ollut liikaa, enemmän kuin minulla.

      Turha haikailla, elämässä on hyviä hienoja asioita.

      • ------------

        Ihminen kaipaa voimahamoa johon tukeutua, apua ja sympatiaa, puolustajaa, ymmärtäjää (ainakin joillakin asioille), henkilöä joka on sinusta ylpeä, joka rakastaa sinua, on turvallinen tietyllä tapaa, jolta voi kysellä asioita. Ota isästä nyt irti hyviä asioita ja hyvää tietoa. Sinusta tulee oman elämäsi voimahahmo, kun tuosta eteenpäin menee. Ja muitakin löydät. Tutustu hyviin ihmisiin, ilkeät lähetä pois.


      • ---------
        ------------ kirjoitti:

        Ihminen kaipaa voimahamoa johon tukeutua, apua ja sympatiaa, puolustajaa, ymmärtäjää (ainakin joillakin asioille), henkilöä joka on sinusta ylpeä, joka rakastaa sinua, on turvallinen tietyllä tapaa, jolta voi kysellä asioita. Ota isästä nyt irti hyviä asioita ja hyvää tietoa. Sinusta tulee oman elämäsi voimahahmo, kun tuosta eteenpäin menee. Ja muitakin löydät. Tutustu hyviin ihmisiin, ilkeät lähetä pois.

        Kai se on se suuri ikäluokka lähelle kuusikymmentä. Varmaan samassa tilanteessa kuin mekin on muita. Mutta kuinka paljon, olisi kiva tietää. Ja onko heillä muita tuttuja olemassa. Joku pieni verkosto olisi niin kätevä kun kaikilla ei ole...

        Mutta nyt siis pidä mielessä VAIN 60. Keskustele asiasta jos se häiritsee yhtään ja pohdi muiden kanssa.


      • ---------
        --------- kirjoitti:

        Kai se on se suuri ikäluokka lähelle kuusikymmentä. Varmaan samassa tilanteessa kuin mekin on muita. Mutta kuinka paljon, olisi kiva tietää. Ja onko heillä muita tuttuja olemassa. Joku pieni verkosto olisi niin kätevä kun kaikilla ei ole...

        Mutta nyt siis pidä mielessä VAIN 60. Keskustele asiasta jos se häiritsee yhtään ja pohdi muiden kanssa.

        Asia ei ole varmaankaan niin kummallinen eikä kamala kuin ensisilmäyksellä voisi luulla. Kun sitä tarpeeksi pohtii. Aina on pientä surua, mutta se menee... ehkä


    • ...

      Onko sille todettu siis joku vakava sairaus kun aattelet jo sitä että sittenkun se kuolee. Ite oon 14 ja mun isä 54 enkä odota sen kuolevan nyt Ainakaan 15 vuoteen,ellei jotain onnettomuutta käy.. Mut kyllä sä varmasti selviit siitä,onhan sulla sisko tukemassa jonka kanssa voitte jakaa surut

    • 24 ja 25

      Mitennii olette nuoria? Eikö 24 v. seiso jo omilla tolpillaan? Koulutus (tai ainakin melkein valmis), duuni, oma huusholli...

      Jos isukkinne ei ole just nyt kuolemaa tekemässä niin onhan sillä vielä about 15-20 v, aikaa - meinaatko että kun olet 39 tai 44 v. niin et pärjää itekses? Niihin aikoihin sun pitäs olla huolissas jo omasta eläkkeestäs. Ja siihen mennessä sulla on omia kersoja kaitsettavana.

      Vai pitääkö isä teidät peräkammarissa lukkojen takana vielä 20 vuotta?

      • maikki-82

        no niinhän se voi olla mutta ajattelinki että jos nyt sattus jotain kun et tiedä meidän elämän tilannetta nii et voi sanoo mitään!!!!!!


    • terrunuma

      No ensinnäkään sun isäs ei ole ikäloppu, vaan hänellä voi olla vielä runsaasti vuosia edessä. Mun tätini nimittäin täytti tänään 92 vuotta ja on todella teräsmimmi edelleen. Että eiköhän se ole turha miettiä etukäteen kuinka selviäisi...koska kukaan ei tiedä lähtöjärjestystä etukäteen...ja kuitenkin asioista selviää kun on pakko..kun muuta tietä ei ole.Annetaan luonnon hoitaa asiat omalla mallillaan.

    • henttu

      Olen kokenut siskoni kanssa samanlaista sillä meidän äidin kuolemasta tulee kohta vuosi olemme kyllä alaikäisiä joten otimme raskaasti äidin menetyksen itse olen 12 ja siskoni 10 äitipuolta emme oikein hyväksy vieläkään vaikka toukokuusta asti ollaan jouduttu olemaan isämme ja hänen kanssa emme me sentään tuppisuita olla

    • Isätön

      Miksi sinä tuollaista pohdit?
      Ei isäsi ainakaan vanhuuttaan vielä kuole, hän on vielä nuori, mies parhaassa iässä.
      Minun isä eli yli yhdeksänkymmenen, silti se oli hyvin surullista ja vieläkin on ikävä, vaikka hän on ollut pois jo kohta kymmenen vuotta.
      Eikö olis aika korjata välit vanhemmankin siskon kanssa.Eläminen sovussa kaikkien kanssa on mukavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe